כיצד נלחמים בגזענות? יש הצעות?

NorthernStar

New member
המטרה של הקמת האוניברסיטאות

הייתה "לחנך" את ההודים ה"חשוכים" עד כמה בריטניה "נאורה" וכמה הם "נחותים". לא פחות.
 
והוכחות לשטויות, יש?

האקדמיה, כפי שאני מכיר אותה, היא בדיוק ההיפך ממבוססת-סטראוטיפים. כל מחקר דורש הוכחות חד משמעיות. הקמת אוניברסיטאות היא בדיוק הדבר הנכון לעשות כדי שתהיה אלטרנטיבה ראויה לפטריארכליות-מסורתיות-נחשלות.
 

NorthernStar

New member
לא האוניברסיטאות הבריטיות הותיקות

בדלהי (שהיא עיר קולוניאלית מובהקת), או אגב, בקראצ'י, שאפילו התכתבתי עם אחת מהסטודנטיות שלה. לו היית קורא את סעיד, גם היית קורא על כוונותיהם המוצהרות של האימפריאליסטים הבריטיים. אבל כנראה שאתה לא מסוגל.
 
מעניין כמה הודים קוראים היום להחזיר

את הגלגל לאחור ולמחוק את דלהי מעל המפה. את ישראל, לעומת זאת, הרבה אנטישמים רוצים למחוק. הסיבה ברורה - לכמה אנשים כואב שהיהודים, רוצחי ישו ומקללי מוחמד, מצליחים ועוד יצליחו בגדול.
 

NorthernStar

New member
אתה חי לפני 1947?

הודו היא מדינה עצמאית (או אולי אתה טוען אחרת, מי יודע אתך).
 
ואני בטוח שתל אביב וקרית ביאליק

ימשיכו להיקרא כך גם אם תצליחי למחוק את "היישות הציונית"..
 
גרמניה - פיצויים לדור ראשון בלבד

מכאן ההנחה שלגבי הדור השני כבר חלה התיישנות. את דורשת מהדור העשירי לא רק לפצות את הדור העשירי של האוייב בעודו אוייב (ישראל וגרמניה לא היו אוייבות בזמן החתימה על הסכם תשלום הפיצויים) אלא להטות את תוצאות המלחמה לטובת האוייב - כלומר כל ההרוגים היהודים, הסבל והכאב היהודיים, מחירם ככל שזה נוגע לאוייב הוא אפס. כלום. דרישה אנטישמית, גזענית ומקוממת.
 

NorthernStar

New member
גרמניה הכירה בפשעיה ושילמה

ישראל מעולם לא הכירה בפשעיה, יצרה את בעיית הפליטים וכמובן לא טרחה לפתור את הבעיה. מעבר לזה שעדיין יש הרבה מאוד ניצולי נכבה חיים, הרי הבעיה לא נפתרה, וגם בניהם ונכדים סובלים מתוצאות האסון הנורא של 1948. הסרבנות שלך להכיר בפשעים האלה היא לא רק גזענית, היא פושעת, מפני שסרבנות זאת היא שמעכבת את השלום וסיום הסכסוך, ומביאה לקרבנות נוספים.
 
אני רואה שהבנתך לקויה

אני מכיר היטב בסבלם של הפלסטינים, אך איני מוכן לוותר על הרעיון הציוני שהוא זכותי להגדרה עצמית במולדתי - רק מפני שסביבי יושבים אוריינט שנטשו את אחיהם. גם הגרמנים לא היו מסכימים להכיר בפשעים בתנאים כאלה.
 

NorthernStar

New member
אתה לא מוכן לתקן את העוול

איך בדיוק אתה "נכיר בסבלם של הפלסטינים"? אתה תומך בהשארתם במעמד של פליטים, מחוץ לאדמתם, למולדתם. (איך רואים שלא קראת את סעיד. נשברת, מה?
)
 
ואיך בדיוק את מכירה בזכותם

של היהודים לחיות כלאום בפני עצמו ולא כבני חסות של אויביהם הערבים? כשאני אומר "מכיר בסבלם של הפלסטינים", הכוונה פשוטה מאד: אני מבין ולא מכחיש שהם סובלים. אבל מה? אני לא רואה את עצמי כאשם בסבלם. גם היהודים סבלו וסובלים, ולא דרשו מכל מי שפגע בהם "לתקן את העוול" במחירים לא ריאליים עבורם.
 

NorthernStar

New member
היהדות היא דת, ולא לאום

ומכיוון שאני מאמינה בחופש הדת, אני מאמינה שזכותו של כל אדם לקיים את פולחנו הדתי בלא הפרעה או אפליה, בין אם מדובר במוסלמי, יהודי, קתולי, וויקה או הינדי. חלק מההכרה בסבל הפלסטיני היא הכרה באחריות שלך ושל המדינה שלך לסבל הזה, ומציאת פתרונות לסיים אותו. תאר לך שמישהו היה דורס אותך במכוניתו, עומד מעליך כשאתה מדמם ומתפתל מכאבים ואומר: כן, כואב, מה?
 
היהדות היא גם לאום ולא יעזור לך

אין לך כבר שום אפשרות לבטל את הצונאמי האדיר שעבר על העם היהודי. נשאר לך רק להשלים איתו - תתמודדי עם העובדות. ההשוואה שלך לדריסת המכונית מראה בדיוק עם איזה צד את מזדהה ומדוע אין לך שום זכות לתווך בין הניצים בסכסוך הזה.
 

NorthernStar

New member
באמת חסרות לך שעות שינה

ממתי אמרתי שאני רוצה "לתווך"? לא הגשתי בקשה לתפקיד של קופי ענאן, מה לעשות. זה עוד אחד מה"היסקים הלוגיים" שלך? כפי שאמרתי בבירור כמה וכמה פעמים כולל בשרשור זה, אני אנטי ציונית ופרו פלסטינית. אני מזדהה עם סבל העם הפלסטיני ועם מאבקו לשחרור מכבלי הכיבוש והדיכוי הציוניים.
 
ההיסטוריה מוכיחה שכך הוא

אבל כל מה שנדרש מה"אימפריאליזם" כדי לשרוד דה-פקטו, הוא פשוט להחזיק מעמד מספיק זמן. ואת זה נעשה כמו ענקים - כי אין לנו ארץ אחרת (אה, שכחתי שלך יש. לי אין.)
 

NorthernStar

New member
אתה מוזמן להישאר לגור שם

אבל המשטר יתחלף, כי דרכם של משטרי רשע אפלים ליפול.
 
למעלה