כתבה רצינית על תנועות הנוער בארץ

anateifo

New member
"איחוד" ו"מאוחד".

כל הסיפור הזה על ההבדל בין תנועה שקוראת ליצוא אוונגרד פוליטי, שמורכב מאליטות, ובשאיפה לצמצם את עצמו, לבין תנועה שקוראת לכלליות, להרחבה ולנגיעה בכל פלגי החברה, הוא בדיוק הדיון שגרם לפיצול בתנועה הקיבוצית- בדיוק מה שגרם להווצרות קיבוצי "איחוד" וקיבוצי "מאוחד", והשפעתו נראית עד היום בקינים- "חולון איחוד" לעומת "ולון מאוחד", אשדות יעקב, עין חרוד, גבעת חיים... זה רק דוגמאות לקיבוצים שעברו את המשבר ויצרו שני קיבוצים שונים, עם גורל שונה ובנייה כלכלית שונה. קצת מזעזע... בקיצור, הבנתם?
 

shay or eli

New member
זה לא קשור

השמו"צ לא תומכת בזכות השיבה, קיבלה החלטה להתנגד לסרבנות ובכלל לא הייתה קשורה לקיבוץ המאוחד והאיחוד (היא הייתה חלק מהקיבוץ הארצי). מאיפה מצאתם את כל הדברים האלו? לפי מה שהבנתי, השמו"צ כיום נבדלים מהנוע"ל בפעילות שלהם באופן העברת התהליך החינוכי (למשל: במטרות פעולה על הציונות אין "החניך יתמוך בציונות" אלא "החניך יגבש עמדה בנוגע לציונות"), במעורבות הפוליטית שלהם (יותר דגש על התמיכה בשלום ופחות על צדק חברתי) וגם בצורת ההתארגנות הפנימית (יש להם ועידת תנועה ושאר מוסדות דמוקרטיים).
 

anateifo

New member
אוף איתך.

ההבדלים בינינו לבין השמוץ לא קשורים לריב בתוך התנועה הקיבוצית, לעזאזל החמישי, לא אמרתי את זה. ועידת תנועה גם לנו יש, מעורבות פוליטית גם לנו יש, ובכלל ההבדלים בינינו לבין השמוץ, פרט להסטוריה ולניואנסים בתוכן הוא ההחלטה על העתיד. זה משתקף היום באיך שהתנועה בונה את עצמה, ואיך תנועת הבוגרים נראית היום. הגרעינים שלהם, השכבות, דרך הדרכת הגרעינים... וגם לנו אין "החניך יתמוך בציונות".
 

shay or eli

New member
בטח שיש!

בכל מערך פעולות יש משהו בסגנון תחת "מטרת הפעולה". ועידת תנועה - אני מתכוון ממש מתפקדת כיום, לא כזאת שההחלטה האחרונה שלה הייתה לתמוך בהסכמי אוסלו. מעורבות פוליטית בנוע"ל זה בד"כ התחום החברתי, בשמו"צ זה בד"כ בתחום המדיני. ההחלטה על העתיד? שתי התנועות מקיימות שנת שירות, שולחות לגרעיני נח"ל, ובסופו של דבר בוגריהן חיים באי אלו קומונות או קיבוצים. מה ההבדל הגדול?
 

GCWG

New member
אז אני עדיין לא מבין מה ההבדל...

תסבירו לי מה ההבדל מבחינת העברת התכנים, התכנים עצמם, ושאר ירקות............. מישהו שבאמת יודע אבל
 

Yoavsagi

New member
מכאן קיבלתי את הדברים האלה-

http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/050428_alexander.htm
 

Yoavsagi

New member
והמשך ראוי...

http://www.kibbutz.org.il/welcome.htm?page=http://www.kibbutz.org.il/orchim/050428_alexander.htm
 

shay or eli

New member
מה?

מה הקשר בין ההספדים על אלכסנדר לשומר הצעיר ותמיכתו הלא-קיימת בשיבה?
 
למעלה