יום הולדת שנה למטרונית בחיפה - אז מה יש לנו כאן?

מצב
הנושא נעול.

trilliane

Well-known member
מנהל
ובכל השנה הזאת לא נסעתי בה ולו פעם אחת...


יום הולדת שנה למטרונית בחיפה - אז מה יש לנו כאן?
לרגל שנה למטרונית בחיפה, איפה אנחנו עומדים?
אז מבחינת היתרונות:
*המת"צ מהיר וחוסך פקקים בשעות העומס, בעיקר בין הקריות ללב המפרץ.
*העלייה והירידה מכל הדלתות וכן התשלום ברציפים חוסכים את זמני ההמתנה בתחנות עמוסות בשיעור ניכר מאוד!
*זמינות של 24/7 שכמוה לא נראתה בכל הארץ.
*צגים בתחנות אשר מראים מתי האוטובוס מגיע - דבר שחבל שאין אותו גם לאוטובוסים של אגד באזור.

ומבחינת החסרונות:
*מערכת כריזה ושילוט אלקטרוניים (בתוך ומחוץ למטרוניות) שרמתם על גבול הבדיחה.
*שום תזוזה בהעדפה של הרמזורים (עצירות של 3-4 דקות ברמזור אדום בלב המפרץ, צומת הצריף ועוד המון).
*עצירה מיותרת בכל תחנה גם כשאין עולים ויורדים, ואף אחד לא מבין למה. (ישבה מולי אתמול במטרונית ילדה קטנה, בגיל 3-4 בערך עם אבא שלה. כשהמטרונית עצרה בשנקר ופתחה את כל הדלתות שאלה הילדה את אביה בתמימות "אבא למה המטרונית עצרה? אף אחד לא עולה!", זה בסדר חמודה, גדולים וחכמים ממך גם לא מבינים עדיין...)
*תחנות שבורות ומנופצות לאורך כל המסלול שלא מתוקנות כבר מספר חודשים.
*הארכת זמן הנסיעה מהקריות למרכזית המפרץ בעשרות אחוזים לעומת המצב הקודם.

התוכנית יהיה בסדר בגלי צה"ל סיקרה זאת כאן: http://player.glz.co.il/Player.aspx...lipID=140813-13&Type=aod&Width=300&Height=200 (החל מהדקה ה19.)
ניתן לראות שמנהל ראשות התח"צ, על אף שטוען שגר בקריות ונוסע במטרונית, מציג נתונים מנותקים מהמציאות. בודאי שנוסעים הרבה במטרונית - אין ברירה אחרת, גאון!
מנגד, הבטיח שכבר בימים הקרובים יכנסו לפעולה עוד 10 מטרוניות שיקלו על העומס (הבלתי אפשרי בעליל) של שעות הבוקר, ושבתקופה הקרובה יתואמו הרמזורים.

אז מה אתם אומרים?
מסיבת יומולדת שנה למטרונית? או אולי אזכרה לרגל שנה של ביטול המצב הקודם? או משהו אחר?
ובכל השנה הזאת לא נסעתי בה ולו פעם אחת...

בתור מי שגרה על הכרמל היא פשוט לא רלוונטית לחיי. היא רלוונטית בעיקר לתושבי הקריות שצריכים להגיע לעיר או להפך.
גם העובדה שהיא עובדת 24/7 לא חלחלה לשאר האוטובוסים, למרבה הצער. עד שסוף סוף יש שעון קיץ ורכבות עד מאוחר, הרכבות האחרונות בשישי מגיעות לחוף הכרמל כשכבר אין אוטובוס שיביא אותי הביתה...
 

amitk80

New member
לא מדויק

ובכל השנה הזאת לא נסעתי בה ולו פעם אחת...

בתור מי שגרה על הכרמל היא פשוט לא רלוונטית לחיי. היא רלוונטית בעיקר לתושבי הקריות שצריכים להגיע לעיר או להפך.
גם העובדה שהיא עובדת 24/7 לא חלחלה לשאר האוטובוסים, למרבה הצער. עד שסוף סוף יש שעון קיץ ורכבות עד מאוחר, הרכבות האחרונות בשישי מגיעות לחוף הכרמל כשכבר אין אוטובוס שיביא אותי הביתה...
לא מדויק
קו 200 עובד כל יום במשך הלילה לאחר כניסת המטרונית ונוספו עוד קווים חדשים כמו 208, 205,210.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מדויק מאוד, זה לא 24/7... התייחסתי לבעיה בשבת, לא בלילה

לא מדויק
קו 200 עובד כל יום במשך הלילה לאחר כניסת המטרונית ונוספו עוד קווים חדשים כמו 208, 205,210.
מדויק מאוד, זה לא 24/7... התייחסתי לבעיה בשבת, לא בלילה
 
לדעתי התיאום בין האוטובוסים והמטרוניות נעשה על רגל אחת.

ובכל השנה הזאת לא נסעתי בה ולו פעם אחת...

בתור מי שגרה על הכרמל היא פשוט לא רלוונטית לחיי. היא רלוונטית בעיקר לתושבי הקריות שצריכים להגיע לעיר או להפך.
גם העובדה שהיא עובדת 24/7 לא חלחלה לשאר האוטובוסים, למרבה הצער. עד שסוף סוף יש שעון קיץ ורכבות עד מאוחר, הרכבות האחרונות בשישי מגיעות לחוף הכרמל כשכבר אין אוטובוס שיביא אותי הביתה...
לדעתי התיאום בין האוטובוסים והמטרוניות נעשה על רגל אחת.
בעוד שביום יום הקווים מתואמים בצורה לא רעה, בשישי ושבת נראה כי שעות הפעילות של האוטובוסים, לא תואם לשעות הפעילות של המטרונית, על אף שע"פ אזורי הפעילות הסטטוס קוו מאפשר זאת.
הדבר גם בלט בקיצוניות בראש השנה וביום העצמאות.
&nbsp
יש לציין גם כי יש ביקוש רב. הרמת הכפפה בנושא, שבו המטרונית בקו 1 פועלת 24/7, מראה תוצאות - כבר ב8, 9 בערב בימי שישי, הרבה לפני קווי הלילה הראשונים, המטרוניות מפוצצות! מניסיון! אני בטוח שקווים מזינים בשעות אלו גם יהיו מלאים לא פחות.
 
כל עוד אין העדפה ברמזורים ונסיעה ללא עצירות מיותרות

יום הולדת שנה למטרונית בחיפה - אז מה יש לנו כאן?
לרגל שנה למטרונית בחיפה, איפה אנחנו עומדים?
אז מבחינת היתרונות:
*המת"צ מהיר וחוסך פקקים בשעות העומס, בעיקר בין הקריות ללב המפרץ.
*העלייה והירידה מכל הדלתות וכן התשלום ברציפים חוסכים את זמני ההמתנה בתחנות עמוסות בשיעור ניכר מאוד!
*זמינות של 24/7 שכמוה לא נראתה בכל הארץ.
*צגים בתחנות אשר מראים מתי האוטובוס מגיע - דבר שחבל שאין אותו גם לאוטובוסים של אגד באזור.

ומבחינת החסרונות:
*מערכת כריזה ושילוט אלקטרוניים (בתוך ומחוץ למטרוניות) שרמתם על גבול הבדיחה.
*שום תזוזה בהעדפה של הרמזורים (עצירות של 3-4 דקות ברמזור אדום בלב המפרץ, צומת הצריף ועוד המון).
*עצירה מיותרת בכל תחנה גם כשאין עולים ויורדים, ואף אחד לא מבין למה. (ישבה מולי אתמול במטרונית ילדה קטנה, בגיל 3-4 בערך עם אבא שלה. כשהמטרונית עצרה בשנקר ופתחה את כל הדלתות שאלה הילדה את אביה בתמימות "אבא למה המטרונית עצרה? אף אחד לא עולה!", זה בסדר חמודה, גדולים וחכמים ממך גם לא מבינים עדיין...)
*תחנות שבורות ומנופצות לאורך כל המסלול שלא מתוקנות כבר מספר חודשים.
*הארכת זמן הנסיעה מהקריות למרכזית המפרץ בעשרות אחוזים לעומת המצב הקודם.

התוכנית יהיה בסדר בגלי צה"ל סיקרה זאת כאן: http://player.glz.co.il/Player.aspx...lipID=140813-13&Type=aod&Width=300&Height=200 (החל מהדקה ה19.)
ניתן לראות שמנהל ראשות התח"צ, על אף שטוען שגר בקריות ונוסע במטרונית, מציג נתונים מנותקים מהמציאות. בודאי שנוסעים הרבה במטרונית - אין ברירה אחרת, גאון!
מנגד, הבטיח שכבר בימים הקרובים יכנסו לפעולה עוד 10 מטרוניות שיקלו על העומס (הבלתי אפשרי בעליל) של שעות הבוקר, ושבתקופה הקרובה יתואמו הרמזורים.

אז מה אתם אומרים?
מסיבת יומולדת שנה למטרונית? או אולי אזכרה לרגל שנה של ביטול המצב הקודם? או משהו אחר?
כל עוד אין העדפה ברמזורים ונסיעה ללא עצירות מיותרות
הפרוייקט הזה לא יוכל להתהדר בתואר BRT.
ה"R" פירושה rapid - מהיר. מה שלא מהיר הוא לא BRT.
כדי לסלול נת"צ או מת"צ ולהביא אוטובוסים עם 4 דלתות אין צורך בהשקעה הגדולה בפרוייקט.
שלא יעשו חצי עבודה.
 

scooby5

Member
מסכים לגמרי

כל עוד אין העדפה ברמזורים ונסיעה ללא עצירות מיותרות
הפרוייקט הזה לא יוכל להתהדר בתואר BRT.
ה"R" פירושה rapid - מהיר. מה שלא מהיר הוא לא BRT.
כדי לסלול נת"צ או מת"צ ולהביא אוטובוסים עם 4 דלתות אין צורך בהשקעה הגדולה בפרוייקט.
שלא יעשו חצי עבודה.
מסכים לגמרי
לפני כשבועיים נסעתי במטרונית, נסיעה שהיתה צריכה להימשך כ10 דקות ונמשכה קרוב לעשרים בגלל העצירות המיותרות.
גם לא ברור למה הנהג פותח את כל הדלתות. חשבתי שיש כפתורים חיצוניים. בבאזל העסק הזה שבו הנוסעים פותחים לבד את הדלתות עובד מצוין.
 
לכן בשלב זה מדובר בBST בלבד


מסכים לגמרי
לפני כשבועיים נסעתי במטרונית, נסיעה שהיתה צריכה להימשך כ10 דקות ונמשכה קרוב לעשרים בגלל העצירות המיותרות.
גם לא ברור למה הנהג פותח את כל הדלתות. חשבתי שיש כפתורים חיצוניים. בבאזל העסק הזה שבו הנוסעים פותחים לבד את הדלתות עובד מצוין.
לכן בשלב זה מדובר בBST בלבד
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מקשרת דיון קצר (ביקורת של חיפאים לא מרוצים) מפורום חיפה

יום הולדת שנה למטרונית בחיפה - אז מה יש לנו כאן?
לרגל שנה למטרונית בחיפה, איפה אנחנו עומדים?
אז מבחינת היתרונות:
*המת"צ מהיר וחוסך פקקים בשעות העומס, בעיקר בין הקריות ללב המפרץ.
*העלייה והירידה מכל הדלתות וכן התשלום ברציפים חוסכים את זמני ההמתנה בתחנות עמוסות בשיעור ניכר מאוד!
*זמינות של 24/7 שכמוה לא נראתה בכל הארץ.
*צגים בתחנות אשר מראים מתי האוטובוס מגיע - דבר שחבל שאין אותו גם לאוטובוסים של אגד באזור.

ומבחינת החסרונות:
*מערכת כריזה ושילוט אלקטרוניים (בתוך ומחוץ למטרוניות) שרמתם על גבול הבדיחה.
*שום תזוזה בהעדפה של הרמזורים (עצירות של 3-4 דקות ברמזור אדום בלב המפרץ, צומת הצריף ועוד המון).
*עצירה מיותרת בכל תחנה גם כשאין עולים ויורדים, ואף אחד לא מבין למה. (ישבה מולי אתמול במטרונית ילדה קטנה, בגיל 3-4 בערך עם אבא שלה. כשהמטרונית עצרה בשנקר ופתחה את כל הדלתות שאלה הילדה את אביה בתמימות "אבא למה המטרונית עצרה? אף אחד לא עולה!", זה בסדר חמודה, גדולים וחכמים ממך גם לא מבינים עדיין...)
*תחנות שבורות ומנופצות לאורך כל המסלול שלא מתוקנות כבר מספר חודשים.
*הארכת זמן הנסיעה מהקריות למרכזית המפרץ בעשרות אחוזים לעומת המצב הקודם.

התוכנית יהיה בסדר בגלי צה"ל סיקרה זאת כאן: http://player.glz.co.il/Player.aspx...lipID=140813-13&Type=aod&Width=300&Height=200 (החל מהדקה ה19.)
ניתן לראות שמנהל ראשות התח"צ, על אף שטוען שגר בקריות ונוסע במטרונית, מציג נתונים מנותקים מהמציאות. בודאי שנוסעים הרבה במטרונית - אין ברירה אחרת, גאון!
מנגד, הבטיח שכבר בימים הקרובים יכנסו לפעולה עוד 10 מטרוניות שיקלו על העומס (הבלתי אפשרי בעליל) של שעות הבוקר, ושבתקופה הקרובה יתואמו הרמזורים.

אז מה אתם אומרים?
מסיבת יומולדת שנה למטרונית? או אולי אזכרה לרגל שנה של ביטול המצב הקודם? או משהו אחר?
מקשרת דיון קצר (ביקורת של חיפאים לא מרוצים) מפורום חיפה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=269&messageid=176010909
ובהקשר למי שכתבה שהמטרונית הפכה את ההגעה שלה לעבודה לסיוט, אני בעיקר שמחה שהספקתי לעזוב את נו"ש (וגם את עבודתי במושבה הגרמנית) לפני שהחלה לפעול המטרונית.
 
במקרה שלך דווקא לא היית מפסידה

מקשרת דיון קצר (ביקורת של חיפאים לא מרוצים) מפורום חיפה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=269&messageid=176010909
ובהקשר למי שכתבה שהמטרונית הפכה את ההגעה שלה לעבודה לסיוט, אני בעיקר שמחה שהספקתי לעזוב את נו"ש (וגם את עבודתי במושבה הגרמנית) לפני שהחלה לפעול המטרונית.
במקרה שלך דווקא לא היית מפסידה
התדירות של קו 17 עלתה קצת, כך שאם היית רוצה לעקוף את הפקקים בעצמאות, היית עולה למטרונית - זמן ההמתנה בהחלפה היה מתקזז עם קיצור ההמתנה בתחנת המוצא.
באופן כללי, הפעלת המטרונית לוותה בהלאת תדירות והארכת שעות פעילות בקווי אגד, כך שמי שלא משתמש בה דווקא הרוויח מאד - הוא רק לא מודע להקשר.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ועוד איך כן; לפני המטרונית הוא נסע במסלולים המיוחדים שלה

במקרה שלך דווקא לא היית מפסידה
התדירות של קו 17 עלתה קצת, כך שאם היית רוצה לעקוף את הפקקים בעצמאות, היית עולה למטרונית - זמן ההמתנה בהחלפה היה מתקזז עם קיצור ההמתנה בתחנת המוצא.
באופן כללי, הפעלת המטרונית לוותה בהלאת תדירות והארכת שעות פעילות בקווי אגד, כך שמי שלא משתמש בה דווקא הרוויח מאד - הוא רק לא מודע להקשר.
ועוד איך כן; לפני המטרונית הוא נסע במסלולים המיוחדים שלה
וזה קיזז לי דקות יקרות בדרך לעבודה. מבחינתי החלפת קו היא טרחה וחוסר נוחות.
בכל מקרה במקום מושבי הנוכחי לא השתפרו התדירויות בכלום ולא הרווחתי דבר.
 
לא יודע איפה את גרה (ואת לא צריכה להגיד...)

ועוד איך כן; לפני המטרונית הוא נסע במסלולים המיוחדים שלה
וזה קיזז לי דקות יקרות בדרך לעבודה. מבחינתי החלפת קו היא טרחה וחוסר נוחות.
בכל מקרה במקום מושבי הנוכחי לא השתפרו התדירויות בכלום ולא הרווחתי דבר.
לא יודע איפה את גרה (ואת לא צריכה להגיד...)
אם זה הכרמל, אז דווקא לא מעט קווים תוגברו. מה שאני מכיר: לאורך מוריה 28 ו-136 (שהיה 23), במורד דרך הים 3 ו-5.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
28 לא תוגבר; 23 תוגבר עוד לפני כן, למיטב ידיעתי

לא יודע איפה את גרה (ואת לא צריכה להגיד...)
אם זה הכרמל, אז דווקא לא מעט קווים תוגברו. מה שאני מכיר: לאורך מוריה 28 ו-136 (שהיה 23), במורד דרך הים 3 ו-5.
28 לא תוגבר; 23 תוגבר עוד לפני כן, למיטב ידיעתי
ברגע שהוא התחיל לנסוע דרך מנהרות הכרמל (לא זוכרת אם הוא כבר היה אז 136 או לא).
&nbsp
לגבי קו 3, לא רלוונטי לי ומעולם לא נסעתי בו; לגבי 5, הוא כל 15 דקות, במעט הפעמים שנסעתי בו (לפני יותר משנה) זו הייתה התדירות.
 
אני מכיר את המספרים המדויקים, אבל לא רוצה להיות קטנוני

28 לא תוגבר; 23 תוגבר עוד לפני כן, למיטב ידיעתי
ברגע שהוא התחיל לנסוע דרך מנהרות הכרמל (לא זוכרת אם הוא כבר היה אז 136 או לא).
&nbsp
לגבי קו 3, לא רלוונטי לי ומעולם לא נסעתי בו; לגבי 5, הוא כל 15 דקות, במעט הפעמים שנסעתי בו (לפני יותר משנה) זו הייתה התדירות.
אני מכיר את המספרים המדויקים, אבל לא רוצה להיות קטנוני
אם לא הרגשת שיפור, אז או שהוא לא יוחצן מספיק, או שהיה מינורי מדי
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני מכירה את לוחות הזמנים של אגד

אני מכיר את המספרים המדויקים, אבל לא רוצה להיות קטנוני
אם לא הרגשת שיפור, אז או שהוא לא יוחצן מספיק, או שהיה מינורי מדי
גם אני מכירה את לוחות הזמנים של אגד
ומכיוון שאני גם נוסעת, אני לא מרגישה שום שינוי או שיפור לטובה. דרסטי הוא ודאי שלא; אולי הוא נעשה בשעות שלא רלוונטיות לי בלאו הכי.
בשורה התחתונה, מבחינתי כניסת המטרונית לחיפה לא השפיעה על הנסיעות שלי בתחבורה הציבורית ולא שיפרה אותן במאום.
 

olli3

New member
מנהל
לא ממש ראיתי שם דיון. פותח ההודעה הוא טרול וותיק ויש שם עוד

מקשרת דיון קצר (ביקורת של חיפאים לא מרוצים) מפורום חיפה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?forumid=269&messageid=176010909
ובהקשר למי שכתבה שהמטרונית הפכה את ההגעה שלה לעבודה לסיוט, אני בעיקר שמחה שהספקתי לעזוב את נו"ש (וגם את עבודתי במושבה הגרמנית) לפני שהחלה לפעול המטרונית.
לא ממש ראיתי שם דיון. פותח ההודעה הוא טרול וותיק ויש שם עוד
שתי תגובות.
&nbsp
אני מניח שמאז שאותה גולשת רכשה רכב ועברה להשתמש בו, היא לא ניסתה שוב את האופציה בתח"צ. וזו כל הבעיה של תח"צ, אנשים שמפסיקים להשתמש בה מכל סיבה שהיא (סיום צבא למשל), בטוחים שהכל נשאר אותו הדבר. כשיקראו להם להגיע לתל השומר הם עדיין יחשבו שהם צריכים להגיע למרכזית ת"א ולעלות על קו 35 מקומה 7 למרות שזה בוטל לפני כבר 3 שנים.
&nbsp
וכשלמטרונית היו חבלי לידה קשים עם צפיפות נוראה עקב נסיעה בתשלום ואוטובוסים שנתקעו כי הנוסעים עמדו על הדלתות וכך הנהג לא יכל לסגור את הדלתות... הדברים האלו כבר השתפרו והמערכת עובדת כיום הרבה יותר חלק. אבל, אי אפשר להגיד שהכל דרעק רק כי בסמוך למועד ההפעלה היה רע.
&nbsp
ולגבי הלקחת אוטובוס מהבית ליעד, בשביל זה יש מוניות ספיישל, לא אוטובוסים. אי אפשר לצפות שמכל מקום לכל מקום יהיה אוטובוס ועוד בתדירות גבוהה. החלפת אוטובוס אינה טירחה אם היא מקצרת את זמן הנסיעה וההמתנה לקו ההמשך אינה נוראה או שקו ההמשך הוא בעצם אינספור קווים שתדירותם המשותפת מאד גבוהה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
כתבתי "קצר"; ושים לב שהיו הסכמות עם אותה גולשת

לא ממש ראיתי שם דיון. פותח ההודעה הוא טרול וותיק ויש שם עוד
שתי תגובות.
&nbsp
אני מניח שמאז שאותה גולשת רכשה רכב ועברה להשתמש בו, היא לא ניסתה שוב את האופציה בתח"צ. וזו כל הבעיה של תח"צ, אנשים שמפסיקים להשתמש בה מכל סיבה שהיא (סיום צבא למשל), בטוחים שהכל נשאר אותו הדבר. כשיקראו להם להגיע לתל השומר הם עדיין יחשבו שהם צריכים להגיע למרכזית ת"א ולעלות על קו 35 מקומה 7 למרות שזה בוטל לפני כבר 3 שנים.
&nbsp
וכשלמטרונית היו חבלי לידה קשים עם צפיפות נוראה עקב נסיעה בתשלום ואוטובוסים שנתקעו כי הנוסעים עמדו על הדלתות וכך הנהג לא יכל לסגור את הדלתות... הדברים האלו כבר השתפרו והמערכת עובדת כיום הרבה יותר חלק. אבל, אי אפשר להגיד שהכל דרעק רק כי בסמוך למועד ההפעלה היה רע.
&nbsp
ולגבי הלקחת אוטובוס מהבית ליעד, בשביל זה יש מוניות ספיישל, לא אוטובוסים. אי אפשר לצפות שמכל מקום לכל מקום יהיה אוטובוס ועוד בתדירות גבוהה. החלפת אוטובוס אינה טירחה אם היא מקצרת את זמן הנסיעה וההמתנה לקו ההמשך אינה נוראה או שקו ההמשך הוא בעצם אינספור קווים שתדירותם המשותפת מאד גבוהה.
כתבתי "קצר"; ושים לב שהיו הסכמות עם אותה גולשת
שלפי מה שכתבה ניסתה את התחבורה הציבורית שוב ושוב ומכיוון שלא חל שיפור רכשה רכב, אחרי שההגעה לעבודה שלה התארכה מאוד מבחינת זמן וגם הטריחה אותה בשלושה אוטובוסים (אני יודעת שאתה חובב החלפות מושבע, רוב הנוסעים לא). לא ראיתי שהיא ציפתה שמכל מקום לכל מקום יהיה אוטובוס, והיא כתבה בעצמה שבמשך תקופה ארוכה היא השתמשה בשני אוטובוסים בהצלחה רבה, אבל כשנאלצה לעבור לשלושה קווים לא מתוזמנים ולא בתדירות ששיפרה את המצב אלא להפך, הוסיפו לה רק טרחה והאריכו לה את הזמן, היא נשברה, ובצדק.
&nbsp
מוניות ספיישל בישראל כ"כ יקרות שכבר משתלם יותר להחזיק רכב.
 

olli3

New member
מנהל
אולי בחיפה ספיישל יקרות, בבאר שבע בין 23-25 לנסיעה לא קצרה.

כתבתי "קצר"; ושים לב שהיו הסכמות עם אותה גולשת
שלפי מה שכתבה ניסתה את התחבורה הציבורית שוב ושוב ומכיוון שלא חל שיפור רכשה רכב, אחרי שההגעה לעבודה שלה התארכה מאוד מבחינת זמן וגם הטריחה אותה בשלושה אוטובוסים (אני יודעת שאתה חובב החלפות מושבע, רוב הנוסעים לא). לא ראיתי שהיא ציפתה שמכל מקום לכל מקום יהיה אוטובוס, והיא כתבה בעצמה שבמשך תקופה ארוכה היא השתמשה בשני אוטובוסים בהצלחה רבה, אבל כשנאלצה לעבור לשלושה קווים לא מתוזמנים ולא בתדירות ששיפרה את המצב אלא להפך, הוסיפו לה רק טרחה והאריכו לה את הזמן, היא נשברה, ובצדק.
&nbsp
מוניות ספיישל בישראל כ"כ יקרות שכבר משתלם יותר להחזיק רכב.
אולי בחיפה ספיישל יקרות, בבאר שבע בין 23-25 לנסיעה לא קצרה.
ואפשר לחלוק מונית עם אנשים גם אם הם סוג של בדרך שלך והתשלום יתחלק בין שניכם. ככה זה בעיר שבה יש המון נהגי מוניות ולא הרבה פרנסה מכך.
&nbsp
לגבי ההחלפות, מי שמכיר את המערכת, יידע איך לנסוע. מי שלא מכיר את המערכת וזה רוב האנשים, לא ידע שבמקום להמתין לקו שיוצא פעם בחצי שעה, יש לו קו שעובר כל 10 דקות ושגם מביא אותו ליעד או ממש סמוך ליעד.
&nbsp
נסיעות החינם במטרונית ארכו כמה זמן? ממש לא נראה לי שהיא הסכימה לסבול ככה יותר מחודשיים ואז התייאשה וקנתה רכב. לא נראה לי שהיא הסכימה לסבול זמן ארוך כל כך של חבלי לידה קשים שבסופם בוצעו שינויים נוספים גם בקווי אגד וגם השירות במטרונית השתפר ולא מעט.
&nbsp
ודר"א, אי ההיכרות עם המערכת היא עקב כך שהמערכת עדין לא נגישה לציבור כמו שצריך. ואני לא סתם אומר את זה. באים לכאן מידי פעם אנשים שמתלוננים שהם מיואשים מהתח"צ שמסיעה אותם יום יום מהעבודה ובחזרה. כשהם מפרטים את המסלול ואת הקווים בהם הם משתמשים, מיד עולה כאן לחברי הפורום רעיונות מהירים יותר. בסופו של דבר, כשאותו אדם מנסה את הרעיון החדש הוא מגלה שהוא חוסך בין 10-30 דקות לכיוון.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה הקשר לחיפה? המונה הוא אותו מונה

אולי בחיפה ספיישל יקרות, בבאר שבע בין 23-25 לנסיעה לא קצרה.
ואפשר לחלוק מונית עם אנשים גם אם הם סוג של בדרך שלך והתשלום יתחלק בין שניכם. ככה זה בעיר שבה יש המון נהגי מוניות ולא הרבה פרנסה מכך.
&nbsp
לגבי ההחלפות, מי שמכיר את המערכת, יידע איך לנסוע. מי שלא מכיר את המערכת וזה רוב האנשים, לא ידע שבמקום להמתין לקו שיוצא פעם בחצי שעה, יש לו קו שעובר כל 10 דקות ושגם מביא אותו ליעד או ממש סמוך ליעד.
&nbsp
נסיעות החינם במטרונית ארכו כמה זמן? ממש לא נראה לי שהיא הסכימה לסבול ככה יותר מחודשיים ואז התייאשה וקנתה רכב. לא נראה לי שהיא הסכימה לסבול זמן ארוך כל כך של חבלי לידה קשים שבסופם בוצעו שינויים נוספים גם בקווי אגד וגם השירות במטרונית השתפר ולא מעט.
&nbsp
ודר"א, אי ההיכרות עם המערכת היא עקב כך שהמערכת עדין לא נגישה לציבור כמו שצריך. ואני לא סתם אומר את זה. באים לכאן מידי פעם אנשים שמתלוננים שהם מיואשים מהתח"צ שמסיעה אותם יום יום מהעבודה ובחזרה. כשהם מפרטים את המסלול ואת הקווים בהם הם משתמשים, מיד עולה כאן לחברי הפורום רעיונות מהירים יותר. בסופו של דבר, כשאותו אדם מנסה את הרעיון החדש הוא מגלה שהוא חוסך בין 10-30 דקות לכיוון.
מה הקשר לחיפה? המונה הוא אותו מונה
ואין לי עם מי להתחלק. אם אתה טוען שנהגי ב"ש גובים פחות מהמונה, סבבה לבאר שבעים. אני לא נתקלתי בנהג כזה לא בחיפה, לא בת"א ולא בערים אחרות שנסעתי בהן במונית ספיישל (קורה שאין בררה).
&nbsp
לגבי הסיפור של אותה גולשת, נראה לי לא הוגן ולא לעניין להתחיל לשחק בספקולציות שמשרתות את הטענות שלך. אם אתה רוצה לשאול אותה, דבר איתה.
&nbsp
יש לך נטייה קבועה לגונן על התחבורה הציבורית גם כשהיא לא ראויה לכך וזה די מעיק. לא כולם רוצים להחליף אין ספור קווים ויש לפעמים שיקולים אחרים שאצלך הם שונים. בכל מקרה, אני מכירה מצוין את הקווים שעומדים לרשותי בחיפה, ועומדת מאחורי דבריי.
 

olli3

New member
מנהל
אף נהג בבאר שבע לא מפעיל מונה וזה לא משתלם לנוסע.

מה הקשר לחיפה? המונה הוא אותו מונה
ואין לי עם מי להתחלק. אם אתה טוען שנהגי ב"ש גובים פחות מהמונה, סבבה לבאר שבעים. אני לא נתקלתי בנהג כזה לא בחיפה, לא בת"א ולא בערים אחרות שנסעתי בהן במונית ספיישל (קורה שאין בררה).
&nbsp
לגבי הסיפור של אותה גולשת, נראה לי לא הוגן ולא לעניין להתחיל לשחק בספקולציות שמשרתות את הטענות שלך. אם אתה רוצה לשאול אותה, דבר איתה.
&nbsp
יש לך נטייה קבועה לגונן על התחבורה הציבורית גם כשהיא לא ראויה לכך וזה די מעיק. לא כולם רוצים להחליף אין ספור קווים ויש לפעמים שיקולים אחרים שאצלך הם שונים. בכל מקרה, אני מכירה מצוין את הקווים שעומדים לרשותי בחיפה, ועומדת מאחורי דבריי.
אף נהג בבאר שבע לא מפעיל מונה וזה לא משתלם לנוסע.
זה מגיע לכדי פרסום בשלטי חוצות על מחיר קבוע בעיר לתחנת מוניות אחת ולפרסום במקומונים/רדיו על תחנת מוניות אחרת.
&nbsp
זו גם אחת הסיבות שגט טקסי ממש אבל ממש לא מצליחה בבאר שבע.
&nbsp
ודר"א המרחקים בבאר שבע גדולים יותר מהמרחקים בחיפה, כך שזה בהחלט משתלם.
&nbsp
לגבי הגולשת, היא גם ככה לא תמכור את הרכב שלה עכשיו, אז מזה משנה? דיבורי סרק.
&nbsp
יש לי נטיה טבעית למצוא פתרונות ראויים לנסיעה. וכשאין כאלו אני מציין שהפתרון המצוי אינו שפוי במיוחד. מה שאני כן אגיד תמיד זה שברוב המקרים, אנשים לא מכירים את מערכת התחבורה על בוריה. אם אני מכיר את מערכת התח"צ בגוש דן יותר טוב מכל חבר, קרוב משפחה שגר בגוש דן, זה אומר הרבה. ואם זה שעדיין יש אנשים שלא מבינים ש4/104/204 בגוש דן זה אותו הדבר בין המרכזית לרידינג ומתעקשים לעלות על 4, זה גם אומר עוד משהו ואם אנשים מתעקשים עדיין לנסוע בקו 51 כשיש להם מספר אלטרנטיבות אחרות (וממש לא מעטות), זה גם אומר משהו... ואפשר להמשיך עד אינסוף...
&nbsp
אם התח"צ באירופה פועלת על החלפות כאשר יש קו שכונתי שמוציא לצומת מרכזי ומשם יש קו שנוסע בקו אורך או רוחב ואיתו את מגיעה לצומת מרכזי אחר שממנו את ממשיכה עם קו נוסף אל היעד שלך ותושבי ערים רבות באירופה אומרים שזה יעיל - אז למה שכאן זה יהיה שונה? כי כולם רוצים מהבית עד העבודה ומקסימום בשני אוטובוסים ששניהם יסעו כל 3-5 דקות.
&nbsp
סורי, בלתי אפשרי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה מצב ייחודי כנראה, טרם נתקלתי בו בערים אחרות

אף נהג בבאר שבע לא מפעיל מונה וזה לא משתלם לנוסע.
זה מגיע לכדי פרסום בשלטי חוצות על מחיר קבוע בעיר לתחנת מוניות אחת ולפרסום במקומונים/רדיו על תחנת מוניות אחרת.
&nbsp
זו גם אחת הסיבות שגט טקסי ממש אבל ממש לא מצליחה בבאר שבע.
&nbsp
ודר"א המרחקים בבאר שבע גדולים יותר מהמרחקים בחיפה, כך שזה בהחלט משתלם.
&nbsp
לגבי הגולשת, היא גם ככה לא תמכור את הרכב שלה עכשיו, אז מזה משנה? דיבורי סרק.
&nbsp
יש לי נטיה טבעית למצוא פתרונות ראויים לנסיעה. וכשאין כאלו אני מציין שהפתרון המצוי אינו שפוי במיוחד. מה שאני כן אגיד תמיד זה שברוב המקרים, אנשים לא מכירים את מערכת התחבורה על בוריה. אם אני מכיר את מערכת התח"צ בגוש דן יותר טוב מכל חבר, קרוב משפחה שגר בגוש דן, זה אומר הרבה. ואם זה שעדיין יש אנשים שלא מבינים ש4/104/204 בגוש דן זה אותו הדבר בין המרכזית לרידינג ומתעקשים לעלות על 4, זה גם אומר עוד משהו ואם אנשים מתעקשים עדיין לנסוע בקו 51 כשיש להם מספר אלטרנטיבות אחרות (וממש לא מעטות), זה גם אומר משהו... ואפשר להמשיך עד אינסוף...
&nbsp
אם התח"צ באירופה פועלת על החלפות כאשר יש קו שכונתי שמוציא לצומת מרכזי ומשם יש קו שנוסע בקו אורך או רוחב ואיתו את מגיעה לצומת מרכזי אחר שממנו את ממשיכה עם קו נוסף אל היעד שלך ותושבי ערים רבות באירופה אומרים שזה יעיל - אז למה שכאן זה יהיה שונה? כי כולם רוצים מהבית עד העבודה ומקסימום בשני אוטובוסים ששניהם יסעו כל 3-5 דקות.
&nbsp
סורי, בלתי אפשרי.
זה מצב ייחודי כנראה, טרם נתקלתי בו בערים אחרות
באשר לגולשת, ההערה שלך לא ראויה בעיניי.
&nbsp
לגבי תחבורה ציבורית בארופה, אל תצחיק אותי; כאנחנו מבקרים בעיר אירופאית גדולה, כתיירים, בלי להכיר אותה לפני, אנחנו מסתדרים פי כמה וכמה טוב יותר. זה עולם אחר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה