כל רודפיה השיגוה בין המצרים

isje89

New member
נוסטלגיה

ב"עבר" שלי אמר לי פעם רב,שקהילת החוזרים בשאלה אף פעם לא מצליחים להיות מעורים בחברה החילונית,כלומר להיות חלק מהם והם תמיד יחפשו ויחקו דברים מהעבר שלהם,(בשונה מחילונים שלהם אין עבר כזה). כששמעתי עכשיו לראשונה על ה'טיש' שאתם עורכים,התחלתי לחשוב שאולי הוא צדק... (בלינק שאליו הופניתי כתוב במפורש שה'טיש' מיועד במיוחד לבעלי רקע דומה, כלומר אנחנו 'קהילת החוזרים בשאלה' )
 
הכרתי מישהו שסיפר שהרב שלו אמר

שהוא לא יוכל למנוע מהתלמידים לעשות דברי עבירה, הוא רק יוכל לגרום להם להרגיש רע עם זה. אני מכיר המון חוזרים בשאלה שבהחלט מעורים בחברה החילונית. נכון, יש להם ידע מיוחד (ותרבות מיוחדת) שגדלו עליו, בדיוק כמו שאמא שלי גדלה על התרבות של שייקספיר. האם תאמר שאדם שגדל על שייקספיר לעולם לא יוכל להתערות באוכלוסית החילונים שגדלו על בלפור? לדעתי, כל הרבנים האלה מנסים להפחיד את תלמידיהם על העולם הנורא של החילונים. אין שום רע להשתתף בטיש (אמיתי) פעם בעשרים שנה, אין שום רע בלשים כיפה פעם ביובל, אין מה להתבייש בזה שיש לנו רקע מיוחד, ואין רע להיזכר בשירה בשולחן השבת. באותו ההגיון, חילונים בהחלט לא יוכלו להיות מעורים בחברה הדתית. הם תמיד ידעו מהו הטעם של המאכלים האסורים, הם ידעו מה זה אינטרנט, הם יכירו דברים מהצבא, וכדומה. אני זוכר שאמא שלי (שבאה מרקע חילוני) הייתה אוכלת תבלין בטעם חזיר - כשר למהדרין (עם UO) בגלל שהיא התגעגעה לטעם. לנו היה אסור לטעום. הרב לא צדק. עוד אקסיומה דתית.
 

isje89

New member
אם הטעם של העבר כל כך טוב למה שלא תחזור אליו

אליו כנראה אתה לא שלם במאה אחוז במהפך שלך. אני(ואני מכיר עוד הרבה אחרים) לדוגמא לא זקוק לחזור ולחוות דברים שקרו לי בעבר.
 
משוואה לחלוטין לא נכונה

היה לך כיף בתור תינוק? למה שלא תחזור לתקופה ההיא? וליסודי? ולתיכון? סוכריה היא מתוקה? למה שלא תאכל אותה? לא כל דבר מתוק הוא בהכרח נכון. יש דברים שהיו נהדרים, אך לא רלוונטים יותר. הטעם של העבר (המאוד לא רחוק) הוא מצויין עבורי, אך אני שלמה במאת האחוזים עם ההחלטה שלי. לא הייתי קוראת לזה מהפך, כי זה לא היה כך. אתה אולי לא זקוק לחזור ולחוות דברים שקרו לך בעבר, ומכיר עוד רבים נוספים. יופי. אני כן, ומכירה רבים נוספים שנהנים לשמוע מנגינה שמזכירה להם חוויה מסויימת, לראות תמונות מארוע כלשהו, לקרוא יומנים שכתבו בשנים עברו וכו'.
 
לא הבנתי

"כל כך טוב"? "זקוק"? מתי אמרתי דבר כזה? יש דברים נחמדים ויפים שהיו. אני לא סבלתי כל רגע בחיים. אבל מה זה קשור לפקיחת העיניים? בגלל שלפעמים היה כיף זה אומר שאני חייב לחיות בשקר? האם אני חייב לקיים טקסים מצחיקים שהומצאו ע"י אנשים שעלה להם השתן לראש? רק בגלל שזה נחמד? מצד שני, להנות מהחיים זה לא רע. אז אם יש טקס חמוד, לא צריך להתנזר ממנו כי זה שייך לאותו הכת. נראה לי שאתה רואה את העולם בשחור לבן. העולם ההוא - רע, העולם הזה - טוב. חבל. יכול להיות שזה מהפחד שמא תתפתה לחזור אם תעשה משהו דתי. תדע לך שהשמיים לא נופלים עליך אם אתה נוסע בשבת, אבל מצד שני אתה גם לא חוזר בתשובה ברגע שתזמר זמר בשבת. אלא אם כן >אתה< לא שלם במאה אחוז במהפך. אני שלם במאה אחוז. לכן, אני לא מפחד לעשות טקס דתי כשבא לי, בדיוק כמו שאני לא מפחד לשיר על סנטה קלאוס או להיכנס למקדש של זן. הדת משתמשת בדברים היפים (כמו זמר, אמנות, וטקסים) כדי למשוך את המבולבלים אליהם. למרות שהשתמשו ביופי למעשה פסול, לא אומר שאין בזה יופי.
 

חרדלש1

New member
כמה הערות

1.יוצאים באלה אין פה חזרה למקורות 2.חיים ולדר מנסה לעשות מהפכה ין היתר בנושאים הללו איך שקראתי באינטרנט עליו 3.יש כמה שיטות בנושא של המחזירים למינהם יש שמנתקים אותך לגמרי עד כמה שאפשר ממה שהיית יש שמנצלים את הכישורים שלמדת בהיותך חילוני להופכם ל"קודש" 4.כיום נפתחים הרבה מסגרות חרדיות ללמיודי חול הם רואים שאין בררה החרדים של הים אינם כפעם יש שטוענים שזב בגלל ביבי שקיצץ להם הרבה 5חוזרים בתשובה הם יותר גרועים מהחרידים אין הדרכה נורמליט כמעט לחוזרים והם נחשבים לסוג ב כמו כל חברה שמתקבלת לחברה אחרת 6. זה טיבעי שלחרדים יש אינטרס למנוע ממך לצאת
 

חרדלש1

New member
כל

קהילה שמתקבלת ע"י קהילה אחרת תחשב סוג ב כמו הספרדים כיון שהאשכנזים בססו ת'ארץ ליפנהם וכמו החוזרים בתשובה אבל יוצאים בשאלה(לא חוזרים בשאלה) זה ממש תלוי באיזה רמת דת הבן אדם היה מאיזה איזור הוא מגגיע לא הרי חרדי כדתי והעולם החילוני היום מאד פתוח כל אלו גורמים משפעים מאד לדעתי
 
למעלה