לכל מי שיוכל לעזור

לכל מי שיוכל לעזור

בתי הבכורה בת 3+ ויש לנו בעיה קשה לגמול אותה מטיטול. הילדה מאוד חכמה, וקשה לה כל הענין של הצניעות, הבושה, הרעיון שמשהו ממנה יזרום לביוב... כיון שאני דתי אשתמש במילים יפות והמבין יבין: קטנים היא עושה בשירותים בלי כל בעיה (רק בבית, בשום פנים לא במשפחתון. יש לה רתיעה בסיסית וגם זו עוד בעיה). גדולים היא לא מוכנה לעשות בשום מקום מלבד בטיטול. כמה שניסינו ובכל דרך: עדינה, תקיפה וכו` לא הצלחנו. היום לאחר משבר נוסף וקשה אני פונה אל מי שבאמת יכול לעזור. תודה מראש
 
בלי ממש קשר....

מה הקשר להיותך דתי לבים זה שאינך יכול להגיד שתן וצואה? אלה דברים טבעיים ביוצאים מהגוף? אני לא מבינה..... מיעל בת 13 שכראה קטנה מדי בשביל להבין.... תודה מראש...
 
למד לשונך לדבר

זה המוטו שלי בחיים. כל דבר שאפשר לומר אותו בצורה יפה - מדוע לאומרו בצורתו הפחותה?
 

linet1

New member
סליחה על התגובה התוקפנית מעט

אך מה שיש לך זה לא ``מוטו`` אלא אנלפבתיות!!! מה ההבדל בין לאמר דם, שערות, רוק לבין לאמר שתן וצואה כפי שיעל כינתה את ה``גדולים`` ו``קטנים`` שלך. זו לא קללה, וזה שייך לגוף שלנו - פרי יצירתו של בורא עולם לא???? עצם ההתבטאות שלך אולי גורמת ו/או משדרת לבת שלך כי יש צורך להתבייש במה שיוצא לה מהגוף. ותחשוב על כך.
 

גרא.

New member
אם אין לכם יותר סבלנות,אז אפשר..

אוהב ישראל,יש כמה דרכים להתמודד עם בעיית ה``גדולים`` בטיטול.ראשית,אתה יכול להרדת מהעניין,לגלות מה שפחות אכפתיות (מכוונת),ולתת לילדתך להגמל כשתגיע לבשלות הרגשית המתאימה.לדעתי,די במהרה.הלחץ שלך ובת זוגתך על ילדתכם להפסיק,רק גורם לתוצאה הפוכה.מתגובה כוחנית שלה כלפיכם,כי היא יודעת שיש לה דרך טובה למדי לשלוט בכם,ועד לתגובות רגשיות של כשלון עקב אי היכולת לשלוט.החשש מכשלון,מוליד בדרך כלל כשלון נוסף,וחו``ח. לגבי דרכי הטיפול,נראה כי לבתכם יש התנייה בין הטיטול ל``גדולים``,והטיפול צריך להתמקד ביצירת התנייה חדשה בין ה``גדולים`` לישבנון (זה שעל האסלה). כלומר,השתדל ליצור לילדה הרגלי אכילה,ויציאה קבועים.למשל,תמיד אחרי ארוחת ערב באותה השעה.הושב אותה על הישבנון,עד שיצא ``גדול``,ואז יש לחזק אותה,במילים,חבוק,נשיקה,פרס..וכו`אם לא קורה כלום.אתה יכול להשתמש בנר גליצרין שאפשר לקנות בבית המרקחת,כששמים אותו במקום הנכון,זה מזרז וגורם ליציאה מיידית.בכל מקרה,אוהב ישראל,תקיפות,או כעס,או ביטויי אכזבה מופגנים,אינם רצויים,ועלולים להביא דווקא לתוצאה הפוכה.לכן כדאי להמנע מכך.
 
תודה לכל מי

שקיבל אותי בצורה כל כך יפה ומרגשת לפורום שלכם. (בציניות למי שלא הבין) ולגרא - תודה אמיתית הייתי רוצה לשאול כהוספה למה שכתבת, האם שהושיב אותה על הישבנון עם טיטול או שבלי, ובכל מקרה יש לי שאלה: אם נושיבה עם טיטול - עדיין תימשך ההתנייה בין הטיטול לגדולים. אם נושיבה בלי טיטול והיא תעשה בבגדים או על הישבנון - זה בכלל יכניס אותה לפניקה נוראה (כפי שכבר אנו מכירים אותה) מה לעשות? עלי לציין שהיא מרוצה נכנסת (כאילו) לעשות גדולים בשרותים, אבל הכל רק כהצגה... ולגבי השאלה השניה מדוע היא לא מוכנה לעשות קטנים בגן בשירותים בעוד שאצלנו אין לה שום עכבות? עדיין לא קיבלתי מענה. אבקש שיגיבו (במידת האפשר) רק מי שבדעתו לכתוב לענין, ולא שטויות כמו המתנצחים למיניהם שכמעט ואכלו אותי חי! תודה אוהב ישראל
 

גרא.

New member
עליה לשבת בלי טיטול,אל תבהל מלכלוך

אוהב ישראל,אם אתה מושיב אותה על הישבנון,עם טיטול,לא עשית כלום.חבל על הזמן.היא צריכה לשבת בלי כלום,ואת הגדולים לעשות בפנים.לא נורא אם היא קצת מלכלת את הסביבה בהתחלה.הרי אתה זוכר כשהיתה קטנה,או אולי גם עכשיו כשהיא מנסה לאכול לבד,כל הסביבה,הבגדים,הרצפה,מתלכלים.זה חלק ממחיר הלמידה,ששכרה בצידה לבסוף. לגבי השירותים בגן,הם כנראה כאלה קטנטנים,לא כמו הישבנון,וילדים מסתובבים סביב.הגננת צריכה לעודד אותה לשבת,להיות איתה בשלבי הלמידה,לחזק אותה בחיבוק/שבח/פרס קטן.ואם הילדה זקוקה,לאפשר לה אינטימיות מלאה,כמו בבית. לבסוף,כתבת שהיא נכנסת כמו הצגה כאילו לעשות גדולים בשירותים.נהדר!! מזה זה מתחיל.ילדים בגילה מתנסים בדברים חדשים,דרך משחק וכך הם לומדים להכיר ולהתרגל אליהם.בשביל זה יש פינת רופא בגן (יש?),פינת מטבח (יש?), פינת בובות (יש?),פינת מלבושים (?),ולבטח עוד פינות.אוהב ישראל,באמת את תדאג,בתך די מהר תלמד לשלוט בסוגריה,להשתמש בשירותים כילדה בוגרת,ובא שלום על ישראל.
 
למעלה