ישוע וארבעת הדייגים.

Human Nature

New member
ישוע וארבעת הדייגים.

שלום לכולם, מאז ומתמיד התעניינתי בנצרות (בעיקר בצד התרבותי/ חברתי שלה), אך העניין הפך להיות עמוק יותר בעקבות מערכת-יחסים בה הצד השני הוא נוצרי. התחלתי לקרוא בברית-החדשה, והסיפור על ארבעת האחים הדייגים, להם ישוע מבטיח שיהפכו להיות "דייגי אדם" תפס את תשומת ליבי. הדימוי נראה לי קצת פוגעני, שכן הוא רומז שהאנשים אינם מקבלים עליהם את האמונה מרצון, אלא נתפסים בחכתה. אני מבין את הקונוטציות החיוביות שהדימוי הזה עלול להעלות - האמונה בישוע אינה רציונאלית ואתה נשבה בקסמה - אך בכל זאת, הדימוי של הדגים צורם לי. הייתי שמח לשמוע את דעתכם כמאמינים בנושא. יום נעים
 
שלום לך Human Nature וברוכים הבאים לפורום

למי שקורא את הברית החדשה ונכנס לתוך האמונה, הקונוטציה של 'דייגי אדם' חיובית מאד. ישוע שולח את תלמידיו, להוציא את האנשים ממלכות החושך אל מלכות האור, לא על-ידיי פיתויי מילים, או פיתיון שיקרי, אלא על-ידי רוח הקודש, רוח האמת. להוציא אותם מתאוות העולם, ומחטא השורר בעולם, אל מלכות השמים, ואל ההצדקה והקדושה של אלוהים.
 

Human Nature

New member
שלום לך יעקב האחד ותודה על התשובה ../images/Emo140.gif

אני כן מבין גם את הקונוטציה החיובית של זה
אני מניח שעולם הסמלים שונה אצל כל אחד, והעניין הוא גם תרבותי, ולי הדימוי הזה מרגיש שלילי - כאילו האדם הוא ריק וכל תהליך קבלת הדת הוא פסיבי ואין בו שום אלמנט מחשבתי. תודה על תשובתך וערב טוב!
 
דווקא יש

ראשית מדובר על אמונה, ולא דת. קבלת האמונה היא לא פסיבית, האדם חייב לחפש אחר האמת האחת לרצות בשינוי מצבו, ולהבין את הבשורה, להבין את המצב שלו מול הבורא, להבין שהוא חוטא שלא יכול להצדיק את עצמו. ולהבין שיש מושיע שבא לתת לו הצדקה וחיי עולם. ואלה הם חיי עולם, שיכירו את אלוהים האב ואת בנו - ישוע המשיח. במובן מסוים אתה צודק, ההליך של קבלת הישועה, לא נובע מתוך מחשבה, אלא מתוך התגלות ואמונה. תחום ההתגלות והאמונה הם ברוח ולא בנפש. אנחנו בני האדם מורכבים, מגוף נפש ורוח, בגופנו אנו ממששים, רואים, שומעים, טועמים, מריחים, בנפשנו אנו רוצים, מרגישים, חושבים ובעלי מצפון שלרוב מרשיע. ברוחנו, אנו מאמינים ומתחברים אל אלוהים - אם נולדנו מחדש לאמונת ישוע המשיח. אם לא, אנחנו מתחברים למקורות רוחניים אחרים.
 
למעלה