לטוב ולרע?

מצב
הנושא נעול.
תודה ענקית על ההסבר

לגבי ה-SL202: אני לא יכול להיות
בטוח, יצא לי פעם אחת לנסוע במאן לא-מזוהה ישן למדי בביקורי לרוסיה בשנת 98, אולי זה היה הוא?.. בכל אופן, למאן ההוא היה גיר ידני והגה הדומה להגה האהוב של אילן מזרחי...
אבל השולחן נהג היה, נראה לי, מדגם ישן יותר. הוא נסע בסדר, כמובן שלא היה לו תאוצה בגרוש, אבל מה תרצה מאוטו ידני... דיברתי גם קצת עם הנהג. הוא אמר לי שהמכונה הזו יחודית בסנקט-פטרסבורג ונקנתה משומשת מאחת מארצות אירופה. כמובן שהנהג הרוסי (שבדר"כ נאלץ לעבוד על LIAZ 667 המחריד) היה באקטזה שהוא קיבל את האוטו הזה
לגבי ה-FLEXIBLE METRO: זה אוטובוס לא הכי נפוץ בארצה"ב, אבל הוא ישנו במספר ערים גדולות, כגון לוס-אנג'לס ומיאמי. חברת FLEXIBLE היא אחד מיצרני האוטובוסים הכי וותיקים בארצה"ב - הם מייצרים מ-1924, והיו להם מספר דגמים מוצלחים בשנות ה-50, אבל אחרי זה חברת GM השתלטה על רוב תעשיית האוטובוסים עם ה-CLASSIC שלהם, ול-FLEXIBLE נשאר חתיכה יחסית קטנה של העוגה. כאשר בא ה-METRO הייתה תקופת השלטון הבלתי-מעורער של ה-RTS המגעיל, שיוצר עיי TMC, שהיא TRANSIT MOTOR COMPANY, שאליהה היא נהפכה לאחר שחטיבת האוטובוסים של GM נקנתה חלקית עיי הממשלה הפדראלית. כמובן שיחסית ל-RTS הזוועתי הצורה שלו הרבה יותר מחמיאה, אבל מבפנים הוא אוטובוס אמריקאי טיפוסי - עם מנוע DETROIT DIESEL או CUMMINGS, ת"ה אליסון ושולחן נהג שנראה כאילו שהוציאו אותו ממשאית של שנות ה-60. METRO היה לאוטובוס האחרון של FLEXIBLE - ב-1995 הם פשטו את הרגל והחברה חוסלה. חלק ממתקניהה נקנו עיי חברת NOVABUS הקנדית, שאז הייתה חברה חדשה. כידוע, NOVABUS היא בבעלות חברת VOLVO, ומספר שנים לאחר הרכישה הם הציגו את האוטובוס נמוך הרצפה הראשון (והמוצלח ביותר) בארצה"ב - NOVABUS LFS. בסוף שנות ה-90 NOVABUS (ז"א VOLVO) קנו גם את מפעלי TMC, ואז ייצורו של ה-RTS הנבלתי סוף-סוף נפסק.
תודה ענקית על ההסבר
איך הנובה LFS? תוכל לספר עליו קצת? אהבתי מאוד את הצורה העגלגלה שלו, עם הפנסים הקדמיים העגולים, מזכיר את הווספה או הג'מבו.
 

JayZed

New member
התקדמות אדירה לתעשיית האוטובוסים

תודה ענקית על ההסבר
איך הנובה LFS? תוכל לספר עליו קצת? אהבתי מאוד את הצורה העגלגלה שלו, עם הפנסים הקדמיים העגולים, מזכיר את הווספה או הג'מבו.
התקדמות אדירה לתעשיית האוטובוסים
האמריקאית, אם אתה שואל אותי. הוא די זריז ומרגיש לא רע בנסיעה. רואים את זרועתם של VOLVO בעניין. גם שולחן הנהג שופר בהרבה, אבל ההגה המכוער הזה בעל ה-4 ניצנים עדיין שם.
מה יש להם איתו אני לא יודע. בכל אופן, האוטובוס האמריקאי היחיד שאהבתי יותר מה-NOVA הוא הנמוך רצפה של NEOPLAN USA. זה היה אחד הדגמים האחרונים של חברה זו שתוכננו בגרמניה, לפני ש-MAN קנו את NEOPLAN (וכפי שידוע לך המחלקה שאמריקאית של חברה זו לא הייתה כלולה בעסקה). גם ה-NEOPLAN הרגיל וגם המפרקי נקנו עיי בוסטון, ויצא לי לנסוע בהם הרבה. מאד זריזים וחזקים, האוטובוסים האלו. מה שכן - הם כניראה כבר שמעו על המיזוג ההולך וקרב עם MAN וכדי להרשים את הקונצרן הם עשו אותם רועשים במסורת הנעלה של ה-SG - תושבי רחוב HUNTINGTON, שקיבלו את הניאופלאנים המפרקיים הראשונים בקו 39, התלוננו לעירייה שהאוטובוסים מרעידים להם את הבתים...
מאד חבל ש-MAN לא כללו את NEOPLAN USA בעסקה. היו יכולים דרך חברה זו להראות לאמריקאים איך בונים אוטובוסים... ועכשיו NEOPLAN USA - שפתאום נשארה לבד כחברה עצמאית - בצרות כלכליות וכניראה הולכים לפשוט את הרגל...
 

JayZed

New member
והנה תמונה של הנאופלאן הבוסטוני

התקדמות אדירה לתעשיית האוטובוסים
האמריקאית, אם אתה שואל אותי. הוא די זריז ומרגיש לא רע בנסיעה. רואים את זרועתם של VOLVO בעניין. גם שולחן הנהג שופר בהרבה, אבל ההגה המכוער הזה בעל ה-4 ניצנים עדיין שם.
מה יש להם איתו אני לא יודע. בכל אופן, האוטובוס האמריקאי היחיד שאהבתי יותר מה-NOVA הוא הנמוך רצפה של NEOPLAN USA. זה היה אחד הדגמים האחרונים של חברה זו שתוכננו בגרמניה, לפני ש-MAN קנו את NEOPLAN (וכפי שידוע לך המחלקה שאמריקאית של חברה זו לא הייתה כלולה בעסקה). גם ה-NEOPLAN הרגיל וגם המפרקי נקנו עיי בוסטון, ויצא לי לנסוע בהם הרבה. מאד זריזים וחזקים, האוטובוסים האלו. מה שכן - הם כניראה כבר שמעו על המיזוג ההולך וקרב עם MAN וכדי להרשים את הקונצרן הם עשו אותם רועשים במסורת הנעלה של ה-SG - תושבי רחוב HUNTINGTON, שקיבלו את הניאופלאנים המפרקיים הראשונים בקו 39, התלוננו לעירייה שהאוטובוסים מרעידים להם את הבתים...
מאד חבל ש-MAN לא כללו את NEOPLAN USA בעסקה. היו יכולים דרך חברה זו להראות לאמריקאים איך בונים אוטובוסים... ועכשיו NEOPLAN USA - שפתאום נשארה לבד כחברה עצמאית - בצרות כלכליות וכניראה הולכים לפשוט את הרגל...
והנה תמונה של הנאופלאן הבוסטוני
 

אורי404

New member
SL 202 +שאלה שלי.

לגבי ה-SL202: אני לא יכול להיות
בטוח, יצא לי פעם אחת לנסוע במאן לא-מזוהה ישן למדי בביקורי לרוסיה בשנת 98, אולי זה היה הוא?.. בכל אופן, למאן ההוא היה גיר ידני והגה הדומה להגה האהוב של אילן מזרחי...
אבל השולחן נהג היה, נראה לי, מדגם ישן יותר. הוא נסע בסדר, כמובן שלא היה לו תאוצה בגרוש, אבל מה תרצה מאוטו ידני... דיברתי גם קצת עם הנהג. הוא אמר לי שהמכונה הזו יחודית בסנקט-פטרסבורג ונקנתה משומשת מאחת מארצות אירופה. כמובן שהנהג הרוסי (שבדר"כ נאלץ לעבוד על LIAZ 667 המחריד) היה באקטזה שהוא קיבל את האוטו הזה
לגבי ה-FLEXIBLE METRO: זה אוטובוס לא הכי נפוץ בארצה"ב, אבל הוא ישנו במספר ערים גדולות, כגון לוס-אנג'לס ומיאמי. חברת FLEXIBLE היא אחד מיצרני האוטובוסים הכי וותיקים בארצה"ב - הם מייצרים מ-1924, והיו להם מספר דגמים מוצלחים בשנות ה-50, אבל אחרי זה חברת GM השתלטה על רוב תעשיית האוטובוסים עם ה-CLASSIC שלהם, ול-FLEXIBLE נשאר חתיכה יחסית קטנה של העוגה. כאשר בא ה-METRO הייתה תקופת השלטון הבלתי-מעורער של ה-RTS המגעיל, שיוצר עיי TMC, שהיא TRANSIT MOTOR COMPANY, שאליהה היא נהפכה לאחר שחטיבת האוטובוסים של GM נקנתה חלקית עיי הממשלה הפדראלית. כמובן שיחסית ל-RTS הזוועתי הצורה שלו הרבה יותר מחמיאה, אבל מבפנים הוא אוטובוס אמריקאי טיפוסי - עם מנוע DETROIT DIESEL או CUMMINGS, ת"ה אליסון ושולחן נהג שנראה כאילו שהוציאו אותו ממשאית של שנות ה-60. METRO היה לאוטובוס האחרון של FLEXIBLE - ב-1995 הם פשטו את הרגל והחברה חוסלה. חלק ממתקניהה נקנו עיי חברת NOVABUS הקנדית, שאז הייתה חברה חדשה. כידוע, NOVABUS היא בבעלות חברת VOLVO, ומספר שנים לאחר הרכישה הם הציגו את האוטובוס נמוך הרצפה הראשון (והמוצלח ביותר) בארצה"ב - NOVABUS LFS. בסוף שנות ה-90 NOVABUS (ז"א VOLVO) קנו גם את מפעלי TMC, ואז ייצורו של ה-RTS הנבלתי סוף-סוף נפסק.
SL 202 +שאלה שלי.
אז ככה, המאן SL202 דומה למפרקית 200 שהיתה ב"דן", רק שהוא כמובן, אוטובוס רגיל ולא מפרקי. בהודעות שונות, כמו בשרשור הזה, אני רואה אותכם כותבים שגיר ידני הוא חיסרון באוטובוס ושהאוטובוס לא סוחב. במכוניות, אני יודע, שבגיר ידני הביצועים וצריכת הדלק טובים יותר. איך זה שבאוטובוסים המצב שונה?
 
בפרייבט, גיר רגיל=זריזות

SL 202 +שאלה שלי.
אז ככה, המאן SL202 דומה למפרקית 200 שהיתה ב"דן", רק שהוא כמובן, אוטובוס רגיל ולא מפרקי. בהודעות שונות, כמו בשרשור הזה, אני רואה אותכם כותבים שגיר ידני הוא חיסרון באוטובוס ושהאוטובוס לא סוחב. במכוניות, אני יודע, שבגיר ידני הביצועים וצריכת הדלק טובים יותר. איך זה שבאוטובוסים המצב שונה?
בפרייבט, גיר רגיל=זריזות
וזאת בגלל שהנהג מרוכז בהחלפת ההילוכים, ולכן זו מתאימה בדיוק לתנאי הנסיעה. באוטובוס, הנהג צריך להתעסק עם עוד הרבה מאוד דברים אחרים, והחלפת הילוכים היא הדבר האחרון שהוא צריך על הראש. לכן, קורה לא מעט שהחלפת ההילוכים לוקחת זמן רב, אינה מותאמת לתנאי הדרך ועצם ההחלפה עצמה לוקחת זמן רב. בתיבה אוטומטית משוכללת וממוחשבת, ההחלפות מתבצעות בזריזות ומתאימות עצמן לתנאים (יחד עם ה-EDC, מחשב הזרקת הדלק).
 

אורי404

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo51.gif

בפרייבט, גיר רגיל=זריזות
וזאת בגלל שהנהג מרוכז בהחלפת ההילוכים, ולכן זו מתאימה בדיוק לתנאי הנסיעה. באוטובוס, הנהג צריך להתעסק עם עוד הרבה מאוד דברים אחרים, והחלפת הילוכים היא הדבר האחרון שהוא צריך על הראש. לכן, קורה לא מעט שהחלפת ההילוכים לוקחת זמן רב, אינה מותאמת לתנאי הדרך ועצם ההחלפה עצמה לוקחת זמן רב. בתיבה אוטומטית משוכללת וממוחשבת, ההחלפות מתבצעות בזריזות ומתאימות עצמן לתנאים (יחד עם ה-EDC, מחשב הזרקת הדלק).
 

JayZed

New member
הסיבה פשוטה - בפרייבט הסטיק באורך

SL 202 +שאלה שלי.
אז ככה, המאן SL202 דומה למפרקית 200 שהיתה ב"דן", רק שהוא כמובן, אוטובוס רגיל ולא מפרקי. בהודעות שונות, כמו בשרשור הזה, אני רואה אותכם כותבים שגיר ידני הוא חיסרון באוטובוס ושהאוטובוס לא סוחב. במכוניות, אני יודע, שבגיר ידני הביצועים וצריכת הדלק טובים יותר. איך זה שבאוטובוסים המצב שונה?
הסיבה פשוטה - בפרייבט הסטיק באורך
כמה, 20 ס"מ?.. באוטובוס - הסטיק יותר ארוך מהרגלים שלי... לוקח שעה להחליף הילוך באוטובוס. הכל יותר גדול. עד שאתה לוחץ על הקלאץ' הסרבל והמאסיבי, עד שאתה מזיז את הידית הענקית את המטר דרך שהיא צריכה לעבור... זה לא קל. נהג שעובד בקו אוטובוס - עם עצירות תכופות בתחנות, רמזורים, פקקים וכד' - ישתגע מלהעביר הילוכים עם הידית 7 מטר הענקית הזאת. באוטובוסים מודרניים כגון ה-TRAVEGO כבר אין את הידית הזאת כמובן גם בגרסת הילוכים - ובמקומה יש "ג'ויסטיק" אלגנטי של תיבת ה-SENTRONIC ששולט על מערכת ממוחשבת ששולטת בתורה על ת"ה הידראולית, וכן הנהג יכול לבחור בין אוטומט לבין הילוכים אם בא לו. אבל באוטובוסים ישנים הילוכים זה סיוט.
 

אורי404

New member
../images/Emo51.gif, גם לך. אגב, גם בארץ יש

הסיבה פשוטה - בפרייבט הסטיק באורך
כמה, 20 ס"מ?.. באוטובוס - הסטיק יותר ארוך מהרגלים שלי... לוקח שעה להחליף הילוך באוטובוס. הכל יותר גדול. עד שאתה לוחץ על הקלאץ' הסרבל והמאסיבי, עד שאתה מזיז את הידית הענקית את המטר דרך שהיא צריכה לעבור... זה לא קל. נהג שעובד בקו אוטובוס - עם עצירות תכופות בתחנות, רמזורים, פקקים וכד' - ישתגע מלהעביר הילוכים עם הידית 7 מטר הענקית הזאת. באוטובוסים מודרניים כגון ה-TRAVEGO כבר אין את הידית הזאת כמובן גם בגרסת הילוכים - ובמקומה יש "ג'ויסטיק" אלגנטי של תיבת ה-SENTRONIC ששולט על מערכת ממוחשבת ששולטת בתורה על ת"ה הידראולית, וכן הנהג יכול לבחור בין אוטומט לבין הילוכים אם בא לו. אבל באוטובוסים ישנים הילוכים זה סיוט.
, גם לך. אגב, גם בארץ יש
וולוו B10M עם גיר ידני חשמלי בו ידית ההילוכים היא קצרה. ושוב, תודה לשניכם: אנדי ויעקב.
 

JayZed

New member
מה היה בוולבו זו תיבת הילוכים

, גם לך. אגב, גם בארץ יש
וולוו B10M עם גיר ידני חשמלי בו ידית ההילוכים היא קצרה. ושוב, תודה לשניכם: אנדי ויעקב.
מה היה בוולבו זו תיבת הילוכים
הידראולית חצי-אוטומטית - בדיוק כמו שיש באוטובוס המוכר מאד לכל מי שנסע בתח"צ בארץ לפני תחילת שנות ה-90 -- הליילנד רויאל טייגר כמובן. הסנטרוניק עובד אחרת: בתיבה חצי-אוטומטית כמו בליילנד או בוולבו B10M אתה מעביר הילוכים עם ידית קצרה ללא קלאץ' והמומנט ההידראולי "תוקע" את ההילוך שאתה רוצה. בסנטרוניק (כאשר הוא במצב חצי אוטומט) אתה משתמש בקלאץ' אבל המחשב מחליט איזה הילוך לבחור. במצב אוטומט מלא אתה מרים את פדל הקלאץ' ונועל אותו, והאוטובוס נהפך לאוטומט (אבל זה אוטומט בעל שליטה הידראולית מכנית, בדומה ל-I-SHIFT של וולבו).
 

אורי404

New member
../images/Emo51.gif

מה היה בוולבו זו תיבת הילוכים
הידראולית חצי-אוטומטית - בדיוק כמו שיש באוטובוס המוכר מאד לכל מי שנסע בתח"צ בארץ לפני תחילת שנות ה-90 -- הליילנד רויאל טייגר כמובן. הסנטרוניק עובד אחרת: בתיבה חצי-אוטומטית כמו בליילנד או בוולבו B10M אתה מעביר הילוכים עם ידית קצרה ללא קלאץ' והמומנט ההידראולי "תוקע" את ההילוך שאתה רוצה. בסנטרוניק (כאשר הוא במצב חצי אוטומט) אתה משתמש בקלאץ' אבל המחשב מחליט איזה הילוך לבחור. במצב אוטומט מלא אתה מרים את פדל הקלאץ' ונועל אותו, והאוטובוס נהפך לאוטומט (אבל זה אוטומט בעל שליטה הידראולית מכנית, בדומה ל-I-SHIFT של וולבו).
 
אני עדיין מעדיף את הטראווגו באוטומט

מה היה בוולבו זו תיבת הילוכים
הידראולית חצי-אוטומטית - בדיוק כמו שיש באוטובוס המוכר מאד לכל מי שנסע בתח"צ בארץ לפני תחילת שנות ה-90 -- הליילנד רויאל טייגר כמובן. הסנטרוניק עובד אחרת: בתיבה חצי-אוטומטית כמו בליילנד או בוולבו B10M אתה מעביר הילוכים עם ידית קצרה ללא קלאץ' והמומנט ההידראולי "תוקע" את ההילוך שאתה רוצה. בסנטרוניק (כאשר הוא במצב חצי אוטומט) אתה משתמש בקלאץ' אבל המחשב מחליט איזה הילוך לבחור. במצב אוטומט מלא אתה מרים את פדל הקלאץ' ונועל אותו, והאוטובוס נהפך לאוטומט (אבל זה אוטומט בעל שליטה הידראולית מכנית, בדומה ל-I-SHIFT של וולבו).
אני עדיין מעדיף את הטראווגו באוטומט
נסעתי בגירסה הידנית ולא הכי נהניתי...הדרדרות בזינוק בעליה (כמו באיי-זיפט) ורעידות קלות במהירות נמוכה מאוד שקרובה לעמידה.
 

JayZed

New member
כן, זה ידוע שתיבות כאלה לא מותאמות

אני עדיין מעדיף את הטראווגו באוטומט
נסעתי בגירסה הידנית ולא הכי נהניתי...הדרדרות בזינוק בעליה (כמו באיי-זיפט) ורעידות קלות במהירות נמוכה מאוד שקרובה לעמידה.
כן, זה ידוע שתיבות כאלה לא מותאמות
לקווים אלא לתיירות בלבד, כמו שג'קי אז הסביר לנו במוזיאון. תיבה כמו הסנטרוניק או ה-I-SHIFT היא, בעצם, ת"ה מכנית פשוטה הנשלטת עיי מחשב דרך שלט הידראולי. היא אפילו לא מסונכרנת, כי המחשב יכול להעביר הילוכים בצורה כל-כך מדוייקת שהסינכרון נהיה סתם תוספת לא נחוצה שמסרבל את המערכת. ת"ה כזאת עדיפה לתיירות מהמון סיבות - הסיבה העיקרית, כמובן, היא שעלות הטיפול בה הוא פי עשר קטן מעלות טיפול באוטומט רגיל. הסנטרוניק עובד בצורה קצת שונה מה-ISHIFT וגם הוא מותאם במיוחד לאוטובוסים, בעוד שוולבו משתמשים באותה התייבה של המשאיות הכבדות, אבל בכללי זה אותו העיקרון בשני התייבות.
 
לטיול שנסעתי בו האוטו לא התאים

כן, זה ידוע שתיבות כאלה לא מותאמות
לקווים אלא לתיירות בלבד, כמו שג'קי אז הסביר לנו במוזיאון. תיבה כמו הסנטרוניק או ה-I-SHIFT היא, בעצם, ת"ה מכנית פשוטה הנשלטת עיי מחשב דרך שלט הידראולי. היא אפילו לא מסונכרנת, כי המחשב יכול להעביר הילוכים בצורה כל-כך מדוייקת שהסינכרון נהיה סתם תוספת לא נחוצה שמסרבל את המערכת. ת"ה כזאת עדיפה לתיירות מהמון סיבות - הסיבה העיקרית, כמובן, היא שעלות הטיפול בה הוא פי עשר קטן מעלות טיפול באוטומט רגיל. הסנטרוניק עובד בצורה קצת שונה מה-ISHIFT וגם הוא מותאם במיוחד לאוטובוסים, בעוד שוולבו משתמשים באותה התייבה של המשאיות הכבדות, אבל בכללי זה אותו העיקרון בשני התייבות.
לטיול שנסעתי בו האוטו לא התאים
נסעתי ב-City Tour של קלן אם טראווגו, עם עצירות בכל פינה, כך שהתיב"ה הידנית לא התאימה. אבל עבור נסיעה ממושכת, ללא עצירות מרובות, מדור בהחלט בדבר נוח ויעיל במיוחד.
 

אורי404

New member
לא SU200, אלא SU240. והכרטיסניות

בוא נעשה סדר בSL...
בסדר שלך: 1.SL ישראלי, ווספה . 2.SL ישראלי, מרובע שסידורו בקו 4. 3.SL ישראלי, מרובע בקווים אחרים. 4.SL גרמני. 5. 220 SU גרמני(דגם מקביל ודומה מספיק כדי להכליל), כרטיסנית. 6.SL שקוף, שמשרת בקו 33, מנוע מוחרש. ומהיום שם חדש לדגם מקולל זה: דרעקL...!!!
לא SU200, אלא SU240. והכרטיסניות
לפי מה שכתב אנדי היו SL220. והנה עוד תמונות של SL-ים במלוא תפארתם. את התמונה הזו, כמו הקודמת צילם אביתר. הוא העלה אותן לפני כחצי שנה. התמונות האלה והתמונות הדומות שאביתר העלה הן מאוד-מאוד יפות ומיוחדות ובאותה תקופה חברים רבים וגולשים פסיביים רבים נהנו מאוד מהתמונות האלה.
 
הכרטיסנית היא SU220

לא SU200, אלא SU240. והכרטיסניות
לפי מה שכתב אנדי היו SL220. והנה עוד תמונות של SL-ים במלוא תפארתם. את התמונה הזו, כמו הקודמת צילם אביתר. הוא העלה אותן לפני כחצי שנה. התמונות האלה והתמונות הדומות שאביתר העלה הן מאוד-מאוד יפות ומיוחדות ובאותה תקופה חברים רבים וגולשים פסיביים רבים נהנו מאוד מהתמונות האלה.
הכרטיסנית היא SU220
 

barak67

New member
איפה החבאת את הדעה הזאת עד היום?

האוי303 שאני הכי שונא זה המוגמר
אוטו שלטעמי הוא מכוער ומיושן בטירוף! תמיד קיללתי כשראיתי כאלה... להלן סדר האוי303 שלי מהשנוא ביותר לשנוא הכי פחות: 1. אוי303 גרמניה עם דלתות צרות. 2. אוי303 ישראלי עם דלת כנף בודדת. 3. אוי303 גרמניה עם דלתות רחבות. 4. אוי303 ישראלי מודל שנות התשעים (עם הדלתות שנפתחות החוצה). 5. אוי303 ישראלי עם דלתות כנף כפולות (אחלה אוטו, קליל ונוסע טוב!) 6. אוי303 בצורת פחית ספרייט.
איפה החבאת את הדעה הזאת עד היום?
הכי מכוער והכי מסריח וזו מחמאה!!! אני יכול לזהות את הרעש המזוויע שלו ולא קשה כל כך ממרחקים מוסווים ,כדוגמת 303 וונהול ישן של נצרת לא פעם חיכיתי לאוטובוס הבא כשהופיעה הצחנה המכוערת הזאת וזה עוד לפני שנים שלא היו הרבה אופציות , אגב כל גידופי את ה EL 202 הם כלום לעומת הנאצות שאני יכול לכתוב על האוטובוס הנאלח הזה שפעם עשה לי בחילה לנסוע איתו והיום זה רק מלשמוע אותו .
 

euronitzan

New member
לגבי הרעש: יש הבדל מהותי בין מוגמרת

איפה החבאת את הדעה הזאת עד היום?
הכי מכוער והכי מסריח וזו מחמאה!!! אני יכול לזהות את הרעש המזוויע שלו ולא קשה כל כך ממרחקים מוסווים ,כדוגמת 303 וונהול ישן של נצרת לא פעם חיכיתי לאוטובוס הבא כשהופיעה הצחנה המכוערת הזאת וזה עוד לפני שנים שלא היו הרבה אופציות , אגב כל גידופי את ה EL 202 הם כלום לעומת הנאצות שאני יכול לכתוב על האוטובוס הנאלח הזה שפעם עשה לי בחילה לנסוע איתו והיום זה רק מלשמוע אותו .
לגבי הרעש: יש הבדל מהותי בין מוגמרת
לישראלית בבידוד הרעשים, בגרמניות הוא כמעט ולא נשמע. המרכב הישראלי פשוט עושה להן עוול... לגבי הוונהול - מכוער, ישן, אבל נוח בטירוף!
 

JayZed

New member
תלכלכו כמה שאצם רוצים... אבל עם

איפה החבאת את הדעה הזאת עד היום?
הכי מכוער והכי מסריח וזו מחמאה!!! אני יכול לזהות את הרעש המזוויע שלו ולא קשה כל כך ממרחקים מוסווים ,כדוגמת 303 וונהול ישן של נצרת לא פעם חיכיתי לאוטובוס הבא כשהופיעה הצחנה המכוערת הזאת וזה עוד לפני שנים שלא היו הרבה אופציות , אגב כל גידופי את ה EL 202 הם כלום לעומת הנאצות שאני יכול לכתוב על האוטובוס הנאלח הזה שפעם עשה לי בחילה לנסוע איתו והיום זה רק מלשמוע אותו .
תלכלכו כמה שאצם רוצים... אבל עם
העובדות אין מה לעשות. שנת 1976 (שנת ההשקה של ה-O303): מרצדס ייצרו 15,090 אוטובוסים (מקום ראשון בתעשיה כרגיל). MAN ייצרו 2,740 (מקום שמיני). שנת 1980: מרצדס - 20,900 אוטובוסים (מקום ראשון). מאן - 2,490 (מקום תשיעי). שנת 1990: מרצדס - 16,830 אוטובוסים (מקום ראשון). מאן - 1,740 (מקום עשירי, כמה עצוב). שנת 2002: מרצדס (ז"א כבר EVOBUS, כולל) - 22,273 (מקום ראשון, אלא מה?
). מאן (ז"א NEOMAN,כולל) 5,802. סוף-סוף, אחרי קניית נאופלאן, התקדמו למקום הרביעי, אחרי וולבו ו-IRISBUS. תמשיכו ללכלך על ה-O303, זה בסדר. העובדות מדברות בעד עצמן. הדגם הזה בלבד נמכר, נראה לי, יותר ממה שמאן מכרו כל חייהם. איך אומרים?.. עם הצלחה לא מתווכחים..
O303 לנצח!
 

barak67

New member
4 שנים שלא נסעתי באוטובוס המושמץ

תלכלכו כמה שאצם רוצים... אבל עם
העובדות אין מה לעשות. שנת 1976 (שנת ההשקה של ה-O303): מרצדס ייצרו 15,090 אוטובוסים (מקום ראשון בתעשיה כרגיל). MAN ייצרו 2,740 (מקום שמיני). שנת 1980: מרצדס - 20,900 אוטובוסים (מקום ראשון). מאן - 2,490 (מקום תשיעי). שנת 1990: מרצדס - 16,830 אוטובוסים (מקום ראשון). מאן - 1,740 (מקום עשירי, כמה עצוב). שנת 2002: מרצדס (ז"א כבר EVOBUS, כולל) - 22,273 (מקום ראשון, אלא מה?
). מאן (ז"א NEOMAN,כולל) 5,802. סוף-סוף, אחרי קניית נאופלאן, התקדמו למקום הרביעי, אחרי וולבו ו-IRISBUS. תמשיכו ללכלך על ה-O303, זה בסדר. העובדות מדברות בעד עצמן. הדגם הזה בלבד נמכר, נראה לי, יותר ממה שמאן מכרו כל חייהם. איך אומרים?.. עם הצלחה לא מתווכחים..
O303 לנצח!
4 שנים שלא נסעתי באוטובוס המושמץ
הזה ואני ממש לא מתגעגע אגב הפעם האחרונה הייתה באוטו של הכוח רמת גן O303 סגול 3 תחנות בקו 531 מי יודע מה מספרו ? כבר אז זה היה נראה לי חזרה לעבר . מעדיף פי 1000 את ה SU "החבטן והעגלתי" ואפילו את הוולוו B10B (יצא חרוז.....) על פני הגועל נפש הזה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה