לדעתכם קו אוטובוס מבת ים לחיפה יעבוד?

Ccyclist

Well-known member
יש מתל אביב ויש גם יותר דרומה כמו אשדוד וכו'

יש הצדקה לשיפור השירות לתחנות הרכבת על האיילון הדרומי וביטול הדילוגים ברכבת האקספרס כדי שיהיו 4 רכבות בשעה בכל תחנות חולון ובת ים. מערכת תח"צ טובה מבוססת על החלפות והיררכיה, לא על אוטובוסים ישירים מכל מקום לכל מקום. באותה מידה אין מקום לאוטובוסים ישירים לחיפה ממעלה אדומים או מבשרת ציון כשיש תחנה מרכזית ותחנת רכבת בירושלים.
 

Ccyclist

Well-known member
יש מתל אביב ויש גם יותר דרומה כמו אשדוד וכו'

צריך להיות סף מסויים לחיבור ישיר. כאשר עיר היא חלק ממטרופולין הרבה יותר מוצדק שהנוסעים יעברו לנקודת איסוף חשובה במטרופולין ושם יהיה קו בינעירוני. במערכת אזורית יש נקודות כמו צומת רעננה שהיא כמו תחנה מרכזית אזורית חיצונית על גבול המטרופולין ותוך השקה לכביש 4, אולי יש הגיון במשהו דומה בחולון מזרח או ברשל"צ על כביש 4 כתחנה אזורית דרומית בגוש דן.

אני מודע שבמדינת ישראל "כל החיות שוות, אך חיות מסויימות שוות יותר" ולמערכת הישירה הבזבזנית שהעובדה הזו מכתיבה, אך אני בטוח שעיר כמו בת ים הסמוכה על תחנות האיילון והצמודה לתל אביב יכולה להסתמך על המערכת הארצית הראשית מתל אביב.

יותר קל להצדיק קו אוטובוס מעיר מרוחקת ללא חיבור מסילתי, וגם אז צריך להתחיל למתוח גבולות כדי לתעדף תחבורה עירונית ואזורית תדירה לצרכי היום-יום ומעבר למערכות רבות קיבולת כמו ר"י והרק"ל ברגע שיש השקה אליהן.

לפני כמה חודשים הרצתי את הדוגמה של קיימברידג' מסטיוסטס - ניוארק ניו ג'רזי. הקישור ביניהן דורש נסיעה מקומית לערים הגדולות השכנות - בוסטון וניו יורק. רק בין הערים הגדולות יש חיבורים בינעירוניים. אין הכפלה של החיבורים מעיר לווין אחת לעיר לווין אחרת בגושים מטרופוליטניים שונים.
 

מיקלוש77

Well-known member
לדעתי אין הצדקה לאוטובוסים נוספים מחיפה לאזור תל אביב מעבר למה שכבר יש (קו 910 ובסופ"ש גם 900) כל עוד יש רכבת שעושה את זה מהר הרבה יותר.
מתל אביב לבת ים אפשר להחליף רכבת ובקרוב תהיה גם רכבת קלה.
 

DAVIDADATO

Well-known member
לדעתי אין הצדקה לאוטובוסים נוספים מחיפה לאזור תל אביב מעבר למה שכבר יש (קו 910 ובסופ"ש גם 900) כל עוד יש רכבת שעושה את זה מהר הרבה יותר.
מתל אביב לבת ים אפשר להחליף רכבת ובקרוב תהיה גם רכבת קלה.
כן אבל יש אנשים שלא אוהבים להחליף באמצע לרכבת/אוטובוס והם פשוט רוצים להגיע ישר ליעד
 

GoldenEyes

Well-known member
כן אבל יש אנשים שלא אוהבים להחליף באמצע לרכבת/אוטובוס והם פשוט רוצים להגיע ישר ליעד
זה ידוע
אז מה אתה מציע ?
נעשה קו מבת ים לבאר שבע ?
ואז גם לקרית גת ?
ואז לאשקלון ?
ולאשדוד ?
ואז גם לאילת ?
ולמה שלא יעשו לנו קוים כמו שיש מבני ברק לכל הארץ? :)
 

DAVIDADATO

Well-known member
זה ידוע
אז מה אתה מציע ?
נעשה קו מבת ים לבאר שבע ?
ואז גם לקרית גת ?
ואז לאשקלון ?
ולאשדוד ?
ואז גם לאילת ?
ולמה שלא יעשו לנו קוים כמו שיש מבני ברק לכל הארץ? :)
לאשדוד ולאשקלון אין טעם כי יש רכבת לשם אני מתכוון לערים שאין רכבת ישירה
האופציה לעשות קווים מבאבוב לשכונות החרדיות יכול לעבוד אבל מקום צפוף למדי
 

Ccyclist

Well-known member
לאשדוד ולאשקלון אין טעם כי יש רכבת לשם אני מתכוון לערים שאין רכבת ישירה
האופציה לעשות קווים מבאבוב לשכונות החרדיות יכול לעבוד אבל מקום צפוף למדי

הבעיה כאן היא ברכבת. קו השרון אשקלון מחושמל אבל נוסע בלו"ז דיזל מבלי לנצל את יתרונות החישמול - חיסכון פוטנציאלי של 2 דקות האצה בין כל שתי תחנות. זהו חיסכון זמנים שיכול לקצר את הקו מ1:50 ל 1:20 בערך ולייתר את הדילוגים של רכבת האקספרס שדופקת את חולון ובת ים עם חלון של חצי שעה בלו"ז שעות השיא.

מרגע שישפרו את הרכבת ההחלפה מארבעת רכבות חולון ובת ים לארבעת רכבות חיפה (ב"ש כרמיאל, ב"ש נהריה, 2 מודיעין נהריה) תוכל להתבצע בנוחות באיילון.

ואז צריך להסתכל על מערכת האוטובוסים המזינים ההפוכה לתחנות. בכל תחנות הקו מדרום לתל אביב ראיתי שהקווים נוסעים דרומה כדי להזין את התחנות, לא צפונה. זה יוצר תחושה לא נעימה של נסיעה לכיוון הלא נכון. צריך להזין את תחנות יוספטל או קוממיות מרחובות רוחב הנמצאים במקביל או מדרום להן כך שכיוון הנסיעה ירגיש נכון לנוסעים.

נסעתי פעם ברכבת מרשל"צ דיין לרעננה. על כל בניין תחנה היה כיתוב גדול של X דקות לתל אביב. אין סיבה לשלוח אוטובוס של 60 מושבים שיעמוד בפקקי האיילון עד גלילות כשיש רכבת.
 

ai27

Well-known member
כן אבל יש אנשים שלא אוהבים להחליף באמצע לרכבת/אוטובוס והם פשוט רוצים להגיע ישר ליעד
ואני לא אוהב שחייבים לעבור דרך תחנה מרכזית ולעצור רק בתחנות במקום לתת לאוטובוס לעצור בדיוק בכתובת שאני רוצה.
הרי באמת ביעד יותר טוב
 
למעלה