כיצד נלחמים בגזענות? יש הצעות?

ולך יש, כן? הנה, שוב אמרת שאני נחות

ומדוע אין לי הגיון בניגוד אלייך? כי אני ציוני, כלומר מכיר בזכותם של היהודים להגדרה עצמית כעם, כמו כל עם אחר שעשה זאת בעבר ויעשה בעתיד. ההגדרות שלי לגבי ההבדלים בינינו שונות: אני אדם בריא ובעל הגיון, ואת אינך אלא גזענית.
 

NorthernStar

New member
ההיגיון שלך לקוי, משום

שאתה מסיק מסקנות שגויות, זה בדיוק כל מה שאמרתי. אף מילה על נחיתות. זה מגיע ממך, ואני תוהה מה האמירה הזאת משקפת.
 
משקפת את מה שאת חושבת

שני אנשים הלכו ברחוב. אחד מהם משתייך לתנועה לאומית של בעלי הגיון, והשני - נמנה על קבוצה של חסרי הגיון (אלה ש"לא ניתן עוד להצילם"). נראה אותך, כאדם "נאור" ו"בעל הגיון", מגדירה את ההבדל שמניתי בין חברי שתי הקבוצות, ללא שימוש זה או אחר בנגזרת של המילים "נחות" ו"עדיף".
 

NorthernStar

New member
מעולם לא השתמשתי במילה "נחות"

לתיאור אדם אחר, כשם שלא אשתמש במילה "נחשל" לתיאור חברה.
 
התחמקת מתשובה

ואני דווקא מעוניין ללמוד: איך, בשיח אקדמי ונאור, תוכלי לתאר את ההבדל בין שני עוברי האורח הנ"ל? כאמור, ללא שימוש במילים "נחות" או "עדיף" ובנגזרותיהן.
 

NorthernStar

New member
אתה זה שמשתמש במילים כמו "נחות"

או "נחשל", מה שאומר הרבה מאוד עליך.
 
ואת, הגזענית, סבורה שאני נחות

כלומר נעדר תכונות אנושיות בסיסיות כמו הגיון ויכולת למידה. ההוכחה טמונה בטענות הגלויות שלך כלפי, כמו "אותך אי אפשר להציל", וגם במעשים סמויים כמו למשל הסירוב הנוכחי שלך ללמד אותי להגדיר הבדל שאת עצמך הצבעת עליו וטוענת שהוא קיים - מבלי להשתמש בנגזרות המילה "נחיתות".
 

NorthernStar

New member
אתה הוא הגזען, משום שאתה הוא

זה שמשתמש במושג נוראי כמו "נחשל" בהתייחסות לחברה שלמה וקבוצה אתנית. אני, כפי אמרתי, לא משתמשת במונחים איומים כאלה. אני גם מציעה לך לא לנסות להכניס מילים לפיהם של אחרים.
 
את משתמשת בהם כמו גדולה

אולי את באמת מניחה ברוב "חוכמתך" שכולנו עד כדי כך מטומטמים, שלא נבין את הכוונה במשפט כמו "אתה נעדר הגיון" או "אותך אי אפשר להציל" במיוחד כשזה בא יחד עם מסקנות מכלילות כמו "ציונות היא גזענות", "ציוני לא יכול להיות שמאלני" ושאר רעיונות אנטישמיים למיניהם.
 

NorthernStar

New member
נו, למי קראתי "נחות"

ולאיזו חברה קראתי "נחשלת"? אתה הוא זה שמתשמש בהם, וזה איום ונורא בעיניי. תגיד, בעיניך אנשים שסובלים מפיגור שכלי למשל הם "נחותים", ונגיד, צריך להרדים אותם כמו כלבים חולי כלבת?
 
את גולשת לשטויות שאיש לא הזכיר

את היחידה שרוצה "להרדים" את הציונים. סליחה, לא להרדים, אלא "להציל", כלומר להפוך את המדינה היהודית למדינה ערבית בה לא "סופרים" את היהודים וגם פורעים בהם מפעם לפעם. ממש כמו בסוף המאה ה- 19 הישנה וה"טובה". לגבי אנשים הסובלים מפיגור שכלי - הם אכן סובלים מבעייה שפוגמת ביכולותיהם ביחס לשאר האוכלוסייה. לכן הם גם זקוקים לעזרה מיוחדת כדי לשרוד איכשהו. זו עובדה, לא גזענות. מעניין מה גורם לך לקשור את העובדה הזו עם רעיונות נאציים כמו שלילת זכות החיים מאנשים כאלה. בטוח לא משהו שאני אמרתי. כנראה דעות קדומות וגזעניות פנים-אנטישמיות שלך.
 

NorthernStar

New member
אתה הופך הזוי מרגע לרגע

אתה רוצה "להרדים" את הציונים? אתה אולי מצליח להצחיק, לא להרדים, אבל בסדר. ומי שפורע הם הציונים. אני מציעה שתביט בתמונה המצורפת, של ערמת הגופות. לא, זאת לא תמונה מהשואה, אלא של כמה מקרבנות טבח דיר יאסין.
 
מקרי רצח היו מאז ומעולם

רק כאן, באופן חסר כל תקדים, את דורשת מהיהודים לוותר על הגדרתם העצמית בגלל כמה מאות הרוגים מלפני 100 שנה. ערימות הגופות של היהודים שנהרגו בידי אויביהם כדי להשיג את אותה הגדרה עצמית - אינן פשע בעינייך. גזענית.
 

NorthernStar

New member
אתה לא רק גזען,

אתה גם לקוי הבנה. אני לא מבקשת מהיהודים "לוותר על הגדרתם העצמית" (מה זה אומר ממילא? לוותר על הגדרתם כבני הדת היהודית?). אני מבקשת מהמדינה לוותר על הציביון הגזעני שלה, והביא לקץ הציונות ובתוך כך לתיקון העוול ההיסטורי. סיום הסכסוך אמור להיות גם המטרה שלך, אלא אם תרצה תמיד לחיות על חרבך, או אם יש בך נטיות סדיסטיות ואתה נהנה לגרום סבל לאחרים.
 
הגזענית זו את

והבנתך כנראה לקויה. "לוותר על הגדרתם העצמית" פירושו לוותר על הגדרתם כעם שמגיעה לו מדינה, כמו יתר העמים. כלומר, לוותר על הרעיון הציוני. סיום הסכסוך הוא אכן המטרה שלי, אך לא במחיר ויתור על ההגדרה העצמית שלי כחלק מהעם היהודי שמגיעה לו מדינה, כאן בארץ ישראל.
 

NorthernStar

New member
אתה הגזען כאן

יהדות היא דת ולא לאום. יש יהודים-ערבים, יהודים-רוסים, יהודים-צרפתים, בדיוק כמו שיש קתולים-אירים, קתולים-צרפתים וקתולים-פלסטינים.
 
את חיה במאה ה- 19? כנראה שכן

כי היהודים הגדירו עצמם כבר מזמן כלאום. קוראים לזה "הרעיון הציוני", וכולם פרט לכמה סהרורים כבר שמעו עליו ותמכו בו.
 

NorthernStar

New member
זה שקבוצת מיעוט, הציונות

ניסתה להגדיר את היהדות כלאום, זה לא אומר שהיא באמת כזאת. היא דת, ולא יותר. וזה בדיוק המכנה המשותף היחיד בין יהודי ממרוקו לבין יהודי מרוסיה - הדת, ולא הלאום.
 

AdonAsda

New member
כידוע, הלאום היהודי הייה קיים

לפני הדת היהודית, היהדות היא הדת הלאומית ששמרה על אחדות קהילות הלאום בגלות. קשה לך לתפוס את זה, מה?
 
זה שסהרורים לא מכירים בישראל

לא הופך אותה לבלתי קיימת. היא קיימת וכוחה רק עולה משנה לשנה. קיומה של ישראל הוא בדיוק ההוכחה הניצחת לכך שהיהדות היתה בעבר, וחזרה להיות גם לאום ולא רק דת. לא מוצא חן בעינייך? לא בעייה שלי.
 
למעלה