מדובר ב-PRT, רעיון שקיים מאז שנות ה-60
עד היום היו מספר נסיונות בעולם, למשל בין חניון העסקים לטרמינל 5 בהית'רו, אבל כולם מוגבלים למסלול מוגדר אחד עם יחסית מעט נוסעים. בנסיון שלי, יש המתנה של מספר דקות לקרונית והמערכות הנ"ל אינן פועלות ביעילות שמבטיחים.
אין שום דרך ש-PRT יכול להעביר 10,000 נוסעים לשעה לכיוון, כי תצטרך להעביר 2.8 נוסעים כל שניה או 83 קרונות בדקה על מסילה בודדת בהנחה שבאמת יסעו שם זוגות-זוגות. גם עם הצפיפות האפשרית תחת שו"ב ממוחשבת, מדובר במשהו שנראה בלתי אפשרי.
מה שכן, מערכת כזו יכולה להיות יעילה בתור מערכת הזנה משלימה בצפיפות נמוכה. למשל במקום קווי השכונתית בחיפה. הדבר יכול באמת להביא לחסכון במשאבי כ"א ולשנות לחלוטין את המשיכה של תחבורה ציבורית.
המערכת המדוברת (מאמר תדמית תחת תחפושת של ויקי):
http://en.wikipedia.org/wiki/SkyTran
באופן כללי:
http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_rapid_transit