להתחיל מאפס

atidih1

New member
להתחיל מאפס

סיפור רגיל ושגרתי ליד המדרכה, נעצרה מכונית פרטית ובתוכה ישבו זוג. האישה, מטופחת "לפי הספר", לפתע, בקלות וחופשי חופשי, הוציאה זו שקית ניילון די גדולה וזרקה אותה על המדרכה. כאמור, לא יוצא דופן בקהלנו, שגרתי ו"מקובל". אני מספר את הסיפור הזה כי בעבורי הוא אמנם סיפור רגיל אבל תמיד עושה לי את הטריגר (ואולי משעמם לאי אלה קוראים) וגם תזכורת להתכתבויות שיש לי עם המשרד לאיכות הסביבה. הללו - לזכותם - תמיד עונים וגם אני תמיד כותב, מעין שיתוף פעולה פורה... אבל לענייננו, לא הטריגר חשוב וגם לא שיעמום הקוראים כי אם הקשר בין הסיפור השגרתי ובין היעדר השמירה על הנורמות שתוצאותיה חמורים פי כמה ומי כמו גולשי הפורום יודע זאת. יש לי אפוא הצעה. מאחר ועניין שוטרי המקוף טרם נקלט וכנראה שגם לא ייקלט בגלל סיבות תקציב, בין השאר, אפשר לשלב קצת מזה וקצת מזה. אותם גורמי אכיפה שהשתתקו כתוצאה מתרדמה ועוד מחלות, הללו יכולים להתעורר לפעולה באמצעות יצירת קשר מיוחד עם המשטרה (שוויתרו על שוטרי המקוף) ובתור דוגמה כיצד זה יפעל, ניקח את המשרד לאיכות הסביבה. הללו כידוע, פרסמו בזמנו על הקמת ניידת מיוחדת ודומני ששמה (לפחות ניתן לה כזה) "ניידת איכות הסביבה" (אני לא אחראי על הדיוק). זו באמצעות תחכומים ותושייה, יכולה לסייר ועצם התפקוד הנ"ל יכול להתמלא באמצעות חסרון שוטרי המקוף ובמקומם. כאן נכנסת המשטרה, בכך, שיהיה קשר מיוחד וזמין לניידות הללו. שכן, הזמנת המשטרה על-ידן, לא תהיה בדרך הרגילה כי אם ב"יחס מיוחד", היינו, כל קריאה של הניידות הנזכרות, תיענה בו זמנית כאשר אמצעי הקשר לכך ייושמו בהתאם (עניין טכני). מיותר לציין, שבעבור המשטרה, כל טיפול בטיפוסים נעדרי "תמרורים" מיום היוולדם, משתלם במסגרת כלל צרותיה. העתק: המשטרד לאיכות הסביבה עתידי המנחם
 

s h o o s h a

New member
ועדות ועוד ועדות ועוד ועדות

הצעת חוק לתיקון דיני איכות הסביבה (דרכי ענישה), התשנ"ו-1996 החלטה מס. 628 של הממשלה מיום 10.03.1996. מ ח ל י ט י ם (11 קולות בעד; 3 נמנעים): א. בהמשך להחלטת ועדת השרים לעניני חקיקה ואכיפת החוק מס. חק/275 מיום 28.2.96, לאשר את הצעת החוק לתיקון דיני איכות הסביבה (דרכי ענישה), התשנ"ו-1996, המצורפת (דפים ...) ולהגישה מיד לכנסת. ב. על-פי סעיף 113(ג) לתקנון הכנסת, לבקש מועדת הכנסת כי תחליט על הקדמת הדיון בהצעת החוק. ג. להטיל על ועדת השרים לעניני חקיקה ואכיפת החוק לבדוק את ההסתייגויות שהוגשו על-ידי שר האנרגיה והתשתית, שר החקלאות ופיתוח הכפר ומשרד ראש הממשלה (הועדה לאנרגיה אטומית). בדיקת ההסתייגויות כאמור לא תימנע את הגשת הצעת-החוק לכנסת. (1 קול בעד דחיית הדיון בהצעת-החוק). טיפול בנקיון שולי הדרכים העירוניות החלטה מס. תמ/80 של ועדת השרים לעניני תאום ומינהל מיום 24.05.1993 אשר צורפה לפרוטוקול החלטות הממשלה וקבלה תוקף של החלטת ממשלה ביום 17.06.1993 ומספרה הוא 1400(תמ/80). מ ח ל י ט י ם, להקים לפי המפורט להלן, ועדה בינמשרדית (להלן - הועדה) לטיפול בנקיון של שולי הדרכים הבינעירוניות ברחבי המדינה: א. הועדה תגבש המלצות לביצוע מבצע נקיון ארצי לסילוק פסולת, אשפה וגרוטאות, מצידי הדרכים הבינעירוניות; ב. הועדה תגבש ותגיש לועדת השרים לעניני תיאום ומינהל הצעה לחלוקת סמכויות ותפקידים אשר תסדיר את נושא הנקיון, סילוק האשפה והגרוטאות - בשולי הדרכים הבינעירוניות; ג. הועדה תורכב מנציגים של שרים אלו: איכות הסביבה בינוי ושיכון כלכלה ותכנון פנים כן ישתתפו בועדה נציג מטעם מרכז השלטון המקומי ומשקיף מטעם שר האנרגיה והתשתית; ד. בראש הועדה יעמוד נציג השר לאיכות הסביבה; ה. הועדה תגיש את המלצותיה לועזת השרים, לא יאוחר מ-3 חודשים ממועד כינונה. ומתוך דבריו של אייל גונן, עורך דין בעל תואר שני במנהל עסקים המתמחה בדיני מחשבים, אינטרנט, זכויות יוצרים וקניין רוחני. יותר משטרה לא שווה יותר ביטחון אז מה היה לנו: הקמנו משטרת הגירה, משטרה ירוקה ומשטרת תנועה ארצית – אבל האם שיפרנו את רמת הביטחון ואיכות החיים של תושבי המדינה – לא! משטרת ההגירה מגרשת עובדים לא חוקיים ובמקביל באים לארצנו עובדים חוקיים. ההבדל בין אלה לאלה מסתכם בכך שתוקף האישור של הראשונים פג. המשטרה הירוקה לא מונעת מאיגוד שפכים דן (גוף ממשלתי – קרי, שאמור לפעול למען הציבור וממומן מכספי הציבור) לשפוך ביוב לים ומשטרת התנועה מנפיקה דו"חות מהירות אך הכבישים שלנו הולכים ונעשים מסוכנים יותר. כמו במערכון של הגשש החיוור – אולי אם יהיה שר מלחמה לא תהיה מלחמה. ***הדברים המובאים לעיל מדברים בשם עצמם ואין צורך להוסיף. יש צורך להתעורר ולעשות למען יחול שינוי. ואולי כאן, אנחנו, נעשה זאת...
 
למעלה