לדעתכם האם !

samoyed

New member
אולי אני חוטא בפשטנות כאן אבל נראה לי

שבהקשר של יחסי תלמיד-מורה אחריותו של המורה היא בראש ובראשונה לא לומר לו לתלמידיו דבר שהוא יודע שאינו נכון ולא להוליכם שולל ביודעין. אם המורה חושב (לדוגמא) שהשיטה אותה הוא מלמד היא שלמה ומושלמת יתכן שיהיו מי שיחלקו עליו, כולל תלמידיו בשלב מסוים, אך אם זו דעתו האמיתית והכנה אין לבוא אליו בטענות אלא רק לא להסכים ולהסיק מסקנות. לו הייתה אמת מידה אוביקטית ליעילות ומטרה ברורה אחת לכל התלמידים אולי היה ניתן לדבר על אחריות אבל לפני כן היה צורך לסגור את הפורום הזה וכל דומיו..
 
אני מסכים

וגם אוסיף שהאחריות הזו אינה מיוחדת לתחום של אומנויות לחימה. היא נכונה או לפחות נדמה לי כי מקובל לצפות לכך מכל מורה בכל תחום.
 

isaacl

New member
פשוט חששתי

כאשר תלמיד אומר שהוא איזה סוג של תולדה או נגזרת של מוריו, המסקנה עלולה להיות שאין מדובר רק במחמאה בלבד. התלמיד עלול גם לומר שגם חסרונותיו וכשלונותיו נובעים ממוריו. אני אינני אומר שתוצאה שכזו חייבת להתרחש. אני אומר שהיא עלולה. לכן חשבתי שהתוספת שלי נחוצה. בסיכום, האמירה שלי לא הייתה נגד דבריך אלא כתוספת לדבריך, תוספת כזו שחשבתי שלא נעים לך לומר.
 

amir_aikido

New member
עולם אייקידו רחוק מלהיות מונוליטי

ישראל, אני רוצה דווקא לחזק את האמירות של איתן, ביחס לאחריות האישית שלך בנושא. עולם האייקידו רחוק מאוד מלהיות מונוליטי. גם כצופה מהצד על העולם "האייקידו של אאושיבה" שקשור ל"ארגון "אייקיקאי". יש שם הרבה מאוד מורים שונים, עם גישות שונות מאוד בינהן, עד כדי טענות הדדיות על כך ש"האחר איננו מתרגל אייקידו". אישית, חיפוש קצר בפורום הזה ובשכנו ימצא עשרות אם לא מאות הודעות שלי בהן טענתי כי אימון אייקידו מסויים ו/או במקום מסויים, איננו מוכוון ללחימה וכי נסיון לפרשו ככזה - יעלה המון שגיאות בסיסיות (ואפילו נדמה לי שלפחות בחלק מהמיקרים, היית בין היוצאים כנגדי). היתה תקופה ארוכה בה טעיתי בייחוס של הטענה הזו אל כל המקומות המלמדים אייקידו ומשתייכים ישירות או בעקיפין לאייקיקאי. עם הזמן, גיליתי שיש מגוון של מקומות שלכ"א מהם גישה שונה בנושא. אמיר
 

amir_aikido

New member
דווקא להבנתי יש יותר מכיוון אחד

אם תרצה, אתה מוזמן לקפוץ פעם ולראות את הכיוון של קורינדו אייקידו בארץ בהובלת סנסי שלמה. אמיר
 

tongi israel

New member
תודה את הסנסאי שלך אני מכיר לפני שהתחלתה

אצלו. אני מכבד אבל זה לא הכיוון שלי תודה.
 

amir_aikido

New member
OK

לא חשבתי שתצטרף אלינו, ברור לי שבחרת בדרך אחרת. כן חשבתי שלאחר אי-אילו שנים, והרבה תובנה שרכשת לאורך הדרך, אולי תרצה להנות ממבט חוזר.
אמיר
 

isaacl

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo13.gif

עדיף לומר, אני מודה למוריי על כל התרומות החשובות שתרמו לי ואני נוטל על עצמי את האחריות לכל כשלונותי.
 

tongi israel

New member
יצחק היקר

איני מאשים אף מורה בכשלונותי ואם יש מורה שחושב כך שיפסיק כי אין צורך אני לא רואה כשלון בשום מורה שהיה לי ,אפשר להגיד להיפך כל מורי שהם מעטים היו משכממם ומעלה אין לי מילה אחת רעה בגנותם ואם ישלי כשלונות אני מודה בהם ומודה עלהם כי הם שלי ועלי מוטלת האחריות לפתור אותם וכך להיתקדם . אני אפילו לא מאשים את האיקידו בכישלון אלא בחוסר שלמות שלדעתי ניתן לגשר ולנסות לשפר ,אני לא חושב שהשתמשתי במילה כישלון או חידלון לתאר את מה שאני מנסה להעביר, ואולי כן איני זוכר , ואם כן אז זו לא כוונתי . אם ניסתכל על מה שכתבתי בתחילה זו הייתה שאלה כדי שנוכל לפתח שיחה ,ואפילו וויכוח אבל ברוח של מכל מלמדי השכלתי , אני מנסה להתייחס לכולם בשלום כמה שאני יכול , יש כאלו שאני לא עונה להם כי אני לא מוצא לנכון לענות להם מסיבותיי שלי. אני מתאמן בערך 30 שנה רובם באיקידו התאמנתי כמעט בכל הסגננונות של האיקידו שהמשיכו את דרכו של הממציא בלי להוסיף תכנים חדשים, כולם עוסקים באותן הטכניקות בכל זאת באיקידו , מעולם לא מצאתי את עצמי נפעם מסגנון אחר פשוט מצאתי שזה איקידו עם נואנסים שונים , אולי קיימים זרמים שונים של איקידו שמתחרים ועושים קרקע , אבל הם מעטים ,ולדעתי דיי חדשים לא מאוגדים ומפוזרים אני חושב שאף מורה איקידו ששינה את סגנונו והוסיף קרקע ריתוקים שונים להטלות מוכרות לאיקידוקות יעבור מבחן באי קי קאי כי פשוט זה לא מה שהם מלמדים בסילבוס שלהם , אני יודע שיש קסם בגוף גדול ובהכרה של המתאמן או המורה על ידם , אני כתבתי שאדם רוצה שיעריכו אותו בעולם הזה לכן אנשים מחפשים הכרה ודווקה ממי שנחשב לאוטוריתה באיקידו ומי אם לא גוף גדול כאי קי קאי . אני חושב שהאיקידו אומנות נהדרת שנעצרה מלהיתפתח עקב או חוסר תחרותיות איתגור של הסיגנון על ידיי סגנונות אחרים . לרוב אנשי איקידו יגידו ובצדק אין קרבות בסגנון שלנו, אסור להיתנגד לטכניקה מבוצעת עליך וכ'ו אם לא יתנגדו לטכניקה המוצעת עליך איך תדע מה לתקן אם אתה טועה בביצוע שלה לא משנה מה המורה שלך יודע , אם לא תחווה לבד את התיקון הרצוי על ידיי כישלון איך תדע מה נכון. מהצלחות לא ניבנים רק מכשלונות שהצלחנו להיתגבר עליהם ולא לחזור עליהם. ישראל אני מוכן לוויכוח אם הוויכוח במטרה ללמד .
 

isaacl

New member
ישראל היקר

כמובן שלא חשדתי בך לרגע שאתה מתכוון להאשים מישהו בכשלונותיך. לכן גם לא הצבתי את התגובה להודעה שלך. חששתי מקוראים שאינם נמצאים ברמתך, שיבינו את התגובות האחרות להודעה שלך באופן לא נכון. אני ממש מתנצל מקרב לב על כך שהבנת אותי בצורה כזו. זו מעולם מעולם לא הייתה כוונתי.
 

tongi israel

New member
יצחק להיפך תודה לך שחידדתה

על ידיי שכלך את העניין, אני חס וחלילה לא מטיל ספק ביושרך איש יקר .
 

Tonjin

New member
ואני אומר שלא ראית מספיק.. או שהחלטת מראש

להתעלם מכמה דברים שראית... ראשית, אין לי שום בעייה עם הבחירה שלך, ובטח שאני לא מנסה לשכנע אותך לשנות כיוון או לומר לך מה לעשות... אני רק תוהה כמה סגנונות אייקידו באמת ראית, וכמה זמן השקעת בלימוד שלהם לפני שחרצת דיעה - אפילו מבלי לצאת מחוץ לארגון אייקיקאי עצמו אפשר למצוא מי שעושה לא מעט עבודה נגד התנגדות, ראנדורי חופשי ולעיתים אפילו כזה שממשיך על הקרקע... ושוב, כל זה תחת המטריה של אייקיקאי - בלי לדבר על מקומות כמו איוואמה (הרבה אימון על מאקיווארות והרבה אימון נגד התנגדות), על סייפו-קאי שמגיעים לאימוני האייקידו שלהם עם כפפות אגרוף ומגיני שיניים, וקורינדו שלא משייכים את עצמם לאואשיבה כלל... גם ההערכה שלך לגבי האם חלק מהארגונים האלו חדשים, מאוגדים או מפוזרים פשוט לא נכונה ונובעת מחוסר ידע... אז שוב, כל הכבוד על התובנות החדשות ובהצלחה בדרכך החדשה - קח בחשבון שזה לא מחייב להטיל רפש באחרים...
 
ישראל שלום. אנו לא מכרים אישית אבל

רציתי ברשותך להוסיף מספר נקודות משלי לנושא החשוב שהעלת. שתפת את הפורום בכמה ספקות ומחשבות לאחר שנים רבות שאתה מאמן. יישר כוח על הפתיחות. ראשית , אני לא איש אייקידו , אך אני סבור שהנושא והשאלות שהעלת כאן יתאימו גם לכל אומנויות הלחימה .( לאו דווקא אייקידו ) אדם מתחיל ללמוד אומנות לחימה כלשהי , מתמיד בה שנים ארוכות , ומתחיל בשלב מסויים להדריך ולאמן. גם בשלב הזה חשוב מאד ( לדעתי ) שיהיה לו מורה. לימים - בשלב בו התלמיד התקדם מעבר לרמתו של מורהו - הוא חייב לחפש לו מורה אחר. (כל מורה בעיני הוא תמיד תלמיד ) לעיתים אתה נתקל בטכניקה "לא יעילה" , לא טובה וחסרת תוכן ( לדבריך ), האם זו סיבה לחשוב שזה "בזבוז זמן יקר בחיים הקצרים " שאתה נמצא כאן ? ( ציטוט מדבריך ) גם האייקידו כידוע לך,מתחלק למספר שיטות וזרמים . הטכניקות לא זהות בכולם . כל שיטה \ זרם אימצו לעצמם טכניקות מסויימות שלא בהכרח מופיעות בזרם האחר. קח את אותן טכניקות חסרות התוכן , שפר אותן , או תשלים טכניקות משיטות אחרות . ישנם מורים רבים שהשאילו טכניקות מסויימות או הוסיפו לסילבוס שלהם נושאים נוספים מבלי שהדבר יפגע כלל בקשר ההדוק הקיים בינם לבין המורה שלהם. גם אני עוסק באומנויות לחימה שנים רבות . היום לאחר הרבה שנים הבנתי כמה דברים בסיסיים. לא קיימת אומנות לחימה אחת שמכסה את הכל. בכל אומנות לחימה תמצא " חורים" ( כפי שהגדרת בדבריך ) ישנן אומנויות לחימה "קשות" , ומולן " רכות" יותר. תלוי למה אתה מתחבר יותר. האם האייקידו שלך כיום היא אומנות הלחימה האולטימטיבית ביותר ? אני לא בטוח. תלוי מה אתה מחפש ? מה היעד , מהי המטרה ? אולי אתה מחפש משהו שלא קיים בתורת הלחימה שלך? יתכן וכדי להשיג משהו שלם יותר ( בעייניך ) תצטרך להוסיף כמה דברים , או ללמוד אומנות לחימה נוספת. ( אל תשכח שאם האייקידו היה שלם במאת האחוזים , בין השאר - לא היה מתפצל לכמה וכמה זרמים ושיטות.) אומנות הלחימה היא עולם ומלואו . אנו לא חייבים להתחבר בצורה עיוורת ולאהוב את כל הטכניקות ברמה זהה. יש טובות יותר יעילות ואפקטיביות יותר ויש שפחות. אז מה ? עדיין זו אומנות . אני לא בטוח שצייר ( ויהיה זה אפילו הצייר הנחשב ביותר ) אוהב את כל ציוריו ברמה זהה. את כולם הוא צייר. יש כאלו שהוא מתחבר אליהם יותר ויש כאלו שפחות. שבת שלום .
 

tongi israel

New member
כמו שכתבתי למשה

זה מכוון גם לך , ואכן אינך מכיר איקידו לצערי אם אתה טוען שבזרמים שונים עושים אחרת או מה עושים אחרת אני, אני לא הייתי מנסה להגיד לך על הסגנון שלך ואני לא יודע מה הוא? איזה זרמים עושים דומה או שונה , הייתי נותן עצה למה שאני לפחות הייתי מתאמן שנה פלוס יום יום אבל בכל זאת תודה .
 

ש מים

New member
אתה לא מאמין בדרך המורה שלך?

תיפרד. לך לדרך אחרת. זו דעתי. אני - כמורה- לא הייתי רוצה תלמיד שלא מאמין בדרכי. וכתלמיד - לא אוכל להתקדם וללמוד אם אני לא מאמין במורה. למה להקשות? למה להתעקש?
 
למעלה