מסוף כרמלית
New member
תודה ענקית על ההסבר
איך הנובה LFS? תוכל לספר עליו קצת? אהבתי מאוד את הצורה העגלגלה שלו, עם הפנסים הקדמיים העגולים, מזכיר את הווספה או הג'מבו.
תודה ענקית על ההסברלגבי ה-SL202: אני לא יכול להיות
בטוח, יצא לי פעם אחת לנסוע במאן לא-מזוהה ישן למדי בביקורי לרוסיה בשנת 98, אולי זה היה הוא?.. בכל אופן, למאן ההוא היה גיר ידני והגה הדומה להגה האהוב של אילן מזרחי...אבל השולחן נהג היה, נראה לי, מדגם ישן יותר. הוא נסע בסדר, כמובן שלא היה לו תאוצה בגרוש, אבל מה תרצה מאוטו ידני... דיברתי גם קצת עם הנהג. הוא אמר לי שהמכונה הזו יחודית בסנקט-פטרסבורג ונקנתה משומשת מאחת מארצות אירופה. כמובן שהנהג הרוסי (שבדר"כ נאלץ לעבוד על LIAZ 667 המחריד) היה באקטזה שהוא קיבל את האוטו הזהלגבי ה-FLEXIBLE METRO: זה אוטובוס לא הכי נפוץ בארצה"ב, אבל הוא ישנו במספר ערים גדולות, כגון לוס-אנג'לס ומיאמי. חברת FLEXIBLE היא אחד מיצרני האוטובוסים הכי וותיקים בארצה"ב - הם מייצרים מ-1924, והיו להם מספר דגמים מוצלחים בשנות ה-50, אבל אחרי זה חברת GM השתלטה על רוב תעשיית האוטובוסים עם ה-CLASSIC שלהם, ול-FLEXIBLE נשאר חתיכה יחסית קטנה של העוגה. כאשר בא ה-METRO הייתה תקופת השלטון הבלתי-מעורער של ה-RTS המגעיל, שיוצר עיי TMC, שהיא TRANSIT MOTOR COMPANY, שאליהה היא נהפכה לאחר שחטיבת האוטובוסים של GM נקנתה חלקית עיי הממשלה הפדראלית. כמובן שיחסית ל-RTS הזוועתי הצורה שלו הרבה יותר מחמיאה, אבל מבפנים הוא אוטובוס אמריקאי טיפוסי - עם מנוע DETROIT DIESEL או CUMMINGS, ת"ה אליסון ושולחן נהג שנראה כאילו שהוציאו אותו ממשאית של שנות ה-60. METRO היה לאוטובוס האחרון של FLEXIBLE - ב-1995 הם פשטו את הרגל והחברה חוסלה. חלק ממתקניהה נקנו עיי חברת NOVABUS הקנדית, שאז הייתה חברה חדשה. כידוע, NOVABUS היא בבעלות חברת VOLVO, ומספר שנים לאחר הרכישה הם הציגו את האוטובוס נמוך הרצפה הראשון (והמוצלח ביותר) בארצה"ב - NOVABUS LFS. בסוף שנות ה-90 NOVABUS (ז"א VOLVO) קנו גם את מפעלי TMC, ואז ייצורו של ה-RTS הנבלתי סוף-סוף נפסק.
איך הנובה LFS? תוכל לספר עליו קצת? אהבתי מאוד את הצורה העגלגלה שלו, עם הפנסים הקדמיים העגולים, מזכיר את הווספה או הג'מבו.