ישראל מול טאיוואן ברכבות.

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
בועז...
לפחות ממה שאני קורא בפורום התחבורה הצבורית בישראל לא השתפרה בהרבה ולהפך משנות ה 80- רק הרכבת באמת התפתחה. בלונון london חל שיפור די רציני. חבל שקרוביך לא מכירים מספיק את הנושא. התחבורה הצבורית באזור לונדון Greater Londonטובה הרבה יתר ממה שמוצע באיזור תל אביב הגדול. עובדה.
אי אפשר לומר שהתח"צ לא השתפרה ב-20 השנים
האחרונות, ואני לא מתכוון רק לרכבת. ללא ספק יש עליה ברמת השירות גם באוטובוסים (למרות בעיות נקודתיות).
 

yblumann

New member
אי אפשר לומר שהתח"צ לא השתפרה ב-20 השנים
האחרונות, ואני לא מתכוון רק לרכבת. ללא ספק יש עליה ברמת השירות גם באוטובוסים (למרות בעיות נקודתיות).
כיצד אתה יודע???
עמית, תסלח לי אבל על איזה נתונים סטטיסטיים אתה מבסס את דבריך? כמה אוטובוסים הוקצו לשרות יומי בישראל בשנת 1982? כמה ב 2007? כמה השתמשו כל יום בחבורה צבוית ב 82? 2007?
fuck the tapuz on line keyboard.. when I compare the service frequency of urban routes in Tel aviv, jersualem, haifa today to what it used to be 25 years ago, the service has - at best- stood still, mostly, frequencies have been reduced. regards​
 

raminec

New member
כיצד אתה יודע???
עמית, תסלח לי אבל על איזה נתונים סטטיסטיים אתה מבסס את דבריך? כמה אוטובוסים הוקצו לשרות יומי בישראל בשנת 1982? כמה ב 2007? כמה השתמשו כל יום בחבורה צבוית ב 82? 2007?
fuck the tapuz on line keyboard.. when I compare the service frequency of urban routes in Tel aviv, jersualem, haifa today to what it used to be 25 years ago, the service has - at best- stood still, mostly, frequencies have been reduced. regards​
מה שאתה שואל זה לא מדד לאיכות תח"צ
אלא מדד לכמות המשתמשים. בהחלט ייתכן שהתח"צ השתפרה אבל מספר המשתמשים ירד. הירידה במספר המשתמשים בתח"צ הוא טרנד עולמי עקב העליה ברמת המינוע ולא בהכרח עקב ירידה באיכות התח"צ. הערה: אין בדבריי אלו כדי להביע דיעה על שינוי באיכות התח"צ בישראל לכאן או לכאן.​
 

yblumann

New member
מה שאתה שואל זה לא מדד לאיכות תח"צ
אלא מדד לכמות המשתמשים. בהחלט ייתכן שהתח"צ השתפרה אבל מספר המשתמשים ירד. הירידה במספר המשתמשים בתח"צ הוא טרנד עולמי עקב העליה ברמת המינוע ולא בהכרח עקב ירידה באיכות התח"צ. הערה: אין בדבריי אלו כדי להביע דיעה על שינוי באיכות התח"צ בישראל לכאן או לכאן.
לא נכון...
אתה לא מודד איכות שירות בתדירת שירות , זמן המתנה לאוטובוס??? על זה אני מדבר... למי יש נתונים כאילו????
 

raminec

New member
לא נכון...
אתה לא מודד איכות שירות בתדירת שירות , זמן המתנה לאוטובוס??? על זה אני מדבר... למי יש נתונים כאילו????
תח"צ כולל עוד גורמים חוץ מתדירות אוטובוסים
למשל: שיפור ב"רשת" הרכבות, ירידה במחיר הנסיעה, בניה של נת"צים ומת"צים שלא היו קיימים לפני עשר ועשרים שנה ועוד כהנה וכהנה. אני בטוח שאתה לא רציני כשאתה כותב לי שאתה מודד את איכות התח"צ לפי גודל צי האוטובוסים שמשמשים לתח"צ בישראל או תדירות הקווים.
 

yblumann

New member
תח"צ כולל עוד גורמים חוץ מתדירות אוטובוסים
למשל: שיפור ב"רשת" הרכבות, ירידה במחיר הנסיעה, בניה של נת"צים ומת"צים שלא היו קיימים לפני עשר ועשרים שנה ועוד כהנה וכהנה. אני בטוח שאתה לא רציני כשאתה כותב לי שאתה מודד את איכות התח"צ לפי גודל צי האוטובוסים שמשמשים לתח"צ בישראל או תדירות הקווים.
אני מאוד רציני...
לא התייחסתי לרשת הרכבות ואם תראה את מה שכתבתי למעלה אמרתי שבהשואה ל 25 שנה- 1982- באמת הרשת השתנתה לטובה. אבל כשמדובר באוטובוסים, אני טוען שהשרות יותר גרוע. אני מציע לך ללמוד קצת את נושא איכות השירות לנוסע וכיצד מודדים אותו. נתיבי תחבורה צבורית לא היו נחוצים לפני 25 שנה כי תל אביב לא היתה פקוקה. מחיר הנסיעה בישראל היה נמוך יותר לפני דור. וודאי שמדדים איכות לפי תדירות זמני נסיעות וכסוי הרשת.
 

yblumann

New member
אני מאוד רציני...
לא התייחסתי לרשת הרכבות ואם תראה את מה שכתבתי למעלה אמרתי שבהשואה ל 25 שנה- 1982- באמת הרשת השתנתה לטובה. אבל כשמדובר באוטובוסים, אני טוען שהשרות יותר גרוע. אני מציע לך ללמוד קצת את נושא איכות השירות לנוסע וכיצד מודדים אותו. נתיבי תחבורה צבורית לא היו נחוצים לפני 25 שנה כי תל אביב לא היתה פקוקה. מחיר הנסיעה בישראל היה נמוך יותר לפני דור. וודאי שמדדים איכות לפי תדירות זמני נסיעות וכסוי הרשת.
ופרמטרים נוספים:
איכות שירות נמדד ב: - כסוי/רשת - תדירות וזמני השרות - זמני המתנה ממוצעים - עמידה בלוח הזמנים - צורת השרות: עמידה/ישיבה, היחס לנוסע,נקיון וכו - מידע למשתמשים וזמינות מידע - מחיר ושיווק.
 

raminec

New member
ופרמטרים נוספים:
איכות שירות נמדד ב: - כסוי/רשת - תדירות וזמני השרות - זמני המתנה ממוצעים - עמידה בלוח הזמנים - צורת השרות: עמידה/ישיבה, היחס לנוסע,נקיון וכו - מידע למשתמשים וזמינות מידע - מחיר ושיווק.
עכשיו אני מוכן לקבל את דבריך
שני פרמטרים לא יכולים לבדם בשום דרך להוות אמד לאיכות שירות.
 

בועז ל

New member
אתה משווה את היורוטנל
למסילות של 10-15 קילומטר? על מה אתה מדבר? זה לא אותם סדרי גודל
נכון .יש רבים וטובים מהבריטים באירופה בביצוע
פרויקטים. לא חייבים לקחת דוגמא מעם שנזרק על אי בלב ים.
 

yblumann

New member
נכון .יש רבים וטובים מהבריטים באירופה בביצוע
פרויקטים. לא חייבים לקחת דוגמא מעם שנזרק על אי בלב ים.
דרך אג זה לא נכון...
פרויקטים מסובכים לפעמים כן נגמרים בזמן. תלוי מי מבצע אותם, חוזה הפרויקט ההתערבות החצונית בזמן הביצוע והתמריץ הכספי לסיים בזמן...
 

בועז ל

New member
דרך אג זה לא נכון...
פרויקטים מסובכים לפעמים כן נגמרים בזמן. תלוי מי מבצע אותם, חוזה הפרויקט ההתערבות החצונית בזמן הביצוע והתמריץ הכספי לסיים בזמן...
יורם, זה נכון בריבוע ! השוויצרים ,הצרפתים .
הגרמנים ועוד כמה מדינות ,הוכיחו עצמן כבעלות רקורד טוב משל הבריטים ביזמות ובביצוע פרויקטים. אם ניקח לדוגמא את קו הרכבת שהוזכר כאן מפריז ללונדון שעובר דרך היורוטאנל ,הרי שרק כעת ובאיחור רב לעומת הצרפתים שודרגה המסילה בתוך אנגליה ומאפשרת נסיעה במהירות הדומה לנמהירות הנסיעה בתוך צרפת.
 

yblumann

New member
יורם, זה נכון בריבוע ! השוויצרים ,הצרפתים .
הגרמנים ועוד כמה מדינות ,הוכיחו עצמן כבעלות רקורד טוב משל הבריטים ביזמות ובביצוע פרויקטים. אם ניקח לדוגמא את קו הרכבת שהוזכר כאן מפריז ללונדון שעובר דרך היורוטאנל ,הרי שרק כעת ובאיחור רב לעומת הצרפתים שודרגה המסילה בתוך אנגליה ומאפשרת נסיעה במהירות הדומה לנמהירות הנסיעה בתוך צרפת.
זה לא הבצוע!
Eurostar בבריטניה פשוט לא נראה בזמנו כשווה את ההשקעה העצומה כדי לחסוך 30 דקות מזמן הנסיעה. אבל כשהפרויקט אושר. החברה מסרה את המסילה בחודש שעבר ל Eurostar. השרות החדש יתחיל ב 14/11; שוב עניין של עדיפויות...
 

בועז ל

New member
זה לא הבצוע!
Eurostar בבריטניה פשוט לא נראה בזמנו כשווה את ההשקעה העצומה כדי לחסוך 30 דקות מזמן הנסיעה. אבל כשהפרויקט אושר. החברה מסרה את המסילה בחודש שעבר ל Eurostar. השרות החדש יתחיל ב 14/11; שוב עניין של עדיפויות...
אז זהו ,יזמות כוללת גם חזון מעוף ודמיון .
נכון ,זהו סטראוטיפ , אך קשה לי לראות כיצד הבריטים עולים בתחומי היזמות והביצוע על עמיתיהם הסקנדינביים ולבטח לא על הצרפתים או הגרמנים.
 

yblumann

New member
אז זהו ,יזמות כוללת גם חזון מעוף ודמיון .
נכון ,זהו סטראוטיפ , אך קשה לי לראות כיצד הבריטים עולים בתחומי היזמות והביצוע על עמיתיהם הסקנדינביים ולבטח לא על הצרפתים או הגרמנים.
תלוי איך אתה שופט...
Sorry, I can not type long msgs with the on line keyboard- shoulder pain.. France and Germany are much larger countries than the crowded british isles. so there is space to build grand rail schemes , as distances are large, and there is lots of open country. this is not the case in Britain. building new rail and road grids is very expensive and disruptive. If you take the London area as an example, much of it was already built up by the 1930s. so if you want to alter it radically, a lot of demolition and relocation is necessary- and not very practical. How do you judge? what criteria do you use? in the London area, the recent extensions to the rail system were all finished on time on projected costs too. that's a success. true, there is not much enthusiasm for investment in public transport, but, when the decision is made- by allocating money and sign contracts to build, the record is good actually. regards Yoram​
 

בועז ל

New member
תלוי איך אתה שופט...
Sorry, I can not type long msgs with the on line keyboard- shoulder pain.. France and Germany are much larger countries than the crowded british isles. so there is space to build grand rail schemes , as distances are large, and there is lots of open country. this is not the case in Britain. building new rail and road grids is very expensive and disruptive. If you take the London area as an example, much of it was already built up by the 1930s. so if you want to alter it radically, a lot of demolition and relocation is necessary- and not very practical. How do you judge? what criteria do you use? in the London area, the recent extensions to the rail system were all finished on time on projected costs too. that's a success. true, there is not much enthusiasm for investment in public transport, but, when the decision is made- by allocating money and sign contracts to build, the record is good actually. regards Yoram​
לא שוכנעתי ,יורם .
לא מדובר ברכבות ובותשתיות תחבורה בלבד. איני יודע ,אולי זה האופי הבריטי השמרני בכללותו שמונע מהם ביצוע פרויקטים בסדרי גודל שהצרפתים או השוויצרים מרימים ואולי הדבר נעוץ בניסיונם ובעדיפותן הרבה יותר של מדינות אירופה האחרונות. בהחלט שווה מחקר.​
 

yblumann

New member
לא שוכנעתי ,יורם .
לא מדובר ברכבות ובותשתיות תחבורה בלבד. איני יודע ,אולי זה האופי הבריטי השמרני בכללותו שמונע מהם ביצוע פרויקטים בסדרי גודל שהצרפתים או השוויצרים מרימים ואולי הדבר נעוץ בניסיונם ובעדיפותן הרבה יותר של מדינות אירופה האחרונות. בהחלט שווה מחקר.
בועז
מדובר כאן בסדרי עדיפויות. וחוץ מזה תסתכל על פרוירט project באמת גדול ומצליח The city of London. הממשלה כאן פשוט נרתעת מליזום פרויקטים גדולים ומעדיפה להשאיר ליוזמה פרטית.
 

בועז ל

New member
בועז
מדובר כאן בסדרי עדיפויות. וחוץ מזה תסתכל על פרוירט project באמת גדול ומצליח The city of London. הממשלה כאן פשוט נרתעת מליזום פרויקטים גדולים ומעדיפה להשאיר ליוזמה פרטית.
OK . עכשיו העניין ברור.
 

amit1270

New member
ישראל רקובה מהיסוד לצערי...
לא חשוב שהכתב כתב כתבה שטחית, אבל את רוח הדברים, כלומר משך הזמן שלוקח לבנות פרוייקטים במדינות אחרות לעומת משך הזמן כאן ,הוא העביר יפה מאד. יש לזכור שככל שבנייה מתעכבת יש פרצות לעוד שחיתות, קומבינות, ובאלגאן, לפעמים נדמה שהעיקר זה לא הבנייה עצמה, אלה העיכוב שלה מבחינת נוגעי הדבר אולי בעיכוב יש הרבה יותר כסף בישראל מי יודע...
בדיוק ההפך משחיתות...
העיכובים והאיחורים נובעים מעודף רגולציות ומבירוקרטיה שתפקידן בדיוק למנוע שחיתות, קומבינות ובלגאן.
 

david80

Active member
ישראל מול טאיוואן ברכבות.
קישור לכתבה
תפסיקו להספיד את הרכבת,
מה דעתכם על שירות האוטובוסים הלקוי מ/אל תחנות הרכבת? למה לוקח שעה מרגע היציאה מתחנת הרצליה ועד להגעה לבית ברעננה? למה לא מאריכים את הקווים הפנימיים ברעננה 1 ו-2 לרכבת בכפר סבא (זה סך הכל קילומטר וחצי מצומת רעננה - הצעתי זאת לערייה)? פתחו תחנה חדשה באשקלון, למה לא עושים שאטל מקריית מלאכי דרך הישובים בכביש 3 ועד לרציף הרכבת?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה