כתבה ממש מטומטמטת ב- ynet

באז באז

New member
אז מה זה אומר?

"בצילום באור קיים ללא פלאש אפשר לרדת (בשימוש בעדשת 28 מ"מ) עד למהירות 1/30 שניה"
 

boren

New member
התעלמת מההמשך ומהמבוא

אבל כבר עייפתי מלחזור על אותם דברים שוב ושוב. אם אתה מרוצה מהתוצאות, אז מי אני שאפריע לך.
 

באז באז

New member
לא יודע איזה מבוא יש שם

זו הפתיחה של ההודעה אבל ההמשך קיים אולי בסטודיו, לא במעודונים. הוא ממש לא רלוונטי.
 

boren

New member
המבוא קיים בהודעה קודמת

אבל מכיוון שאתה לא רוצה לשנות שום דבר, זה ממש לא חשוב.
 

azaria

New member
אם הבנתי את boren באופן נכון...

אז הכוונה שלו היתה שתצלם במהירות 30, עם פלאש קצר הרבה יותר. זה יאפשר לחיישן (או לפילם, במצלמות פילם)לקלוט את התמונה המוארת על ידי הפלאש, וגם להישאר במצב פתוח לקליטה עוד קצת זמן בלי תאורת פלאש. כך תקבל שילוב של התמונה המוארת בפלאש (כך שהכל מוקפא במקומו, וחד) וגם תאורה קיימת של כל מה שמסביב. החלק של המסביב עשוי להיות טיפה מרוח בגלל הזמן הארוך יחסית, אבל זה בדרך כלל שווה את זה. נססה ותהנה.
 

באז באז

New member
מה ההבדל בין זה לבין לרדת ל 30?

בלי לשנות את סוג הסנכרון? והוא רשם במפורש ללא פלאש.
 

azaria

New member
אתה רוצה להוכיח שכולנו טועים?

או שאתה מוכן גם להקשיב עם ראש פתוח (לא פיזית אני מקווה) ולנסות להבין משהו חדש, ואולי להרוויח מהדיון?
 

באז באז

New member
לא מבין איך הגעת לזה

בטח לא מהתגובה שעליה ענית. בכל מקרה, כדי להוכיח שאתם טועים אני צריך להבין על מה אתם מדברים לא?
 

boren

New member
הבנת נכון

אבל כפי שכתבתי קודם, כשמשתמשים בפלאש אפשר לרדת גם לסנכרון 1/4 שניה. 1/30 היא מהירות מינימלית סבירה לצילום ללא פלאש בכלל (אבל באופן אישי אני מצלם במקרים רבים ללא פלאש גם במהירות של 1/8).
 

azaria

New member
למה אתה מתכוון בסינכרון איטי?

אתה מתכוון שכדי לקבל אור מלבד הפלאש, התריס נשאר פתוח יותר זמן ממה שהפלאש מכתיב? זה המצב שבו יש את השאלה האם לסנכרן את הפלאש לווילון קידמי או אחורי?
 

boren

New member
הפלאש לא מכתיב את מהירות הסנכרון

המצלמה קובעת את מהירות הסנכרון מתוך סקאלת מהירויות אפשרית. בריקו R5 שלי, למשל, המצלמה יכולה לסנכרן את הפלאש בכל מהירות, אבל היא בד"כ משתמשת במהירות איטית יחסית (כ-1/30 של שניה). אם מגדירים סנכרון איטי היא יורדת למהירויות נמוכות עוד יותר (ברירת המחדל של המצלמה היא עד מהירות 1/8 שניה, אבל אפשר להגדיר רף נמוך יותר). באופן כללי מהירות הסנכרון יכולה להיות באורך שניות שלמות או חלקיק שניה. במצלמות רפלקס היא מוגבלת עד למהירות מקסימלית בשם "X" - בד"כ 1/100 עד 1/500, תלוי במצלמה. בקומפקטיות ובמצלמות שמשתמשות בתריס עלים בעדשה המגבלה היא בד"כ המהירות הגבוהה ביותר. ראה סעיף 11 במאמר הבא: http://boren.sent.com/photography/articles/DSLR/dslr_vs_non-dslr.htm סנכרון rear curtain רלוונטי כשרוצים לצלם בסנכרון יחסית ארוך ולשלב מאחורי נושא בתנועה שובל תנועה שנוצר ע"י האור קיים. את הנושא עצמו מקפיאים בעזאת הפלאש. בד"כ לא תרצה את השהייה שמגיעה מהמצב הזה ולכן עדיף להשתמש ב-front curtain.
 

boren

New member
יש שתי אפשרויות:

או שהמצלמה שלהם הייתה תקולה, או שהם לא באמת בדקו את המצלמה שעליה הם החליטו לכתוב "ביקורת". בכל מקרה, יפה שאתה קופץ ומאמין להם שהזמן בין תמונה היא 6-7 שניות מבלי שבדקת בעצמך את המצלמה ומבלי שבדקת מקורות רציניים יותר מ-ynet. לכל המעוניינים בעובדות, בביקורת של dpreview.com ה-Shot to Shot time של המצלמה נמדד על 2.2 שניות, ובביקורת של imaging-resource.com נמדד זמן של 1.4 שניות. בניגוד לשתי הביקורות, אני השתמשתי במצלמה עם גירסת firmware חדשה יותר שידוע ששיפרה עוד יותר את מהירות המצלמה. הרושם הסובייקטיבי שלי הוא שה-P880 אפילו מהירה יותר מהתוצאות של הביקורות (בטח כשמדובר במהירות פוקוס), אבל אני מוכן להתפשר על זמן של בין 1.4 ל-2.2 שניות. מ-6-7 שניות תשכחו. קשקוש מוחלט.
 

ma11ohad

New member
גם אני מאוד אהבתי את התוצאות שראיתי

עם המצלמה הזאת בכל האתרים והתלבתי לגביה הרבה בסוף הלכתי עם הפנסוניק. ןבקשר לפלאש אני לפנסוניק רניתי פלאש חיצוני YIN YAN עם באונס ב170 שקל פטר כל בעית רעש קושי תאורה וכו שהייתי צריך (לרמת הצילום ולצרכים שלי כמובן). רק דעה של חובבן שחושב שעשה קניה טובה מאוד. לא תמיד צריך להוציא אלפי שקלים בשביל להוציא צילומים טובים, במיוחד אם אתה לא עובד בתור צלם
 

boren

New member
170 ש"ח לפלאש עם באונס זה מאוד זול

תוכל לפרט יותר? למשל את שם הדגם, והאם הוא כולל חיישן פנימי למדידת אור (מצב Auto)?
 

ma11ohad

New member
ככה לפנסוניק יש חיבור פלאש HOTSHOE

לפי מה שאני מבין זה חיבור פשוט לכן רוב הפלאשים שמתאימים לה זולים. לפלאש עצמו אין שום דבר מיוחד חוץ מיכולות להסתובב 360 על ציר ו90 על ציר Y . ופלסטיק לבן כדי לתת באונס בחוץ או במקומות שאין מאיפה להחזיר. בקיצור אני בכל מיקרה בגלל ששנים צילמתי ברפלקסית ישנה מאוד גם ככה הייתי רגיל לפלשים כאלה ואין לי נסיון עם הפלשים המתוחכמים יותר. הדבר היפה והמאוד שונה בין הרפלקס הישנה לפנסוניק היא שלפנסוניק יש סינכרון מלא עם הפלאש ויש כפתור מאוד נגיש ומאוד נח שבו אתה יכול לקבוע בכל צילום את כל הפרמטרים. את הפלאש עצמו קניתי בחנות באלנבי בתל אביב. הוא תוצרת YIN YAN אני מאמין שזו חברה סינית. נקנה בעיקבות המלצות בפורום PANSONIC TALK
 

boren

New member
נשמע נחמד מאוד

יש לך במקרה את שם הדגם המדוייק?
 

boren

New member
הפלאש הזה כולל אפילו מצב Auto

מה שהופך את השימוש בו לקל מאוד - מכוונים צמצם ו-ISO זהים בפלאש ובמצלמה, ואם הכל תקין והפלאש מספיק חזק, מקבלים חשיפות מדוייקות (יחסית) בלי התעסקויות נוספות. ככה זה עובד אצלך?
 
למעלה