שבי הגדול1
New member
אני לא אומר שבהכרח זה רע...
יכול להיות מאד שאתה צודק , אבל אם מסתכלים על ניסיונות העבר בהקמת רשויות מיוחדות אז הניסיון ברוב המקרים לא נגמר טוב.
אם כבר ילכו לכיוון שאתה מייחל בהקמת רשויות מטרופוליניות לתח"צ אזי ייתכן מאד שעדיין ישתמשו בתשתית קיימת ,קרי איזור המרכז ייתנו אותו לנת"ע או לנתיבי איילון (כלומר יוסיפו לאחת מהחברות האלה סמכויות בניהול התח"צ המטרופוליני)איזור חיפה ליפה נוף וירושלים למוריה או חברה אחרת שקיימת.
השאלה מי יפקח על המפקחים כי הסיכון בהסתאבות הוא חמור יותר במיקור חוץ כזה מאשר במנגנון ממשלתי ישיר.
השאלה אם יבנו תקנון לאותם גופים כזה שניתן לאכוף אותו בצורה יעילה כדי שלא יקרה מה שקרה בהרבה מאד גופים אחרים שכולם קמו ממטרה טובה לפטור בעיות בתחומים שונים והפכו לבעייה בפני עצמה.
אני לא אומר שבהכרח זה רע...אין כאן "הפרטה של רגולציה"
יש כאן צורך בסיסי ביותר להסדיר את הבלגן שיש היום מבחינת תכנון וניהול של התחבורה הציבורית. רשות מטרופולינית היא הדבר הטבעי במקום שבו אין לגבולות מוניציפליים משמעות. יש אינספור דוגמאות מהעולם שעובדות מצוין ולא צריך להמציא את הגלגל. ברור שדברים יכולים להשתבש על רקע מאבקי כוח קטנוניים, אבל זה לא הכרח, ושוב, שווה ללמוד מנסיום של אחרים.
לגבי חיזוק משרד התחבורה - לי נראה שעדיף ליצור מבנה חדש ולא לחזק מבנה עקום קיים. רשות תח"צ ארצית יכולה לפתור לא מעט מהרעות החולות של הענף בישראל, ולא פחות חשוב - נראות - להעלות לסדר היום את חשיבות התח"צ כתשתית לאומית. כמו מים, חשמל, גז, נמלים (אוויר וים), כבישים ועוד.
יכול להיות מאד שאתה צודק , אבל אם מסתכלים על ניסיונות העבר בהקמת רשויות מיוחדות אז הניסיון ברוב המקרים לא נגמר טוב.
אם כבר ילכו לכיוון שאתה מייחל בהקמת רשויות מטרופוליניות לתח"צ אזי ייתכן מאד שעדיין ישתמשו בתשתית קיימת ,קרי איזור המרכז ייתנו אותו לנת"ע או לנתיבי איילון (כלומר יוסיפו לאחת מהחברות האלה סמכויות בניהול התח"צ המטרופוליני)איזור חיפה ליפה נוף וירושלים למוריה או חברה אחרת שקיימת.
השאלה מי יפקח על המפקחים כי הסיכון בהסתאבות הוא חמור יותר במיקור חוץ כזה מאשר במנגנון ממשלתי ישיר.
השאלה אם יבנו תקנון לאותם גופים כזה שניתן לאכוף אותו בצורה יעילה כדי שלא יקרה מה שקרה בהרבה מאד גופים אחרים שכולם קמו ממטרה טובה לפטור בעיות בתחומים שונים והפכו לבעייה בפני עצמה.