כמה שאלות
שלום, זו פעם ראשונה שאני נכנסת לפורום הזה ואני חייבת ל ציין שממש נחמד לקרוא את התשובות ולהבין כמה באמת אכפת לכן. השאלות שלי נוגעות לבן שלי (בן 3 ושמונה חודשים). הוא ילד מקסים, מלא שמחת חיים, מראה המון אהבה אבל ברגע הוא יכול להיות מלא כעס וזעם, להשתולל ולהרוס (בידיעה מלאה ומתוך כוונה), לקרוע את המחברות של אחותו, להרביץ למי שנמצא סביבו ולקלל (למזלי אוצר המילים שלו מסתכם ב"מטומטמת", "מגעילה" וכד' ולא במילים "עסיסיות" יותר...). דיברתי עם הגננת והיא אמרה שבגן הוא מקסים, יושב ומקשיב, מתרוצץ רק בחצר והיא לא שמה לב לשינוי כל שהוא שיוכל להעיד על שינוי ההתנהגות. אני מרגישה קצת חסרת אונים, וכך גם בעלי. אני מאוד משתדלת להיות רגועה, להגיב בשיקול דעת, לחבק אותו כשהוא מתחיל להשתולל ולהגיד בשקט וברוך שזה לא נעים לי וכד'. הוא מודע לכך שלפעמים הוא א מתנהג כפוי ואומר לי לפניהשינה: "אמא, מחר אני אהייה ילד טוב". כמובן שאני מעודדת, מחזקת ומה לא. חשבתי לנסות לעשות איתו טבלת עיצוב התנהגות וכאן מתחילות השאלות: * האם כדאי לעשות את זה? האם זהו גיל מתאים שהוא גם יפנים? * איזה חיזוקים כדאי לתת? (מתנה, ממתק???) * כל כמה זמן לנסות לסכם? כל ערב? כל שבוע (זה לא ארוך מדי לגיל הזה?) והכי חשוב: לנישהי יש פתרוןאחר? נקודת מבט אחרת על המצב הזה? רעיון חדש למשהו שאנו יכולים לעשות כדי להרגיע את המצב (כי כמובן שבשלב כל שהוא לקראת שעת הערב אני כבר באפיסת כוחות והסבלנות הולכת ואוזלת) תודה!!!!
שלום, זו פעם ראשונה שאני נכנסת לפורום הזה ואני חייבת ל ציין שממש נחמד לקרוא את התשובות ולהבין כמה באמת אכפת לכן. השאלות שלי נוגעות לבן שלי (בן 3 ושמונה חודשים). הוא ילד מקסים, מלא שמחת חיים, מראה המון אהבה אבל ברגע הוא יכול להיות מלא כעס וזעם, להשתולל ולהרוס (בידיעה מלאה ומתוך כוונה), לקרוע את המחברות של אחותו, להרביץ למי שנמצא סביבו ולקלל (למזלי אוצר המילים שלו מסתכם ב"מטומטמת", "מגעילה" וכד' ולא במילים "עסיסיות" יותר...). דיברתי עם הגננת והיא אמרה שבגן הוא מקסים, יושב ומקשיב, מתרוצץ רק בחצר והיא לא שמה לב לשינוי כל שהוא שיוכל להעיד על שינוי ההתנהגות. אני מרגישה קצת חסרת אונים, וכך גם בעלי. אני מאוד משתדלת להיות רגועה, להגיב בשיקול דעת, לחבק אותו כשהוא מתחיל להשתולל ולהגיד בשקט וברוך שזה לא נעים לי וכד'. הוא מודע לכך שלפעמים הוא א מתנהג כפוי ואומר לי לפניהשינה: "אמא, מחר אני אהייה ילד טוב". כמובן שאני מעודדת, מחזקת ומה לא. חשבתי לנסות לעשות איתו טבלת עיצוב התנהגות וכאן מתחילות השאלות: * האם כדאי לעשות את זה? האם זהו גיל מתאים שהוא גם יפנים? * איזה חיזוקים כדאי לתת? (מתנה, ממתק???) * כל כמה זמן לנסות לסכם? כל ערב? כל שבוע (זה לא ארוך מדי לגיל הזה?) והכי חשוב: לנישהי יש פתרוןאחר? נקודת מבט אחרת על המצב הזה? רעיון חדש למשהו שאנו יכולים לעשות כדי להרגיע את המצב (כי כמובן שבשלב כל שהוא לקראת שעת הערב אני כבר באפיסת כוחות והסבלנות הולכת ואוזלת) תודה!!!!