יהודי או משהו אחר?

uri80

New member
אני קודם כל יהודי.

בדיוק כמו אבי, סבי ואבי סבי לפניו שהיו גם כן יהודים. יהדות היא לאום שהתגבש מן הדת אך הוא עדיין לאום בפני עצמו ואני יהודי חילוני גאה. הרי גם אם אהיה אזרח ארצות הברית תמיד אשאר יהודי, לא? הטענה כאילו "העם היהודי אינו עם אתני אלא עם שצירף אליו המון גרים במשך השנים" היא מגוחכת במיוחד, שהרי לפי הגדרה זו לא קיים שום עם בעולם שהוא עם "אתני" כביכול. דבר זה אינו סותר את העובדה שאיני חושב שצריך לכתוב בתעודות הזהות את הלאום- יהודי, ערבי, צ'רקסי וכו' מאחר ותעודת הזהות כמסמך רשמי של המדינה צריכה לבטא אך ורק את הנתינות של אזרחיה ובמקרה זה: "ישראלי" ללא הפליה של מיעוטים שונים. גם אני שותף לחלומו ההזוי של בעיקר כופר על איחוד האומות בעולם כולו אך לצערי אינני אופטימי כל כך ולא נראה לי שהדבר יתרחש במאות השנים הקרובות. הפערים גדולים מדי ורובנו המוחלט טיפשים ובורים מדי. אבל תמיד אפשר לחלום, לא? (מי יודע, אולי האיחוד הארופי הוא התחלת הרפואה ליבשת המצולקת הזו בדרך לפדרציה אחת? ניתן לרעיון הזה לרוץ איזה 100-200 שנה ונראה מה יקרה.)
 

שלומפער

New member
חב"ד ומיהו יהודי../images/Emo6.gif

אתם לא רגועים אתם מאז..
 
זה נורא פשוט

מי שלא מגדיר את עצמו כיהודי, מבחינתו הוא לא יהודי. אם בכל זאת מתאבדי החמאס או הנאצים רוצים לרצוח אותו בגלל שהם חושבים(בטעות?) שהוא יהודי, הרי שמבחינתםהוא יהודי לכל דבר וענין! יהודי שהתאסלם, או שהוא משתתף בהפגנות נגד גדר ההפרדה, הרי שגם מבחינת מחבלי החמאס הוא חדל מליהות יהודי. אולם, לא הייתי מציע לו לשמוח על כך שהוא הצליח לברוח מההגדרה היהודית, כי עדיין לפי ההלכה היהודית הוא יחשב ליהודי.
 

spag

New member
וואו...אני זוכר, לפני שנה

(התחברתי להל"ל ולפורום בערך בפסח) ובערך בתקופה הזו - העליתי את אותה שאלה.
בהצלחה, ילד!
 

rigoletto111

New member
זה אופייני. אנשים שהתרגלו לחשוב

במונחים של המחב"תים שבאים לחילונים מטומטמים ושואלים אותם "במה אתה יהודי אם אינך מניח תפילין" וכמו שמשתחררים מהקפוטה צריך להשתחרר מהגישה ש"יהודי הוא מי שמקיים מצוות" כי זה פשוט לא נכון.
 
אני מגדירה עצמי כבת לעם היהודי

אני מגדירה עצמי כבת לעם היהודי. אני גאה במורשת היהודית, נותנת כבוד למורשת ולתרבות, ואף נהנית מעושר השפה העברית לדורותיה והתרבות היהודית-הדתית שלה. בנוסף - אני מגדירה עצמי ציונית, מאמינה כי מדינת ישראל זו מדינת העם היהודי, כולל היהודים אשר אינם שומרים תרי"ג מצוות וכו', ויהודים אשר אמונתם יכולה להיות קצת שונה מהנורמה (אם זה נטיות בודהיסטיות, נוצריות, מוסלמיות ואחרות).
 

בן הצבי

New member
מתי ויוחנן.....?!

את מצטטת בחתימה שלך מהברית החדשה או שאני מדמיין....?!
 
החתימה מיועדת לפורום אחר

החתימה מיועדת לפורום תיאולוגיה. חוץ מזה, כפי שכתבתי כבר כאן, לא בטוח שאני מתאימה לפורום שלכם. איני באה ממשפחה חרדית (אם כי משום-מה שלחו אותי בילדותי המוקדמת לבית-ספר חרדי), ובעצם, משפחתי היא משפחה מתבוללת ודי
לתפארת מדינת-ישראל...
 

spag

New member
הרי את מתאימה, מתאימה, מתאימה.

זהו, גוייסת לכוחותינו בשם האב, המייל ורוח הקוֹם.
 

בן הצבי

New member
התקבלת אחותי... ../images/Emo6.gif

צטטי מצידי גם מהקוראן, כל עוד את אדם טוב ונחמד- מצידי את יכולה להישאר בכיף.
 

R a c h e

New member
אני יהודיה, עובדה../images/Emo70.gif

נולדתי להורים יהודיים הדורות לפני היו יהודים וכו' להיות יהודי זאת עובדה היסטורית וזה גם לאום בעיני. זהו לשעת לילה מאוחרת זאת.....
 
המשך לאשכול האם אנחנו יהודים

גל אוחובסקי כתב פעם במעריב, " לא בחרתי להיות יהודי, נולדתי כזה, אני שונא להסביר מדוע אני יהודי או מה יהודי ובאורח חיי, אני לא רק שונא את זה, אני לא מבין איך אפשר בכלל לנסות להטיל בזה ספק, כאשר ברור שהיטלר היה מחסל אותי בלי לשאול שאלות,"
 
למעלה