יורוליג מחזור 32: מכבי ת"א נגד ריאל מדריד

ORIZACKEN

Well-known member
24/3, יום חמישי, שעה: 21:00, אולם: היכל מנורה מבטחים, שידור ישיר ספורט 5.

במכבי יעדר: עוז בלייזר.

בריאל יעדרו: פאבין קוזר, אלברטו אלבלדה, ג'פרי טיילור, וקרלוס אלקון,


 
נערך לאחרונה ב:

ORIZACKEN

Well-known member
מכבי מנצחת ועושה צעד ענק להצלבה, אין ספק שאבי אבן מאמן יותר טוב מיאניס מגיב מהר יותר לרגעי משבר ולא נתקע עם הרכבים לא טובים.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
מכבי מנצחת ועושה צעד ענק להצלבה, אין ספק שאבי אבן מאמן יותר טוב מיאניס מגיב מהר יותר לרגעי משבר ולא נתקע עם הרכבים לא טובים.
ראינו שיפתח זיו היה חכם בלילה רק מול קשישים וכשיש קבוצה שרצה בדיוק כמוהו, אין לו שום יתרון ואז חוסר ניסיונו והיותו שחקן בינוני מודגשים.
 

ORIZACKEN

Well-known member
ראינו שיפתח זיו היה חכם בלילה רק מול קשישים וכשיש קבוצה שרצה בדיוק כמוהו, אין לו שום יתרון ואז חוסר ניסיונו והיותו שחקן בינוני מודגשים.
יפתח זיו שחקן ליגה ישראלית טוב לא יותר מזה, כול הופעה סבירה שלו ומעלה ביורוליג זה בונס בשבילו ובשבילנו.
 

דיברגנט חדש

Well-known member
יפתח זיו שחקן ליגה ישראלית טוב לא יותר מזה, כול הופעה סבירה שלו ומעלה ביורוליג זה בונס בשבילו ובשבילנו.

כך מכבי תל אביב תעבור את ריאל מדריד

צביקה שרף בטור אישי ל-ONE: הצהובים בחרו בדרך הנכונה. הסדרה דורשת סבלנות, ריכוז וצניעות, כשהיריבה פגיעה מתמיד. נאנלי המצטיין, ריינולדס המאכזב
© מערכת ONE
מכבי תל אביב הגיעה היום למשחקה הדחוי נגד פנרבחצ’ה, כשהיא נמצאת במצב שהיה דמיוני רק לפני חודשיים. הצהובים הבטיחו את מקומם בפלייאוף ויריבתם הטורקית באה לפה ללא שום סיכוי, ולמרות זאת עשתה קצת קשיים מעבר לצפוי.

שני ויכוחים התפתחו בקהילת הכדורסל ובעיקר בקרב אוהדי מכבי ת”א: אחד – מול מי יותר נוח לשחק, נגד ריאל מדריד במקרה של ניצחון או מילאנו במקרה של הפסד. הוויכוח השני – האם להפסיד בכוונה. מכבי ת”א בחרה בדרך הנכונה והצודקת לנצח ללא חשבון. שתי הקבוצות הצפויות והאפשריות הן קבוצות מפוארות עם הרבה ניסיון במעמדים האלה, שתיהן היו בתחילת העונה בכושר נפלא ובחודשיים האחרונים ובשבוע האחרון יותר פגיעות. אני לא חלילה מזלזל באף אחת מהן ואיש לא מבטיח כי משחק נגד מילאנו היה מבטיח ניצחון.
לכן, האלופה תשחק בסדרה של הטוב מחמישה בלי יתרון ביתיות נגד ריאל מדריד החל מהשבוע הבא. בסדרה שכזו אתה צריך לנסות להשיג ניצחון בחוץ באחד משני המשחקים הראשונים כדי לא להגיע למשחק חמישי גם באם תנצח שני משחקים בבית. נכון, אפשר לנצח על הנייר גם משחק חמישי בחוץ, אבל עד היום מי שהגיעה למשחק חמישי בבית לא הפסידה.
© איציק בלניצקי
אבל נחזור לריאל מדריד אחר כך. מכבי תל אביב עברה טלטלה לפני חודשיים כאשר לאחר סדרה ארוכה של הפסדים פוטר המאמן יאניס ספרופולוס והוחלף באבי אבן. יחד עם זה, זמן קצר לאחר מכן, הוצאו שלושת הקבוצות הרוסיות מהיורוליג. יהיה ויכוח לעולמים מה היה קורה באם הקבוצות הרוסיות היו ממשיכות, אבל לאף אחד אין תשובה מלווה בעובדות. הרוסיות בחוץ, מכבי במקום החמישי וזאת העובדה.
אין כל ספק שהצהובים של אבי אבן שינו את משחקם, נכנסו לכושר טוב והשיגו ניצחונות מרשימים. הקבוצה שינתה סגנון התקפי עם יותר התקפות מתפרצות, עם זריקות מוצלחות משלוש ומספר גדול של שחקנים שהיו קודם בחזקת מאכזבים, קיבלו בוסט מחילופי המאמן ונכנסו לכושר יותר טוב, ובראשם נאנלי וויליאמס ואוונס, וגם בקטנה יפתח זיו ורומן סורקין.
© איציק בלניצקי
יותר חשוב מכך, הקבוצה של אבי אבן הפסיקה את התלות בסקוטי ווילבקין וזה תרם למשחק עם פחות כדרורים, השגת יותר סלים השגת מצבי קליעה חופשיים וטובים עם שטף המשחק הקבוצתי. לעיתים גם היה שיפור בהגנה או מעבר למשחק עם הרכב נמוך (וויליאמס עמדה חמש), שיטה שיאניס לא ניסה כלל. גם ניסיון לחילופי הגנה ולעיתים מעבר לאזורית, אם כי זה לא כל כך הצליח.
נתבקשתי לציין שחקנים מצטיינים, אז בתחילת העונה ז’יז’יץ’ היה בכושר נהדר ומרשים ודווקא עם חילופי המאמנים משהו קרה לו. מצד שני, בחלק השני של העונה המצטיין היה נאנלי, ללא ספק השחקן שהרוויח הכי הרבה משינוי המאמנים, וגם הקבוצה הרוויחה אותו. שני למצטיינים בחלק השני הוא אוונס, שהפך להיות יותר רכז ועם יותר החלטות טובות, כאשר זו שנתו הראשונה במפעל.
© איציק בלניצקי
האכזבה היא ריינולדס, שציפו ממנו לכל כך הרבה אחרי עונתו הטובה לכאורה בבאיירן בשנה שעברה, אך ללא קשר למה שקרה היום הוא מהווה בעיה, כי הוא לא צפוי והוא לא בקו של שינוי ולימוד ותיקון מגרעותיו. הוא מתקוטט בכל משחק עם יריביו ועם השופטים וקשה לדעת מה אתה מקבל ממנו בכל יום נתון.
ריאל מדריד נמצאת בירידה. היא עדיין קבוצה טובה עם הרכב מרשים, עם שבעה הפסדים מתוך שמונה משחקים, וגם כשאני כותב מילים אלה היא בדרך לעוד הפסד ליגה בבילבאו. היא התחילה את העונה בצורה מרשימה, השלימה רביעייה צרפתית כאשר לקוזייר ולפאוריה הצטרפו, ויאבוסלה והרטל שנזרק בשנה שעברה באמצע העונה מברצלונה באמצע העונה וריאל שמחה לקלוט אותו.
© האתר הרשמי של ריאל מדריד
ריאל סובלת מחוסר יציבות בעמדת הרכז. יול הוותיק והמסוכן קם מהספסל וכל היורוליג יודע שהוא חור בהגנה והקבוצות מנצלות את זה. וויליאמס גוס התחיל כרכז ראשון אבל תוך כדי העונה איבד מכושרו ומקומו ודווקא המאמן לאסו ממשיך לא להצליח לקלוט טוב רכזים, כי גם הרטל הורחק באמצע העונה, מעשה חריג בריאל, ביחד עם תומפקינס, ודווקא לפרוביטלה שנזרק לברצלונה עושה אצל שאראס חיל, כך שעמדת הרכז בעייתית ומכבי תצטרך להשתמש בזה.
יאבוסלה שהחזיק את הקבוצה בתחילת העונה בכושר מציון נפגע בכושרו ובביטחונו העצמי עם חזרתו מפציעה של רנדולף, שעדיין לא התאושש ורחוק משיאו ועוד יותר עם חזרת גבריאל בק מה-NBA. לאסו שאיבד קצת את השליטה בקבוצה ואיבד שלווה והיו כבר שמעות של התנדנדות כיסאו, אבל למרות זאת הוא ממשיך, אם כי לא שמענו על הארכת חוזהו כמו שהיה נהוג תמיד בריאל.
© איציק בלניצקי
לאסו משחק עם יאבוסלה ודק כמספרי 3 ו-4 ועם עוד שחקן גבוה כמו טבארז, שגם הוא לא מנוצל כראוי בגלל אי התאמה בינו לבין הרכזים או פורייה, וכך יש חוסר במוביל כדור ליד הרכז, כי בעמדה 2 משחקים אבלדה ורודי פרננדז הוותיק או קוזייר, וכישורי הובלת הכדור שלהם מוגבלים, ועל מכבי לנצל את זה עם לחץ על מובילי הכדור. מי שיבחן טוב את ניצחון מכבי ת”א פה ביד אליהו וחזרה מפיגור ברבע הרביעי יראה שבזמן המעבר להרכב נמוך ולוחץ ומניעת קבלת הכדור מהרכז, את ההחלטות קיבל גבריאל דק, עם הרכבים לא טובים שרצו במגרש בדקות שריאל איבדו הובלה בטוחה.
מאז, ראיתי ושידרתי הרבה משחקים של ריאל וראיתי אותם מאבדים הובלות גדולות ששיאן בהפסד בשבוע שעבר בבית נגד באיירן, אחרי שהובילו בעשרים הפרש במחצית, בעיקר בגלל יום נהדר מהשלוש ותבוסה של עשרים הפרש ברבע הרביעי ללא מנהיגות, ללא קבלת החלטות טובות במגרש ומהספסל המשחק הקבוצתי ותרגילי המשחק שעדיין מותאמים לג’ייסי קארול הוותיק והטוב, שעשה הרבה צרות למכבי, אבל הוא פרש ואיננו.
מכבי הראתה היום קצת חולשה, קצת גבול שעבר מחוסר ביטחון לקצת עודף ביטחון, וסדרה כזו דורשת סבלנות, דורשת להיות ביחד ולהגיב מרבע לרבע, ממשחק למשחק, ולהיות מרוכזים וצנועים. אני כבר מחכה לסדרה, בהצלחה למכבי.
© איציק בלניצקי
ובשולי הדברים, הפועל חולון השיגה אתמול הישג נהדר עם העפלה לפיינל פור של ליגת האלופות. חולון עלתה בצדק עם כדורסל אחר. גיא גודס עושה שם עבודה מצוינת מאז שהגיע ועבר למשחק מהיר, עם הרכבים נמוכים, עם קלעי שלשות מצוינים כמו אדם סמית’ ומגי ועם החזרה לכושר של הרכז הנהדר רגלנד ועם דינמו כמו ג’ונסון, שחקן שהוא פרס ונכס לכל קבוצה. נאחל להם להמשיך ולהצליח בפיינל פור.




 

dark happy shadow

Member
מנהל
מכבי לא ברמה של הקבוצות האלה כמו שזה נראה ובשלב הבא מחכה למכבי ולריאל קבוצv שתדיח את מי שתעלה כמו שזה נראה.
 
למעלה