"ישראל היא מעצמת מרתון"

Yosik27

Member
לקראת אליפות העולם באתלטיקה בבודפשט, התקיים ראיון עם המרתוניסט, מארו טפרי. ככל הידוע מארו שבר אץ השיא הישראלי של היילהה סטאין בונציה ב-03 והעמידו על 2:13:00. שיא זה קוצץ על ידי גשאו היילה עם 2:05:33.

מארו רוצה להיות שוב מספר אחת ועבורו אליפות העולם בבודפשט היא הזדמנות לעשות כן. הוא מתחרה שם יחד עם לומה צ'מטאי סלפטר, איימרו עלמייה ובלסינג אפריפה.

מארו נשמע בראיון כמאמין בענף הקשוח שנמצא במגמת עלייה בארץ. הוא מסביר את השדרוג שעבר בענף. "האתלטים כאן התחילו להסתכל על הרמה העולמית ולכולם יש מוטיבציה להצליח..."

בנוסף הוא אמר שישנן ארבעה ישראלים עם קריטריון למשחקים האולימפיים בפריס, ובתחרויות גדולות הם בצמרת ומתקרבים לפודיום. לדבריו הגרף בעלייה וישראל היא מעצמה(של מרתון)

מארו מרגיש מוכן. העבודה הקשה נשאה פרי בשנה שעברה במינכן, שם ראו ממש את ישראל. לכל אחד מחברי הנבחרת יש פוטנציאל לשבור את השיא הישראלי. לדעתו השיא ישתפר ותהיינה תוצאות מרשימות.

הוא תומך בהחלטה לסיים את המשחקים האולימפיים עם מרתון הנשים בניגוד למסורת ששמרה את האירוע למרתון הגברים. "מגיע להן(רצות המרתון) הכבוד"

בסיכום הריאיון הוא אמר את המשפט הבא: "מרתון היא דרך חיים, שמלמדת אותך הרבה מאד דברים. באימונים עוברים הרבה קשיים, יש תורך בהתמדה, לקום כל בוקר מוקדם, לעשות שני אימונים ביום ולהשקיע ולרוץ את המרחק הזה, וזה לא קל..."

לדעתי האישית הקביעה שישראל היא "מעצמת מרתון" עדיין מוקדמת. אבל ללא ספק יש לנו הרבה רצים צעירים(הרבה ממוצא אתיופי) שעוברים לענף הריצות הארוכות ומגיעים לתוצאות מרשימות. ראו לונה צמטאי-סלפטר, גשאו היילה וכמובן מארו טפרי. כמו שציין מארו, הישראלים יותר מקצוענים בהשוואה לעבר. למרתון הישראלי יש לאן להגיע.
 

yuvalofer

Member
מנהל
חולק עליך , עמוס ידידי :
ישראל היא בהחלט מעצמת מרתון בגברים.
לצערנו, בצד הנשי יש רק את לונה צמטאי-סלפטר
שהיא דרגה בפני עצמה.
בגברים יש כיום רק 3 מדינות טובות יותר מישראל
בכמות הרצים האיכותיים ברמה הגבוהה:
קניה , אתיופיה ויפן.
ישראל יכולה להעמיד נבחרת של 3 רצי מרתון
שתהיה הטובה ביותר באירופה וטובה יותר מארהב.
לזה קוראים מעצמה.

יובל עופר
 

yuvalofer

Member
מנהל
הבוקר , בבודאפסט, קיבלנו תשובה הולמת
לשאלה: "האם ישראל מעצמת מרתון "?
2 נציגים , מקומות 2 ו-20 , מדלית כסף.
ועוד נציג מעולה, שיאן ישראל ,שלא הגיע
לאליפות.
ולא נשכח את השגה הנפלא של לונה סלפטר -
מקום רביעי עם 21 שניות ממדליה.
ללא ספק, הישגו המדהים של מארו טפרי ,
הוא אחד מפסגות הספורט הישראלי לדורותיו.
באתלטיקה ודאי ובכלל.
ברכות חמות לטפרי , למאמנו, לאגוד ולועד האולימפי
שתרמו להישג. במיוחד - טפרי.

יובל עופר
 
למעלה