טיפים לשתייה נכונה של משקאות אלכוהוליים

Admin

Administrator
מנהל
pexels-clam-lo-3355400.jpg
צילום: Pexels

אומרים ש"יין ישמח לבב אנוש" אבל כמובן, לא רק יין יכול לשמח אלא גם משקאות אלכוהוליים אחרים כמו: בירות, ערק וג'ין יכולים לשמח לא פשוט.
השאלה היא איך ניתן ליהנות מאותה ה"שמחה" בלי לשלם על כך ביוקר בבוקר שאחרי.
איך אפשר ליהנות משתייה, תוך הימנעות ממצבים בהם תרגישו שאתם מגזימים...
החדשות הטובות הן שיש לא מעט טיפים ישימים אשר יסייעו לכם בהשגת אותה המטרה.
להלן חלק מהם:

הכירו את עצמכם – ואת הגבולות שלכם
אם אתם אנשים שרגילים לשתות אלכוהול, סביר להניח שכבר למדתם להכיר את הגבול שלכם. הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות זה פשוט להיות בקשב לעצמכם ולשלב בו אתם מגיעים לאותו הגבול ולא לעבור אותו.
אם אתם אנשים שעד עכשיו המשקאות האלכוהוליים היו זרים להם, ההמלצה היא ללמוד להכיר את הגבול שלכם.
כלומר, בשלב הראשון נסות להימנע מלעבור את אותו גבול ושאתם מרגישים שאתם ב"ראש טוב" תפסיקו לשתות או לפחות תעשו הפסקה על מנת לראות מה המצב שלכם.
חשוב לזכור כי לאלכוהול לוקח שעות להתפרק, כך שבמידה ומעמיסים משקאות בלי עצירות או הפסקות. קצב הספיגה של האלכוהול בגוף יעלה. לכן, ההמלצה היא תמיד לשתות אלכוהול באופן הדרגתי ואיטי.

לשתות הרבה מים
בזמן ששותים אלכוהול, ההמלצה היא גם לשלב שתיית מים או משקאות קלים. משקאות אלו ידללו את רמת ספיגת האלכוהול בדם ולכן, כדאי לשתות כמה שיותר מהם בין משקה אלכוהולי אחד לאחר.
ככל ששותים יותר מים, כך הספיגה של האלכוהול תהיה איטית יותר – מה שיאפשר שליטה מלאה יותר על כל הנושא של ההשתכרות – בעיקר אם המטרה שלכם היא להימנע ממצב של שכרות גבוהה.

לאכול מאכלים קלים
מאכלים קלים (אך רצוי שומניים) לפני ששותים אלכוהול, יכולים לתרום את חלקם להאטה של קצב ספיגת האלכוהול בדם.
לכן, אם יש אפשרות לאכול מאכלים מעט שומניים כמו זיתים, טוגנים ועוד. דבר זה יכול לסייע במידה מסוימת בהאטה של קצב הספיגה.
אם אתם נמצאים בבר, תוכלו להזמין נשנוש קל ליד האלכוהול ולמעשה, גם להעצים את החוויה ואת ההנאה שבשתייה ואת הבילוי בבר.

להימנע מערבובים
ההמלצה היא לדבוק בסוג אחד של משקאות אלכוהוליים או מקסימום 2 סוגים – לדוגמא, בירה עם צ'יסר ערק. במידה ותערבבו מספר רב של משקאות אלכוהוליים מסוגים שונים, דבר זה יכול להשפיע על הגוף בצורה שלילית. לכן, לפחות בהתחלה ההמלצה היא לדבוק במשקה אלכוהולי מסוג אחד.

להיזהר מחיקויים
ההמלצה היא להעדיף משקאות איכותיים – גם אם העלות שלהם הינה גבוהה יותר. אם תשתו משקאות זולים או מזויפים, אתם עלולים למצוא את עצמכם מתמודדים עם האנג אובר משמעותי ועם תופעות לוואי אחרות – אשר במקרים קיצוניים גם עלולות להיות מסוכנות.
לכן, ההמלצה היא להעדיף תמיד משקאות מבית מותגים איכותיים ומוכרים ולא לבחור במשקאות מסוימים רק בגלל שהם זולים (בצורה שיכולה להיות גם מחשידה).
אם אתם חושדים, ההמלצה היא לבקש ולראות גם את הבקבוק ממנו נמזג המשקה האלכוהולי – כך שתוכלו להיות רגועים בכל מה שנוגע למקוריות של אותם משקאות.

יישום כל הטיפים הללו יכול לאפשר לכם להימנע ממצבים של חמרמורות קשוחות שקשה להתאושש מהם. או ממצבים של שכרות מוגזמת שאתם מבקשים להימנע ממנה.
כמובן, שאומרים (ובצדק) ש"אין חכם כבעל ניסיון), כך שעם הזמן תלמדו גם להכיר את הגוף שלכם, את התגובה שלו לאלכוהול ואת האופן בו הוא מגיב לסוגים ולכמויות שונות של משקאות.
 
למעלה