יופי של סיפור!

יופי של סיפור!

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=936240&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0 אולי נחגוג שם את השקת הפורום בשבת?
 

סאקרה

New member
האם מיצד עטרת?

למה לא מציינים בכתבה? (ואולי כן,קצת הלכתי לאיבוד שם,עם כל המלל..) התרשמתי מהשפעת תזוזת הלוחות על המבצר.
 

הולמס 30

New member
קראתי - כתבה טובה ומעניינת

השילוב של כל תחומי הדעת מרתק. ושאלה שנותרה פתוחה אצלי. צויין שם שהיה נסיון גניבה מהאתר, האם מישהו משגיח על אתרים כגון אלו בתקופות של פגרה בחפירות?
 

caryatid

New member
סאקרה, כנראה לא ביקרת בטיימינג הנכון

הנה תמונה ובה האתר שוקק חיים עם סוסים מכאניים של הזמן החדש. אגב, הצלבנים קראו למקום "שאסטלה" (המבצר הקטן).
 

Lakedaimon

New member
זו בדיוק אחת מהבעיות...

היחידה למניעת שוד עתיקות ברשות העתיקות "רזה" ואין להם כ"א לטפל בהכל. אנשים מסתובבים עם גלאי מתכות ומחפשים מציאות באתרים, וגם אם אתה מודיע להם באותו רגע שאתה רואה כזה דבר, לוקח להם זמן ובינתיים האיש כבר ברח... קרה לי בקיץ ביבנה-ים... זו הרעה החולה שלנו, איש אחד עם גלאי מתכות, איש אחד שמחליט להגיע לגבעה בגבעות יהודה ומוצא משהו. הם לא מדווחים על זה וזה פוגע במחקר כי זה מוציא את הממצא מהקונטקסט שלו... ההקבלה היא פשוטה: תחשוב על המילה "להיות", יכולות להיות לה הרבה משמעויות אבל כשהיא מופיעה ב"המלט" של שייקספיר בתור "להיות או לא להיות, זו השאלה..." יש לה הרבה יותר משמעות. עכשיו תניח שמישהו ייקח אוןתה והמשפט של שייקספיר יהיה "...או לא להיות זו השאלה..." מילא שזה משנה את המשמעות, זה יכול לשנות תפיסות גלובאליות לגבי המחזות של שייקספיר.
 

sweet william

New member
פעליות היחדה למניעת שוד עתיקות

טוב.אז כמו שכולנו יודעים ליחידה יש יותר עבודה מכ"א. פעילות היחידה מופנית בעיקר למגזר הערבי והפלשתינאי ולמגזר הסוחרים שם "הדגים שמנים". קיימת תשתית מודיעינית בשיתוף עם צהל(קמ"ט ארכיאולוגיה) ומשטרת יו"ש בשטחי הגדה. בסופה של שנה פעילות היחידה נבחנת במס' ואופי התפיסות,הפעילות מרוכזת בעיקר במבצעים,פשיטות ועבודת מודיעין. כמעט בלתי אפשרי לאכוף את החוק על אנשים עם גלאי מתכות או שודדים באתרים אקראיים(מבחינת זמינות הכוחות). מניסיוני,פעמיים הקפצתי פקח לאזורי כשאני עוקב אחרי שודדים עם גלאי מתכות ומחכה לבואו במארב,והוא הגיע ועיקב אותם לחקירה.אז אם אתם רואים פשע שכזה בזמן אמת ,אל תהססו. אני מעריך שקיימים אלפי אנשים שמחזיקים בגלאי מתכות לשם חיפוש עתיקות.כמעט כולם חובבים שאוספים בשביל היצר.לכן קשה מאוד "לעלות" עליהם,כי הם לא מוכרים את העתיקות לסוחרים. הנזק שהם עושים הוא עצום.יצא לי לראות אוסף שרובו מקיסריה שנאסף בשישים שנה האחרונות ע"י בני זוג קשישים:תיבת אוצר הכוללת מטבעות,תכשיטים וחותמות,מסמרים,וכו. כמעט כל אספן מטבעות מן העת העתיקה משיג את הפריטים מן השטח.זה פשוט קל מידי. לפי דעתי,צריך לאסור על יבוא וסחר בגלאי מתכות מן הסוג המשמש לגילוי עתיקות, בחקיקה.
 

Lakedaimon

New member
אכן כן...

הבעיה בעיקרה היא תקציבית. כולם אומרים שצריך יותר כ"א, אבל אף אחד לא מוכן לקחת את ה"תיק" התקציבי לזה. האכיפה היא גם בעייתית, קיים חוק לגבי מגלי מתכות בארץ, אסור להחזיק אותם ללא רישיון, ואם פקח תופס אותך משוטט ומחפש מתכות איתו, הגלאי יוחרם לצמיתות, אסור לייבא לארץ גלאים ללא אישור למיטב ידיעתי. הבעיה היא הפיקוח. אין פקחים שמשוטטים בתילים בארץ ועל חוף הים בקיסריה ומחפשים אנשים עם גלאים, אין כ"א לזה. הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אז הנה יוזמה: האי מייל של היחידה למניעת שוד עתיקות [email protected] והנה לינק לדיווח על שוד\עתיקה מחוץ לאתרה.
 

עינוגית

New member
בקשר לקיסריה

כשמטיילים שם, קל מאוד לאסוף שברי חרסים, זכוכיות וגם מטבעות כבר יצא לי לראות לא פעם אחת והכל מונח גלוי על הקרקע. אין שום שלט או הסבר שאסור לקחת, ככה שגם אנשים מן הישוב שאין להם שום כוונה רעה יראו מטבע וישמחו לקחת 'מזכרת' בלי לדעת שהם לא אמורים בכלל.
 

shay4442

New member
חבל שזה קורה

זה נגד החוק לאסוף כל דבר מאתר ארכיאולוגי ,ולעתים כלי אבן שנראים כמו אבן פשוטה לעין בלתי מזויינת יכולה להיות בעל ערך למחקר
 

עינוגית

New member
ברור שזה חבל

אבל אנשים שמטיילים שם לא מכירים את החוק הספציפי, וחושבים שאם יש שם הרבה אז למה לא לקחת. בפעם שעברה שהייתי שם הסתכלתי טוב ולא ראיתי שום איזכור לזה שאסור לקחת משם משהו. אם היתה מודעות בקרב הציבור אני משערת שהיו עדיין לוקחים (כי 'מי רואה?') אבל פחות.
 

shay4442

New member
באמת מוזר שאין שלטים

כאשר אני חושב על זה גם בחלק מהחפירות שהשתתפתי לא היו תמיד שלטים וגדרות מסביב
 

עינוגית

New member
בעיני בכלל יש בעית מודעות

בקרב הציבור לארכיאולוגיה ולממצאים ארכיאולוגיים. להרבה אנשים זה מתקשר עם טיולי בי"ס עם מדריך שעומד ונואם חצי שעה על העמוד הזה והעמוד ההוא כשבעצם מה שכולם רוצים לעשות זה סתם להתפנן. דווקא בשנים האחרונות עם כל הפעילות שעושים באתרים ארכיאולוגיים שונים בחגים ובחופשים יש יותר מודעות לטייל במקומות האלה. ועדיין מה שחסר זה הערכה לעבודה שנעשית, לממצאים שמתגלים (אולי כי לא ממש מפרסמים את זה לציבור הרחב?), ולזה שאסור לקחת דברים גם אם אין שלטים ואין גדרות.
 

wapy

New member
הקטע שסיים את הכתבה ...**@

דיבר אלי במיוחד - על ערכים שלא מוצאים בכל מקום. תנו את הקטע, אני בסלולרי
 
למעלה