ילד, בוא לראות דמוקרטיה...

שים לב -

לליכוד תהיה זכות, ע"פ התיקון החדש, להדיח כל יו"ר שפועל בניגוד למצע המפלגה, זהו עניין פנימי של המפלגה. האם לדעתך, במצב כזה, תוכל מפלגת הליכוד לדרוש מבג"ץ להדיח את רה"מ, בתואנה שהלך כנגד מצע המפלגה? לא ולא, זהו תפקידה של הכנסת, העם, או כל פורום שמייצג את העם, ולא של המפלגה עצמה. אם אכן היה הדבר נכון, והיה זה מחובתה של מפלגה להתנהל באופן דמוקרטי, אזי ש"ס לא היתה מפלגה חוקית. האם לדעתך יש להוציא את ש"ס מחוץ לחוק?
 
המ.

מאחר שמספר המנדטים הוא מוגבל וקבוע, הבחירות הן משחק סכום אפס. כל מפלגה שגדלה, עושה זאת על חשבון מפלגה אחרת. נכון, אי אפשר לומר בודאות שבוחרי קדימה הם ליכודניקים לשעבר, אבל לדעתי זו הערכה סבירה למדי (וכמובן, לא רק הם, יחד איתם נמצאים בין היתר בוחרי שינוי, ועוד כמה שנדדו ממחוזות אחרים) בהתחשב בכמה גורמים. יש מרחק רב מאוד בין האמירה שסקר איננו כלי מושלם לניבוי תוצאות בחירות, לבין השימוש בדמיון בין המילים "סקר" ו"שקר" שרבים אוהבים לעשות. בעשרות סקרים שנערכו על ידי כמה מכונים שונים נתקבלו תוצאות דומות למדי, מכאן שבהכרח יש אמת כלשהי, גם אם רחוקה מלהיות מוחלטת, בסקרים. את התוצאות נראה ביום הבחירות, אבל יש לי הרגשה שגם אתה לא תתערב איתי על המנצח, היות וגם אתה יודע שזה יהיה כנראה אולמרט. אם המפלגה שהוקמה על מנת להשתחרר מהמורדים, על ידי האיש שביצע את ההינתקות ומונהגת על ידי אחד מיוזמיה, תנצח בבחירות, הדבר ישמוט כל בסיס מאחורי הטיעונים שלך כאלו מהלך ההינתקות היה לא דמוקרטי. אני מקווה שאתה יודע את זה. התבטאויותיו של שרון לפני הבחירות היו אמביוולנטיות, וזה היה כנראה סוד כוחו. הוא אמר מחד ש"דין נצרים כדין תל-אביב" ומאידך ש"לשלוט על שלושה מליון וחצי פלשתינאים זה דבר רע". על-פניו, לשנינו אין דרך של ממש לדעת עבור איזה שרון הצביעו כ"כ הרבה אזרחים. אתה פוסל במומח - אתה אומר ש"נשגב מבינתך" כיצד הגעתי למסקנה שרוב הציבור הצביע עבור שרון היונה, בעוד אתה קובע, ביוהרה שאינה פחותה, שעם הצביע עבור שרון הנץ. אתה יודע מה? עייפתי מויכוחים, הרי מועד הבחירות קרב ובא. בוא פשוט נראה מה יהיה.
 

ofekm1

New member
יש לי עיסוקים בנוסף לכתיבה בפורום

שירתתי בקצין העיר ת"א כרכז פניות הציבור, וגם כיום לאחר שחרורי אני ממשיך לסייע לחיילים בבעיות הנוגעות לצבא במסגרת פורומים באינטרנט ובמסגרות אחרות.
 
תגידי,

את באמת לא מבינה שמשאל עם ומשאל מתפקדים זה שני דברים שונים, היות ורק חלק קטן מהעם הם מתפקדי הליכוד? את כתבת שהיה משאל עם, זו טעות, אין פה יותר מדי אפשרויות. אין המנהיג מחויב לבוחריו כי אם לעמו.
 

noamgk

New member
אז למה הוא עשה משאל?

מנהיג אמיתי מחויב למילה שלו, ושרון התחייב לפעול לפי החלטת המתפקדים. ואגב, גם לעם שלו הוא לא הקשיב (העם רצה שרון של "דין נצרים כדין תל אביב", ולא שרון של "יוצאים מעזה ל'שלום'").
 
אתה צודק

שרון לא נהג כמנהיג אמיתי המחויב למילה שלו. זה לא קשור לדמוקרטיה, זה קשור לאמינות הפגומה של שרון. טוב שאתה יודע מה העם רוצה, ומוזר שזה עומד בניגוד מוחלט למה שהסקרים עומדים (קדימה נוסקת, הליכוד מתרסק), נקודה שמשום מה מיאנת להתייחס אליה.
 

Continuum

New member
שוב

ירושלמי שמואל היה הרבה יותר טוב ממך. הרבה יותר.
 
למעלה