יש לי שאלה...

  • פותח הנושא geva
  • פורסם בתאריך

geva

New member
יש לי שאלה...

חזרתי הבוקר ממסיבה, של השיכבה שלי, ויש לי שאלה: איך זה שיש אנשים שכמות אלכול יחסית קטנה מפילה אותם והם תופסים ראש מכמות יחסית קטנה, ולעומתם, אני עד שאני בכלל מתחיל להרגיש את האלכוהול אני צריך לשתות יותר? האם גודל הגוף (גובה/משקל) משפיעים? יש אנשים שאחרי שהם שותים הם לא מודעים לעצמם, ואחרים, כמה שלא ישתו הם תמיד ידעו מה הם עושים (אולי לא ב100% אבל הם לא עוברים "קווים אדומים", גם זה קשור לגובה/משקל? מה אתם חושבים?
 

MidNight Flame

New member
משקל, אחוזי שומן ומין משפיעים...

כמו כן משפיע אם השתכרת בטירוף והקאת או לא, אני למשל פעם יכולתי לצרוך המון עד שפעם אחת הקאתי
 

capsicum

New member
ועוד משהו ../images/Emo48.gif

על פירוק האלכוהול בגוף אחראי אנזים alcohol dehydrogenase. רמותיו שונות מאדם לאדם ובין המינים- לגברים
יש לרוב יותר ADH. לכן אותה כמות אלכוהול תשפיע בצורה שונה על אנשים שונים. יש לציין שכתוצאה מצריכה קבועה של אלכוהול הגוף מייצר כמויות גבוהות יותר של אנזים זה, לכן מי שצורך אלכוהול בקביעות מפתח "עמידות". בנוסף לכך, כפי שכבר צויין כאן, יש השפעה של משקל האדם השותה (או ליתר דיוק- כמות הדם) ושל הרכב הארוחה אשר מתלווה לשתיה- ארוחה עשירה בשומן ובבשר תעכב את השפעת האלכוהול (ספיגתו תתעקב עקב עיקול איטי של מרכיבי מזון אלו). רם
 
למעלה