כמישהי שחוותה את החוויה הראשונית...

כמישהי שחוותה את החוויה הראשונית...

ואני מדברת על כניסה לפורום הזה...לא על שום דבר אחר... למה הפורום הזה נמצא דווקא תחת סיווג של רוחניות? כפי שאני רואה את זה, פילוסופיה זו תורה שמנסה להעלות שאלות לגבי עצמנו והעולם סביבנו מתוך מבט מפוכח והגיוני. רוחניות מתקשרת לי למושגים אחרים. לא?
 

Tangled_Heart

New member
לא מסכימה...

אני חושבת שאת טועה, כלומר, הרוחניות היא קונוטציה מתבקשת למילה פילוסופיה...מהסיבה הפשוטה שאם אנחנו מעלים שאלות פילוסופיות כמו, ``האם יש אלוהים?`` את חייבת להודות...רוחניות נדרשת כאן. רוני.
 

zv

New member
תרשי לי לחלוק על דעתך...

זה שפילוסופיה מתעסקת בנושאים רוחניים, זה לא בהכרח מסווג אותה כתורה רוחנית. ואם העלאת נושאים כמו:``האם יש אלוהים`` מכניסה את הפילוסופיה לקטגוריה של רוחניות, אז לפי מה שאת אומרת תשובה שלילית לשאלה הזאת בועטת אותה מהקטגוריה הזאת ישר החוצה... אני נאלצת ממש לא להסכים איתך, אבל אשמח לקבל חוות דעת אחרות בנושא.
 

Tangled_Heart

New member
לא תורה רוחנית

הפורום נמצא תחת קטגוריה בשם ``רוחניות`` כי יש איזושהי קונוטציה לנושא. פילוסופיה היא לא סוג של תורה רוחנית, זה לא מה שטענתי, כלל לא. ציינת שאם התשובה לשאלה ``האם יש אלוהים`` היא שלילית היית בועטת את הנושא מוץ לתחום הרוחניות..וכאן עלי לחלוק על דעתך מהסיבה הפשוטה שאם רק מעלים את הנושא ועוסקים בו, הרוחניות קשורה, ללא כל קשר לתשובות שאנשים בוחרים לענות. רוני.
 

Hell is beige

New member
רוחני = מעבר לגשמי

פילוספיה ביסודה היא ביאור לדברים שאינם גשמיים, אזי, אינם ניתנים להוכחה בצורה גשמית אבסולוטית. לכן היא נכנסת תחת מדור ``רוחניות``.
 

zv

New member
למרות שזה לא קורה לי הרבה...

אני אסכים עם דעתך לגמרי... לא היתה לי את הפרספקטיבה הזאת קודם. בתקווה למצוא נושאים יותר מעוררי מחלוקת... :) zivi
 
למעלה