אזרחים ישראלים אמורים לצאת ולהיכנס
לישראל עם הדרכון הישראלי. כשאתה נכנס לצרפת אינך חייב להשתמש בדרכון הרומני אך אם תשתמש בישראלי תהיה לך מגבלת שהייה (של תייר) ל 3 חודשים בלבד ואילו אם תיכנס על רומני לא תהיה לך מגבלה. האמת היא שלא הדרכון עצמו קובע את ההגבלה של משך השהייה שלך בצרפת הרי אתה אזרח אירופי גם אם תיכנס עם דרכון ישראלי אבל לצורך רישום ומניעת בעיות בביקורת הגבולות עדיף להיכנס עם הדרכון הרומני מלכתחילה.