לא הגיע הזמן שסלקטורים יהיו קצת יותר זקנים?
כמה מחשבות שעברו לי בראש כשטסתי לאחרונה:
לדעתי, יש יותר מדי בודקים בנתבג והתחלופה גבוהה מדי, העבודה כבר שנים נחשבת עבודה של אחרי צבא, ומתקבלים אליה אנשים לא בשלים מפאת גילם וחסרי השכלה פורמלית (או סטודנטים).. גם אני הייתי בעבר סלקטור , ואני כותב את הדברים בכאב. אם היה אפשר לעשות מזה קריירה, היו מקבלים רק אקדמאים בני 25 + נניח, עם שנה ניסיון בעבודה אחרת לפחות, ומאפשרים קריירה ארוכת שנים בשדה, אנשים היו מתמקצעים לאורך הזמן- ויש הבדל בין מקצוענות של 3 -4 שנים במשרת סטודנט חלקית לבין למשל איש מקצוע שכבר -20 - 15 שנה עוסק בתחום . כמו כן היה אפשר להרחיב את הנוהל ולהשקיע יותר בקורס במקום להפוך אותו לקורס קצרצר (בזמני הוא נמשך כחודש) ומלחיץ עד אימה, וגם שומו שמיים - לאפשר קצת יותר מקום לשיקול דעת של הבודקים בעבודה, מה גם שהתשאולים שלהם היו יכולים להיות יותר יעילים, כי עם הגיל והניסיון גם האופקים נפתחים, ויש יותר מעוף ולפעמים גם טקט שנחוץ מול אנשים מבוגרים מתרבויות שונות, לדעתי בכל אופן. נקודה נוספת - יש אינפלציה של אנשים שיושב להם הנוהל בראש ויש כאן אספקט של ביטחון שדה. אם הביטחון של נתבג היה מקום עבודה קבוע, אפשר היה להערכתי לצמצם את המספר הזה של אנשים ב90% ואולי יותר. ועוד לא אמרנו מילה על תנאים סוציאלים נורמליים שלא נותנים לצעירים (ושלא בצדק - אפילו אלה של רש"ת, לפני שהתיחסנו לעובדי הקבלן שמתוכם), שהיו נאלצים לשפר לאין ערוך שכן האוכלוסיה היתה חזקה יותר. בקיצור ,זה שעוד לא התפוצץ מטוס לא אומר שהביטחון לא יכול להיות יותר רציני ושירותי...
אולי בכלל הפתרון לרעיון כמו שלי הוא לסנף את הביטחון של אלעל והרשות לצבא, למשטרה או אפילו לשב"כ.. בשביל לגייס אנשים טובים ובשביל להפוך את זה למקום עבודה קבוע עם תנאים... מחשבות... 
כמה מחשבות שעברו לי בראש כשטסתי לאחרונה: