כיוון קרבורטור

daniel55

New member
כיוון קרבורטור

שלום,
ברשותי דרוז 09 עם קרבורטור מקורי, פילטר פתוח ופתיחה של תיבת האוויר 3X3 בנוסף דוד HMF.
יש בק פיירים רבים בסגירת מצערת ממצב פתוח, בנסיעה עם מנוע קר וצ'וק אין בק פיירים (תערובת עשירה), לכן אני מבין שמדובר בכיוון של הבורג שצמוד ליניקה לצילנדר (הגדלת יחס הדלק) , אבל באופנוע יש מעין פקק מתכתי ואין גישה לבורג.
שאלה האם ניתן לפתוח את הפקק ומתחתיו יש בורג לכיוון או שפשוט הדיזה תיפול כשאפתח את המכסה?
בנוסף האם ממליצים על סט דיזות לשיפור הביצועים בקרבורטור המקורי? ואיזה סוג?
 

DRZיוגי

New member
הכי נכון בקרבורטור המקורי

זה להרים את המחט למצב הגבוה .קיט שיפור למיקוני זה בזבז זמן וכסף עדיף להשקיע ולהחליף ל FCR 39 .
 

daniel55

New member
ניסיתי להרים את המחט

אבל כשפתחתי את החלק העליון אין למחט אפשרות כיוון היא מגיעה בגובה יחיד ובכדי לקנות מחט עם אופציות כיוון עלי לקנות קיט קרבורטור.
 

doutsh

New member
אם אני זוכר נכון, בDRZ יש משהו שנקרא coast enricher

שנועד למנוע בדיוק את העניין של בקפיירים בסגירת מצערת.
בהרבה DRZים פרקו אותו מכל מני סיבות, ואז הבקפיירים חוזרים.
תבדוק אם זה המצב אצלך.
אם כן, זו לא בעיה, בהנחה שעם מצערת פתוחה הכל בסדר.
 

daniel55

New member
תוכל לפרט מה זה COAST ENRICHER

ואיפה מכוונים את זה?
במצערת פתוחה האופנוע עובד חלק הבעיה רק בסגירה של המצערת.
 

doutsh

New member
התפקיד שלו הוא להעשיר את התערובת במצערת סגורה

כדי למנוע מצב של תערובת עניה מדי שלא נשרפת וגורמת לבקפיירים.
כנראה שבDRZ הוא יוצר בעיות אחרות ולכן הרבה רוכבים מפרקים אותו.
אם אתה רוצה להעמיק בזה יש המון מידע בפורום DRZ בthumper talk.
בתמונה אתה יכול לראות את החלק המדובר. אם אצלך הוא לא קיים, זה יכול להסביר את הבקפיירים.

 

doutsh

New member
משהו לא בסדר במה שכתבתי?

אשמח אם תתקן.
אני ממש לא מכונאי, המידע הזה מתבסס על מה שמצאתי בהמון פורומים. למשל:
In general, backfiring on deceleration (as opposed to acceleration) is generally caused by a lean condition in the pilot circuit. What happens is that the mixture leans out enough to where is fails to ignite consistenty. This, in turn allows some unburnt fuel to get into the exhaust pipes. Then when the engine does fire, these unburnt gasses are ignited in the exhaust pipe, causing the backfire. Newer Virago carbs have an 'enricher circuit' which cuts in on deceleration to help this problem. Earlier carbs don' have this. Some backfiring on older modles is par for the course, so these owners should learn to enjoy it
 

daniel55

New member
החלק לא קיים אצלי

אצלי בקרבורטור אין החלק שציינת, ולפי התמונה נראה שזהו קרבורטור של אדלברוק FCR ולא המיקוני הסטדנרטי.
 

המחשמל 64

New member
מנהל
אני זוכר שבמנוע של הימהה הקודם וגם בגאס הנוכחי

שהקרבורטור לא היה מכוון דווקא בימהה שקיבלתי אותו דאז חדש, היה לי מעין "בור" בסל"ד
האופנוע לא עבד יפה. אחר כיוון של המחט הורידו אותה קצת אאל"ט הבעיה נפתרה והוא עבד חלק.
גם בגאס הנוכחי שלא עובד עם מערכת פתוחה של FNF בדגם שלי יש מידי פעם "פוקים" קטנים.
בתכלס בקשת הסל"ד אם עובד לך טוב ואין מדרגות אז למה לגעת? האם הבקפיירים היו או שהתגברו לאחרונה?
וכנראה שזה אכן קשור למה שכתב DRZ יוגי.זה גם חלק מהציטוט של doutsh.
these unburnt gasses are ignited in the exhaust pipe, causing the backfire
 

DRZיוגי

New member
זה תמונה של FCR

זה לא רלוונטי לאופנוע של הבחור.הגדלה של כמות האויר ללא שינוי בכמות הדלק תגרום תמיד לבקפייר,האשם העיקרי הוא האגזוז הפתוח.במיקוני ניתן להרים את המחט המקורית יש עוד חריץ.
 

doutsh

New member
צודק, שכחתי שהוא עם המקורי. תשכחו ממה שכתבתי

 

daniel55

New member
פתחתי את החלק העליון והוצאתי את המחט

לא הבחנתי שיש עוד חריץ להגבהת המחט האם אתה בטוח כי לפרק את הקרבורטור בדרוזי צריך לפרק חצי אופנוע.
 

DRZיוגי

New member
אצלי היה מודל 2004

כשרכשתי אותו חדש נמרוד צרפתי מנהל המוסך באבניר באותם ימים הראה לי איך לבצע.
 

daniel55

New member
תודה אכן צדקת

החלטתי לפרק שוב ולבדוק והדסקה מטפלון העבה הסתירה לי את כל החריצים בפעם הקודמת.
להערכתי יש לי מחט לא מקורית מאחר ויש 4 או 5 חריצים , כרגע הורדתי לשלוש והבק פיירים ירדו משמעותית (עדיין יש קצת אבל ירד הרבה גשם אז לא הספקתי לעשות סיבוב טוב), אך נראה לי שעלי להתאים את כיוון בורג האוויר והדלק למצב המחט החדש, כי כרגע במצב עם צו'ק האופנוע מגמם מתערובת עשירה מידי.
בכל מקרה תודה על העזרה.
 
למעלה