כשפרימיטיביות ודת נפגשים ....

Yali 17

New member
כשפרימיטיביות ודת נפגשים ....

אני כותבת את הדברים הנ"ל משום שכתבתי אותם בעבר, אבל מנהל הפורום בו נכתבו בחר למחוק את התגובה שלי , לא משום שהיא הייתה מלאה בדברי נאצה, מילות גנאי וניבול פה, אולי מפני שהיא נגעה בדבר רגיש מאוד, אמת שמפחדים ספק לא יכולים להתמודד כנגדה : הדת היהודית היא טהורה ונהדרת בבסיסה - מהגנה על זכויות בע"ח ועד אהבת הזולת והשונה. אבל מה קורה שדת ופרימיטיביות נפגשים, מה קורה שהאדם מסמא עצמו, והולך כעיוור בדרך אחת, במסגרת צרה אחת, בה הדעה העצמית מיטשטשת, דובק ב-Main point של : " אלוהים אמר, ככה כתוב, אני עושה ". אני מסתכלת על הנשים הדתיות, במיוחד על החרדיות שהיחס אליהן או לא יותר ממכונת ילודה שעומדת מול הסירים. קראתי הרבה מאמרים דתיים שמנסים להפריח את הדעה כי החברה הדתית- חרדית היא חברה שובניסטית, וכי האישה לא פחות חשובה מהגבר, אבל ממש לא השתכנעתי. אתם יודעים למה ? כי להם זה מאוד קל ללכת " ליישיבה " ולהרביץ " תויירה ", וכשהם יבאו הביתה הכל יהיה נקי, וארוחה חמה תיהיה על השולחן. " שה` יברך את ידייך, אשת חייל, ממש אשת חייל יש לי " ישרבב בעודו בוצע פת לחם. ואני שואלת האם זו אשת חייל ? החייה כדי לשרת את בעלה ובכך להקל עליו, למען יוכל ללמוד תורה "ולקיים מצוות " ללא הפרעות ? למה אישה לא יכולה ללמוד תורה, ואני לא מדברת על הבנות שלוקחות שיעורים אחרי הצוהריים, אני מדברת על ללמוד תורה כמו שהם לומדים. למה לא ניתן לראות בהלכה היהודית, הילכות שנכתבו על ידי אישה ? ( תמיד ניתן לראות הערות כמו "הנשים דעתן קלה " ) באחד מהסיפורים המזעזעים ביותר שקראתי , אומר אבא לבת שלו " בתי לפני שאני מחזיר נשמתי לריבון-עולם, אני רוצה שתעשי דבר אחד, תבטיחי לי... " אומר האבא " אני מבטיחה עונה הבת ", " לא משנה מה תיהיה חייבת לעשות ולסבול, עשי הכל אבל שבעלך ילמד תורה ללא הפרעות !". כי גברים שובנסטיים קבעו שהגבר צריך להגיד בכל בוקר " ברוך אתה השם אלוקי, שלא עשני אישה " ומה האישה צריכה להגיד ( בראש כפוף ובלחש משפיל ) " שעשני כרצונו ". זה לא נגמר בזה- הפרימיטיביות הגסה חדרה כמעט לכל - הבולט שבהם הוא היחס להומואים סקסואלים וללסביות, שנקראים לא פעם ע"י רבנים ואנשי דת : בהמות, חיות-אדם, אחוזי יצר הרע וכו`, ואני שואלת, כדרכי בקודש, למה ? האם ממוש האישיות העצמית, האם הפצת אהבה וגאווה היא חטא ? זו,זו היא ההליכה העיוורת עליה דברתי, להישען על "חוק תורה " ולא לקום "כנגדו ". ( ראה המשך ) הרי נכתב בתורה -דברים י"ג פסוקים ז-י"ג כי כל אדם שיקירו העובדים אלוהים אחרים חובה עליו להרוג אותם בסקילה, אפילו אם הם בניו שלו ( האם זה רצון האל ?! ), וכאן בחרתי להביא את דבריו של ישו ( שלא תחשבו שאני חושבת שהיה יותר מאדם פשוט ) שאמר ש : "האדם שלעולם לא חטא ישליך את האבן הראשונה ".הרי נצתוונו לסקול את העוברים על דינים כאלה ואחרים, אם היה נעשה כולם היו צרכים להקיז את דמם על הארץ. לסכומו של דבר אני אומרת : לא ! אלוהים לא רוצה את זה, אלוהים לא רוצה שנקבל את חוקיו ללא מחשבה, אלוהים רוצה שלפעמים נחלוק על דבריו ונגיד " לא את זה לא נעשה ", לא בגלל שזה נוח לנו, אלא בגלל שאם נעשה אותם נאבד צלם אנוש. אלוהים רוצה שנפתקח, שנלמד לחשוב ולהסיר מעלינו שינאה עיוורת. כי אלוהים לא נמצא בדם, ובמוות בסקילה, הוא לא נמצא בהשפלה ובדחיית השונה ובשוביניזים, הוא נמצא ברחמים שלנו, כי הוא עצמו אל מלא רחמים. אם אתם באמת רוצים לראות את האור האלוהי, הסירו את הפרימיטביות וצרות הרוח שנאנסה על התורה והדת, התירו את כיסויי עינייכם ואל תקבלו הכל כמובן מאילו. " מי שאת/ה, מה שאתה, הקב"ה אוהב אותך באמת "
 

onion tears

New member
מדהים! ../images/Emo13.gif

כתבת דברים שבאמת נגעו לי ללב... תודה!
ובכול זאת,לדעתי את מדברת על זרם מסויים בדת(חרדים או בלשוננו "פינגווינים"),ולא על החברה הדתית כולה. אני למשל,לומד במקום מאוד פתוח וליברלי. מותר לבנות אצלנו להיכנס לבימ"ד,ואפילו ללמוד איתנו בשיעורים(כי אם אתה יכול לדבר עם בנות על כל דבר,למה שלא תוכל גם ללמוד איתה תורה?) יש לי המון חברות שלומדות במדרשות שונות. הן אשכרה לומדות תוירה!
והן נורא נהנות מזה. וזה נכון שהחברה הדתית ברובה "פרימיטיבית",ואת זה אני רואה מהתגובות של אנשים לנושאים שונים.בזה את צודקת. אבל לדעתי זה יותר עניין של בורות מאשר פרימיטיביות.הם פשוט לא יודעים איך לעכל את זה. והם עושים את מה שהרבנים שלהם אומרים להם,שזה בעצם כל מה שאמרת: שאנחנו בהמות,עיוות של הטבע וכו'. וזה באמת עצוב. כרגע עדיין לא יודעים עליי במכינה.אבל כשאני אעזוב את המקום בסוף השנה,אני מתכוון לדבר עם הרב שלי,שאני מאוד מעריך אותו,ולראות מה הוא אומר. ושוב,יישר כוח על הדברים!
 
../images/Emo26.gif

הדיעה שלך נשמעת כמו דיעה רפורמית . לדעתי , הדת החרדית ולדוגמא הקטע שאמר האב לבתו לפני שעמד להפטר מן העולם , הוא נכון וכך ממשיכה המסורת הדתית-חרדית . לדעתי , פרימיטיביות את יכולה לומר על אנשים שמדליקים אש מאבן לאבן ובשבת לא יעשו זאת . כיום , לאחר ימות האדם הקדמון והפרימטיביות של אז , מדליקים אש בדרכים יותר מקובלות רק שבשבת לא עושים זאת . אבל זה לא משנה איך תגדירי את זה כי את "הפואנטה" שלך הבנתי . לדעתי , רבנים אומרים את זה בכללי והם לא יהיו תקיפים אם בנאדם יבוא לדבר עם הרב על "הבעיה" הזאת . כמו שכתב לך משתמש בתגובה , בסוף לימודיו הוא יגש לרב . אני לא חושב שהרב יהיה נגד זה . עוד עובדה , חברים המליצו לי ללכת לרב שמבין בזה . לא ממש ברור לי לגבי הקטע של הסקילה כמו ".הרי נצתוונו לסקול את העוברים על דינים כאלה ואחרים, אם היה נעשה כולם היו צרכים להקיז את דמם על הארץ. לסכומו של דבר אני אומרת : לא ! . . .-בהקשר להמשך שאת אומרת שצריך לומר על דברים "לא" וללכת בדרך הנורמה-הגיון-אי פרימיטיביות , שוב , זה נשמע כמו דיעה רפורמית . כי אם דתיים היו הולכים לפי דבריך , הם היו גם מקיימים תנאים אחרים כמו שאת טוענת-בנות ילכו ללמוד תורה . הם עושות את זה (רפורמיות) ואת יודעת מה , הן גם שמות על הראש כיפה
ובהקשר למה שצויין בהדגש - צריך להרוג אותי? את כל הקהילה ההומו-לסבית? כי אם כן , עובדה שלא הורגים - החיים לא פרימיטיבים . " מי שאת/ה, מה שאתה, הקב"ה אוהב אותך באמת " - לא זוכר איך הפס'\משפט הולך - 'לו האדם היה יודע עד כמה הקב"ה אוהב אותו , היה קופץ ומרקד משמחה' . אפילו שאנחנו עושים חטאים והקב"ה כועס , הוא מאוד אוהב אותנו . כמו שאבא כועס ומעניש את בנו בן ה-5 אבל באמת הוא אוהב אותו . מסכים איתך|וי| אבל לא צריך "להתלבש" על זה , שכך לא נגרר לחטאים כי הקב"ה אוהב אותנו . אני לא מתכוון לקיים קשר עם בני מינך ,שזה גם לא בטוח חטא (עזבי , עניין אחר) אלא לחטאים רגילים כמו חלול שבת .
 

mohini

New member
הכל יחסי

קודם כל אני מסכימה איתך בחלק מהדברים. דבר ראשון אין אף חיוב מצד ההלכה על נשים להיות עקרות בית עובדה שבמגזר מסויים זו נורמה לא מצביעה על הכלל-כשאני אומרת מגזר אני גם כוללת את המגזר החילוני ובגם החרדי בואי לא נשלה את עצמנו לגבי שובניזם. שנית לגבי לימוד תורה לנשים הוא מותר וכל מה שנאמר לגבי "כל המלמד תורה את ביתו כאילו מלמדה טפלות" היה אקטואלי בדור בו נשים לא יצאו לעבוד ולכן את רוב התורה שמרכזה הלכות שבן אדם לחברו נשים באותה תקופה לא היה צורך ללמוד היום הן חייבות ללמוד. עכשיו לגבי ברכת שעשאני זו ברכה נפלאה שאני גאה להגיד כל יום אני חושבת שהיחס של רבנים להומוסקסואליות מושפע מדיעותהם האישיות(כמו כל אדם) את רוצה למצוא רבנים יותר מתונים תראי את לפניך ברעדה. שאלה נוספת יש לי אם את חושבת שהדת צריכה להיות מושפעת מהחברה אז אנחנו בצרות מה יקרה אם בעוד 100 שנים תהיה מוסרי לבצע המתה מוקדמת בזקנים בגלל עודף אוכלוסיה אז מה יהיה תפקיד הדת להסכם
 

mohini

New member
הכל יחסי

קודם כל אני מסכימה איתך בחלק מהדברים. דבר ראשון אין אף חיוב מצד ההלכה על נשים להיות עקרות בית עובדה שבמגזר מסויים זו נורמה לא מצביעה על הכלל-כשאני אומרת מגזר אני גם כוללת את המגזר החילוני ובגם החרדי בואי לא נשלה את עצמנו לגבי שובניזם. שנית לגבי לימוד תורה לנשים הוא מותר וכל מה שנאמר לגבי "כל המלמד תורה את ביתו כאילו מלמדה טפלות" היה אקטואלי בדור בו נשים לא יצאו לעבוד ולכן את רוב התורה שמרכזה הלכות שבן אדם לחברו נשים באותה תקופה לא היה צורך ללמוד היום הן חייבות ללמוד. עכשיו לגבי ברכת שעשאני זו ברכה נפלאה שאני גאה להגיד כל יום אני חושבת שהיחס של רבנים להומוסקסואליות מושפע מדיעותהם האישיות(כמו כל אדם) את רוצה למצוא רבנים יותר מתונים תראי את לפניך ברעדה. שאלה נוספת יש לי אם את חושבת שהדת צריכה להיות מושפעת מהחברה אז אנחנו בצרות מה יקרה אם בעוד 100 שנים תהיה מוסרי לבצע המתה מוקדמת בזקנים בגלל עודף אוכלוסיה אז מה יהיה תפקיד הדת להסכם
 

לאה29

New member
ענק!!!! ../images/Emo24.gif ../images/Emo45.gif

הבחירה של האדם היא האם לחיות את חייו כקורבן או כבן מלך..
 

מִיכַלי

New member
כמה דברים:

המצוות נחלקו ל-2 סוגים: משפטים - מצוות הנתנות להסברה וחוקים - מצוות שאינן נתנות להסברה. יש מצוות שבפירוש אנחנו לא אמורים לנסות להבין למה נקבעו, לדוגמא: מצוות פרה אדומה, אפשר לשבת שעות ולנסות להבין למה אפר פרה אדומה מטהר דווקא, ולמה היא צריכה להיות דווקא אדומה ממש וכו', השכל הישר של בני האדם לעולם לא יגיע לתשובה. לא הבנתי איך את יודעת שאלוקים רוצה שלפעמים נחלוק על דבריו, אני מסכימה שצריך לעשות את המצוות עם כוונה ומחשבה, אבל ממש לא תמיד עם הבנה. יש עניין של להיות תמים בעבודת ה', לא לנסות להבין את הכל וזה גם היופי שבאמונה. "תמים תהיה עם ה' אלוקיך" בקשר ליחס להומואים וללסביות - התורה מתייחסת לעניין הזה, היא מודעת לכך שיש אנשים שנמשכים לבני מינם. משיכה לבני אותו מין זה לא דבר טבעי, ועולם לא יכול להתקיים בצורה כזאת, אין המשכיות, ותא המשפחה הוא איננו רגיל. משיכה לבני אותו מין היא לא דבר שאיננו ניתן לשינוי, האדם צריך להיות מודע לכך וללכת ולטפל, ואדם כזה - לא יידחו, להפך, רק יעריכו יותר.
 

Yali 17

New member
מיכל יקרה

אני מודעת לכך, שהרבה מאוד מטעמי המצוות השונות אינן ידועות, אבל אני לא מדברת על זה. אני מדברת על הבורות, הפרימיטיביות והשובניזים שאונסים את הדת היהודית. אני מדברת על זה שהומו זו כן קללה, ושאם בת של איזה רב תגיד, שהיא רוצה לממש את אהבתה עם אישה, היא תמצא את עצמה נזרקת מכל המדרגות. אני מדברת על זה שאנשים כמוך, מיכל,לא מבינים שלהיות הומו או לסבית זה דבר שלא ניתן לשינוי, נקודה ! אני מדברת על זה שכל בוקר האישה החרדית -דתית צריכה להגיד " שעשני כרצונו", בעוד שבעלה יגיד " ברוך אתה אלוקינו מלך העולם שלא עשני אישה ", שבכל מקום בדברי ההלכה תוכלי למצוא את המשפט " הנשים דעתן קלה ", לזה שלאשה החרדית, יגדיו מה שיגידו, אין שוויון, וקולה האמיתי לא נשמע. תפקידה הוא להיות עקרת בית קטנה, ומכונת ילודה משומנת. אני מאמינה שה' הוא מלך הרחמים ואני יודעת שלפעמים הוא מנסה אותנו בחוקים שלו, במטרה ש"נפר אותם ", שנגיד " לא ", את זה אני לא עושה ". אני לא מדברת על הפרה בוטה של חוקי התורה על ימין ועל שמאל, אני מדברת על דברים שאסור שאדם יעשה אותם, כאם יעשה אותם הוא עלול לאבד צלם אנוש, הוא יאבד את האנושיות שבו. את מתבקשת לקרוא את סיפור העקדה ולהסתכל על רצון האל ומעשיו של אברהם ( תמצאי למה התכוונתי, ואם לא אני אסביר לך ). יום טוב
 

yair18

New member
שלום יעלי!!

בקשר לזה שהומו זה דבר שלא ניתן לשינוי - זה דבר שנוי במחלוקת, ראיתי מחקרים לכאן ולכאן ועדיין אין הכרעה סופית בנושא הזה. דבר שני - אם אני מבין נכון, אז לפי הגישה שלך אנחנו צריכים לחשוב על כל מצווה של הקב"ה אם אנחנו מקבלים אותה או לא??!! אני לא מבין מי אמור להחליט מה כן מקבלים ומה לא??!!
 

מִיכַלי

New member
יעל,

אני מסבירה שוב - רוב המחקרים מוכיחים שהנטיה לבני אותו המין ניתנת לשינוי. הקב"ה לא היה אוסר משהו שלא ניתן לעמוד בו, אני מסכימה שזה נסיון, והוא אולי קשה מאוד, אבל ניתן לעמוד בו. לנשים ניתנו פחות מצוות ולגברים יותר, וזו הסיבה היחידה שגברים מברכים "שלא עשני אישה", הרצון לזכות בעוד מצוות.
 

BabyBoy1

New member
רוב המחקרים??

על איזה מחקרים את מדברת בדיוק? שלא לדבר על זה ששום מחקר לא מתיימר להוכיח. אם כבר ההיפך הוא הנכון, על פי רוב המחקרים, נטייה מינית לא ניתנת לשינוי. הנה כתבה שהתפרסמה ב Ynet.
 

מִיכַלי

New member
אז ככה,

אני יוצאת מנקודת הנחה שאנשי הפורום הם דתיים, ובתור שכאלה, אתם לא יכולים להגיד שהקב"ה קבע איסור שאי אפשר לעמוד בו. התורה מכירה בנטייה הזו, והיא אוסרת עליה מה שאומר שאפשרי לשנות את הנטיה.
 

קרפדית

New member
איני רוצה לסתור את דברייך

ואינני באה לסנגר כאן על החרדים אך כאחת שהגיעה מתוככי חברה זו אינני מרגישה הזדהות עם דברייך בקשר לשובניזם של הגברים. נכון התורה שובניסטית בזאת אין ספק אך אשה שיולדת ילד כל שנה ונשואה לאדם שלומד תורה הוא אינו בדיוק הטיפוס ההולל העושה ככל העולה על רוחו. בדרך כלל (ובלי הכללות) מדובר בגבר שחייו קשים ממש כפי שחיי אשתו קשים ואפילו יותר. חובה עליו לרוץ להתפלל במניין 3 פעמים ביום, כל אימת שאינו לומד יש לו ייסורי מצפון על "ביטול תוירה" הוא עסוק כל הזמן ב"שמירת עיניים" וכמובן לומד תורה ובסך הכל לימוד תורה זה חיוב-עול ולא תמיד זה כזה כיף כמו שמתארים את זה. ואל תשכחי שאחרי שעשרת ילדיו יגדלו עליו יהיה העול לקנות לכולם דירות יוקרה בפרויקטים. עליו- ולא על אשתו. כך שאין אני אומרת שחיי אשה חרדית לא קשים. אך גם חיי הגבר החרדי האמיתי קשים. בכלל להיות דתי זה קשה. ובדרך כלל גבר שמחפף גם אשתו מחפפת אז זה שוב תקו.
 
למעלה