יש הרבה במה שאתה אומר. אבל לא 100%
אני מסכים איתך שלא כל אחד יודע, מסוגל, ורוצה להתעסק עם כלהקינפוגים ולכייל ידנית לפני כל תמונה. אבל בין זה לבין שימוש במצב אוטומטי לגלוטין ובכל מקרה - המרחק הוא גדול. אפשר ממש בקלות לסובב את הגלגלת למצב של עדיפות צמצם או עדיפות מהירות (חלקיק שניה דחיפה קלילה באגודל) לבחור צמצם רצוי, או מהירות רצויה (שוב רק כמה לחיצות או סיבובים, תלוי במודל המצלמה). אבל כאן נדרש ידע מסויים כדי לדעת מה לבחור. ולפני הצילום לשים לב רגע, בשלב החצי לחיצה, שהפרמטר השני אכן יוצא בתחום ההגיון. (שוב, דורש טיפה ידע ונסיון). אבל מדובר ממש על טיפה ידע, וגם נסיון ממש קטנטן יהיה מספיק. לא צריך לפחד ממילים כמו נסיון או ידע. לא חייבים לעשות קורס בצילום ושנים של נסיון. אז במקום להיות נעול לחלוטין רק על P$S ומצב אוטו - נסה להרחיב קצת את ידיעותיך. תתחיל מצילום כשאתה בוחר במודע את המהירות ונותן למצלמה להתאים את הצמצם. כך תוכל לשלוט יותר בהקפאה או מריחה של דברים זזים. במצב אוטו אתה נתון לחסדי המצלמה. וזה כמעט רנדומלי מבחינתך מה יצא. בהמשך (מהר מאוד) תוכל לעבור למצב ההפוך, שבו אתה בוחר במכוון את גודל הצמצם, ומשאיר למצלמה להתאים את המהירות. כך תוכל לשלוט בעומק השדה. כלומר מה יהיה בפוקוס ומה יהיה מטושטש. זה מאוד משפר תמונות. אם הצלחת לסדר שרק הנושא של התמונה בפוקוס, ושאר הרקע והסביבה יהיו קצת או הרבה מטושטשים - אז תשומת הלב מתמקדת רק בנושא במקום להתבלבל עם השטויות שלפניו או מאחוריו. על טכניקות פשוטות כאלה מדובר. לא על ציוד סטודיו וגדוד אסיסטנטים. והתוצאות שוות את ההשקעה. אגב, ההשקעה בזמן הצילום היא אפסית. טיפה מחשבה וניצול הידע, כמה לחיצות וסיבובי כפתורים, חלקי שניות - וזהו. ההשקעה הגדולה יותר היא בשלב הראשון. הרבה לפני הצילום עצמו. בשלב של רכישת הידע, ובוצוע המון צילומים "סתם" של אובייקטים לא מעניינים ותמונות שילכו לסל המיחזור, אבל מאפשרות לך להתנסות בהשפעות של הצמצם ושל המהירות. זה מה שיבנה לך את הנסיון. ואז כשתגיע לצלם תמונה ברצינות, אז תוכל תמיד להחליט במקום האם יספק אותך מצב אוטו, או שאתה רואה שתוכל להשיג תמונה טובה יותר אם תשחק טיפה במהירות או בצמצם.