טוב, כבר אמרתי שאני מאושרת

מצב
הנושא נעול.

אגוזים1

New member
טוב, כבר אמרתי שאני מאושרת

טוב, כבר אמרתי שאני מאושרת
מהמעבר? (טפו טפו טפו
) אני יודעת שעוד לא עבר המון זמן אבל הייתי חייבת כבר לשתף... הילדה מאושרת (טוב, כזכור זו ילדה שמוצאת ממה להנות בכל מקום!!! אושר של ילדה) אבל בפעם הראשונה גם אני מאושרת (מבית הספר הכוונה). איזה אושר לראות את הילדה לומדת. פשוט לומדת. ויותר חשוב, נהנית ללמוד. כבר מזמן היה ידוע לי שהיא מאוד אוהבת את המקצוע גוף האדם. עד אתמול היא לא הייתה רושמת/מעתיקה מהלוח. יש לה קושי בכתיבה (קשור במוטוריקה גסה) ובהעתקה מלוח (קשור לקושי בראיה). כבר כמה פעמים שאני מנסה לדרבן אותה כן לכתוב. להראות לה את הצדדים החיוביים של שמירת המידע גם בכתב. לדרבן אותה מרצון לא בגלל שמכריחים. אתמול היא חזרה, גאה ומאושרת עם שני דפים מלאים. ואמרה שאפילו היא נהנתה מזה ושמעכשיו היא תמיד תכתוב. ואני, אני הסתכלתי במחברת והייתי מאושרת. כמובן על עצם ההתגברות על הקשיים (מרצון ולא מהכרח) וגם על התוכן. רציני, מעניין, יורד לפרטים. ממש ממש ב"רמה". לא פלא שזה מעניין אותה (לפחות בבית הספר שלנו לא היה סיכוי לילדה, עוד לא בת תשע, ללמוד על המוגלובין, התקשרות עם חמצן, מערכת הלב והדם, מבנה התא, DNA, ועוד ועוד) וזו רק דוגמא אחת... אז נכון שלא הכל מושלם. לא מכירה דבר "מושלם". אבל בנתיים... טוב, כבר אמרתי טפו טפו טפו
...
 

shani74

New member
לא ברור לי

טוב, כבר אמרתי שאני מאושרת
מהמעבר? (טפו טפו טפו
) אני יודעת שעוד לא עבר המון זמן אבל הייתי חייבת כבר לשתף... הילדה מאושרת (טוב, כזכור זו ילדה שמוצאת ממה להנות בכל מקום!!! אושר של ילדה) אבל בפעם הראשונה גם אני מאושרת (מבית הספר הכוונה). איזה אושר לראות את הילדה לומדת. פשוט לומדת. ויותר חשוב, נהנית ללמוד. כבר מזמן היה ידוע לי שהיא מאוד אוהבת את המקצוע גוף האדם. עד אתמול היא לא הייתה רושמת/מעתיקה מהלוח. יש לה קושי בכתיבה (קשור במוטוריקה גסה) ובהעתקה מלוח (קשור לקושי בראיה). כבר כמה פעמים שאני מנסה לדרבן אותה כן לכתוב. להראות לה את הצדדים החיוביים של שמירת המידע גם בכתב. לדרבן אותה מרצון לא בגלל שמכריחים. אתמול היא חזרה, גאה ומאושרת עם שני דפים מלאים. ואמרה שאפילו היא נהנתה מזה ושמעכשיו היא תמיד תכתוב. ואני, אני הסתכלתי במחברת והייתי מאושרת. כמובן על עצם ההתגברות על הקשיים (מרצון ולא מהכרח) וגם על התוכן. רציני, מעניין, יורד לפרטים. ממש ממש ב"רמה". לא פלא שזה מעניין אותה (לפחות בבית הספר שלנו לא היה סיכוי לילדה, עוד לא בת תשע, ללמוד על המוגלובין, התקשרות עם חמצן, מערכת הלב והדם, מבנה התא, DNA, ועוד ועוד) וזו רק דוגמא אחת... אז נכון שלא הכל מושלם. לא מכירה דבר "מושלם". אבל בנתיים... טוב, כבר אמרתי טפו טפו טפו
...
לא ברור לי
למה את מעודדת אותה לכתוב בזמן השיעור. אני בכלל לא משוכנעת שזה תורם ללמידה, ומכירה הרבה מאוד אנשים מאוד חכמים שגם באוניברסיטה לא רושמים כלום, ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים - בעוד הם היחידים שממש מצליחים להטמיע מידע מהשיעור עצמו (ולא רק מהקריאה בדיעבד), וגם ההשתתפות שלהם בשיעור מעידה שהם מבינים הרבה יותר מכל מי שמנסה להספיק ולסכם הכל. נראה לי שהסיכום בזמן השיעור מבטל כמעט את הערך של הוראה פרונטלית. אם יש לה קושי בכתיבה, היא יכולה להתאמן עליו בהזדמנויות אחרות, ולאו דווקא בשיעור.
 

lichdog

New member
בתור תלמיד שכזה,

לא ברור לי
למה את מעודדת אותה לכתוב בזמן השיעור. אני בכלל לא משוכנעת שזה תורם ללמידה, ומכירה הרבה מאוד אנשים מאוד חכמים שגם באוניברסיטה לא רושמים כלום, ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים - בעוד הם היחידים שממש מצליחים להטמיע מידע מהשיעור עצמו (ולא רק מהקריאה בדיעבד), וגם ההשתתפות שלהם בשיעור מעידה שהם מבינים הרבה יותר מכל מי שמנסה להספיק ולסכם הכל. נראה לי שהסיכום בזמן השיעור מבטל כמעט את הערך של הוראה פרונטלית. אם יש לה קושי בכתיבה, היא יכולה להתאמן עליו בהזדמנויות אחרות, ולאו דווקא בשיעור.
בתור תלמיד שכזה,
מסכים עם כל מילה. אני זוכר את עצמי נאבק לסכם את השיעורים, לכתוב בזמן השיעור ולהעתיק מהלוח, במקום פשוט להקשיב. בשלב מסויים, שלא כל-כך ברור לי מתי היה, הבנתי שיותר טוב לי פשוט להקשיב לחומר ולהבין אותו, מאשר להעתיק אותו כדי להבין אותו בבית.
 

אגוזים1

New member
בגלל זה

לא ברור לי
למה את מעודדת אותה לכתוב בזמן השיעור. אני בכלל לא משוכנעת שזה תורם ללמידה, ומכירה הרבה מאוד אנשים מאוד חכמים שגם באוניברסיטה לא רושמים כלום, ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים - בעוד הם היחידים שממש מצליחים להטמיע מידע מהשיעור עצמו (ולא רק מהקריאה בדיעבד), וגם ההשתתפות שלהם בשיעור מעידה שהם מבינים הרבה יותר מכל מי שמנסה להספיק ולסכם הכל. נראה לי שהסיכום בזמן השיעור מבטל כמעט את הערך של הוראה פרונטלית. אם יש לה קושי בכתיבה, היא יכולה להתאמן עליו בהזדמנויות אחרות, ולאו דווקא בשיעור.
בגלל זה
עודדתי ולא הכרחתי
... אני חושבת שיש הבדל גדול. את לא?... נכון שלא לכולם זה עוזר. ובהחלט נכון שיש אנשים שזה מפריע להם. אבל יש אנשים שזה דווקא עוזר להם... עד שלא תנסה לא תדע, לא? אני הרגשתי שהיו הרבה דברים שהיא רצתה לספר לי ולא זכרה את שמם והיה לה עצוב על כך. לכן עודדתי אותה כן לנסות לכתוב למרות הקושי. ועובדה שלאחר שהיא ניסתה היא החליטה שהיא רוצה לנסות ולהמשיך בזה... לא רואה שום בעיה עם מה שעשיתי
אגב, כתיבה סלקטיבית מתוך בחירה שלך מה חשוב לכתוב ומה לא, דווקא יכולה להיות מאוד מועילה. זה לא דבר קל וזה בהחלט דבר שלדעתי כדאי לתרגל (שוב, במידה וזה לא מוציא אותך לחלוטין מריכוז, אני יודעת שיש אנשים כאלו). מה שהיא "תרגלה" עד עכשיו בבית הספר הקודם היה העתקה מסיבית של המון המון חומר שנכתב על ידי המורה לאחר שנלעס עד זרא בשיעור. (אני יודעת, אני קראתי את מה שהיא כתבה אז ותאמין לי שהבנתי אותה למה היא למדה לשנוא ולפחוד מלכתוב ולהעתיק מהלוח. הדבר היחיד שזה גרם היה רק להשניא עליה את השיעורים. לא יותר...) מה שאני הצעתי לה, זה שאם המורה כותב או מדבר על משהו שמעניין וחשוב לה ושהיא רוצה לזכור גם את הפרטים (מה שכאמור היא רצתה) כדאי לה לנסות לכתוב את זה. את צריכה לראות את מה שהיא כתבה. כל כך מתומצת, ענייני, עיקרי. לא ראיתי שום דבר תפל במה שהיא בחרה לרשום. אולי גם בגלל זה היא נהנתה כל כך, גם בעצמה, מהתוצאה.
 

shani74

New member
../images/Emo45.gif

בגלל זה
עודדתי ולא הכרחתי
... אני חושבת שיש הבדל גדול. את לא?... נכון שלא לכולם זה עוזר. ובהחלט נכון שיש אנשים שזה מפריע להם. אבל יש אנשים שזה דווקא עוזר להם... עד שלא תנסה לא תדע, לא? אני הרגשתי שהיו הרבה דברים שהיא רצתה לספר לי ולא זכרה את שמם והיה לה עצוב על כך. לכן עודדתי אותה כן לנסות לכתוב למרות הקושי. ועובדה שלאחר שהיא ניסתה היא החליטה שהיא רוצה לנסות ולהמשיך בזה... לא רואה שום בעיה עם מה שעשיתי
אגב, כתיבה סלקטיבית מתוך בחירה שלך מה חשוב לכתוב ומה לא, דווקא יכולה להיות מאוד מועילה. זה לא דבר קל וזה בהחלט דבר שלדעתי כדאי לתרגל (שוב, במידה וזה לא מוציא אותך לחלוטין מריכוז, אני יודעת שיש אנשים כאלו). מה שהיא "תרגלה" עד עכשיו בבית הספר הקודם היה העתקה מסיבית של המון המון חומר שנכתב על ידי המורה לאחר שנלעס עד זרא בשיעור. (אני יודעת, אני קראתי את מה שהיא כתבה אז ותאמין לי שהבנתי אותה למה היא למדה לשנוא ולפחוד מלכתוב ולהעתיק מהלוח. הדבר היחיד שזה גרם היה רק להשניא עליה את השיעורים. לא יותר...) מה שאני הצעתי לה, זה שאם המורה כותב או מדבר על משהו שמעניין וחשוב לה ושהיא רוצה לזכור גם את הפרטים (מה שכאמור היא רצתה) כדאי לה לנסות לכתוב את זה. את צריכה לראות את מה שהיא כתבה. כל כך מתומצת, ענייני, עיקרי. לא ראיתי שום דבר תפל במה שהיא בחרה לרשום. אולי גם בגלל זה היא נהנתה כל כך, גם בעצמה, מהתוצאה.

את צודקת שכדאי לה לבחון את היכולות של עצמה ואת מה שעוזר לה ללמוד. התכוונתי רק שאני מתנגדת להתייחסות אל סיכום השיעור או אל כתיבה בזמן השיעור כאל הדרך היחידה ללימוד, ולהכוונת כל הילדים ללימוד בדרך הזו. אני, כשלעצמי, למשל, כשלא סיכמתי לבד (בחטיבה) והעתקתי מחברות, קיבלתי ציונים נמוכים יותר מהציונים שקיבלתי בתיכון, כשכן סיכמתי. מצד שני, באוניברסיטה הרבה פעמים הכתיבה גרמה לי לאבד את הקשר לשיעור, אבל מאחר שלמדתי כמעט אך ורק עם בנים, הייתי חייבת לכתוב - אחרת לאף אחד לא היו סיכומים, כולנו היינו נכשלים, המדינה הייתה מתמוטטת, ואחמדינג'אד היה יושב עכשיו אצלך בסלון...
 

אגוזים1

New member
../images/Emo6.gif


את צודקת שכדאי לה לבחון את היכולות של עצמה ואת מה שעוזר לה ללמוד. התכוונתי רק שאני מתנגדת להתייחסות אל סיכום השיעור או אל כתיבה בזמן השיעור כאל הדרך היחידה ללימוד, ולהכוונת כל הילדים ללימוד בדרך הזו. אני, כשלעצמי, למשל, כשלא סיכמתי לבד (בחטיבה) והעתקתי מחברות, קיבלתי ציונים נמוכים יותר מהציונים שקיבלתי בתיכון, כשכן סיכמתי. מצד שני, באוניברסיטה הרבה פעמים הכתיבה גרמה לי לאבד את הקשר לשיעור, אבל מאחר שלמדתי כמעט אך ורק עם בנים, הייתי חייבת לכתוב - אחרת לאף אחד לא היו סיכומים, כולנו היינו נכשלים, המדינה הייתה מתמוטטת, ואחמדינג'אד היה יושב עכשיו אצלך בסלון...
 
גם אני לומדת רק עם בנים


את צודקת שכדאי לה לבחון את היכולות של עצמה ואת מה שעוזר לה ללמוד. התכוונתי רק שאני מתנגדת להתייחסות אל סיכום השיעור או אל כתיבה בזמן השיעור כאל הדרך היחידה ללימוד, ולהכוונת כל הילדים ללימוד בדרך הזו. אני, כשלעצמי, למשל, כשלא סיכמתי לבד (בחטיבה) והעתקתי מחברות, קיבלתי ציונים נמוכים יותר מהציונים שקיבלתי בתיכון, כשכן סיכמתי. מצד שני, באוניברסיטה הרבה פעמים הכתיבה גרמה לי לאבד את הקשר לשיעור, אבל מאחר שלמדתי כמעט אך ורק עם בנים, הייתי חייבת לכתוב - אחרת לאף אחד לא היו סיכומים, כולנו היינו נכשלים, המדינה הייתה מתמוטטת, ואחמדינג'אד היה יושב עכשיו אצלך בסלון...
גם אני לומדת רק עם בנים
(כן, הסמסטר זה אך ורק) ובואי נאמר בעדינות שזה שאני אכתוב לא ממש יעזור לעצור את תוכנית הגרעין של אחמדינג'אד, ההפך
 
"ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים"

לא ברור לי
למה את מעודדת אותה לכתוב בזמן השיעור. אני בכלל לא משוכנעת שזה תורם ללמידה, ומכירה הרבה מאוד אנשים מאוד חכמים שגם באוניברסיטה לא רושמים כלום, ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים - בעוד הם היחידים שממש מצליחים להטמיע מידע מהשיעור עצמו (ולא רק מהקריאה בדיעבד), וגם ההשתתפות שלהם בשיעור מעידה שהם מבינים הרבה יותר מכל מי שמנסה להספיק ולסכם הכל. נראה לי שהסיכום בזמן השיעור מבטל כמעט את הערך של הוראה פרונטלית. אם יש לה קושי בכתיבה, היא יכולה להתאמן עליו בהזדמנויות אחרות, ולאו דווקא בשיעור.
"ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים"
אז אם הם ילמדו לסכם (בניגוד ללתעד כל שיעול ויריקה של המרצה) לעצמם הם גם יבינו וגם יהיו להם סיכומים שנכתבו ע"י בן אדם שמבין. לכל אחד כדאי ללמוד ולגלות באיזו צורה הנייר עוזר לו. אחרי אי אפשר לקרוא בכלל ובטח שלא ללמוד מסיכומים שלי אבל כתיבה גם |דגש|עוזרת לי להתרכז וגם עוזרת לי אח"כ להזכר בלוח (זכרון צילומי).
 

מיקי51

New member
כדאי לעקוב

"ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים"
אז אם הם ילמדו לסכם (בניגוד ללתעד כל שיעול ויריקה של המרצה) לעצמם הם גם יבינו וגם יהיו להם סיכומים שנכתבו ע"י בן אדם שמבין. לכל אחד כדאי ללמוד ולגלות באיזו צורה הנייר עוזר לו. אחרי אי אפשר לקרוא בכלל ובטח שלא ללמוד מסיכומים שלי אבל כתיבה גם |דגש|עוזרת לי להתרכז וגם עוזרת לי אח"כ להזכר בלוח (זכרון צילומי).
כדאי לעקוב
לי לא היו מחברות לא בתיכון ולא באוניברסיטה. כל פעם שניסיתי להיות "תלמיד טוב" ולסכם, איבדתי את ההקשר. יכול להיות שזאת בעיה מגדרית (כידוע, בני מיני אינם מסוגלים לבצע שתי פעולות באופן סימולטני), אבל אני באמת חושב שמדובר בעניין אישי. יש כאלה שמיטיבים לההבין את החומר ולהטמיעו בעזרת כתיבה, ואחרים שלהם זה דווקא מפריע. אם יש לה בעיה מוטורית (כמוני למשל), ניתן להניח שהיא תבזבז הרבה זמן על טכניקה ולא על מהות. זאת נקודה שכדאי לך לקחת בחשבון. כמו כן, לאלה המסכמים יש יתרון שהם מעסיקים עצמם גם כאשר השיעור מעמם עד מוות, שעה שמי שמנסה להבין את הנאמר בו עלול להרדם, לצייר, לשחק כל מיני משחקים וכו'.
 

אגוזים1

New member
לגבי הבעיה המוטורית

כדאי לעקוב
לי לא היו מחברות לא בתיכון ולא באוניברסיטה. כל פעם שניסיתי להיות "תלמיד טוב" ולסכם, איבדתי את ההקשר. יכול להיות שזאת בעיה מגדרית (כידוע, בני מיני אינם מסוגלים לבצע שתי פעולות באופן סימולטני), אבל אני באמת חושב שמדובר בעניין אישי. יש כאלה שמיטיבים לההבין את החומר ולהטמיעו בעזרת כתיבה, ואחרים שלהם זה דווקא מפריע. אם יש לה בעיה מוטורית (כמוני למשל), ניתן להניח שהיא תבזבז הרבה זמן על טכניקה ולא על מהות. זאת נקודה שכדאי לך לקחת בחשבון. כמו כן, לאלה המסכמים יש יתרון שהם מעסיקים עצמם גם כאשר השיעור מעמם עד מוות, שעה שמי שמנסה להבין את הנאמר בו עלול להרדם, לצייר, לשחק כל מיני משחקים וכו'.
לגבי הבעיה המוטורית
אתה כמובן צודק. אנחנו עובדים גם על זה. יש לה גם שיעור (בבית הספר) שבא לחזק ולשפר את זה והכי חשוב היא הולכת לחוג שחיה (אצלה בעיקר יש צורך לחזק את חגורת הכתפיים).
 

פלגיה

New member
זה סותר

"ואחר כך לוקחים סיכומים מאחרים"
אז אם הם ילמדו לסכם (בניגוד ללתעד כל שיעול ויריקה של המרצה) לעצמם הם גם יבינו וגם יהיו להם סיכומים שנכתבו ע"י בן אדם שמבין. לכל אחד כדאי ללמוד ולגלות באיזו צורה הנייר עוזר לו. אחרי אי אפשר לקרוא בכלל ובטח שלא ללמוד מסיכומים שלי אבל כתיבה גם |דגש|עוזרת לי להתרכז וגם עוזרת לי אח"כ להזכר בלוח (זכרון צילומי).
זה סותר
הפעילות של האזנה לשיעור והבנת החומר, סותרת את הפעילות של הכתיבה. בגלל זה לטעמי אין דבר כזה "סיכומים טובים", אלא אם במשך ההרצאה ניתן זמן מיוחד לשם סיכום, ובו המרצה לא מדבר. בן הזוג שלי הוא מורה, והוא מעודד תלמידים להקשיב ולהשתתף, ולא לסכם מחוץ לזמן המיוחד שהוא נותן לזה בשיעור. הניסיון האישי שלי - אני צריכה להקשיב, ולהתעסק בו זמנית בפעילות שלא מצריכה ריכוז (כמו קשקוש על דף). אם הקשבתי - אני לא צריכה סיכומים. אני זוכרת טוב יותר. הדבר הטוב ביותר שיכול להיות הוא - הקלטת ההרצאה, ואז האזנה חוזרת, וסיכום לאחר מכן. מעטים המורים שיסכימו לדבר כזה.
 

אגוזים1

New member
אין ספק

זה סותר
הפעילות של האזנה לשיעור והבנת החומר, סותרת את הפעילות של הכתיבה. בגלל זה לטעמי אין דבר כזה "סיכומים טובים", אלא אם במשך ההרצאה ניתן זמן מיוחד לשם סיכום, ובו המרצה לא מדבר. בן הזוג שלי הוא מורה, והוא מעודד תלמידים להקשיב ולהשתתף, ולא לסכם מחוץ לזמן המיוחד שהוא נותן לזה בשיעור. הניסיון האישי שלי - אני צריכה להקשיב, ולהתעסק בו זמנית בפעילות שלא מצריכה ריכוז (כמו קשקוש על דף). אם הקשבתי - אני לא צריכה סיכומים. אני זוכרת טוב יותר. הדבר הטוב ביותר שיכול להיות הוא - הקלטת ההרצאה, ואז האזנה חוזרת, וסיכום לאחר מכן. מעטים המורים שיסכימו לדבר כזה.
אין ספק
שאם זוכרים הכל בלי לכתוב, אין שום צורך בכתיבה... אבל מה קורה אם לא זוכרים??? מה קורה עם אלו שזוכרים טוב יותר רק דברים שהם כתבו. (יש כאלו שיש להם זיכרון צילומי ומה שהם רואים הם זוכרים, יש כאלו שיש להם זיכרון שמיעתי ומה שהם שומעים הם זוכרים ויש כאלו שצריכים לכתוב על מנת לזכור הכי טוב (שילוב של זיכרון צילומי - על הדף וזיכרון שנובע מעצם הכתיבה האישית). בקיצור, כל אחד צריך למצוא לעצמו את הדרך הכי טובה
 

פלגיה

New member
אמרתי

אין ספק
שאם זוכרים הכל בלי לכתוב, אין שום צורך בכתיבה... אבל מה קורה אם לא זוכרים??? מה קורה עם אלו שזוכרים טוב יותר רק דברים שהם כתבו. (יש כאלו שיש להם זיכרון צילומי ומה שהם רואים הם זוכרים, יש כאלו שיש להם זיכרון שמיעתי ומה שהם שומעים הם זוכרים ויש כאלו שצריכים לכתוב על מנת לזכור הכי טוב (שילוב של זיכרון צילומי - על הדף וזיכרון שנובע מעצם הכתיבה האישית). בקיצור, כל אחד צריך למצוא לעצמו את הדרך הכי טובה
אמרתי
המורה צריך לאפשר בכיתה פרקי זמן המיועדים לסיכום החומר. לא נראית לי דרישה מופרזת ממורים
 

אגוזים1

New member
לזה אני מסכימה בהחלט../images/Emo45.gif

אמרתי
המורה צריך לאפשר בכיתה פרקי זמן המיועדים לסיכום החומר. לא נראית לי דרישה מופרזת ממורים
לזה אני מסכימה בהחלט

אגב, אני מניחה שכך היה בשיעור... היא פשוט לא הייתה כותבת גם כאשר ניתן הזמן לכך...
 

אגוזים1

New member
אופס ברח לי...

אין ספק
שאם זוכרים הכל בלי לכתוב, אין שום צורך בכתיבה... אבל מה קורה אם לא זוכרים??? מה קורה עם אלו שזוכרים טוב יותר רק דברים שהם כתבו. (יש כאלו שיש להם זיכרון צילומי ומה שהם רואים הם זוכרים, יש כאלו שיש להם זיכרון שמיעתי ומה שהם שומעים הם זוכרים ויש כאלו שצריכים לכתוב על מנת לזכור הכי טוב (שילוב של זיכרון צילומי - על הדף וזיכרון שנובע מעצם הכתיבה האישית). בקיצור, כל אחד צריך למצוא לעצמו את הדרך הכי טובה
אופס ברח לי...
לפני שהספקתי לסיים. בקיצור, כל אחד צריך למצוא לעצמו את הדרך הכי טובה עבורו.... את זה ניתן לעשות רק על ידי ניסוי וטעיה (לדעתי). כאשר יש קשיים אוביקטיבים או פחדים שמקורם בנסיון לא יעיל בעבר, ילדים (וגם מבוגרים) לפעמים לא ממש מנסים את כל האופציות ויכולים בכך לפספס את הדרך שלהם וחבל... אני מניחה שאם הילדה הייתה חוזרת "ושופכת" את כל החומר שהיא שמעה בשיעור החוצה, ולא נתקעת עם פרטים שהיא לא זכרה (בעיקר שמות של דברים) לא הייתי בכלל מעלה את הנושא. אבל זה הפריע לה ולכן הצעתי פתרון... אולי לא פתרון אופטימאלי אבל פתרון אפשרי שיכול היה אולי לעזור לה. ועובדה שאמנם כך היה. (לדעתי קצת קשה להתווכח עם תוצאות. בכל השרשור הזה לא טענתי שזו דרך הלמידה היחידה). אגב, אני ממש אבל ממש לא מכירה הרבה ילדים שבגיל תשע יקליטו את השיעור, יחזרו הביתה אחרי יום לימודים וישמיעו לעצמם שוב את השיעור מהתחלה רק על מנת לסכם אותו. אותי למשל זה היה יכול לשגע...
 

קיטס

New member
דווקא אצלנו הסכימו (בכיתה ח')

זה סותר
הפעילות של האזנה לשיעור והבנת החומר, סותרת את הפעילות של הכתיבה. בגלל זה לטעמי אין דבר כזה "סיכומים טובים", אלא אם במשך ההרצאה ניתן זמן מיוחד לשם סיכום, ובו המרצה לא מדבר. בן הזוג שלי הוא מורה, והוא מעודד תלמידים להקשיב ולהשתתף, ולא לסכם מחוץ לזמן המיוחד שהוא נותן לזה בשיעור. הניסיון האישי שלי - אני צריכה להקשיב, ולהתעסק בו זמנית בפעילות שלא מצריכה ריכוז (כמו קשקוש על דף). אם הקשבתי - אני לא צריכה סיכומים. אני זוכרת טוב יותר. הדבר הטוב ביותר שיכול להיות הוא - הקלטת ההרצאה, ואז האזנה חוזרת, וסיכום לאחר מכן. מעטים המורים שיסכימו לדבר כזה.
דווקא אצלנו הסכימו (בכיתה ח')
קנינו MP3 הזול ביותר, הסברנו את העניין המוטורי + בעיית הקשב, והמורים הסכימו. זה בעיקר מחזק את הביטחון שלא התפספס שום דבר בשיעור.
 

פלגיה

New member
נהדר

דווקא אצלנו הסכימו (בכיתה ח')
קנינו MP3 הזול ביותר, הסברנו את העניין המוטורי + בעיית הקשב, והמורים הסכימו. זה בעיקר מחזק את הביטחון שלא התפספס שום דבר בשיעור.
נהדר
אני מאוד שמחה לשמוע (אגב - בן הזוג שלי גם מקליט בעצמו שיעורים שלו ומחלק דיסקים לתלמידות לפני הבגרות)
 

אגוזים1

New member
ואחר כך הוא חוזר על כל השיעורים?../images/Emo2.gif

דווקא אצלנו הסכימו (בכיתה ח')
קנינו MP3 הזול ביותר, הסברנו את העניין המוטורי + בעיית הקשב, והמורים הסכימו. זה בעיקר מחזק את הביטחון שלא התפספס שום דבר בשיעור.
ואחר כך הוא חוזר על כל השיעורים?

כל הכבוד לו
אגב, ללקויי ראיה יש מכשיר שנקרא "מימיו" שמעביר את כל החומר שהמורה כותבת על הלוח למחשב (לדוגמא נישא) שיושב ליד התלמיד. בצורה כזו הוא גם יכול לראות את מה שכתוב על הלוח וגם כל השיעור נשמר בזכרון של המחשב (אני מניחה שאין בעיה לחבר גם מקרופון וכך אפשר במקביל גם להקליט את השיעור). לנו עוד אין ניסיון עם המכשיר הזה כי לא נראה לי שבגיל של ביתי (תשע) זה מתאים. זה המון אחריות וסירבול. אבל נראה לי שזה מאוד יכול להתאים לתיכון ובעיקר לאוניברסיטה. אגב, לדעתי, זה יכול להיות פתרון טוב גם לילדים עם בעיות אחרות (כגון קשב וריכוז או דיסלקציה)...
 
../images/Emo45.gif ככה אנחנו לומדים אפילו פיזיקה

ואחר כך הוא חוזר על כל השיעורים?

כל הכבוד לו
אגב, ללקויי ראיה יש מכשיר שנקרא "מימיו" שמעביר את כל החומר שהמורה כותבת על הלוח למחשב (לדוגמא נישא) שיושב ליד התלמיד. בצורה כזו הוא גם יכול לראות את מה שכתוב על הלוח וגם כל השיעור נשמר בזכרון של המחשב (אני מניחה שאין בעיה לחבר גם מקרופון וכך אפשר במקביל גם להקליט את השיעור). לנו עוד אין ניסיון עם המכשיר הזה כי לא נראה לי שבגיל של ביתי (תשע) זה מתאים. זה המון אחריות וסירבול. אבל נראה לי שזה מאוד יכול להתאים לתיכון ובעיקר לאוניברסיטה. אגב, לדעתי, זה יכול להיות פתרון טוב גם לילדים עם בעיות אחרות (כגון קשב וריכוז או דיסלקציה)...
ככה אנחנו לומדים אפילו פיזיקה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה