כתיבת רומאן ובמרכזו אישה יוצאת רוסיה

בסדר, רוסיה אולי מחזיקה בטריטוריה המאפשרת לה להיראות יפה

במפת העולם, אבל מבחינת האוכלוסיה היא בסה"כ כ-145 מיליון איש. לעומת זאת, כל מערב ומרכז אירופה דובר אנגלית, מחצית אפריקה, בהודו המון דוברי השפה, ומה שחשוב, שכל העולם לומד אותה. אם שפת אימו של אדם היא לא אנגלית והוא לומד שפה נוספת ראשונה, ב99% מהמקרים זו תהיה אנגלית.
 
ממזרח לוולגה אין כמעט כלום חוץ ממחצבים

לרוב השטח אין אפילו נגישות , משאיות אספקה צריכות מיכלים נוספים כי אין
תחנות דלק בדרך .
בא לי לטייל מזרחה לוולגה אבל אשתי אומרת שאין מה לעשות שם .
הדור החדש של ארצות ברית המועצות לשעבר כבר לא כל כך שולט ברוסית .
אם האנושות תצליח לשרוד מעבר ל 300 שנה בהחלט יהיו שפות שיעלמו .
 
עברית גם לעולם לא תצא מחוץ לגבולות מדינת ישראל,

ובתוכה לא תצאה מחוץ לאוכלוסיה היהודית בתור שפת אם. בעולם יש מיליונים רבים של אנשים שרוסית היא שפת אימם והשפה היחידה שלהם שהם בשום אופן לא משתייכים לעם הרוסי.
 
אתה גנוב? בעוד 300 שנה יהיו שפות שיעלמו? בוודאי שיהיו!

יתרה מזאת, שפות נעלמות בקצב מסחרר כבר עכשיו, למעשה כל שבועיים נעלמת איזו שפה, ובקצב הזה לקראת סוף המאה יעלמו 90% מהשפות הקיימות, ישארו בערך מאה או אולי מאתיים שפות עם כמה מיליוני דוברים ויותר, ובהמשך ישרוש רק קמצוץ שפות עם כמה מאות מיליוני דוברים כל אחת, וכאשר האנושות תתפשט לכמה כובי לכת, ואף לפני זה, בכדור הארץ תהיה דבורה רק שפה אחת.
 
מהיכן הנתונים הללו ? אני יודע שמיני חיות נעלמים בקצב

הגדול פי 1000 מהקצב הטבעי ולא רחוק הזמן שנשאר רק עם חיות בגני חיות
אבל שפות ? כל כך מהר ?
כלומר סברתי נכון רק הקצב גדול יותר ?
אל תדאג , 300 שנה זה המקסימום תוחלת החיים של האנושות גם אם היא לא תהרוס את עצמה , מלחמה אטומית , או חיסול המשאבים
חלון האקלים הנוח שאפשר את קיום האנושות עומד להסגר
שום חלק משמעותי מהאנושות לא יגיע לפלנטות אחרות , הקבר של האנושות הוא כאן .
 

Astroo

New member
בקנדה יש רק 35 מיליון תושבים ושטחה מעל חצי משטח רוסיה

אוכלוסיית אוסטרליה 23 מיליון ושטחה כמעט חצי משטח רוסיה
 

beatman

Member


 
מעולם שפה כלשהי לא הצליחה להשתלט על העולם כולו

חוץ מזה, פלגנות אפשרית גם במרחב לשוני אחיד (אתה חושב שברוסיה, למשל, 20% מהאוכלוסיה לא נחשבים ע"י 80 האחוז הנותרים ל"גיס חמישי")?
&nbsp
כמו כן, אל רייס, גורו היח"צ האמריקאי, הוכיח באותות ובמופתים כי האנושות באופן כללי תמיד נוטה לפלגנות. היום יש תנועה פוליטית כלשהי, עוד 5 שנים על חורבותיה או בנוסף לה יקומו עוד כך וכך תת-תנועות.
 
בעבר שפה אחת מעולם לא הצליחה להשתלט על האנושות כולה,

אבל בעבר גם מעולם לא הייתה תנופת גלובליזציה אדירת מימדים כזאת כמו היום. הכי קרוב לזה היה בשיא פריחתה של האימפריה הרומית, אבל ביחס לגלובליזציה של העולם המודרני זה פשוט צל חיוור, והגלובליזציה רק ממשיכה לצבור תאוצה, מי יודע איך יראה העולם עוד 100 או 200 שנה? נכון שהאנושות מטבעה תמיד נוטה לפלגנות, אבל תראה את תהליכי ההתגבשות של מדינות לאום של היום, שפעם לאומים שנראים לנו היום אחידים פחות או יותר מבחינה תרבותית-לשונית, כמו צרפתים, אמריקאים, רוסים, אנגלים או יפנים, פעם היו מצבור שבטים מפולגים עם תרבות ושפה שונה. ברור שכדי שתהליך מירכוז כזה יעבור על כל העולם זה מחייב ישויות פוליטיות-תרבותיות חיצוניות לו, כך שלדעתי רק אחרי שייווצרו מושבות קבע אנושיות חוץ-ארציות יושלם תהחיך המירכוז של כדור הארץ והוא יתפקד כיחידה פוליטית-תרבותית אחת, בערך כמו מדינות לאום של היום. אזל אז כמובן שתשתנה הגדרת מושג העולם והוא לא יהיה שקול יותר לכוכב לכת אחד.
 
למעלה