כדי לקנות גוגלס באתר או בארץ?

ממליץ לך לשקול גישה קצת שונה

מרכיב חשוב בבחירת גוגלס זה ההתאמה לפנים שלך. המסגרת צריכה להיות נוחה, במיוחד לא לוחצת על גשר האף או על עצם הלחי. גוגלס מודדים רק עם עם קסדה.

שלושה דגמים שאני יכול לומר לך מניסיון שהם מעולים הם סמית' אופטיקס שמגיע בכמה מידות למען הדיוק על הפנים. קרל צייס (כן, יצרן האופטיקה הנודע) עם עיצוב מיושן אבל אופטיקה מעולה, עוד לא ראיתי שום דבר שמשתווה לעדשות שלהם ביום סגרירי. הבן שלי התלהב מהעיצוב של אוקלי איירברייק, אבל שמע, עיצוב בצד, הן מעולות וגם לא יקרות.
 

alien life form

New member
יש מלא ביקורות ברשת

תעשה חיפוש בגוגל,
Ski gogles review 2017
כפי שאמרו כאן בצדק, חובה למדוד שנוח.
דבר נוסף, היה שיפור משמעותי בשנים האחרונות ולכן בזה, דווקא כן כדאי לקנות דגם חדש.
 

I Gabe

New member
הניסיון שלי, אין לי מושג עד כמה זה משקף

קניתי בארץ משקף ממש מחורבן של K2. שנה שעברה נמאס לי ממנו סופית וקניתי בלז ארק אחד הרבה יותר איכותי בכלום כסף, משהו כמו €60 בלבד. של חברה שלא הכרתי עד אז, בשם Scott. מתברר שהם דווקא לא לגמרי קטנים, פשוט אני לא הכרתי אותם. והיו לו גם ב €40. בעל החנות המליץ על הזוג הזה ובדיעבד צדק. היו שם גם ב €200 אבל אני מסופק אם חוץ מעיצוב יותר פנסי, הם נותנים משהו. היות ואני חוזר ללז ארק השנה, אני מתכוון לקנות אצלו עוד זוג כמו שיש לי אבל עם עדשה לימים המעוננים.

בגדול אני מעדיף לקנות ביגוד וציוד בארץ כמו שמרסלו אמר, כדי לא לבזבז זמן בחו"ל. משקף ספציפית לדעתי טעות לקנות בארץ.

על חנויות בכלל ממה שאני שמתי לב:

בלז ארק ספציפית, בכל הארקים, יש שפע חנויות והמחירים בהכללה טובים. למי שזה לא מספיק יש גם חנויות למטה בבורג סן מוריץ כולל חנות ענקית של אינטרספורט. וענקית אני מדבר על משהו בקנה מידה של איקאה. המבחר עצום אבל המחירים לא יותר זולים מאשר באתר. אולי בקטנה. על גוגלס לא הסתכלתי אבל יש להם למשל הרבה ביגוד במחירים טובים. מעיל של פירמה לא מוכרת, אטימות 7K ב €50. גרבי סקי, חבילה של 4 זוגות ב €10. וכך הלאה.

באלפ דהואז מנגד המחירים היו יקרים. השלמנו במרכז לה ברז' (ברג'רס בשביל האנגלים) כמה פריטים שהבן שלי איבד (כובע, כפפות) והמחירים היו בשמיים. משהו מטורף לחלוטין. אחרי זה גילינו חנויות מעט יותר זולות באופן יחסי באיזור לשכת התיירות אבל עדיין לא זולות כשלעצמן.

בחנויות כמו דקטלון המחירים זולים מאד אבל אין שום ייעוץ. אתה צריך לדעת בדיוק מה אתה מחפש.

בחנות ספורט מאד נחשבת במרכז מינכן בככר מאריינפלאץ שכולם המליצו לי עליה די התאכזבתי, גם מהמבחר וגם מהיעוץ.

בקיצור, הניסיון שלי שאולי לא משקף הרבה, אומר שמאד תלוי לאן אתה נוסע.
 

skiforce

New member
יש לי דגש אחד לגבי קניית גוגלס: בדיקה שאין שריטות.

גוגלס מאוד רגישים לשריטות. מספיקה שריטה קטנה אחת כדי שתיווצר מין השתקפות מעצבנת. ובנושא הזה אין הבדל בין גוגלס של 10 יורות לגוגלס של 1000 יורו. ולכן באמת כדאי למדוד את הגוגלס באור יום, לוודא מבחוץ שאין שריטות, ולוודא "מבפנים" שרואים טוב בלי כל מיני עיוותים והשתקפויות שנגרמות משריטות. וכמובן בזמן השימוש לשמור טוב ולמנוע שריטות, לא לנקות עם הידיים וכו'.

לגבי שאלתך: גוגלס פשוטות יכולות בהחלט להחזיק הרבה שנים, במיוחד שמרבית הגולשים כאן בפורום גולשים שבוע-שבועיים בשנה. בוואלטורנס יש המון חנויות עם מבחר גדול וטווח מחירים גדול. לדעתי זה פחות עניין של "גוגלס איכותיות וטובות" לעומת "שוד לאור היום, רמאות". זה עניין של התאמה לגולש והתאמה לציפיות.

לי למשל הכי חשוב סינון קרינה. אז במפגש הפורום רובי הסביר שסינון מקסימלי של קרינה זו עדשת מראה (בשבילי זה היה חידוש). כך שבקנייה הבאה שלי אחפש גוגלס עם עדשת מראה. למישהו אחר חשוב העיצוב. למישהו אחר חשוב שיישב גבוה או נמוך על האף. אין לזה סוף. זה מאוד אינדיבידואלי. אגב, הגוגלס שלי ענקיות ויושבות לי מאוד נמוך על האף, במיוחד עם קסדה. אבל לי אישית זה נוח. מהצד זה בטח נראה מוזר.

והערה לבי מוכרים באופן כללי: מי שיש לו ציפיות שמוכרים בחנויות יהיו צדיקים וטהורים, מקצועניים 100%, חסרי פניות וכו' - הוא לדעתי לא ממש מציאותי. בכל מקום עלולים ליפול על מוכר שלא מקדיש מספיק תשומת לב, או לא מבין עד הסוף, ובמקרים מסוימים אולי אף במוכרים "רמאים". אבל מוכרים מכל הסוגים הנ"ל אפשר למצוא הן בארץ והן בחו"ל. ולכן בסופו של דבר לפני שמגיעים לקנות ולהתייעץ חשוב להשתמש בכלי הנחמד שנקרא אינטרנט, ללמוד קצת, לחדד העדפות ודגשים, ואז להגיע לחנות. וגם שם: לשמוע מה שהמוכר אומר ולשקול זאת, לחשוב ולהתלבט. הלוואי שהיינו יכולים (בכל תחום, לא רק בציוד סקי) להגיע לחנות בגישה של "אין לי מושג מהדבר הזה, תתאים לי את מה שהכי טוב לי והכי בזול", ובאמת לדעת או להאמין שזה מה שיקרה. אבל זה לא המצב.

אגב, לי אישית אין שום בעיה שרובי מאוף פיסט משמיע כאן את דעתו ומציג את ההיצע שלו. זה מבורך. אף אחד לא חייב לקנות אצלו, כולל אני אגב, שמעולם לא יצא לי לקנות אצלו עד היום, אם כי ביקרתי בחנות וזכיתי ליחס אדיב (למרות שציינתי מראש שבאתי להתרשם ולא לקנות). הוא מציין בהגינות את המחירים באתר שלו, ולא שמעתי שהוא לחץ על מישהו לקנות. אנחנו אנשים מבוגרים, אז ממתי כל כך מפחדים מקצת פרסום? אפשר לחשוב שרובי מגיע אלי ב 2 בלילה, דופק על הדלת ומאיים שישבור לי את העצמות אם לא אקנה אצלו גוגלס. קצת פרופורציות!

את הגוגלס שלי קניתי לפני כמה שנים בעודפים של קולומביה במחיר לא ממש זול אבל לא היה לי כמעט מבחר לבחור ממנו מבחינת חנויות ודגמים, ואז עדיין לא הייתה החנות של אוף פיסט בחולון. אם זה היה היום - ברור לי שהייתי מתחיל את תהליך הקנייה באוף פיסט. גם אני כמו מרסלו מעדיף לקנות בראש שקט ולא בלחץ.
 
צודק אם כי לא לגמרי

כי יש עדשות עם ציפוי נגד שריטות שמקנה להם מעט יותר עמידות. בנוסף כדאי לשים לב שלפי כמה אתרים, הפריימלס נוטים להישרט יותר מהממוסגרים מה שגם די הגיוני.
 
רוב השריטות הן מניקוי לא זהיר

מנקים נתזי שלג עם הכפפה, מנקים לכלוך ותביעות אצבע כם חולצה או פליס. עדיף להשתמש במטלית ייעודית.

לגבי מוכרים, כבדהו וחשדהו. חלקם באמת יודעים על מה הם מדברים ומנסים להתאים לך מוצר שהכי מתאים לך. אם המבחר גדול יש פחות סיכוי שידחף לך מה שיש לו ולא שמתאים לך. ייתכן שיש מוצר יותר רווחי מבחינתו או מוצר שהוא רוצה להיפתר ממנו אבל בגדול המוכרים רוצים למכור ולכן בעדיפות ראשונה יכוון אותך למוצר שהכי סביר שתקנה וזה אומר בהכללה גסה מוצר שאתה רוצה וטוב לך.
 

skiforce

New member
כשגולשים ויורד שלג, איך אתם מנקים את הגוגלס בזמן אמת?


 
אני משתמש במטלית מיקרופייבר, מייעד לה כיס חיצוני במעיל

קניתי ב e-Bay חבילה של 10 מטליות ב $6. כנראה שבעלי אקספרס עולה אפילו פחות. טישו עושים עבודה יותר טובה כי סופגים את המים ולא רק מזיזים אותם הצידה. אבל צריך להוריד כפפות בשביל לתפעל טישו. נזהר לא להפעיל לחץ כדי לא לשרוט.
 

air junkie

New member
בחלק מהכפפות יש על האגודל בד שונה

שמיועד לניקוי הגוגלס אם מדובר בנתזי שלג רטוב.
אם עף לך על העדשה שלג ממכונת שלג הוא כמעט תמיד מתקשה מיד לגבישי קרח שאי אפשר להוריד עם הבד ובשביל זה המציאו גם מעיין סקרייפר שיושב על אחד האגודלים. למרות הרעש הלא נעים שמשמיע הגירוד הוא לא פוגע בעדשה וכשחושבים על זה, אף יצרן כפפות שמכבד את עצמו לא ישים על הכפפה אביזר ניקוי עדשות שיפגע בהן..
 

alien life form

New member
עם מה שבא ליד. קונה גוגלס זולים וכשנשרטים קונה חדש

כפי שאמרתי, הגוגלס ב 50-60€ מספקים אותי בהחלט.
 

lastnight

New member
לטעמי - לגלוש עם משקפי שמש איכותיים וזוג גוגלס לא יקרים

אני מעדיף תמיד משקפי שמש . גם כשיש שמש וגם כשמעונן ה- RUDY PROJECT שלי עושים את העבודה מצויין . רק כשיש שלג ורוח רציניים אני עובר לגוגלס שנמצאים אצלי בתיק הגלישה. לגבי קניית הגוגלס , תלוי לאן אתה נוסע . בכל מקום המבחר גדול - השאלה רק המחיר. באתרים ברוב המדינות המחירים יקרים ודומים לחנויות בארץ . כך באתרי צרפת ואיטליה . באנדורה זול יותר מאשר בארץ גם ללא מבצעים . אם אתה בחופשה עצמאית ועם יכולת לעצור באאוטלט , תקנה באירופה כי רחוק מהאתרים זול מאשר בארץ . אם אתה בחבילה דוגמת סקידיל או איסתא ולא לאנדורה , תקנה בארץ כי אין הבדל מהותי בין החנויות באתרים לבין החנויות כאן ( חוץ מסקי פס שיקרים יותר מהאחרים ) .
 

specto

New member
אם יש לך זמן עד לנסיעה וסבלנות...

אני קניתי ציוד ב EBAY מס' חודשים לפני נסיעה ראשונה.
מעיל, מכנס, גוגלס, כפפות, שכבות ביניים ,גרביים, געטקס וכו'.
הכל מותגים ובזול.
אני מודה, אני שופוהוליק ... ואצלי הבירור המקדים הוא חלק מהחוויה :)
&nbsp
&nbsp
 

HelloweeN

New member
יש לי בארון משהו כמו 8 זוגות של גוגלס

וזה בערך חלק מ-12 או 13 זוגות שהיו לי בעשור האחרון.
את כולם עד האחרון קניתי אונליין (איבי, חנויות מקוונות) מבלי למדוד.
על כל אחד מהגוגלס חסכתי בין 30-80% מהמחיר המקורי שלו בחנות.
מעולם לא היו לי גוגלס שלא היו נוחות או כאלה שלא התאימו. אם יש לך פרצוף ענק - סביר להניח שגוגלס שמותאם לפרצוף קטן או בינוני לא יתאימו - מספיק היגיון בריא ולא צריך ללכת למדוד עשרות זוגות עד ש"מוצאים" את האחד.
המידות בגוגלס הן פשוטות: קטן, בינוני וגדול. אין מה לשבור את הראש יותר מדי.
גם לאשתי קניתי כמה זוגות גוגלס אונליין - והיא עוד מרכיבה משקפיים רחמנא ליצלן - גם בלי למדוד - אין תלונות.

מה שמניע אותי זה המחיר מול מה שאני מקבל, ושיט שאני אוהב... הוא לא זול (אני גולש היום עם SMITH IO/X שקניתי אותם ב-$70 במקום $240, מבלי למדוד ווואלה הכל דבש).

אפשר לקנות הכל אונליין, גם בלי למדוד וממש בלי נפילות (למי שלא מתעצל ללמוד ולמדוד את המידות הנכונות שלו) - כניראה שזה פתרון לא ממש יעיל למי ש"חייב לגעת בסחורה לפני שהוא קונה אותה" או למי שיש כסף מיותר לבזבז, אבל זאת דעתי בכל אופן.
 
אני דווקא ניסיתי הרבה מאד גוגלס שלא היו לי נוחות

הייתי אומר שבהערכה גסה 75% מאלה שמדדתי חזרו למדף.
 
זאת דעתך וזה סבבה

אבל אם תעקוב אחרי השרשור תראה שרוב האנשים בדיעה הפוכה. אפילו לי העירו ש 10 דקות למדידות זה לא מספיק.

אם אתה צריך להחזיר פריט שהזמנת בדואר זה די הרבה כאב ראש ויכול להיות גם די יקר כי רוב החנויות לא יזכו אותך על עלות המשלוח לישראל ויש משלוח גם הלוך וגם חזור.
 

HelloweeN

New member
זאת דעתם, וזה גם סבבה.


אני לחלוטין לא מבין מה עושים ענין מגוגלס. אתה יודע את גודל הפרצוף שלך, אתה יודע את גודל הגוגלס וזהו.
גם אני ניסיתי המון סוגים ואני לא יכול להצביע על דגם שהיה לי לא נוח. קטן מדי או גדול מדי כן - אבל את הנתונים הללו כבר ידעתי מראש.

שמע, מה שמשחק אצלי פקטור זה המחיר. במידה ואני יכול לקנות מוצר פרימיום איכותי (שהסבירות ליפול איתו היא מינימלית, אלא אם תתעקש כמובן) בחצי או רבע מחיר, סביר להניח שאני אוכל לספוג את החוסר נוחות הפוטנציאלי, שמשום מה לעולם לא היה לי.

אבל שוב, היום שיש לך
PARADOX OF CHOICE
בכל מקום, סביר להניח שיהיו אנשים שיישמחו ליפול לדברים האלה.
 

alien life form

New member
המיקום של גשר האף ביחס לפנים משתנה מאדם לאדם

בלי להיות גזעני תסתכל על צורת האף אצל אסיאטיים או אפריקנים. אלה מקרים קיצוניים אבל לכל אחד פיזיולוגיה שונה ויש הבדלים בין אדם לאדם, זה לא רק המידה. ואז יש גם עניין של קסדה. לא כולן דומות בעצוב. ובנוסף יש את מרכיבי משקפי הראייה שגם מכניסים עוד אלמנט למשוואה. בקיצור, יש הבדלים.
 
למעלה