לא ללכת להצגה הזו

אבח"י

Well-known member
אז, היום היינו במדיאה. שלט ענק עם תמונת שני הכוכבים, לימוני ותמם, מקדם פני הבאים אל הקאמרי, אפשר לחשוב יצירת מופת שלא היתה כמוה מאז המחזאים היוונים הגדולים, או לפחות מאז אווריפידיס.
בת הזוג היתה קיצונית ואמרה שיש לתבוע את המחזאי על יומרנות, טעם רע ומחזה גרוע.

שחקנים לא טובים, אבל ממש לא טובים. או שאולי נשבינו בשם ההצגה ולא הבנו שאנחנו צופים באופרת סבון/רומן רומנטי על הבימה, ולזה שני השחקנים הראשיים מתאימים, עמוס תמם וכינרת לימוני .
חטא נוסף שחוטא המחזה והתיאטרון הוא בהזניית "מדיאה" המקורי לרמה של "פאוורקאפל" [אשכרה, תיאטרון עברי משתמש במונח מעולם עיתונות הרכילות האמריקאי]. אני מניח שכולנו כאן יודעים ומכירים את מדיאה, את המיתוס ממנו נוצרה, את מורכבות הדמויות, ההקרבה והזניחה והנקמה האיומה, אבל צעירים מאתנו, שסיימו את מערכת החינוך הישראלית, בה הם קראו [אולי, אם לא צפו בצילום של הצגה קלאסית, וברוב המקרים כבר לא מלמדים אותם יותר מחזות קלאסיים. מה רע במחזאות ישראלית, מנותקת מכל העולם התרבותי בו התפתח התיאטרון?], צעירים אלה בחיים לא יבינו מדוע זה מחזה גרוע, גם לא יבינו מאיפה השמות האלה, אהה, לוקאס - זה לא הבעל של סמי באופרת הסבון "ימי חיינו"?
מי שקנה כרטיסים שימכור אותם או יחליף הכי מהר שהוא יכול.
שעה וחצי מיותרות, משעממות, עם שחקן שאינו שחקן אופי, שמצויין בקזבלן אבל גרוע בתפקידי עומק, כי פשוט אין לו עומק, ומדיאה.. "מדמד" כינוי החיבה שלה - בת זוגי ואני החלטנו שהיא כלכך גרועה, שמזל שמדיאה ההיא מהמיתוס לא רואה את חילול דמותה על הבמה.
רות אסרסאי מפגינה פעם נוספת את כשרונה הבלתי רגיל.
התפאורה מענינת
לשם שינוי הדיקציה של השחקנים היתה טובה ולא הצטרכתי להיעזר בכתוביות כמעט.
לא ללכת.
 

קלייטון.ש

Well-known member
אני מודה שמכל זה זיהיתי רק את השם עמוס תמם, וגם זה בלי שזכרתי מה הוא בדיוק.
אני לא הולך לתיאטרון. לא תופס את הז'אנר. גם לקולנוע אני לא הולך. זה כי אני לא אוהב להיות בין אנשים אחרים. זה עוזר גם לא ללכת לתיאטרון.
אבל קראתי את הביקורת, ושמח שבסוף יש מילים טובות.
שחקנית אחת בסוף, שאני לא מכיר, דווקא הפגינה כשרון דהיינו כנראה שיחקה טוב.
התפאורה מעניינת. הדיקציה של השחקנים טובה.
זה לא מספיק בשביל ללכת? כנראה שלא.
 

אבח"י

Well-known member
אני מודה שמכל זה זיהיתי רק את השם עמוס תמם, וגם זה בלי שזכרתי מה הוא בדיוק.
אני לא הולך לתיאטרון. לא תופס את הז'אנר. גם לקולנוע אני לא הולך. זה כי אני לא אוהב להיות בין אנשים אחרים. זה עוזר גם לא ללכת לתיאטרון.
אבל קראתי את הביקורת, ושמח שבסוף יש מילים טובות.
שחקנית אחת בסוף, שאני לא מכיר, דווקא הפגינה כשרון דהיינו כנראה שיחקה טוב.
התפאורה מעניינת. הדיקציה של השחקנים טובה.
זה לא מספיק בשביל ללכת? כנראה שלא.
לא מספיק כי תיאטרון כמו אופרה, כמו מחול הוא מופיע מולטימדיה.
 

סופהו 1

Well-known member
לא ראיתי את רובינא, מרון או אלמגור כמדיאה, ראיתי את יבגניה דודינה. נדמה לי שאת כולן אהבו וכולן קבלו תשבחות ומחמאות.
אחרי שנים של מנוי בתיאטראות שונים או משולב, כעת פסק זמן. אתאמץ להגיע לתיאטרון רק אם יש משהו "שווה" ממש.
לא נראה שאתאמץ.


אפרופו קזבלן.
במסגרת המנוי ל'תזמורת המהפכה', הוקרן הסרט 'קזבלן'.
הסרט מוקרן ללא "פס המוסיקה" המקורי ומלווה בתזמורת חיה (כמעט כמו פעם, בתיאטרון).
חוויה מיוחדת ומהנה (כמו כל אירועי התזמורת שראיתי).
 
נערך לאחרונה ב:

אבח"י

Well-known member
לא ראיתי את רובינא, מרון או אלמגור כמדיאה, ראיתי את יבגניה דודינה. נדמה לי שאת כולן אהבו וכולן קבלו תשבחות ומחמאות.
אחרי שנים של מנוי בתיאטראות שונים או משולב, כעת פסק זמן. אתאמץ להגיע לתיאטרון רק אם יש משהו "שווה" ממש.
לא נראה שאתאמץ.


אפרופו קזבלן.
במסגרת המנוי ל'תזמורת המהפכה', הוקרן הסרט 'קזבלן'.
הסרט מוקרן ללא "פס המוסיקה" המקורי ומלווה בתזמורת חיה (כמעט כמו פעם, בתיאטרון).
חוויה מיוחדת ומהנה (כמו כל אירועי התזמורת שראיתי).
אנחנו אוהבים תיאטרון מאוד.
סימני האזהרה היו בשמות השחקנים, אבל השם "מדיאה" משך מאוד.
עכשיו למדנו להיזהר.
נכון, עם מחירי כרטיסים, קריצות לקהל שאוהב תיאטרון מסחרי, גם אנחנו ממעיטים ללכת, בלית ברירה.
 

סופהו 1

Well-known member
נכון, עם מחירי כרטיסים, קריצות לקהל שאוהב תיאטרון מסחרי, גם אנחנו ממעיטים ללכת, בלית ברירה.
מחירי הכרטיסים הם ההתחלה.
חושבת על 2 עם ילדים, שאינם גרים במרחק הליכה מתיאטרון זה או אחר ונפשם חפצה בהצגה.
מחיר כרטיס כ- 200 שח לאחד, למי שאינו מנוי ולא מצא שום הנחה (פראייר).
מחיר התחלתי כ 400 שח לערב.
בייביסיטר ( שמעתי שבתל אביב המחיר מתחיל ב 35 שח לשעה, לנער/ה ומרקיע שחקים לפי הניסיון והשעה. להכפיל במשך הזמן הכולל נסיעות, מציאת חניה, משך ההצגה וכו)
אם ההצגה בקאמרי ונסעת באוטובוס ? יופי. נסעת ברכב פרטי ומצאת חניה ברחוב-מעולה. נכנסת לחניון? (גולדה של הקאמרי-35 שח לערב).
הגעת רעב? תוסיף משקה, משקה ומאפה, משקה וארוחה.

בקיצר, למצוא הנחה, למצוא סבא/תא שמוכנים לשמרטף, להביא תרמוס וכריך מהבית, לקוות למקום חניה במקומות שבהם לא משלמים (אם עדיין קיימים), ולקוות שנהנה מההצגה.
 

אבח"י

Well-known member
מחירי הכרטיסים הם ההתחלה.
חושבת על 2 עם ילדים, שאינם גרים במרחק הליכה מתיאטרון זה או אחר ונפשם חפצה בהצגה.
מחיר כרטיס כ- 200 שח לאחד, למי שאינו מנוי ולא מצא שום הנחה (פראייר).
מחיר התחלתי כ 400 שח לערב.
בייביסיטר ( שמעתי שבתל אביב המחיר מתחיל ב 35 שח לשעה, לנער/ה ומרקיע שחקים לפי הניסיון והשעה. להכפיל במשך הזמן הכולל נסיעות, מציאת חניה, משך ההצגה וכו)
אם ההצגה בקאמרי ונסעת באוטובוס ? יופי. נסעת ברכב פרטי ומצאת חניה ברחוב-מעולה. נכנסת לחניון? (גולדה של הקאמרי-35 שח לערב).
הגעת רעב? תוסיף משקה, משקה ומאפה, משקה וארוחה.

בקיצר, למצוא הנחה, למצוא סבא/תא שמוכנים לשמרטף, להביא תרמוס וכריך מהבית, לקוות למקום חניה במקומות שבהם לא משלמים (אם עדיין קיימים), ולקוות שנהנה מההצגה.
מה 'ני יגיד לך?
שנים בת זוגי ואני לא יצאנו בערבים, אחרי שהילדים נולדו.
לא מצאנו סיבה לקטר, להרגיש רע או להתרעם.
משגדלו, וגם רווח לנו מעט כלכלית [ כלומר שכהם היו בני 12, 13 וכו']- חזרנו לפקוד בתי קולנוע אולמות תיאטרון.
אנחנו פריבילגים, כי שנינו חברים בהסתדרות המורים [הנחות], והחלפנו ספרים בספרייה העירונית וחסכנו כסף לענינים אחרים.
אולי זו הסיבה שמרבית המגיעים לקאמרי, לבימה, לגשר ו לתיאטרון היהודי-ערבי ביפו, ולא נזלזל בבית לסין הם מסוף העשור החמישי לחייהם וצפונה.
 
למעלה