יאכטה של שיא גל טבעה במרינה אשדוד

GuyRom

New member
יאכטה של שיא גל טבעה במרינה אשדוד


כנראה קרה אתמול,
לא מכיר פרטים על מה ולמה

כואב הלב





 

gb228

Active member
לא מכיר את הפרטים אבל...

התמונה האמצעית בה הסירה עדיין ברובה מעל המים צולמה כבר שלשום אחה"צ. השקיעה המוחלטת צולמה אתמול בבוקר. נראה שלא נעשה שום דבר רציני כדי למנוע את השקיעה המוחלטת - בכל זאת מרינה, מרחק של כ 100 מטר מהממשה והמנוף, נקודות חשמל ברציף שמאפשרות הפעלה רצופה של משאבה. מוזר...
 

GuyRom

New member
רעיון נוסף למניעת טביעה - גרירה לאיזור מיים רדודים יותר ...

אני לפחות הייתי חושב לגרור לרציפים הרדודים ולנסות לתת לה לעמוד על הקיל.
כמובן תוך כדי פעולות לשאיבה וסתימת הפירצה...

יכול להיות שלמישהוא היה עדיף הביטוח
 

tillerman

New member
נראה לי ששרלוק הולמס היה שמח לבחון את המקרה המוזר...

 

danielia1

New member
זוכרים את דב שמכר לנו ברזים מפליז? פשוטים...

יש פליז ימי שהוא אמנם לא ברונזה אבל עדיף על פליז פשוט.
 

mpayne

New member
סירה לאחר שיפוץ עם משאבת שיפוליים שאיננה עובדת

 

zina71955

New member
משאבת שיפוליים - my foot

שמעתם על משאבות טבילה ניידות? יש לי 2 כאלה בסירה. את התמונה האמצעית מישהו צילם. וזה עובר סתם ככה מתחת לרדאר?
 

gb228

Active member
זה בדיוק מה שמוזר

הסירה ליד רציף של אחת התעלות הראשיות במרינה. רואים בתמונה רכב ליד הסירה כך שהמצב כנראה היה ידוע. הבעלים, למיטב ידיעתי, לא אנונימים. המרחק מהממשה קצר מאוד. חנות לציוד ימי + מספנה ממש ליד.
נראה פשוט מצב של חוסר מעש.
 

skipperrider

New member
מידע על משאבות טבילה?

אשמח למעט מידע על הנ"ל.
&nbsp
הספק סביר? יצרנים מומלצים?
מבין שמדובר על 220 וולט לשימוש בחשמל חוף בלבד? או אולי עם אינוונטר?
כמה באמת השתמשו במשאבה בשיגרה/חירום?
האם סביר להוסיף אחת לשלל ציוד החירום ביאכטה קטנה?
בתודה מראש.
 

gb228

Active member
אותו סוג של משאבות שמשמש בדרך קבע

פשוט לא לבצע התקנה קבועה. זוג חוטים ארוך מספיק כדי שיגיע פחות או יותר מכל מקום בסירה עד המצבר (לשים לב לעובי המוליכם - זה זרם לא קטן ובאורך הזה על מוליכים דקים יכול להווצר מפל מתח משמעותי). קרוקודילים לחיבור למצבר, צינור מספיק ארוך כדי שניתן יהיה לנתב את המים החוצה (לפי המיקום שעובדים בסירה - דרך חלון או דרך פתח סיפון או לקוקפיט).
לדעתי זה ציוד חירום חיוני - גם כגיבוי למשאבה ראשית תקולה, גם כעזרה למשאבה הראשית במקרה אמת.
RULE זה אחד היצרנים המוכרים, אבל יש עוד. בכל CHANDLERRY תמצא משאבה מתאימה.
יש משאבות על בסיס 220 וולט אבל לא הייתי הולך לכוון הזה (מיועדות לשאיבה במבנים, סחרור מים בבריכות וכו).

הערת אגב - מציע לראות את הסדרה של YACHTING MONTHLY שנקראת באופן כללי YACHTING MONTHLY CRASH TEST. יש ביוטיוב, זה מספר פרקים על כל מיני מצבי חירום, בחינת הפתרונות האפשריים ודירוג היעילות שלהם, בינהם גם מצב של חדירת מים.
 

skipperrider

New member
תודה.

הבנתי.
משאבת בילג' ניידת המאפשרת הגעה לכל נק' כבר יש לי ביאכטה שנים בנוסף לקבועה.
כינוי המשאבה בפוסט כמשאבת "טבילה" גרם לי לתהות שמא מדובר במשאבה שונה.
וכן.צפיתי בכל הסדרה הבריטית.מצויינת.
 

Anora

New member
מיודעי דבר

מיודעי דבר (לפי דיון אחר ב FB). עקב מכות של דופן הסירה ברציף התנתק הסיקוק של האסלה ובגלל נטיה מוגזמת של הסירה קדימה התנתק כבל החשמל.
על מנת שלא יקרה לאחרים, מה זה סיקוק מתנתק? איך או ממה מתנתק?
גם לא ברור איך אנשים עומדים בשאנטי ליד יאכטה טובעת ולא רצים עם משאבות טבילה (שחייב שיהיה בכל סירה) או שואבים במשאבה ידנית בקוקפיט על מנת לנסות להציל אותה?
 

gb228

Active member
סיקוק מתנתק

ההסבר לסיבה (מכות בדופן) נשמע לי קצת מוזר אבל אם התנתק הצינור הגמיש שמעל הברז אז כל מה שנדרש זה לסגור אותו כדי למנוע המשך כניסת מים (הברז בעגינה היה אמור מראש להיות סגור). אם נשבר מתחת לברז (יכול בהחלט לקרות בצנרת מפליז) אז דוחפים קונוס עץ לצינור, אביזר שכדאי שיהיה קשור ליד כל כניסת מים לסירה.
לדעתי להתנתקות כבל החשמל אין קשר מכיוון שמשאבת השיפוליים הקבועה (והיחידה בד"כ) כנראה מראש לא "הרגישה" את הבעיה - ברוב הסירות שאני מכיר היא ממוקמת לכוון החצי האחורי וכניסת מים מהירה בחרטום שגורמת לשקיעה מהירה שלו לא גורמת למים להגיע אליה בכלל וחייבים להביא משאבה ניידת.
כאן נראה שלא עשו דבר, לא כדי למנוע את המשך כניסת המים ולא כדי להוציא מים.
 

menlim

New member
סוגים שונים של מתכות

אני שמעתי שהסיבה היית בגלל שהסיקוק עשוי מנחושת והברז עשוי מברזל. שני מתכות שממש לא מסתדרות אחד עם השני. לעט לעט המתכת הפכה לכלום ובבת אחת, אולי ממכה, נפתח חור רציני שאפילו עם המשאבת בלג' היית עובדת זה לא היה עוזר. מזה לומדים.... חלקי חילוף מתאימים בלבד !
 

gb228

Active member
זה עורב אילם

מאותה הסיבה שהמשאבה החשמלית לא היתה עוזרת במקרה זה גם המשאבה הידנית לא היתה עזרת - בד"כ שתיהן יונקות מאותו האיזור שבמקרה זה כנראה הוצף מאוד מאוחר בגל נטיית השקיעה לכוון החרטום
 

מאיר ריבא

New member
אנחנו לא ממש יודעים מה קרה, אבל

לימדו אותי פעם שהמשאבה היעילה ביותר היא שייט מפוחד עם דלי
 
למעלה