בוא תשמע יקירי:
אומרים שייקח 28 דקות לרכבת המהירה מירושלים ועד תל-אביב דרום. גם אז ישתלם לי לנסוע באוטו שלי כי אני מגיע בפחות מ- 28 דקות עד תל-אביב, דרך 443 ובהנחה שלוקח לנוסעים עוד 6 דקות להיכנס/לצאת מהמעליות בעומק 80 מטר מתחת לאדמה עד הקרקע, בתחנת "העצמאות", זה כבר לא כדאי. דבר נוסף: עד שהן יוצאים מהרכבת בתל-אביב מרכז ונכנסים לאוטו שלהם - אני כבר מריח את החומוסיות בחוף אכזיב. לצערי, אין שום אלטרנטיבה לרכב הפרטי ולדעתי גם לא תהיה בעוד 50 שנה, מה גם שכלי הרכב אז ישתפרו מאוד וכך גם מערכת הכבישים. אני רוצה מאוד לנסוע ברכבת אבל מבחינת הזמן - זה לא כדאי לי. (תשאל פעם את פול קוטרל, מנהל ארכיון הרכבת, כמה זמן לוקח לנו להגיע מחיפה לירושלים...הוא הגיע מזיע (מהפחד) אבל מבסוט כי הוא הספיק לשמוע את מהדורת החדשות בירושלים אחרי שהוא שמע את המהדורה הקודמת עדיין בחיפה...
ואני רוצה להגיד לך שאתה צודק ומעבר לזה - אלה שנוסעים 70 או 80 קמ"ש בכביש 2 או בכביש 1 מסכנים את התנועה ומהווים סכנה...אין שום הוכחה שמהירות גבוהה איננה בטוחה. צריך לדעת איך לנהוג ואני בעצמי נוהג לפעמים 50 קמ"ש בכביש 1 וגורם לפקקים...
אתה יודע: אם מישהו מהמהם לך באור מאחור, תוריד את המהירות ל-10 קמ"ש בהדרגה...