הוא יודע להכנס לבד לאתר של הופ (אני שמה לו קישור במיוחד), למשחק של אלמו באתר של רחוב סמסום ולאתר דגים. בנוסף, יש לו משחק מחשב של מרוץ אופנועים שהוא מכור אליו. אצל הוריי הוא משחק במשחקים כמו גורדי או משחקים אחרים של מט"ח.
ולהגביל את הצפייה בטלוויזיה. אם רוכשים הרגל לשחק במחשב ולצפות הרבה בטלוויזיה קשה יותר ולעיתים בלתי אפשרי לרכוש את הרגל הקריאה. אמנם לומדים לקרוא אך כמעט ולא קוראים.
אולי באמת נחכה עם זה. האמת היא שהילד לא ביקש ולא יודע על האפשרות של לשחק במחשב. בני הדודים שלו כבר פעילים על המחשב ואפילו יש לנו מחשב ישן שמחכה לו בבית, אבל לא מעניין אותו. השאלה שלי היא: האם השימוש במחשב עשוי לפתח אותו? לא רוצה למנוע ממנו כל התפתחות אפשרית...
לפגוע בהתפתחות. יש גם ספר שיצא לפני כמה שנים בנושא. לדעתי גם המחקרים תומכים בזה. בגיל כיתות ו ומעלה זה עשוי לעשור. אך למשל מחקרים הראו שמי שלומד חשבון בעזרת מחשב בממוצע מצליח פחות מהילדים הלומדים בדרך הרגילה. אם אתם רוצים לפתח אותו שחקו איתו הרבה דברו איתו כמה שיותר וקיראו לו ספרים.
בגיל הזה אם הילד רוצה לשחק - אפשר לתת לו. לרוב מעניין אותו המשחק ה"חיצוני" - ללחוץ על המקלדת, לשחק בעכבר, והוא לא תופס את המחשב ככלי להעברת מסרים. מניסיוני העניין במשחקים בתוך המחשב התחיל רק בגיל חמש ומעלה.
אני בטוחה שתמצאי גם מחקרים שתומכים בהפך, עלי. האמת היא שעצם קיומו של מחקר כזה קצת מוזר בעיני, כי לדעתי ילדי ישראל המשחקים במשחקי גורדי ושות' לומדים ממילא חשבון גם בדרך הרגילה... יש משחקי מחשב שמאוד מאוד מפתחים את החשיבה, כמו סוקובאן שגם למבוגרים הוא לא ממש פשיטא.
עיסוק במחשב יבוא על חשבון פעילויות אחרות. השאלה היא איזו פעילות עדיפה. למשל משחקי הרכבה מפתחים את התפיסה המרחבית , את המוטוריקה העדינה וכד'. בגיל צעיר חשוב לפתח נושאים אלו .
אין עדיף - הכל חשוב במסגרת של מה שניתן לתת לילד. זה לא שאי אפשר לגדול היטב בלי מחשב או בלי לגו או בלי משהו אחר - אך אם הם נמצאים בהשג יד ומאפשרים אותם לילד במינון סביר - הם יכולים לדעתי ומניסיוני רק לתרום. השליטה במקלדת ועכבר בגיל צעיר מפתחת קואורדינציה, מוטוריקה, מזרזת תגובות. וזה עוד בלי להזכיר שדרך משחקי ילדים במחשב ילדיי שיפרו בצורה ניכרת את שליטתם באותיות ובמספרים, וכשהיו ממש קטנים ורק התחילו לדבר - את אוצר המילים שלהם.
אבל הפלא ופלא - פעם לא היו לגו ומשחקי הרכבה, ועדיין הילדים גדלו נהדר. כיום יש ואני מאמינה שזה תורם, אם כי קשה מאוד למדוד ולכמת את התרומה הזאת. אותו הדבר ניתן לומר על מחשב או על כל עיסוק אחר.
לגבי משחקי מחשב. לא מנסיון אישי ולא לפי המחקרים שפורסמו. נקח דוגמא אחרת. את וודאי זוכרת את התוכנית רחוב סומסום. המטרה הייתה לשפר את הקריאה וההבנה של ילדים. מחקרים הראו שדווקא פגע.