כתבות תחבורה ציבורית

אני לא בטוח שהקו לא יגיע לתל אביב

האיום הגדול על הפרוייקט הוא שהקו לא יגיע לתל אביב.
למרות החשיבות של מודיעין ורשל"צ כערי לווין של גוש דן והפעילות הכלכלית שלהן - הקו שמקביל ל 431 הוא קו היקפי בעיקרו ואפילו החיבור לירושלים לא מוציא אותו מההגדרה הזו בהשוואה לקווים לתל אביב.
&nbsp
אני בעד הקו כי הוא מחזק את הצד הדרומי של גוש דן, אבל כדי להגן עליו לטובת מי שצריך אותו (כולל הסטת רכבות רחובות-ת"א למסילת חולון) צריך להבין מה החולשות שעלולות לגרום לגורמים כמו האוצר לפגוע בפרוייקט.
&nbsp
כדי לחזק את הקו צריך לחשוב בכיוון של חיבורו לאחד מקווי לולאת השרון בעידן המסילה הרביעית, חנה וסע גדול במשולש כבישים 1,6,431, ותיאום עם קו מודיעין-נהריה.כדי שיהווה כניסה אחורית לנתב"ג מדרום הגוש ואלטרנטיבה להחלפה באיילון.
אני לא בטוח שהקו לא יגיע לתל אביב
4 הרכבות בשעה היום מרעננה לתל אביב ממשיכות כולן למשה דיין אך רק 2 רכבות בשעה ממשיכות דרומה לבאר שבע. נשמע לי הגיוני מאד ששתי הרכבות שהיום עוצרות במשה דיין ימשיכו לראשונים ומשם רכבת בשעה לירושלים ורכבת בשעה למודיעין.
בעידן המסילה הרביעית מן הסתם תתוגבר התדירות של קווים שיגיעו מהראשונים לתל אביב דרך המסילה הזאת ואולי גם מרחובות כמו שאתה מציע
 

GLSRA

Active member
אני לא חושב שהזזת חלק מאגני החמצון היא צוואר הבקבוק בפרויקט.

לפי הסרטון הזה, אני בספק גדול אם הפרויקט יושלם ב-2026
אולי יותר בכיוון של 2030.
אפשר לקחת כדוגמה כמה שנים לוקח פרויקט המסילה ב-531 + הכפלת הרצליה-אוניברסיטה.
הפרויקט ב-431 נראה מורכב יותר, במיוחד שהוא מצריך גם שינויים באגני החמצון.
אני לא חושב שהזזת חלק מאגני החמצון היא צוואר הבקבוק בפרויקט.
המגה גשרים במחלף ענבה והחיבור למסילת A1, התחנה המטורפת והחניון הצמוד המתחם שורק הממוקמים על עמודים ורשת הכבישים המותאמים, תחנת רמלה דרום והגשר המחבר למסילות, כל אלו מורכבים לדעתי בהרבה מהזזת אגני החמצון
 
אתה מתייחס למורכבות טכנית, אבל בישראל המורכבויות הבירוקרטיות

אני לא חושב שהזזת חלק מאגני החמצון היא צוואר הבקבוק בפרויקט.
המגה גשרים במחלף ענבה והחיבור למסילת A1, התחנה המטורפת והחניון הצמוד המתחם שורק הממוקמים על עמודים ורשת הכבישים המותאמים, תחנת רמלה דרום והגשר המחבר למסילות, כל אלו מורכבים לדעתי בהרבה מהזזת אגני החמצון
אתה מתייחס למורכבות טכנית, אבל בישראל המורכבויות הבירוקרטיות
לעיתים משפיעות הרבה יותר מהמורכבויות הטכניות.
אחד המכשולים בפני פרויקט המסילה הרביעית באיילון היה המחלוקות עם מקווה ישראל.
ברגע שיש מעורבות של גורם חיצוני שפרויקט תחבורתי תלוי בו, זה משפיע על לוח הזמנים של הפרויקט.
השלבים התכנוניים והסטטוטורים של הפרויקט משפיעים על לוח הזמנים שלו לעיתים אף יותר משלבי הביצוע.
אבל גם בלי ההיבטים הללו, אם אני לוקח כדוגמה את הזמנים של פרויקט מסילת השרון, אני לא רואה איך הפרויקט הזה באמת יושלם עד 2026.
וזה עוד מבלי להתייחס להשפעות שיהיו על פרוייקטי תשתיות לצעדי ההתמודדות עם הגרעון בתקציב שהממשלה הבאה (כל ממשלה שתהיה) תצטרך לנקוט.
2026 זה עוד שבע שנים. במונחים של פרויקטי תחבורה בישראל זה משך זמן קצר.
 

עופר פ7

New member
האם תחנת משה דיין יכולה לשמש כתחנה סופית?

רכבת ראשון לציון ירושלים ב 2016
https://bizzness.net/אלקטרה-תשתיות-זכתה-במכרז-ענק-של-רכבת-יש/

כבת ישראל בחרה בחברת אלקטרה תשתיות בע"מ לביצוע קטע המסילה הראשון במגה הפרויקט מסילת 431 שיחבר את מישור החוף הדרומי אל מודיעין וירושלים באמצעות מערכת של גשרים ומנהרות
קטע המסילה אותו תבצע אלקטרה, הינו הראשון מבין עשרה קטעים המרכיבים את הפרויקט וכולל הנחת מסילות חדשות באורך 5.5 ק"מ, שני גשרי רכבת ומנהרה, והיקפו הכספי נאמד בכ-400 מיליון שקלים. בשלב הראשון יופעלו שתי רכבות בשעה לכל כיוון, ובהמשך תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון.
מגה הפרויקט המסילתי האסטרטגי 431, יחבר את מסילת 'רכבת הנגב המערבי' מתחנת ראשל"צ משה דיין, דרך תחנת ראשל"צ הראשונים אל מחלף ענבה ודרכו אל הקו המהיר לירושלים ותחנות מודיעין.
אורך תוואי המסילה בפרויקט, הצפויה להיות חשמלית, הינו כ- 30 ק"מ והוא כולל גשרים ומנהרות לצד שדרוג והארכת רציפים בתחנת ראשונים. במסגרת הפרויקט ייבנה גשר הרכבת הארוך ביותר בארץ, בין מחלף קריית ראשון לתחנת ראשונים, באורך 3.5 ק"מ, וכן שלוש מנהרות בעומק של 20 מטרים, מתחת לכביש 20, הארוכה שבהן באורך 450 מטרים.
עם סיומו של הפרויקט ותחילת הפעלת השירות בו, הצפויה לשנת 2026, יופעלו בו שתי רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא. בשלב הבא, עם הרחבתן המתוכננת של תחנות מודיעין וירושלים יצחק נבון, תגדל תדירות הרכבות לארבע רכבות בשעה, לכל כיוון, בשעות שיא. עם הפעלתו המלאה צפוי הפרויקט להסיע כ-15 אלף נסיעות ביממה.
בכך יקוצר משמעותית זמן הנסיעה מיישובי מערב הנגב ומישור החוף הדרומי אל ירושלים, מודיעין ורמלה, ללא צורך בהחלפת רכבות בתל אביב, הנדרשת כיום. בהתאמה, יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין למודיעין משעה לכחצי שעה, וכן יקוצר זמן הנסיעה בין ראשל"צ משה דיין לירושלים יצחק נבון משעה ו-20 דקות לכ-45 דקות בלבד.

פרויקט 431 יהווה את הצלע הדרומית בלולאה המסילתית המקיפה את גוש דן, הכוללת כמאה קילומטרים של מסילות, כאשר את הצלע הצפונית מרכיבה 'רכבת השרון', אשר הוקמה על תוואי כביש 531 על ידי 'נתיבי ישראל', וחלקה הראשון נחנך בחודש יולי אשתקד, עם פתיחת שתי תחנות רעננה.
האם תחנת משה דיין יכולה לשמש כתחנה סופית?
האם תחנת משה דיין יכולה להיות תחנה סופית בקו לירושליים/לבאר שבע/למודיעין?
לפי מה שאני מכיר, לכל אורך הקו בין וולפסון למשה דיין יש מקום לשתי מסילות בלבד. האם יש מקום לדיור רכבות בהמתנה עד שיצאו לנסיעה הבאה?
 

arseny92

Well-known member
מנהל
משה דיין תחנה סופית קו רעננה (הרכבות שאינן מוארכות לבאר שבע)

האם תחנת משה דיין יכולה לשמש כתחנה סופית?
האם תחנת משה דיין יכולה להיות תחנה סופית בקו לירושליים/לבאר שבע/למודיעין?
לפי מה שאני מכיר, לכל אורך הקו בין וולפסון למשה דיין יש מקום לשתי מסילות בלבד. האם יש מקום לדיור רכבות בהמתנה עד שיצאו לנסיעה הבאה?
משה דיין תחנה סופית קו רעננה (הרכבות שאינן מוארכות לבאר שבע)
לאור התדירות במסילה הבודדת, לא רואה סיבה שלא ידויירו בה קווים נוספים
 

Ccyclist

Well-known member
ברשל"צ דיין יש 4 רציפים ומפלגים משני עברי התחנה.

משה דיין תחנה סופית קו רעננה (הרכבות שאינן מוארכות לבאר שבע)
לאור התדירות במסילה הבודדת, לא רואה סיבה שלא ידויירו בה קווים נוספים
ברשל"צ דיין יש 4 רציפים ומפלגים משני עברי התחנה.
מצורפות תמונות שצילמתי בפברואר.
&nbsp
השאלה מה יעשו עם שתי רכבות קו רעננה - רשל"צ שמדויירות בתחנה בשעות השפל כיום בעידן לולאת השרון, המסילה הרביעית ומסילת 431. אם מסילת 431 תבנה לפני המסילה הרביעית אפשר להשתמש ברכבות האלו להמשך הקו מראשל"צ למודיעין במקום תפעול שידרוש דיור ל 4 רכבות.



 
תחבורה ציבורית ביום הבחירות

כתבות תחבורה ציבורית
תחבורה ציבורית ביום הבחירות
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5585715,00.html

כמו בבחירות הקודמות שנערכו לפני חודשים ספורים, גם ביום הבחירות הקרוב (יום ג', 17.9) תסייע המדינה לאזרחים הגרים ביישוב מרוחק מהקלפי בה הם מצביעים, לעשות שימוש בתחבורה ציבורית כדי להגיע לקלפי. נסיעות החינם יהיו החל מיום ב' (16.9) ב-20:00 ועד תום פעילות התחבורה הציבורית ביום למחרת.
סיעה ברכבת תהיה בחינם, כמו הנסיעה ב-630 קווי אוטובוס בין עירוניים. במשרד התחבורה מפנים את מבקשי הנסיעה באוטובוס למוקד המידע של המשרד (8787*) כדי לברר באיזה אוטובוס ובאיזו שעה ניתן לנסוע, אך שיחות שערך ynet עם המוקד העלו כי הוא אינו מעודכן כלל בנושא. לאחר שהמוקד יעודכן ניתן יהיה לפנות לנציג ולוודא באיזה קו אוטובוס ניתן לנסוע ובאיזו שעה.

בוחר שיבקש לעשות שימוש בקו אוטובוס חינמי, נדרש לוודא כמובן שהקו בו הוא נוסע אכן נכלל ברשימה, מבלי שיידרש להחזיק בכרטיס נסיעה. נוסעי רכבת יידרשו לקחת "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות בתחנות הרכבת. במשרד התחבורה מזכירים כי זכאות להסעה לאילת וחזרה תתאפשר רק לאחר בדיקת זכאות ובכפוף לרישום מוקדם במרכזי המידע של אגד ( 2800*).

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס ציינה כי בבחירות הקרובות גדל מספר הקווים הבינעירוניים הפתוחים לנסיעה בחינם. יש להזכיר כי
עד הבחירות האחרונות זכו רק מצביעים שנאלצו לנסוע מעל 20 ק״מ בהטבה דומה. לפי הערכות, עלות הסעות החינם ביום הבחירות מוערכת בכמיליוני שקלים שמגיעים מקופת ועדת הבחירות.
 
למעלה