כמה הסברים...

מצב
הנושא נעול.

dror1234567

New member
ל-seffic

מזיכרונות ילדותי בקו 5
היו תמיד כרטיסניות, וזה נחשב להצלחה. כנראה בגלל עלויות של עובד נוסף בנוסף לנהג, והתחרות עם מוניות השירות בקו זה, הורידו אותם מהכביש. למה זה טוב? קודם כל, הנהג לא צריך להתעסק עם הנוסעים וכסף. ישנו כרטיסן שכל תפקידו זה לדאוג שבכל עצירה, כל או רוב הנוסעים יכנסו לחלל שנמצא באחורי האוטובוס. כך ניתן לקצר את העיכובים בכל תחנה. זה יעיל במיוחד בקווים מרובי נוסעים ועצירות. כיום, הרבה נהגים נותנים שירות לנוסעים בזמן נהיגה! כולם מבינים שזה לא בטיחותי לתת עודף בזמן תימרון בין מכוניות. חוץ מזה, בלונדון השיטה עובדת כבר עשרות שנים, אז מי אנחנו שנלין? אם פעם תהיה בישראל עדיפות ועליונות לתח"צ בכבישים, כדי לחשוב על הכרטיסנית פעם נוספת.
ל-seffic
אני מסכים איתך לכל מילה !!! תאמין לי שאתה צודק
 

oren*

New member
לא צריך ללכת מקיצוניות אחת

מזיכרונות ילדותי בקו 5
היו תמיד כרטיסניות, וזה נחשב להצלחה. כנראה בגלל עלויות של עובד נוסף בנוסף לנהג, והתחרות עם מוניות השירות בקו זה, הורידו אותם מהכביש. למה זה טוב? קודם כל, הנהג לא צריך להתעסק עם הנוסעים וכסף. ישנו כרטיסן שכל תפקידו זה לדאוג שבכל עצירה, כל או רוב הנוסעים יכנסו לחלל שנמצא באחורי האוטובוס. כך ניתן לקצר את העיכובים בכל תחנה. זה יעיל במיוחד בקווים מרובי נוסעים ועצירות. כיום, הרבה נהגים נותנים שירות לנוסעים בזמן נהיגה! כולם מבינים שזה לא בטיחותי לתת עודף בזמן תימרון בין מכוניות. חוץ מזה, בלונדון השיטה עובדת כבר עשרות שנים, אז מי אנחנו שנלין? אם פעם תהיה בישראל עדיפות ועליונות לתח"צ בכבישים, כדי לחשוב על הכרטיסנית פעם נוספת.
לא צריך ללכת מקיצוניות אחת
לקיצוניות השניה. בכדי למנוע את ההתעסקות של הנהג עם הנוסעים, אפשר להשתמש במערכות אוטומטיות כמו בניו יורק. מסביב לכיסא הנהג יש פס לבן שמבחינה חוקית אסור לעבור אותו (אסור לדבר עם הנהג או לעמוד לידו). כמובן שהדבר יעיל במקומות בהם הקווים ברורים ואין צורך לשאול את הנהג מתי לרדת.
 

david80

Member
למה צריך נהג וגם כרטיסן באוטובוסים?

לא צריך ללכת מקיצוניות אחת
לקיצוניות השניה. בכדי למנוע את ההתעסקות של הנהג עם הנוסעים, אפשר להשתמש במערכות אוטומטיות כמו בניו יורק. מסביב לכיסא הנהג יש פס לבן שמבחינה חוקית אסור לעבור אותו (אסור לדבר עם הנהג או לעמוד לידו). כמובן שהדבר יעיל במקומות בהם הקווים ברורים ואין צורך לשאול את הנהג מתי לרדת.
למה צריך נהג וגם כרטיסן באוטובוסים?
ישנם רכבות בהן נהג הרכבת משמש גם ככרטיסן, תתפלאו! בדנמרק, למשל, בקווי רכבת פרטיים (יש המכנים אותם "אוטובוסים מסילתיים"), בקיר המפריד בין תא הנוסעים לתא הנהג ישנו אשנב, כך כשהרכבת חונה הנהג מסתובב ומכרטס את העולים לרכבת.
 
דלת שלישית

מדוע צריך כרטיסן בדלת האחורית?
מי שירצה להתפלח לאוטובוס, יעשה זאת בכל מקרה דרך הדלת האחורית הקיימת (נתקלתי לא פעם בנוסעים כאלה שנתפסו על ידי הנהג או הכרטיסן - אנשים שכביכול עולים עם שקיות כבדות או עגלה ו"שוכחים" לשלם). אני לעומת זאת לא רואה את הצורך באוטובוס רגיל עם 3 דלתות. בעיקר בימים חמים או קרים במיוחד, כשכל פתיחת דלת מכניסה אוויר מבחוץ. אשמח להבין מה היתרון בדלת הנוספת (היות וב-16 שנות נסיעה בתחבורה הציבורית, לא זכורה לי נסיעה באוטובוס עם דלתות כאלה).
דלת שלישית
הסיבה לדלת שלישית באוטובוסים באירופה היא לא הכרטיסן. היא נעוצה בשיטת הכירטוס השונה מאשר כאן. רוב הנוסעים בקוים העירוניים לא מתעסקים עם הנהג אלא "מבטלים" את הכרטיס על ידי הכנסתו למכונה הנמצאת ליד כל דלת או משתמשים בכרטיסי מנוי ולא עושים דבר מלבד להכנס ולשבת. השיטה הזאת גורמת לנסיעה יותר בטיחותית ולחסכון בזמן. הדבר דורש אמון. כמובן שיש מתפלחים אבל השיטה עובדת. המפרקיים לדעתי לא מתאימים לנסיעה עירונית כאן. זה בגלל תרבות הנהיגה של נהגי האוטובוסים. הם פשוט, וסליחה על ההכללה, לא יודעים לנהוג ולא יודעים לעצור. כשאוטובוס רגיל נכנס לצומת פקוקה וחוסם אותה, זה עוד איכשהו..אבל כשמפרקי עושה את זה? בלונדון כידוע החלק השני של האוטובוס נמצא על הגג..זה תופס פחות מקום..רק בארץ שלנו היה האבסורד של שנות התשעים כאשר בעיר היה מפרקי ובבינעירוני היה קומותיים....
 

dror1234567

New member
אולי גם

דלת שלישית
הסיבה לדלת שלישית באוטובוסים באירופה היא לא הכרטיסן. היא נעוצה בשיטת הכירטוס השונה מאשר כאן. רוב הנוסעים בקוים העירוניים לא מתעסקים עם הנהג אלא "מבטלים" את הכרטיס על ידי הכנסתו למכונה הנמצאת ליד כל דלת או משתמשים בכרטיסי מנוי ולא עושים דבר מלבד להכנס ולשבת. השיטה הזאת גורמת לנסיעה יותר בטיחותית ולחסכון בזמן. הדבר דורש אמון. כמובן שיש מתפלחים אבל השיטה עובדת. המפרקיים לדעתי לא מתאימים לנסיעה עירונית כאן. זה בגלל תרבות הנהיגה של נהגי האוטובוסים. הם פשוט, וסליחה על ההכללה, לא יודעים לנהוג ולא יודעים לעצור. כשאוטובוס רגיל נכנס לצומת פקוקה וחוסם אותה, זה עוד איכשהו..אבל כשמפרקי עושה את זה? בלונדון כידוע החלק השני של האוטובוס נמצא על הגג..זה תופס פחות מקום..רק בארץ שלנו היה האבסורד של שנות התשעים כאשר בעיר היה מפרקי ובבינעירוני היה קומותיים....
אולי גם
כינסה קדמית - להעלאת נוסעים כינסה אמצעית -לגישה נכים כניסה אחורית - להורדת נוסעים במקרה שבאמצע תהיה תפוס אני חושב שמאז שהמציאו אטובוסים נמוכי קומה עושים כל מאמצים לנוחות נוחים (תמונה 1 למעלה) היצרנים אוטובסים גם מתחשבים על אפשרות שיש זמן עומס ושיש הרבה נכים שרוצים לעלות וזה לוקח זמן ויש הרבה יורדים ועלוים לאטובוסים אז מפעלים אטובוסים עם 3 דלתות יש דו מפרקיים עם 4 דלתות (תמונה 2 למטה)
 

יהוושע

New member
וכמה היו בחַיפֶה , אביויתר? זוכרני

חד משמעית התשובה שלילית כי...
אין שום כוונה לרכוש אוטובוסים עם 3 דלתות המכונים באגד "כרטיסנית" משום שיהיה צורך לשלם שכר לעובד נוסף - כרטיסן ודבר זה לא בא בחשבון בעידן הקיצוצים והמיתון. בירושלים היו מאז ומעולם 47 אוטובוסים כאלה (בתל-אביב 182 אוטובוסי כרטיסנית) והם נחשבו לסיפור הצלחה. אני חובר לדעתך ומסכים עמך לחלוטין. אך, שנינו יכולים להמשיך לחלום על כרטיסנית וחבל מאוד. נכון ? ערב נפלא-נהדר, שלך, אביתר.
וכמה היו בחַיפֶה , אביויתר? זוכרני
אותם כמו היה זה אתמול . בקושי עלו את העליות של הדר והכרמל והתנשפו קשות .
 
התשובה: 46 אוטובוסים.

וכמה היו בחַיפֶה , אביויתר? זוכרני
אותם כמו היה זה אתמול . בקושי עלו את העליות של הדר והכרמל והתנשפו קשות .
התשובה: 46 אוטובוסים.
ברשותי מספרי הרישוי שלהם. היה להם מנוע טפשי של 168 כו"ס ומכאן ברורה סחיבתם האיטית בעליות לכרמל. שמי אביתר ולא אביויתר מר פרבר !
 
בסדר יקירי ! אולי תתקשר אלי כבר ???

זה על דרך ההלצה , מר רייטר .
בסדר יקירי ! אולי תתקשר אלי כבר ???
אני רוצה לצרף אותך לדף הקשר של חובבי הרכבת ואני צריך לדבר איתך בקשר לכך. אם תתקשר רק תרויח יותר פעילויות וידע. דווקא אתה צריך להיות חבר אז קדימה - תתקשר אלי - אני לא טורף אף אחד. חוץ מזה, אני רוצה שתגיע לארכיון ירושלים. זה כרוך ביומיים לפחות אבל יש לי בית גדול ואוכל מעולה. אתה רואה ? אני משחד אותך ! כיף ? יאללה קדימה: תן טלפון היום בערב: 02-5817977. ובלי תירוצים יא חביבי !!! שלך, אביתר.
 

david80

Member
העמודים בתוך ה'סקניה'

הסקניה הוכרז ככשלון.
גם באגד וגם בדן מנסים את האוטובוס הזה. באגד הוא כשלון בירושלים. אין לו סחיבה בעליות ויש בעיות תחזוקה קשות. כולם מתגעגעים כמובן אך ורק למרצדס. לא איבדנו תקוה ונראה שהזמנת מרצדסים לאגד בדרך. דן יכולה לעשות טוב לעצמה ולחסוך המון הוצאות תחזוקה. איך ? כמובן - ללכת על מרצדס. בקרוב דגמים עירוניים חדשים ! מאן מתגלים כאוטובוסים בעייתיים גם הם בירושלים וגם להם אין את כושר התמרון והכח של המרצדס. כדאי שמשרד התחבורה ישנה את תקנת השבתת האוטובוסים אחרי 15 שנה. זה אולי טוב לכל היצרנים אך לא למרצדס. אורך חיים ממוצע לאוטובוס מרצדס = 37 שנה. בקרוב פרטים מדוייקים נוספים. איפה הטייגרים איפה ???
העמודים בתוך ה'סקניה'
נראים עקומים כמו 'אחרי תאונה'...
ומה זה שתקוע בפינה הימנית-אחורית של האוטובוס (בכיוון הנסיעה) שדומה למקרר או לתא שירותים?
 
נכון הכל שם עקום.

העמודים בתוך ה'סקניה'
נראים עקומים כמו 'אחרי תאונה'...
ומה זה שתקוע בפינה הימנית-אחורית של האוטובוס (בכיוון הנסיעה) שדומה למקרר או לתא שירותים?
נכון הכל שם עקום.
המנוע שם מסורבל ולא חשבו על הפרדה הגיונית בין כל המרכיבים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה