טיול נודד בנגב ...

טיול נודד בנגב ... ../images/Emo65.gif

אני מעוניין לעשות טיול נודד (רגלי, בית על הגב) במדבר. טיול של כ- 4 ימים, לברוח מהגשם ומהעולם. יש למישהו הצעות ? אני רוצה להתחיל את הטיול ביום שני. תודה, עמית
 
מעמית לעמית...

האזור הנוח ביותר מבחינה לוגיסטית, לדעתי, הוא מול שדה בוקר יום ראשון, להגיע לאזור, הליכה להר צרור ולינה בנחל צין. יום שני, עלייה לחוד עקב, ירידה לעין עקב (אפשר למלא מים, רצוי טבליות טיהור מים), הליכה ברמת דבשון ולינה למרגלות מדרשת בן-גוריון. ביום השלישי, עלייה בגן הלאומי עין עבדת (כניסה בתשלום, החל מהשעה 08:00, ולפני זה אפשר להציץ קצת בנחל חווארים) לכיוון עבדת ובורות רמליה - לינה באזור. ביום האחרון, לעלות לחורבות עבדת (בתשלום, אפשר לוותר על האתר), ולהמשיך דרך הרמה לעין עקב עליון, ירידה לעין עקב ועלייה במעלה צין לעבר מדרשת בן-גוריון. בהתאם למידת הכושר אפשר לשקול הגעה עד לאזור עין זיק ועין שביב ביום השני (לזכור ללון רק בחניוני הלילה המאושרים, כדי לא להבריח את בעלי החיים), ובשלישי ללכת לאזור עין עקב עליון ועין עקב, ואז ביום הרביעי מעלה דבשון ועין עבדת או נחל חווארים. מסלולים נוספים, פחות נוחים מבחינה לוגיסטית (הגעה, מים, אוכל, שטחי אש) יש למשל ממזרח מכתש רמון לערבה, מדימונה לשדה בוקר לאורך שביל ישראל, בהרי אילת ובמדבר יהודה.
 
תודה, אבל ... ../images/Emo65.gif

כמה שאלות: האם בעין עבדת יש מים (למלא, מאיזה ברז או משהו) ? נראה לי קצת חוזר על עצמו עניין העין עקב-חוד עקב. אני לא צריך מסלול מעגלי, אני נוסע באוטובוסים, שזה יתרון אך גם חסרון ... האם גם באמצע השבוע ולא בחגים גובים כסף בעבדת ? האם הגיוני לעשות ביום אחד מקיבוץ שדה-בוקר - הר צרור - עין זיו/שביב ? זה יוצא בערך 15 ק"מ מסלול ? נניח והמשכתי מעין זיו/שביב לעין עקב + עליון לחורבות עבדת לעין עבדת (ושם לינה) האם זה הגיוני ליום שלם ? איך הכי טוב להגיע מעין עבדת לנחל חור ? בטח יש עוד דברים שלא חשבי עליהם, זה נראה מסלול מדליק בכ"א, אם כי אולי טיפה'לה קצר, ומעגלי מדי. עמית.
 
תשובות

בעין עבדת מזמן לא הייתי. לדעתי יש מים לשתייה בכניסה, ואם לא אז קח טבליות טיהור מים (אפשר לקנות בכל בית מרקחת) ומלא ממי המעיין. האילוצים של אזור עין עקב / חוד עקב הם בגלל שטחי אש: מעבר לעין זיק (ולא זיו כדבריך) המשך מצוק הצינים הוא בשטח אש (עין שרב, נחל חווה וכדומה) ומרוחק במיוחד מהכבישים. עבדת בתשלום כל השנה. משדה בוקר עד עין זיק אפשר בהחלט להגיע ביום אחד, אם אתה בכושר המתאים. בחוג בו אני חבר, מסלולים של 25 ק"מ ביום אינם נדירים בכלל וזה יותר ארוך. אפשר בהחלט להגיע ביום מעין זיק לעין עבדת - בחוג אלעד לפני שנה הלכנו ביום אחד מנחל חווה דרך עין זיק ועין עקב בנחל צין עד כביש עין עבדת. הבעיה היא שלא ניתן לרדת בעין עבדת משיקולי בטיחות - המסלול אפשרי אך ורק כלפי מעלה מעין עבדת לעבדת !! אפשר לעקוף את הבעיה ע"י הליכה מעבדת לנחל חווארים (שביל שמופיע במהדורת 2003 של מפת הנגב התיכון), לישון ולמחרת לעלות בעין עבדת.
 

רפי עשת

New member
יצאנו לטיול מקבר ב. ג.

ירדנו לנחל צין ו - על עין עקב (בלי להיכנס אל עין עבדת + בלי חוד עקב, שהנו חווייה - לשיקולך). התחלנו אחה"צ, כך שכבר לעין עקב הגענו בערב ולנו שם. למחרת עלינו בנחל ו - עד עין חווה. ביום השלישי חזרה אל הכביש ו - טרמפ הביתה. כך אינך תלוי ברכב כלל, פרט לתקווה שיעצרו לך - לא מאמין שתהיה בעיה עם זה. מים - קח איתך. עכשיו השמש לא מאוד קופחת/מקפחת כך שתוכל לסחובם על גבך. ההבדל בין עין עבדת לקבר זניח כך שתמלא לפני הירידה לנחל.
 

danaa12

New member
טיול

עמית בוקר טוב, אשמח אם תציע מקום טיול שניתן ל"היזרק " שם ללא הפרעה אך גם לא מסוכן ביטחונית.
 
יש לא מעטים

ברחבי הנגב יש לא מעט פינות כאלו. המגבלה העיקרית היא של שמירת טבע - לינה בחניוני הלילה המאושרים בלבד, כך שלא ניתן לישון בכל מקום. באמצע השבוע, כמעט ואין מטיילים כך שאפשר למשל להקים "מחנה" בחניון הלילה ליד עין עקב (כחצי שעה ברגל מהמעיין), וליהנות משקט רוב הזמן, כמו גם ממי שתייה מהמעיין (חובה להצטייד בטבליות לטיהור מים!).
 

haggibar

New member
בעין עקב תחתון מים מלוחים

לפחות לטעמי, כך שיש לאגור מים ספייר... עין עקב עליון מתוק יותר, אבל עדיין צריך טבליות טיהור. כשיצאנו לפני יותר מ- 10 שנים לנחל חווה מדריך החל"ט המליץ שנמלא מים בעין חווה, וכשהגענו (צולעים, חבולים, יבשים וצמאים) אז לקח לנו שעה למלא שולשת רבעי בקבוק מהזרזיף העלוב... ביי.
 

ערן ערן

New member
מעיינות וטיהור מים

עין חווה- נכון ללפני שבוע, המעיין שופע מים (טובים לשתייה... אני עוד בחיים) אבל באמצע השבוע נדמה לי שזה שטח אש.( אפשר לבדוק בגב מפת הסימון- תיאום טיולים) עין עקב תחתון- נכון לקיץ האחרון, מים קצת מלוחים אבל ניתנים לשתייה. עין זיק/שביב- נכון לקיץ האחרון, אחד יבש לחלוטין (לא מצאתי אותו) והשני נותן זרזיף דק שמסופקני אם אפשר למלא ממנו משהו. בענייני טיהור, יוד עדיף על כלור. 5 טיפות איודין לליטר- לחכות חצי שעה. לסילוק טעם היוד- לסחוט קצת לימון לתוך הבקבוק.
 

ששש

New member
טיהור מים

למידע מקיף בנושא פורום למטייל\ ציוד חפש תחת "טיהור" וכד' הרבה מידע מצויין.
 
למעלה