ליל המקווה

candy77091

New member
לא יודעת איך זה קשור להנאה אישית

שלך או שלה. גם אני עשיתי את זה פעם בחושך מוחלט, לא הרגשתי שום הנאה או אהבה. מי שלא אוהב חושך או מפחד מה עושה?
 

אלישע30

New member
מסכים איתך ב 100% ולשאלתך:

בחושךמתחת לשמיכה: אתה לא נמשך לבת הזוג כי אתה לא רואה אותה - באותה מידה יכולת לשים כל אישה שבעולם וזה היה מרגיש אותו דבר. בחושך מתחת לשמיכה זה אקט פיזי מלאכותי - מזכיר קצת אוירה של טיפול שיניים מרוב שזה מאולץ בחושך מתחת לשמיכה - אין את ההתרגשות, את המשיכה האדירה, את האהבה לבת הזוג שמולך. מי שלא נעים לו ככה, צריך לעשות אחד מהשניים: או לשמור את ההלכה ולקלקל את הזוגיות, או לשמור את הזוגיות במחיר אי שמירת ההלכה. אנחנו כמובן בחרנו באופציה השניה. אנחנו משאירים את הרבנים מחוץ לדלת חדר השינה שלנו. ועפ"י דאורייתא - אין איסור כזה. לא כל הזוגות אותו דבר - וזכותם של כל זוג לעשות מה שטוב להם. זה נושא חשוב מדי על מנת להתנהג באופן של "יקוב הדין את ההר"
 

candy77091

New member
הכל אחלה רק דבר אחד אינו נכון.

אי אפשר לשים לך בת זוג אחרת בחושך ולא תרגיש.התחושה שונה,קצת הנשימה שונה,התזוזות שונות הכל שונה.אם היו שמים לך בחושך אישה אחרת ואת אישתך לא היית מזהה אותה?
 

אלישע30

New member
יעקב אבינו לא הרגיש....

את צודקת. הבאתי את זה בתור מטאפורה - אבל העיקרון מובן. בחושך אתה לא לגמרי עם אישתך כי חסר הייצוג הויזואלי שלה.
 
כמובן שאפשר לשמור על ההלכה ולהנות מאוד

גם אם מסתמכים על היתר הלכתי- זה עדיין בתוך ההלכה. למה להציג זאת כנגד ההלכה?! וגם אם לא הולכים על הצד המקל ביותר, ומאידך לא נסחפים לחומרות, ההנאה הזוגית רבה מאוד מאוד. רבונו של עולם לא מתקמצן על הנאותינו.
 

אלישע30

New member
אין היתר להסתכל לכתחילה זו רק לא עבירה בדיעבד

להסתכל באותו מקום אינה מותרת גם במסגרת ההלכה הפשוטה ביותר - זוהי התנהגות מינית שאינה ראויה עפ"י חז"לנו. אמנם אני מסתמך על הרמב"ם בעניין זה - אך הוא לא נפסק להלכה. בקשר להנאה בגבולות המותר - זה כבר תלוי ספציפית בזוג עצמו. יש כאלה שנהנים גם בלי להסתכל שם, ויש כאלה שבשבילם זה חלק בלתי נפרד מהעניין. ניסינו במשך 4 חודשים לשמש בגרסת חז"ל המצונזרת - ופשוט הגענו למצב שבו אי אפשר להמשיך ככה. אנחנו לא רואים כל סיבה לצנזר את עצמנו בד' האמות של חדר השינה. לי אין מה להסתיר מאישתי וכנ"ל ההיפך. היא בשר מבשרי ומבחינתנו אין מקום לצנזורה על חשבון הנאה זוגית.
 
טוב את זה אתה אומר כבר עשרות פעמים

מה שאני הצבעתי עליו איננו דווקא הפרט הספציפי אותו הזכרת כרגע, אלא באופן כללי {וגם פרטי- לגבי דברים אחרים}.
 
אולי תוסיף גם כמה תמונות כדי שנבין

ב ד י ו ק למה כוונתך? האם אינך חושב שהירידה הזאת לפרטים מוגזמת?! אם אתה נהנה ואיך אתה בדיוק נהנה זה הענין שלך ואם הנאתך לא שלמה בלי שידעו ממנה כווווולם אז אולי אתה צריך יעוץ פסיכולוגי... אתה פשוט מתעקש בכל שרשור לפרט על נושאים פרטיים שלך, שהצניעות יפה להם!!!! יש מספיק פורומים ואתרים שעוסקים בתחום הזה שכ"כ מרתק אותך, אז למה דוקא כאן? ולענינך-מבחינת ההלכה יש מאד הרבה התרים בכל הנושא הזה כך שתפסיק להרגיש כ"כ מבסוט מזה שהחלטת לעקוף כביכול את התורה!כל הנושא של חומרות וסייגים בעניני אישות מאד תלויים ברמתם הרוחנית של בני הזוג ואין הלכה אחידה לכולם, ובודאי שאם היית שואל רב או אשתך היתה שואלת רבנית, היית יודע שאתה מתנהג בסדר גמור והעיקר שהכל נעשה בטהרה (-ואפילו בזה יש כל מיני הקלות....) ובשמחה והנאה. אגב אם מישהו החליט להיות רב ופוסק לעצמו אז אולי שיחליט בעוד ענינים ,חלילה, מה נח לו ומה לא מתאים לו?? מתאים לו לחגוג את השבת עם סעודה משפחתית אבל בדלת אמות של חדר השינה- למה שהטלוויזיה לא תשאר פתוחה, כדי שיוכל בבקר לצפות במשחק הכדורגל? ומה רע בכך שהוא מגבש את משפחתו ונוסע איתם בשבת לחיק הטבע? זה טיול לכבוד שבת! וגם אשתו אפתה לחמניות מעולות לכבוד השבת והם לוקחים אותן איתם!!!! אין מקום להשאר תקועים בבית אם זה על חשבון ההנאה הזוגית! מלא דוגמאות יש לי בראש... אז אולי להבא תעשה דברים בהתר ולא באיסור, וכך לא ייסר אותך מצפונך....
 
נדמה לי שאלישע יכול להבין את המסר

גם ללא שתשלחי אותו לייעוץ... ובכלל- בשבוע שהפורום שלנו קיים, יותר מידי אנשים המליצו לאחרים על ייעוץ פסיכולוגי... האם יש למישהו כאן אחוזים?
 

אלישע30

New member
אם שו"ע ירד לפרטים - אין כל סיבה שאני לא.

ליבנתי את העניין עם "חייל עובד צהל" והוא צודק - אין שום היתרים. אני חיפשתי בכל המפרשים ובכל הספרים וניסיתי למצוא תירוצים קלושים. אין מה לעשות - הדבר א ס ו ר !!!! אז אל תטעי את הציבור - כי אין כל היתר להסתכל. אם את חושבת שאני טועה, תראי שרשור גדול בע"מ 3 בו אני מתווכח עם "חייל עובד צה"ל" ומביא את כל המפרשים שאולי נרמז מדבריהם כי הדבר מותר - אך האמת היא שזה אסור. ובקשר ל"פסיקה עצמית": בנושא הזה אין ברירה אלא להתגמש. בניין הבית אינו יכול להיעשות ללא סיפוק גופני.
 
זה לא פסיקות שכתובות במפורש בספרים

בדיוק בשביל שלא כל דרדק יחליט לעשות הקלות לעצמו אבל מי שהוסמך לפסוק בענין, הווי אומר- רבנים, יודע שיש בזה הרבה התרים בגלל צורך הדור... אבל כמובן שאם תלך לאיזה רב קפדן ממאה שערים או איזה גוראי (חסיד גור) לא תקבל היתר... צריך גם לדעת לאיזה רב ללכת
והצחקת אותי כהוגן עם התרוץ שלך שגם בשו"ע יש פרוט.... אזמה? גם בגמרה יש מסכת שלמה רק בנושא זה וגם בתורה יש פרשות שמתייחסות לכך אבל זה לא אומר שבכל הזדמנות צריך לדבר על זה או לכתוב על זה
 

אלישע30

New member
איפה "חייל עובד צה"ל" כשצריך אותו......

אין רב שיחלוק על שו"ע. (רב רפורמי אולי).
 

אלישע30

New member
לא מצאתי פוסקים שחלקו עליו.

וחיפשתי הרבה מאד. הכי קרוב להתיר זה הרמב"ם - אבל ה"בית שמואל" סובר שגם עפ"י הרמב"ם אסור.
 
אין שום היתר לנושא.

נושא ההסתכלות כבר לעוס לגמרי עד שנעשה דייסה. את מוזמנת לעשות חיפוש ולמצוא את הויכוח הארוך שהיה לאלישע30 עם חייל עובד צהל וגם איתי בנושא. הדבר אסור. (ההיתר היחידי שנמצא היה כביכול לפי הרמב"ם, שזהו היתר של סייג גדול ומקרה חמור ביותר ורק במקרים מאד אבל מאד קיצוניים לתקופה מוגבלת וכו' וכו').
 

אלישע30

New member
לפעמים צריך להכנס בנושא כדי להבין באמת!!!

הייתי צריך ללעוס אותו עם שניכם ע"מ להגיע למסקנה שזה אכן אסור. גם אני חשבתי שזה מותר בהתחלה וחיפשתי בכל המקורות האפשריים. בסופו של דבר - הדבר אסור. (אני ואישתי נאלצים לעבור על האיסור מסיבותינו האישיות - כפי שכבר לעסנו....)
 
למעלה