כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.

846

Active member
200 ענו ולפי זה יסיקו מסקניות?

סקר נוסעי הקו המקדים ממשיך
בעוד יומיים יסתיים סקר נוסעי הקו המקדים (קו 1) שעורך ארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל. ממצאי הסקר יישלחו למקבלי ההחלטות ולתקשורת. יותר מ- 200 איש כבר ענו ועל מנת שתהיה לנו מהימנות סטטיסטית אנו צריכים שכמה שיותר אנשים יענו על הסקר הקצר. מוזמנים להשתתף ולשתף.

למענה על סקר נוסעי קו 1 (הקו מקדים)
200 ענו ולפי זה יסיקו מסקניות?
בקושי שני אוטובוסים מלאים.....
 

Ccyclist

Well-known member
ה"כרטיס חכם" של חברת הרכבת שלי לא תואם אויסטר.

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
ה"כרטיס חכם" של חברת הרכבת שלי לא תואם אויסטר.
חברת הרכבת האזורית שלי השיקה כרטיס חכם לפני שנה-שנתיים אך למרות שיש לו מנגנון מגע זהה (חיצונית לפחות) לזה של כרטיס האויסטר הלונדוני - הכרטיס אינו תואם אותה (בניגוד למערכת כרטיסי הנייר שיש לה תאימות מלאה) ולכן נוסע שרוצה להנות מהמחיר המוזל של כרטיס מהתחנה המקומית שכולל כרטיס יומי לאזורים 1-6 בתוך לונדון חייב להשתמש בכרטיס נייר. יש לציין שהחברה הזו כוללת מספר רב של קווי יוממים במחוזות הסובבים את לונדון ולכן זו אינה פגיעה רק בנוסע מזדמן כמוני שעולה לעיר פעם בחודש-חודשיים אלא באנשים שגרים מחוץ לעיר ועובדים בה מדי יום.
&nbsp
אם יש גולשים מהפורום שמתכוונים לבקר בדרום אנגליה מסביב ללונדון, לבקר בעיר מספר פעמים, אך לשהות ולנסוע באזור אחר בתור הבסיס לטיוליהם - ההמלצה שלי היא להמנע מהכרטיסים החכמים של המפעילות השונות עד שתהיה תאימות מלאה קודם ביניהן לבין אויסטר ושנית בין אחת מהן לשניה (כי מי שמשיקים כרטיס פנימי לרשת ללא תאימות ללונדון לא יתאימו אותו עם מפעילות אחרות...) .
&nbsp
מערכת כרטיסי הנייר משתמשים בפס מגנטי כך שיש שם רמת מיחשוב מסויימת. המערכת הזו קיימת מאז שנות ה80 לפחות ובמקור היתה של בריטיש רייל המולאמת שלפני ההפרטה וכך של הרכבת התחתית של לונדון (צבע הכרטיסים של התחתית היה שונה, אך שיטת הפס המגנטי היתה זהה והיה ניתן להנפיק כרטיס לאומי בכל תחנת תחתית וכן כרטיס שכלל נסיעה בתחתית בכל תחנה לאומית). עם הפרטת המפעילות באמצע שנות ה90 לא פגעו בשיטת הכירטוס הזו, אם כי הכיתוב על הכרטיסים של הרשת הלאומית השתנה מ British Rail ל Railtrack ואז ל National Rail - כלומר הכירטוס היה באחריות החברה האחידה שהפעילה את מסילות הברזל ולא באחריות המפעילות, שמכשילות למעשה את הכירטוס החכם בכך שהן אינן מאפשרות תאימות עם המערכת הלונדונית.
&nbsp
פקיד הרכבת ממנו קניתי את כרטיס הנייר (שכלל כרטיס ליום אחד בלונדון, אך השימוש בו מעכב את מי שאחרי בתור התחתית ומסמן אותי כמבקר ממחוץ לעיר) היה מאד לא מנומס כששאלתי מתי הם סוף-סוף יהפכו את הכרטיס החכם שלהם לתואם אויסטר ולא אצטרך להשתמש בכרטיס נייר בלונדון כמו איש מערות. קודם הוא אמר לי ש"אתה יכול להשתמש באויסטר כמו כולם" - מה שעובדתית לא נכון כי קניתי ממנו כרטיס שכלל נסיעת הלוך-חזור לעיר ונסיעות בלתי מוגבלות בתוכה במחיר שמגלם הנחה בהשוואה לקניה נפרדת של הלוך-חזור לעיר ושימוש באויסטר שם, וכשציינתי שהכרטיס שקניתי כולל כרטיס יום בלונדון הוא שאל אותי אם אני רוצה שיפטרו את כל עובדי הרכבת.
&nbsp
למען גילוי נאות יש לי כמה אלפי דולרים במניות גוגל אז אני אכן תורם לסוף עידן הלו"ז וההכתבה מלמעלה, ובינואר השנה מכוניות רובוטיות ניסיוניות יתחילו לנהוג פה בכבישים. במשך יותר מעשור השתמשתי בקו הטמזלינק מקינג'ס קרוס / סט פנקרס לברייטון כך שאני יודע מה לצפות מרכבת בינעירונית עם פס שלישי, אפילו נסעתי איתה בתקופה שהשביתו ואז חיברו מחדש את המנהרה דרך מרכז לונדון ופתחו תחנה תת-קרקעית חדשה בסט' פנקרס במקום קינג'ס קרוס. החברה הנוכחית פשוט אינה מספקת את הסחורה. מסתבר שהלו"ז שלהם אפילו מרמה את הלקוח שחוזר מלונדון - יש רכבת על השעה ועל החצי שעה בערך, אך שתיהן מגיעות לכאן בהפרש של 10 דק', כך שהנוסע באחת מהן מפסיד 20 דק'. וזה כאמור - אותו לו"ז שהם מפעילים מאז ההפרטה ב1994 למרות שמספר הנוסעים גדל ב40%. לדעתי המפעילות המונופוליסטיות גרועות יותר מהרשת המולאמת משום שהן מוגבלות לאשכול מסויים ואין להן יכולת ליזום דבר, הרווח שלהן בא מסחיטת כמה שיותר כסף מאותו המוצר ואין להן שאיפות כלשהן לשפר את שני הפרמטרים החשובים ביותר לנוסע - התדירות והמהירות.
&nbsp
 

olli3

New member
מנהל
נשמע יותר גרוע מהארץ במובנים מסויימים.

ה"כרטיס חכם" של חברת הרכבת שלי לא תואם אויסטר.
חברת הרכבת האזורית שלי השיקה כרטיס חכם לפני שנה-שנתיים אך למרות שיש לו מנגנון מגע זהה (חיצונית לפחות) לזה של כרטיס האויסטר הלונדוני - הכרטיס אינו תואם אותה (בניגוד למערכת כרטיסי הנייר שיש לה תאימות מלאה) ולכן נוסע שרוצה להנות מהמחיר המוזל של כרטיס מהתחנה המקומית שכולל כרטיס יומי לאזורים 1-6 בתוך לונדון חייב להשתמש בכרטיס נייר. יש לציין שהחברה הזו כוללת מספר רב של קווי יוממים במחוזות הסובבים את לונדון ולכן זו אינה פגיעה רק בנוסע מזדמן כמוני שעולה לעיר פעם בחודש-חודשיים אלא באנשים שגרים מחוץ לעיר ועובדים בה מדי יום.
&nbsp
אם יש גולשים מהפורום שמתכוונים לבקר בדרום אנגליה מסביב ללונדון, לבקר בעיר מספר פעמים, אך לשהות ולנסוע באזור אחר בתור הבסיס לטיוליהם - ההמלצה שלי היא להמנע מהכרטיסים החכמים של המפעילות השונות עד שתהיה תאימות מלאה קודם ביניהן לבין אויסטר ושנית בין אחת מהן לשניה (כי מי שמשיקים כרטיס פנימי לרשת ללא תאימות ללונדון לא יתאימו אותו עם מפעילות אחרות...) .
&nbsp
מערכת כרטיסי הנייר משתמשים בפס מגנטי כך שיש שם רמת מיחשוב מסויימת. המערכת הזו קיימת מאז שנות ה80 לפחות ובמקור היתה של בריטיש רייל המולאמת שלפני ההפרטה וכך של הרכבת התחתית של לונדון (צבע הכרטיסים של התחתית היה שונה, אך שיטת הפס המגנטי היתה זהה והיה ניתן להנפיק כרטיס לאומי בכל תחנת תחתית וכן כרטיס שכלל נסיעה בתחתית בכל תחנה לאומית). עם הפרטת המפעילות באמצע שנות ה90 לא פגעו בשיטת הכירטוס הזו, אם כי הכיתוב על הכרטיסים של הרשת הלאומית השתנה מ British Rail ל Railtrack ואז ל National Rail - כלומר הכירטוס היה באחריות החברה האחידה שהפעילה את מסילות הברזל ולא באחריות המפעילות, שמכשילות למעשה את הכירטוס החכם בכך שהן אינן מאפשרות תאימות עם המערכת הלונדונית.
&nbsp
פקיד הרכבת ממנו קניתי את כרטיס הנייר (שכלל כרטיס ליום אחד בלונדון, אך השימוש בו מעכב את מי שאחרי בתור התחתית ומסמן אותי כמבקר ממחוץ לעיר) היה מאד לא מנומס כששאלתי מתי הם סוף-סוף יהפכו את הכרטיס החכם שלהם לתואם אויסטר ולא אצטרך להשתמש בכרטיס נייר בלונדון כמו איש מערות. קודם הוא אמר לי ש"אתה יכול להשתמש באויסטר כמו כולם" - מה שעובדתית לא נכון כי קניתי ממנו כרטיס שכלל נסיעת הלוך-חזור לעיר ונסיעות בלתי מוגבלות בתוכה במחיר שמגלם הנחה בהשוואה לקניה נפרדת של הלוך-חזור לעיר ושימוש באויסטר שם, וכשציינתי שהכרטיס שקניתי כולל כרטיס יום בלונדון הוא שאל אותי אם אני רוצה שיפטרו את כל עובדי הרכבת.
&nbsp
למען גילוי נאות יש לי כמה אלפי דולרים במניות גוגל אז אני אכן תורם לסוף עידן הלו"ז וההכתבה מלמעלה, ובינואר השנה מכוניות רובוטיות ניסיוניות יתחילו לנהוג פה בכבישים. במשך יותר מעשור השתמשתי בקו הטמזלינק מקינג'ס קרוס / סט פנקרס לברייטון כך שאני יודע מה לצפות מרכבת בינעירונית עם פס שלישי, אפילו נסעתי איתה בתקופה שהשביתו ואז חיברו מחדש את המנהרה דרך מרכז לונדון ופתחו תחנה תת-קרקעית חדשה בסט' פנקרס במקום קינג'ס קרוס. החברה הנוכחית פשוט אינה מספקת את הסחורה. מסתבר שהלו"ז שלהם אפילו מרמה את הלקוח שחוזר מלונדון - יש רכבת על השעה ועל החצי שעה בערך, אך שתיהן מגיעות לכאן בהפרש של 10 דק', כך שהנוסע באחת מהן מפסיד 20 דק'. וזה כאמור - אותו לו"ז שהם מפעילים מאז ההפרטה ב1994 למרות שמספר הנוסעים גדל ב40%. לדעתי המפעילות המונופוליסטיות גרועות יותר מהרשת המולאמת משום שהן מוגבלות לאשכול מסויים ואין להן יכולת ליזום דבר, הרווח שלהן בא מסחיטת כמה שיותר כסף מאותו המוצר ואין להן שאיפות כלשהן לשפר את שני הפרמטרים החשובים ביותר לנוסע - התדירות והמהירות.
&nbsp
נשמע יותר גרוע מהארץ במובנים מסויימים.
 

Ccyclist

Well-known member
אכן, למערכת וותיקה יש בעיות של ניהול הקיים.

אכן, במובנים מסויימים...
אכן, למערכת וותיקה יש בעיות של ניהול הקיים.
(התשובה יותר ל Olli3 בלי לשבור שירשור)
&nbsp
ראשית כל - הבעיה מס' 1 של הרשתות האלו היא תלות בתחנת טרמינל לונדונית אחת שבה מתחילה ומסתיימת הרשת כולה. המשמעות היא שכל הלו"ז מוכתב מאילוצים כמו מספר הרציפים בטרמינל, מספר המסילות בקו הראשי, וניסיון (בעייתי לדעתי) לאזן את השירות לתחנות הראשיות והמשניות ע"י רכבות מהירות ואיטיות שמזוהות לפי רכבת / שעת יציאה ולא לפי קווים ברורים.
&nbsp
הבעיה השניה היא שמדובר במפעילות המוגבלות לאזור זיכיון מסויים, כך שאין להן יכולת להרחיב את השירות או לשפר אותו מבלי שהדבר יוכתב להן מלמעלה (כמו במקרה של קווי ה300 קמ"ש של סאות'איסטרן), ולמיטב הבנתי (וביררתי) הלו"ז מוכתב להם ע"י הרגולטור עד לרמה של מתי תהיה הרכבת האחרונה. כפי שפירטתי מדובר בסוג של כלכלה לפיה צריך לסחוט כמה שיותר מיץ מאותו התפוז - קרי השירותים הקיימים, כאשר כבר התבצעו ייעולים שונים ברשת (לא רק הקיצוצים של שנות השישים אלא גם הסרת מסילות מעבר שהיו יכולות לשמש לרכבות מהירות על הקו הראשי כיום).
&nbsp
לטעמי הרשת צריכה לחשוב על ארגון מחדש לפי קווים, ליצור קו מהיר עם שם / מספר ברור, וכן זהות ברורה לקווים האיטיים הממלאים את הרווחים ברשת, ואף מספר קווים איטיים חדשים שימלאו את החורים בתדירות.
&nbsp
כמו כן - אני מתחיל לחקור איפה אפשר לחנות או מחוץ לעיר בכלל או באזור 2, ולעלות על רכבת תדירה ומהירה למרכזה. עקרונית אם אני רוצה לבקר בנקודה בעיר שאיננה במרכז ובכיוון ממנו אני מגיע ממילא עדיף לי לשקול לנהוג...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה