כתבה ממש מטומטמטת ב- ynet

boren

New member
שתי התמונות עם פלאש...

והשניה גם לא נראית בפוקוס, אבל בלי קרופ 100% קשה לדעת. בתמונה השניה לא הייתה לך הרבה ברירה מלבד שימוש בפלאש, אבל מה לגבי הראשונה? הפלאש הישיר מספק תאורה מאוד לא מתאימה לצילום הופעה. עדיף היה לעלות ב-ISO ו/או לבצע push ולצלם ללא הפלאש. וכל זה במצב RAW כמובן (ה-ISO הגבוה של ה-S6500 לא מגיע לאיכויות של ה-F30 אם משתמשים ב-JPEG). לחלופין ניתן היה להשתמש בפלאש מוחלש עם סנכרון איטי.
 

באז באז

New member
ברור שהיה עדיף

עדיף היה לקנות מערכת SLR פלאש, סלייב, חצובה ופרוג'קטור, הכל. היה שם ממש חושך, גם הפוג'י לא מסוגלת לצלם שם בלי פלאש ושזה יהיה ראוי. אין לי כוונה לעבוד על כל תמונה שאני מצלם, ולכן אני לא מצלם RAW, אין לי כוונה להיכנס למועדון עם תיק גדול, אני נכנס עם התיק שלי על החגורה (וגם זה יותר מדי בדרך כלל). שיש משהו נחמד אני רוצה לשלוף ולצלם, ולקבל את התוצאה הכי טובה בקלות הכי גבוה, בשביל זה קניתי דמוי SLR ולא מערכת שלמה. מי שרוצה מעבר, סבבה, לא מדבר אלי. אגב, בתמונה השניה העשן מאוד מפריע לפלאש ולפוקוס ועדיין לטעמי יצאה תמונה סבבה,חשופה נכון, ופוקוס כמעט מדיוק, צמצם 2.8, כל ס"מ משנה. זה מספק אותי בעליל.
 

boren

New member
אם זה מספק אותך, אז אין בעיה,

אבל לא יזיק שתדע שאפשר להוציא הרבה יותר מהמצלמה שלך.
 

azaria

New member
אז שילמת מאוד ביוקר בשביל P&S

זה קצת כמו לא לקנות למבורגיני ולהסתפק בסוברו/הונדה/טויוטה/ הכי מאובזרת ומשוכללת - ולהיות מבסוט מאיך שהיא מביאה אותך למכולת השכונתית ובחזרה. יש לך כלי טוב למדי. עם טיפה ידע וטיפה משחק עם התפריטים - תקבל תמונות משופרות אפילו מעבר למה שאתה מרוצה ממנו היום. שים לב שאתה עצמך אומר "זה מספק אותי". לא שזה נהדר בעיניך, או שאתה מתמוגג מנחת, או שהתמונות ממש יפות. כולה "מספק". לא סתם יש עוד כמה ציונים בבית הספר מעל הציון "מספיק". ובמקרה שלך יש לך את הפוטנציאל (המצלמה) להגיע ליותר. אתה יכול בקלות להשיג טוב או טוב מאוד. ובטח מדי פעם יתפלח לך אפילו איזה מצויין. עד כאן אסיפת ההורים להפעם
 

באז באז

New member
אם להיסחב עם פלאש או חצובה

שאני הולך לשתות באיזה פאב זה "בקלות", אז מילא. ולא בשביל זה שילמתי ביוקר, שילמתי ביוקר בשביל מצלמה מהירה עם טווח זום מפנק, ויכולת אוטומטית נפלאה. קיבלתי עוד הרבה פיצ'ירים שלא מפריעים לי, אבל אני כנראה לא אשתמש בהם. אני סבור שבקטע הזה, אני מייצג את הרוב של צרכני ה P&S, מה שמאוד מתקשים כאן להבין. ולכן נותנים עצות שלא ממש מתאימות.
 

boren

New member
הטיפים שלי לא דורשים חצובה ופלאש,

אבל הם לא מיועדים ל"צרכן P&S", אלא למי שרוצה להתייחס לצילום קצת יותר ברצינות.
 

באז באז

New member
צילום ב 1600 לא נותן שם כלום

בשביל חשיפה ראויה צריך זמן שבו רואים את החברה זזים (שלא לדבר על הידיים שלי). 3200 אסא, לא שמיש מבחינתי, התוצאות לא מספיק טובות.
 

באז באז

New member
RAW?

המצלמה די איטית במצב RAW, זה הרבה פחות כיף, גם אין לי כוונה לעבד אחר כך כל תמונה ותמונה, וכדאי שזה יהיה שווה משהו צריך גם לעבוד עם NOISE NINJA, זה יותר מדי זמן עבודה בשביל כל תמונה.
 

boren

New member
גם, אבל לא רק

ציטוט עם הדגשות: "עדיף היה לעלות ב-ISO ו/או לבצע push ולצלם ללא הפלאש. וכל זה במצב RAW כמובן (ה-ISO הגבוה של ה-S6500 לא מגיע לאיכויות של ה-F30 אם משתמשים ב-JPEG). לחלופין ניתן היה להשתמש בפלאש מוחלש עם סנכרון איטי." לגבי RAW וניקוי רעשים, המאמץ הרבה יותר קטן ממה שאתה חושב, אבל תצטרך ללמוד ולקבל קצת ניסיון לפני שתגיע למצב שבו התהליך יזרום. מעבר לכך, אין צורך לצלם הכל ב-RAW. אפשר להסתפק בצילום ב-RAW רק בתנאים בעייתים. ברוב המקרים אפשר להסתדר יופי עם JPEG. נקודה נוספת היא הגישה. עדיף להציג פחות תמונות אבל לוודא שכולן טובות, מאשר להציג הרבה תמונות גרועות שצולמו עם פלאש ישיר בסנכרון גבוה. תמונות כאלה ניתן לצלם גם עם מצלמה זולה מאוד וללא כל הבנה, אבל לצלם ככה עם מצלמה כמו ה-S6500 זה פספוס גדול. שינוי הגישה שעליו אני מדבר הוא לעבור ממצב של הדפסה של כל התמונות בלי הבחנה, כמו בימי הפילם, לגישה שמנצלת טוב יותר את האפשרויות של הצילום הדיגיטלי. בגישה הזו אתה לומד כיצד לשלוט במצלמה ובכלי העיבוד, ומציג או מדפיס רק את התמונות הטובות ביותר (ואם יש צורך לעבד אותן קצת, זה לא סוף העולם). סביר שהצופה יהנה הרבה יותר להסתכל על 15 תמונות טובות מאשר לצלוח צפיה מייגעת של 150 תמונות גרועות.
 

azaria

New member
יש הרבה במה שאתה אומר. אבל לא 100%

אני מסכים איתך שלא כל אחד יודע, מסוגל, ורוצה להתעסק עם כלהקינפוגים ולכייל ידנית לפני כל תמונה. אבל בין זה לבין שימוש במצב אוטומטי לגלוטין ובכל מקרה - המרחק הוא גדול. אפשר ממש בקלות לסובב את הגלגלת למצב של עדיפות צמצם או עדיפות מהירות (חלקיק שניה דחיפה קלילה באגודל) לבחור צמצם רצוי, או מהירות רצויה (שוב רק כמה לחיצות או סיבובים, תלוי במודל המצלמה). אבל כאן נדרש ידע מסויים כדי לדעת מה לבחור. ולפני הצילום לשים לב רגע, בשלב החצי לחיצה, שהפרמטר השני אכן יוצא בתחום ההגיון. (שוב, דורש טיפה ידע ונסיון). אבל מדובר ממש על טיפה ידע, וגם נסיון ממש קטנטן יהיה מספיק. לא צריך לפחד ממילים כמו נסיון או ידע. לא חייבים לעשות קורס בצילום ושנים של נסיון. אז במקום להיות נעול לחלוטין רק על P$S ומצב אוטו - נסה להרחיב קצת את ידיעותיך. תתחיל מצילום כשאתה בוחר במודע את המהירות ונותן למצלמה להתאים את הצמצם. כך תוכל לשלוט יותר בהקפאה או מריחה של דברים זזים. במצב אוטו אתה נתון לחסדי המצלמה. וזה כמעט רנדומלי מבחינתך מה יצא. בהמשך (מהר מאוד) תוכל לעבור למצב ההפוך, שבו אתה בוחר במכוון את גודל הצמצם, ומשאיר למצלמה להתאים את המהירות. כך תוכל לשלוט בעומק השדה. כלומר מה יהיה בפוקוס ומה יהיה מטושטש. זה מאוד משפר תמונות. אם הצלחת לסדר שרק הנושא של התמונה בפוקוס, ושאר הרקע והסביבה יהיו קצת או הרבה מטושטשים - אז תשומת הלב מתמקדת רק בנושא במקום להתבלבל עם השטויות שלפניו או מאחוריו. על טכניקות פשוטות כאלה מדובר. לא על ציוד סטודיו וגדוד אסיסטנטים. והתוצאות שוות את ההשקעה. אגב, ההשקעה בזמן הצילום היא אפסית. טיפה מחשבה וניצול הידע, כמה לחיצות וסיבובי כפתורים, חלקי שניות - וזהו. ההשקעה הגדולה יותר היא בשלב הראשון. הרבה לפני הצילום עצמו. בשלב של רכישת הידע, ובוצוע המון צילומים "סתם" של אובייקטים לא מעניינים ותמונות שילכו לסל המיחזור, אבל מאפשרות לך להתנסות בהשפעות של הצמצם ושל המהירות. זה מה שיבנה לך את הנסיון. ואז כשתגיע לצלם תמונה ברצינות, אז תוכל תמיד להחליט במקום האם יספק אותך מצב אוטו, או שאתה רואה שתוכל להשיג תמונה טובה יותר אם תשחק טיפה במהירות או בצמצם.
 

באז באז

New member
לאיזה צמצם\תריס היית מכוון

בתמונות האלה? ירידה מצמצם 2.8 אומרת מהירות תריס איטית יותר, וגם ככה היא היתה קצת איטית (1/45). אני יודע שהייתי יכול להעלות את האסא, אבל אפילו אסא 400 במקום כזה כזה חשוך מבליט פיקסלים חמים. את הבחירה של האסא אני עשיתי, הקפדתי לצלם בזווית רחבה כדי לקבל צמצם גדול, מהירות התריס כבר לא תלויה בי.
 

azaria

New member
נו אז ידע יש לך. ואתה אף מיישם אותו

זווית רחבה לא קובע צמצם פתוח. זה רק קובע אפשרות לצמצם פתוח. הרי ברוב הזומים יש שני גדלי צמצם הכי פתוחים. אחד לזום הכי רחב ואחד לזום הכי צר (או הכי טלה, או הכי מקרב, או אורך מוקד הכי גדול. כולם שמות שונים של אותו דבר) בזוית הרחבה הצמצם הכי פתוח, הוא יותר פתוח (מספר F קטן יותר) מאשר כשהזום במצב הכי מקרב שלו. אבל אלה רק המספרים הכי נמוכים שאפשר להגיע אליהם. לא בטוח בכלל שהמצלמה תבחר צמצם פתוח רק בגלל שהעדשה בזווית רחבה כרגע. נסה לצלם במצב הכי רחב באור יום מלא משהו שנמצא בשמש ישירה. מבטיח לך שלא יהיה שימוש בצמצם 2.8 אם אתה רוצה צמצם 2.8 תעביר למצה עדיפות צמצם (Ta, או סתם A בחלק מן המצלמות) ותקבע את הצמצם ל2.8. עכשיו המצלמה כבר תבחר את המהירות המתאימה.
 

באז באז

New member
ברור לי

אבל שאני מצלם במועדון חשוך גם ברור לי שהמצלמה תבחר צמצם פתוח ככל האפשר, אל תדאג, אני מציץ על הנתונים לפני...
 

azaria

New member
עם פלאש? לא ברור בכלל.

יותר הגיוני שבגלל הפלאש המצלמה תבחר מהירות 60 ותמצא צמצם שמתאים למהירות הזו.
 

boren

New member
מהירות גבוהה מדי כשמדובר באור חלש

בצילום באור קיים ללא פלאש אפשר לרדת (בשימוש בעדשת 28 מ"מ) עד למהירות 1/30 שניה, ואפילו עד למהירות 1/8 אם אתה יציב מאוד ואם הנושא שלך לא זז יותר מדי. בצילום עם פלאש וסנכרון איטי, אפשר לרדת גם למהירות 1/4 שניה. במקרה הכי גרוע תהיה מאין הילה של מריחות תנועה מסביב לנושא, אבל זה עדיין ייראה הרבה יותר טוב מאשר שימוש בפלאש ישיר בלבד. במיוחד ברקע יכול להיות שיפור גדול. שים לב להשתמש ב-WB של אור יום במקרים כאלה. עדיף לקבל נושא נייטרלי ורקע כתום, מאשר נושא כחול ורקע נייטרלי.
 

באז באז

New member
באור שהיה שם

עם פלאש צלמתי במהירות 45 והייתי צריך להבהיר קצת אחרי, אז לצלם במהירות 30 בלי פלאש? לא נשמע לי הגיוני...
 
למעלה