חתלתולים חולים

גן חיות

New member
חתלתולים חולים

יש אצלי כרגע, חוץ מהחברה הרגילים, תשעה חתלתולים בגילאים שונים שהגיעו בנסיבות שונות. היום שמנו לב שאחד הבוגרים יותר, כמעט בן שלושה חודשים, מתעטש ומרגיש חם. התנהג כרגיל. הווט ראה אותו, מדד חום, יש חום, יש אנטיביוטיקה. יש משפחה של ארבעה חתלתולים בני בערך שבועיים - שלושה שנמצאים אצלי מעט יותר משבוע. הכי חזק פתאום דמם מפי הטבעת שלשום. דברנו עם הווט ונאמר לנו לעקוב ולראות ולדווח. זה לא חזר על עצמו. הכל היה רגיל. היום פתאום הקטנצ'יק נראה תשוש, רזה וקשה לו לבלוע את החלב שלו. גם העיניים נראות משונות. הווט לא ידע להגיד מה זה. נתן אנטיביוטיקה "רחבת טווח" ואמר שהוא מקווה שזה לא ווירלי . גם הביע חשש להידבקות הגורים האחים. אכן, בערב , עוד שנייםלא נראים טוב והם גם התחילו אנטיביוטיקה. הסבר הבולט ביותר זה העיניים שפתאום נראות מעוותות, מצומצמות, וכאילו מתגלגלות פנימה לתוך הראש. מישהו מכיר מה זה?? יש למישהו ניסיון עם זה???????? (דרך אגב, בעניין שרשור אחר - הווט לא גבה כסף על הביקור או הבדיקה או התרופה, למרות שלא הייתי מתנגד או מבקשת הנחה)
 
תשובה

לא יודע ספציפית מה זה, אבל זה לא נשמע עמודד. גורים כל כך צעירים שחולים, ממש קשה לעזור להם. מחלות דרכי נשימה עליונות נפוצות בחתולונים, ולרוב הן על רקע ויראלי (הרפס, קליצ'י), אבל יש חשיבות לאנטיביוטיקה בשביל למנוע זיהומים משניים. זה מה שיכול לגרום לעיניים להראות מוזר ולהתעטשויות והפרשה. לגבי שלשול בגיל כה צעיר - קשה לדעת. בכל מקרה - צריך להפריד את החולים מהבריאים, ולפעמים אפשר לנסות לתמוך בהם באינפוזיה - מתחת לעור או לתוך העצם (וריד זה לא בדיוק אופציה בכאלה קטנים)
 
למעלה