למטאטא: עיצוב קרב...
או-קיי, אז לקחתי אחריות והצצתי אחורה לעמוד 10... וכן, ראיתי את השאלה שלך ואת כל התשובות והשרשורים... ובכן, "עיצוב קרב" זהו נושא רחב שמיד אפרט אותו, אך לפני כן אבהיר שהרמה הנדרשת ביחס אליו בחגורה צהובה, הינה ראשונית ומינורית ביותר. בכל חגורה כמעט חוזר הנושא הזה, תוך שנדרשת רמה גבוהה ועמוקה יותר ויותר ביחס אליו. אז מה זה, לעזאזל, עיצוב קרב?! בעיקר שני דברים: 1. אם תראה שני אנשים משתי שיטות לחימה שונות נלחמים בסגנון חופשי (נטול הגבלות יחסית), תראה שאחד מהם (אי אפשר לדעת מראש מי לפי השיטה, זה תלוי בעיקר בלוחם עצמו) ברוב המקרים הוא דומיננטי יותר בקרב. זה נדיר שהדומיננטיות של שניהם תהא זהה. אחד מהם פשוט יתפתה, סביר להניח, לשחק את המשחק של השני. אחד מהם פשוט ישלוט בקרב - והקרב ייראה כפי שהוא ירצה שייראה. זהו אספקט אחד של עיצוב הקרב - הבחירה המודעת בצורת הקרב, הן מבחינת היכולת "לכפות" על היריב צורה מסויימת של קרב (שהינו התנהלות משותפת, כמו בכל מערכת יחסים) והן מבחינת רפרטואר צורות הקרב הקיים בארסנל של אותו לוחם. 2. עיצוב הקרב הינו גם השליטה בזרימה של הקרב והכללה רצונית של מרכיבים שונים בתוכו, כגון: - בלימות; - התחמקויות; - רמה נשלטת של פגיעה; - עבודת צ´י; - רמת ההרמוניה עם היריב. כלומר, אני יכול לבקש ממישהו "לעצב" לי קרב שכולל הרבה בלימות, לדוגמא. או שיש בו מידה מסויימת ומוגדרת של אלימות, או "התנגשויות", או כל מאפיין אחר שהינו בר-הגדרה. היבט זה של עיצוב הקרב הינו בעיקר לצורך אימון וחיפוש (דרכים חדשות). חיפוש = האבולוציה האישית של הלוחם בדרך הלחימה שלו. זהו. מקווה שהתשובה היתה בהירה והובנה כראוי, שלך, בן
או-קיי, אז לקחתי אחריות והצצתי אחורה לעמוד 10... וכן, ראיתי את השאלה שלך ואת כל התשובות והשרשורים... ובכן, "עיצוב קרב" זהו נושא רחב שמיד אפרט אותו, אך לפני כן אבהיר שהרמה הנדרשת ביחס אליו בחגורה צהובה, הינה ראשונית ומינורית ביותר. בכל חגורה כמעט חוזר הנושא הזה, תוך שנדרשת רמה גבוהה ועמוקה יותר ויותר ביחס אליו. אז מה זה, לעזאזל, עיצוב קרב?! בעיקר שני דברים: 1. אם תראה שני אנשים משתי שיטות לחימה שונות נלחמים בסגנון חופשי (נטול הגבלות יחסית), תראה שאחד מהם (אי אפשר לדעת מראש מי לפי השיטה, זה תלוי בעיקר בלוחם עצמו) ברוב המקרים הוא דומיננטי יותר בקרב. זה נדיר שהדומיננטיות של שניהם תהא זהה. אחד מהם פשוט יתפתה, סביר להניח, לשחק את המשחק של השני. אחד מהם פשוט ישלוט בקרב - והקרב ייראה כפי שהוא ירצה שייראה. זהו אספקט אחד של עיצוב הקרב - הבחירה המודעת בצורת הקרב, הן מבחינת היכולת "לכפות" על היריב צורה מסויימת של קרב (שהינו התנהלות משותפת, כמו בכל מערכת יחסים) והן מבחינת רפרטואר צורות הקרב הקיים בארסנל של אותו לוחם. 2. עיצוב הקרב הינו גם השליטה בזרימה של הקרב והכללה רצונית של מרכיבים שונים בתוכו, כגון: - בלימות; - התחמקויות; - רמה נשלטת של פגיעה; - עבודת צ´י; - רמת ההרמוניה עם היריב. כלומר, אני יכול לבקש ממישהו "לעצב" לי קרב שכולל הרבה בלימות, לדוגמא. או שיש בו מידה מסויימת ומוגדרת של אלימות, או "התנגשויות", או כל מאפיין אחר שהינו בר-הגדרה. היבט זה של עיצוב הקרב הינו בעיקר לצורך אימון וחיפוש (דרכים חדשות). חיפוש = האבולוציה האישית של הלוחם בדרך הלחימה שלו. זהו. מקווה שהתשובה היתה בהירה והובנה כראוי, שלך, בן