כשרות בנוער תל"ם?

כשרות בנוער תל"ם?

לפני כמה ימים (יום שישי שבת) נסענו (הר-חלוץ וזכרון) לחרמון במסגרת פעילות אס"ף (אתגר סיירות פנאי). את הארוחת ערב אנחנו הכנו כאשר היה נקנקיות בשריות לארוחת ערב ולקינוח שוקו ושוקלד. כאן נשאלת השאלה האם אנחנו צריכים לשמור על כשרות בנוער תל"ם? אז כשאחותי נועה שאלה את גלעד הוא ענה לה "אנחנו לא לגמרי נוער תל"ם כאן". מה דעתכם אנחנו צריכים לשמור כשרות? אשמח לתגובות.
 
טעה...טועים...טעות...טעינו...

בתור רכז הנוער שמצוטט אני חש את הצורך להגיב ראשון. אני לוקח על עצמי, ומוסיף בדרך את יניב, את האחריות ומודיע כי בהחלט טעינו
לא חשבתי במהלך ההכנות ואפילו בזמן הכנת האוכל כי אנו לא שומרים על כשרות. אני נזכר עכשיו מתי היא שאלה אותי ובמבוכה שלי, כי באמת שלא היה לי מה לענות לה - לא התחמקות מוצלחת במיוחד
אני זוכר שבי עלתה שאלת הנסיעה בשבת...הרי נסענו לחרמון בשבת - מה בנוגע לכך? אם צריך לבטל את הפעילות אס"ף בגלל שהיא מתקיימת בשבת? ומה עם נסיעות לקהילה בזמן קבלת שבת, האם חניכי התנועה צריכים לומר בפירוש שהם לא רוצים לנסוע בשבת לקבלת השבת? ומה עם יציאות ביום שישי לבילוי? כן חשוב לשמור על כשרות. אנו תנועת נוער דתית שמנסה להוכיח שיש יהדות אחרת - ששומרת על ציביון יהודי, על החוקים והמסורת גם במקומות הקשים והלא נעימים לביצוע. מטעויות לומדים. את הטעות שלי עשיתי ואני לא אחזור עליה. אני לא מתכוון לוותר על ה
שלי בטיולים, פשוט נצטרך לשנות את התפריט.
 
אוקיי

בקשר לבילוי יום שישי, כשאני מבלה ביום שישי אין לזה שום קשר לתנועה לכן זה לא רלוונטי, עכשיו בקשר לנסיעה בשבת כן אתה צודק רק אולי פשוט לבדוק אם זה ימנע ממשהו להגיע? לא נראה לי:)
 
יש כאלה שלא נוסעים בשבת

שתי חניכות מזכרון לא יצאו לטיול כי נסענו בשבת. אמא שלהן לא הרשתה להן. הן מסורתיות ולכן לא יצאו.
 
סתם דעה כרפורמית מן השורה מה שניקרא

לא אחת שממש פעילה בתנועה אבל בהחלט רואה את עצמה חלק ממנה.בקשר לכשרות צדקתם בהחלט ואני מסכימה איתתכם שהכשרות היא אחת המיצוות היהודיות הבסיסיות ויש חובה לשמור עליה.בקשר לנסיעות בשישי-שבת כל אחד לפי אמונתו והכרתו בקהילה שלי אנשים נוסעים בשישי שבת לתפילות וטיולים ונראה לי שכך ברוב הקהילות בארץ,אם לא נוכיח שאפשר לשלב מסורת אם מודרנה מי יוכיח. שלכם חנה גונן
 
אכן רפורמים אנו../images/Emo153.gif

וכחלק מהאידיאולוגיה אנו מנסים לחבר בין הישן והמסורתי אל המודרני. מנסים ליצור יהדות מודרנית, שלא חיה בגטאות או משתלטת על גבעות חשוכות אל שעליה יצטרכו לשמור חבורת מילואימניקים בתנאים מחפירים...
 

Yoavsb

New member
מה הקשר?

אני לא רואה מה הקשר בין התנועה הרפורמית להתיישבות ביהודה ושומרון. אני ימני ורפורמי גאה, ואני לא ממשד אוהב את הקשר שאתה מנסה ליצור. לדעתי ההתיישבות ביש"ע היא המשך ישיר להתיישבות בביתך בזכרון, גם זה היה מובלעת יהודית קטנה בלב אזור ערבי עוין! תפסיק עם הצביעות המטופשת הזאת!
 
כיוונה של הדתיים-לאומיים

שיא כוחה של היהדות הלאומית (הכיפה הסרוגה) היה בתקופה שהייתי בשנת השירות. באותה שנים הכיוון של הזרם הזה היה אל תוך מרכז הישראלי (בצבא, בפוליטיקה, במשפטים וכו'). אני זוכר את הפחד שבעיניי הקיבוצניקים אתם דיברתי שראו איך המרכז עובר מהם אל הכיפה הסרוגה. מאז השתנו הדברים: השפה שלהם הפכה קיצונית יותר, ההגשמה היא בהתיישבות ביו"ש ולא השפעה בחברה הישראלית. בכל הקשור לביתי בזכרון: זכרון קמה לפני 120 שנה בניסיון של העליות הראשונות (הראשונה עד השלישית) לבנות בארץ את היהודי החדש, בשיתוף עם הערבים בסביבה, בסיסמא: "פועלי כל העולם התאחדו" של מרקס. ההתיישבות ביו"ש התחילה אחרי ששת הימים בסיסמאות: "ארץ ישראל השלמה", "23 מדינות ערביות ורק מדינה יהודית אחת" וכו'. אף אחד באזור זכרון והסביבה לא פוגע במטעי הזיתים של הפלסטינאים. קיבוץ מצר לחמו להזיז את הגדר כי היא פוגעת בטעים של השכנים הפלסטינאים.
 

Yoavsb

New member
לא ענית - מה הקשר?

זה שהדתיים ימניים לא אומר שאנחנו שמאלנים. ההגשמה של הקיבוצים הייתה בעיקר בהתיישבות והרחבת גבולות הארץ, ההשפעה שלהם על החברה הישראלית היתה ונותרה אפסית - הם העדיפו לפתח את הגטו הסוציאליסטי שלהם מלהשפיע על החברה. עובדה שליד כל קיבוץ עם בריכה ומפעלים יש עיירת פיתוח עם אנשים שלא גומרים את החודש. אין שום דבר פסול בלהאמים בארץ ישראל השלמה (אני לא מאמין בזה). זאת דעה לגיטימית ואתה לא יכול לפסול אותם בגלל זה. לא כל המתנחלים עוקרים לפלסטינים את הזיתים, ראה מקרה הרב פרומן מתקוע שעזר להם במסיק! ההתיישבות בזכרון הייתה הרבה לפני פרוץ הסוציאליזם, והיא מומנה ע"י הברון רוטשילד - ממש חלוקת העושר... להזכירך, הסיסמא השלטת בתקופת העליות הראשונות היתה עם ללא ארץ לארץ ללא עם, גם בזה אנחנו רואים את היחס לערביי הסביבה. ודבר אחרון - אין שום סיבה שמילואימניקים לא ישמרו על הישובים ביהודה ושומרון, הממשלה שלחה אותם לשם ולכן גם אחראית לבטחונם. נ.ב. קיבוץ מצר שילם מחיק די כבד על זה שהצילו כמה עצים. אנחנו לא רואים את הערבים חיים איתם בידידות בגלל ההתעקשות המטופשת שלהם.
 
כן ולא

ברור שזה שרוב רובם של האורתודוכסים הם ימניים זה לא אומר שעלינו להיות שמאלניים. ההוכחה היא מקרה פרומן מהצד "שלהם" ואתה מהצד "שלנו". ההשפעה של הקיבוצניקים היתה אדירה! עד היום תוכל למצוא אותם פועלים ומשפיעים בחינוך, בפוליטיקה, בתרבות והאומנות וכו'. אין ספק שהם נכשלו עם עיירות הפיתוח ובכלל כל העלייה מצפון אפריקה ומהמזרח התיכון או כמו ששלמה בן עמי הגדיר את זה: "החטא הוא מפא"י, העונש הוא ש"ס." (למרות שיש הרבה דברים חיוביים בש"ס). היום הבנקים דואגים שהקיבוצים ועיירות הפיתוח ישלמו עם ריבית קצוצה על היהירות של הקיבוצים. הסיסמא שלך היא של העלייה הראשונה וזכרון היא דוגמא טובה לכך. אין ספק שבעלייה הראשונה חלוקת הנטל לא היתה חיובית, למעט לברון רוטשילד. העליות הבאות תיקנו את זה ושאר הישובים מסביב זכרון שייכים לעליות הבאות. ישובים שהוקמו ע"י הממשלה יש לשמור עליהם, אין ספק בכך, הבעיה שלי היא עם "נוער הגבעות, המפורסם ועם הכיוון שאליו פנתה הציונות הדתית. אני לא פוסל את האמונה או את האנשים המאמינים ב"ארץ ישראל השלמה" אני פשוט לא מסכים אתם. אני פוסל את גילויי הגזענות, הפשיזם והקיצוניות שמגיעים משם (ראה ערך ברוך מרזל, קליינר ופייגלין).
 

Yoavsb

New member
תגובה

הרב פרומן לא שמאלן, לא כל מתנחל שלא מתנכל לערבים שמאלני. הרוב הגדול של מתיישבי יש"ע הם אנשים שרצו להגשים אידאולוגיה עם מחירים מוזלים, ולא כולם חוליגנים שהורסים לערבים את הכרמים. אני עדיין חושב שההשפעה של הקיבוצים היתה שולית. יש רק שני ראשי ממשלה שהיו קיבוצניקים (אהוד ברק ובן-גוריון). ההשפעה שלהם על האמנות אפסית. המקום היחידי בו יש להם דריסת רגל משמעותית הוא הצבא. מאחר ושתי הפסקאות האחרונות הם בערך מה שאמרתי, אני לא אגיב עליהם.
 
אבל יש דברים

שבדרך כלל לא נוגעים בהם. לפי מה שזה נראה אתה מחפש תירוצים פשוט תודה שטעית. זה קורה בחיים גם אני טעיתי בחיים.
 
למעלה