כמה שאלות וקצת עזרה כללית-ASP

pol 567

New member
כמה שאלות וקצת עזרה כללית-ASP

אהלן, אז אני מהנדס חומרה ש"ערק" לתחום ה-WEB ,לפחות בשביל מטרה ספציפית, אז אולי אציק עם כל מיני שאלות מוזרות. לאחר לימוד הבסיס בASP, רציתי לדעת, האם נהוג לכתוב לבד את כל הקוד,או שיש מקורות לדברים אלמנטריים ? לדוגמא, אני מעוניין באתר עם מספר משתמשים-יוזרים,שלכל אחד מהם יהיה דף והגדרות וכו' . אני מניח שאם אכתוב לבד את כל הקוד יקח לי הרבה מאוד זמן, יש קוד מוכן לזה ? או מדריך טוב לנושא הספציפי הזה ? אם ישנם מקורות בעברית , להקמת אתר בסיסי-עם יוזרים,פורום,משתמשים,אולי צ'אט, הדברים האלמנטריים, אני אשמח לקבל מדריך כזה ,או לדעת האם נהוג לכתוב לבד את החלק הבסיסי הזה, או שישנם מקורות מוכנים לכך. (לדוגמא,מהבסיס למדתי שמייצרים קובץ בשרת שמכיל את רשימת המשתמשים וממנו קוראים ? זו בטח לא הדרך.. ) תודה רבה.
 
שאלה טובה

בעיקרון את השלד הבסיסי אתה יכול למצוא ברשת. למשל את המבנה של הפנייה לשרת ניתן להעתיק ולשנות בהתאם לDB שלך. נסה לבנות 3-4 דפים שונים שמבצעים כל אחד פעולה נפרדת (מחיקה,הכנסה,עדכון וכו').ברגע שיש לך דף אתה רק צריך לשנות את המשתנים הספציפים. מהניסיון שלי עדיף ליצור בדף מבנה שליחה שמקבל משתנים ולא ערכים ספציפים.את המשתנים תעדכן בהתאם למה שהמשתמש בוחר ולערכים שהוא הכניס.אם למשל הוא בוחר לסנן לפי משתנה אחד אז תגדיר את הסינון לפי הסינון שהוא סימן. עדיף לעשות צ'קבוקס שהערך שלהם הוא השמות של השדות בDB שלך.זה יחסוך לך את ההמרה בין השמות ויקל מאוד על הכתיבה. מבנים בסיסים של שליחה ועדכון אתה יכול למצוא ברשת. נסה לקרוא קצת חומר לפני כדי להבין את הרעיון של המבנה. ברגע שתבין את הרעיון תוכל לכתוב בצורה אמיתית ובאמצעות העתקת קוד.
 

pol 567

New member
תודה על התשובה..אני אדייק

יותר בשאיפות שלי משום שאני לא ממש בקיא בסביבות עבודה. נניח שאני מעוניין שמשתמש מסוים יוכל לבחור ממגוון צבעים צבע מסויים, ואז לבחור צורה מסויימת, ואז לקבל על המסך תמונה של הצורה שבחר בצבע שבחר...והתמונה הזו תשמר לי באיזה מקום.. באיזה שפה כדאי ואפשר לכתוב זאת? ASP לבדה עם HTML אפשרי ? האם יש דרך פשוטה לעשות את זה עם הסביבת עבודה- נניח משהו כמו front-page ? ללא הסתבכות מיותרת ?
 

pitoach

New member
תיקון חמור ../images/Emo13.gif !

תיקון: שום משתמש לא יוכל לעשות את זה בשפת ASP בלבד מהסיבה הפשוטה שב ASP אין שום פקודה! ASP היא לא שפה אלא טכנולוגיה היודעת להריץ שפות סקריפט כמו VBS או JS ועוד וכמה נקודות נוספות: HTML (ואני רגע מתעלם מגרסה 5) היא שפת סימון פשוטה שאינה מאפשרת ולא נועדה לבצע פעולות (מכאן שברור שאינה מתאימה לעבודה בלעדית כי אתה רוצה דינמיות שמשהו יגיב לפעולה). HTML מאפשרת תצוגה ועיצוב של העמוד בצורה סטאטית. אין עמוד אינטרנט ללא HTML כי זו השפה שהדפדפן מציג בסופו של דבר את מה שאתהרוצה לבצע אפשר לבצע בל שפה דינאמית שרוצים גם בצד דפדפן (למשל אגקס) וגם בצד שרת * לסיום: השאלות שלך מצביעות על לימוד לקוי לצערי של כל החומר ביחד ללא שום סדר. זה בסיס טוב ללימוד של שנים של מה שאפשר ללמוד בשבועות בודדים. אתה יכול לראות אנשים בפורומים ששואלים שם שאלות ברמה נמוכה מאוד כבר הרבה שנים (ומנגד כאילו מציגים עצמם כאנשי מקצוע שיודעים חומר מתקדם). בדרך כלל מדובר באלו שמסרבים לפתוח מדריך מסודר ולעבור עליו מההתחלה ועד הסוף וללמוד בשבוע אחד את כל שפת HTML (כן זה כל זמן הלימוד שצריך) ולכן הם משקיעים שנים על אותו דבר. יש לך בסיס נהדר לפי מה שאתה אומר (בסיס של מי שמגיע מתכנות אמיתי). כמהנדס תוכנה למדת ועבדת עם שפת C אני מניח ובטח שעבדת עם אסמבלי. הבסיס שלך אמור לאפשר ללמוד את הדברים בצורה קלה מאוד ואני ממליץ לך לא לקפוץ ללמוד על פי שאלות בפורום אלא ללמוד מסודר שפה אחרי שפה ורק אחרי הלימוד הבסיסי להעזר בפורום לשאלות שעולות או לרעיונות. הפורום אינו מקום ללימוד אלא מקום לעזרה למי שלומד לטעמי תתחיל עם ההבנה של HTML ולימוד של השפה (בעיקר תעבור על הרקע של מה עושים עם השפה) תעבור אחר כך ל JS בצד לקוח רק אחרי כן תבחר טכנולוגיה של צד שרת איתה אתה רוצה לעבוד. ממש לא מומלץ להשקיע יום לימוד אחד על ASP קלאסי! זו שפה מתה שהוחלפה ב ASP.NET... תלמד את הבסיס של הטכנולוגיה הזו ומשם תבחר שפה איתה אתה רוצה לעבוד בצד השרת (אם אתה מגיע אכן עם תואר מהנדס תוכנה הרי שלמדת C ככל הנראה ולכן אמליץ לך ללמוד C#) בהצלחה לגבי השאלה האחרונה
 

pitoach

New member
זו שפה מתה = טכנולוגיה מתה*

תיקון הקלדה: התכוונתי לרשום "שפות ASP" ולא ASP שהיא כאמור לא שפה אולי עוד כמה אותיות/מילים חסרות (זה הכיף של השלם את החסר)
 

pol 567

New member
תודה על התגובה, ועוד כמה שאלות :)

תודה , על התגובה . האמת שלמדתי HTML מהיסוד במשך כמה ימים,אבל דרך האינטרנט,אז מקווה שהמדריך היה טוב, וASP ממש מעט. אני יודע שASP היא טכנולוגיה ולא שפה, כוונתי היתה האם ניתן לממש על ידה את המטרה שהצגתי,או שיש דרכים טובות יותר. אתה צודק, כנראה שבאמת אעבור ל C שארפ ו- DOT NET , ואלמד הכל מהתחלה . ובנתיים, השקעתי שעות רבות בהתעסקות עם EXPRESSION WEB החדש של מייקרוסופט ויש לי כמה שאלות יסוד שמאוד יעזור אם מישהו יתן כיוון כי אני פשוט לא מוצא תשובה ספציפית באלפי המסמכים שברשת. 1. יש להם גירסה נוספת לתוכנה של עיצוב. עיצבתי כפתור בתוכנה הזו. אני רוצה לייבא אותו לEXPRESSION ולא מצליח. ייבאתי אותו בתור תמונה, אך האיכות שלה משום מה מתעקשת להיות ירודה. מדוע איכות התמונה יורדת ? כיצד אני מייבא כפתור חיצוני ? כשאני בוחר באפשרות יצירת כפתור של ASP. לא ניתן להחליף אותו בתמונה, וכל מדריכי הווידאו של התוכנה לא נתנו לי מענה. פשוט לא מצאתי מענה לשאלה הפשוטה הזו. איך אני מייצר כפתור סביר שיעשה פעולה שאגדיר מאוחר יותר(כמו פתיחת חלון פנימי) ????? 2. יש סוג של וויכוח ברשת האם עדיף לעבוד עם DIV או עם טבלאות, והכיוון הולך לDIV , האם זה אכן עדיף ? 3.ישנם אתרים שבהם לחיצת כפתור פותחת חלון חדש פנימי בתוך האתר-לא כזה שנטען משרת,אלא שנראה כאילו הוא בצד המשתמש כולו כי ממש ברגע הלחיצה הוא עולה. האם מדובר בAJAX ? או שזה לינק פשוט ,שניתן להגדירו אחרת , ואני לא מכיר ? תודה רבה. ומצטער על הבורות,כנראה אכן לא למדתי לפי הסדר אבל אני משלים מהר :)
 

pitoach

New member
אני אעבור על כל מה שכתבת ואגיב תוך כדי --->

התגובות שלי מופיעות עם כוכבית בין התוכן שלך שאני מצטט ___________________ תודה , על התגובה . האמת שלמדתי HTML מהיסוד במשך כמה ימים,אבל דרך האינטרנט,אז מקווה שהמדריך היה טוב, וASP ממש מעט. אני יודע שASP היא טכנולוגיה ולא שפה, כוונתי היתה האם ניתן לממש על ידה את המטרה שהצגתי,או שיש דרכים טובות יותר. * יש דרכים טובות יותר במקרה שלך וזה עבודה בצד הלקוח בלבד וגישה לשרת ב JS נקי תוך שימוש ב AJAX אתה צודק, כנראה שבאמת אעבור ל C שארפ ו- DOT NET , ואלמד הכל מהתחלה . ובנתיים, השקעתי שעות רבות בהתעסקות עם EXPRESSION WEB החדש של מייקרוסופט ויש לי כמה שאלות יסוד שמאוד יעזור אם מישהו יתן כיוון כי אני פשוט לא מוצא תשובה ספציפית באלפי המסמכים שברשת. 1. יש להם גירסה נוספת לתוכנה של עיצוב. עיצבתי כפתור בתוכנה הזו. אני רוצה לייבא אותו לEXPRESSION ולא מצליח. ייבאתי אותו בתור תמונה, אך האיכות שלה משום מה מתעקשת להיות ירודה. מדוע איכות התמונה יורדת ? כיצד אני מייבא כפתור חיצוני ? כשאני בוחר באפשרות יצירת כפתור של ASP. לא ניתן להחליף אותו בתמונה, וכל מדריכי הווידאו של התוכנה לא נתנו לי מענה. פשוט לא מצאתי מענה לשאלה הפשוטה הזו. איך אני מייצר כפתור סביר שיעשה פעולה שאגדיר מאוחר יותר(כמו פתיחת חלון פנימי) ????? * אני לא מעצב גרפי ולא עובד עם תוכנות גרפיות.... החלק הזה פשוט דילגתי עליו ואין לי בו שום עניין וכל התקדמות שלך בנושא רק תפגע בך בהמשך (אתה מתחיל כבר לקבל ולהטמיע בסיס גרוע ולעולם להערכתי לא תוכל לתקן בסיס שנקבע כמו שילד מחונך ב 6 שנים ראשונות בחייו יותר מכל 60 השנים אחרי זה) 2. יש סוג של וויכוח ברשת האם עדיף לעבוד עם DIV או עם טבלאות, והכיוון הולך לDIV , האם זה אכן עדיף ? * אין ויכוח ממש לטעמי. תעשה את האפיון שלך וקח את המסקנות שלך. תחשוב מה עדיף לך: שיגידו בפורום שאתה הטוב ביותר או האפליקציה שלך תעבוד בכל דפדפן ואיזה דפדפן אצלך זה "כל דפדפן"? האם אתה מעדיף להוביל בטכנלוגיה או בתוצאה? האם אתה חושש על משאבי מחשב הגולש כי יש לו מחשב ומהירות תעבורה של שנות ה 80 או שיש לקוחות עם מחשבי פנטיום 2 ויותר ? *אין ויכוח כי שימוש ב DIV הרבה יותר יעיל מבחינת משאבים ותמיד עדיף אם הצלחת להגיע לאותה תוצאה (שוב השאלה אם יש למשאבים משמעות או לא זה עניין שלך ושל המאפיין שלך). אם הצלחת להגיע לתוצאה המתאימה לך בלי טבלאות בזמן שלא היה ארוך יותר... מה טוב אם השקעת חודש עבודה ועדיין דברים לא נראים במאה אחוז אותו דבר אז אתה בבעיה אולי 3.ישנם אתרים שבהם לחיצת כפתור פותחת חלון חדש פנימי בתוך האתר-לא כזה שנטען משרת,אלא שנראה כאילו הוא בצד המשתמש כולו כי ממש ברגע הלחיצה הוא עולה. האם מדובר בAJAX ? או שזה לינק פשוט ,שניתן להגדירו אחרת , ואני לא מכיר ? * כמו שאמרתי HTML לא מבצעת דברים דינאמיים בעקרון ולכן ברור שזה "לא לינק פשוט". מדובר בשימוש בסקריפט ( JS ככל הנראה) כמובן
 

bursteg

New member
מציע לך לבדוק את CSHTML

אם אתה מכיר את ASP ורוצה להתקדם טכנולוגית, כדאי לך לבדוק את CSHTML. מדובר בשפה עדכנית מבית מיקרוסופט שנועדה לפיתוח אתרים בקלות. יש מדריך שלם בעברית ללימוד הטכנולוגיה בכתובת: http://www.webmaster.org.il/article.asp?id=514 מומלץ!
 
למעלה