שלום מוטי, באשר לסבך והטלפון
הייתי מנסה כאן כמה דברים: א. במידה ואין לו מכשירי שמיעה, לשכנע אותו לעבור בדיקת שמיעה ולהתאים לעצמו מכשיר/י שמיעה מתאים/ים. לא קל לשכנע אדם מבוגר לעשות זאת. אני עדיין מנסה לשכנע את אבי היקר, אך הוא עיקש ביותר בדעתו, כך שאני מבינה עד כמה מלאכת השיכנוע עשוייה להיות קשה. ייתכן שעם מכשיר שמיעה יוכל סבך לנצל טוב יותר את ההגברה שמעניק לו הטלפון. ברוב דגמי המכשירים הקיימים בשוק קיים גם מצב T - לחיצה על כפתור מפעילה השראה מגנטית זעירה בתוכו. במצב זה נוצרת עוד הגברה איכותית יחסית של הצליל בטלפון עם פחות הפרעות של הסביבה. ייתכן שאם סבך לא יצליח להיעזר במכשיר שמיעה עם ההגברה הרגילה בצורה נוחה, אולי אופציה שכזו תהיה לו נעימה יותר. אני עצמי כל השנים שומעת כך בטלפון ולא "סתם" עם מכשיר השמיעה/שתל (אני מושתלת קוכליארית, זה נושא בנפרד). ב. לגשת ל"בקול" לראות מכשירי טלפון בתצוגה שלהם, אולי יש דברים חדשים או מתאימים יותר עבור סבך. אין לי מושג לגבי טלפון המעביר רטט המועיל לשמיעה. אני לא מספיק משוכנעת שאכן דרך כזו היא יעילה יותר, כי עד כמה שמגיעה ההבנה שלי עיקר העברת הצליל באוזן הינו בדרך האקוסטית ולא בדרך הטקטילית (תחושתית, של מגע/רטט). במידה ואני טועה ויש אכן טלפון עם רטט שמועיל אשמח לדעת מעל דפי פורום זה. ג. אינני יודעת היכן נרכש מכשיר הטלפון בו נעזר סבך, אך אולי כדאי לחזור לחברה ממנה נרכש הטלפון ולבדוק - האם הטלפון תקין, אולי יש תקלה שמונעת הגברה נוחה, אולי ההיפך - הגברה חזקה מדי ואז הצליל מהדהד ובלתי ברור, אולי יש דגמים של טלפונים שיהיו בעלי איכות אקוסטית יותר נוחה עבורו. לא תמיד ההגברה הכי מקסימלית היא דווקא הטובה ביותר - נקודה שקשה לאנשים עם ליקוי שמיעה, בעיקר ברמות הגבוהות שלו, להפנים לפעמים, כולל לי עצמי
כל הכבוד על רצונך לסייע לסבך ובברכת שמיעה טובה עבורו, לירית.