חשוב לנוסעי "דן"

מצב
הנושא נעול.

cmr

New member
עלות הפעלת מידיבוס

כן ולא
יורם, אני מסכים שלא נראה לי שמישהו בארץ מוכן לסבסד את השירות הזה. אני לא מסכים שזה לא שווה את ההשקעה. תחבורה ציבורית צריכה להיות מספיק מושכת על מנת שאנשים מסויימים יהיו מוכנים לוותר כליל על רכישת רכב פרטי. ישנם מחקרים שמראים שיש תועלת כלכלית למשק בהפעלת תחבורה ציבורית חינם, שזה דבר שבוודאי דורש השקעה מאסיבית. פרופ' דניאל מורגנשטיין כתב על כך מאמר מעניין. לעומת ההשקעה הנדרשת להפעלת תח"צ חינם, נראה לי שההשקעה הנדרשת להפעלה של רשת "שלדית" של קווי מידיבוס בלילה פעם-פעמיים בשעה היא קטנה לאין שעור.
עלות הפעלת מידיבוס
אנא נמוכה בהרבה מעלות הפעלת אוטובוס ההבדל היחידי הינו בעלות הרכישה ובעלות צריכת הדלק אשר אינה משמעותית. משהו צריך לממן את הפעלת השרות בלילה מידיבוס של 20 מקומות ישיבה אינו מכסה את עלות תיפעול השירות
 

alantan

New member
לא כתבתי שהעלות היא שולית

עלות הפעלת מידיבוס
אנא נמוכה בהרבה מעלות הפעלת אוטובוס ההבדל היחידי הינו בעלות הרכישה ובעלות צריכת הדלק אשר אינה משמעותית. משהו צריך לממן את הפעלת השרות בלילה מידיבוס של 20 מקומות ישיבה אינו מכסה את עלות תיפעול השירות
לא כתבתי שהעלות היא שולית
כתבתי שיחסית לתפעול טוטאלי של תחבורה ציבורית חינם, העלות היא שולית. במלים אחרות, אם יתכן שמשתלם למשק להפעיל תחבורה ציבורית חינם, עם כל ההשקעה הכרוכה בכך, אזי נראה לי שיחסית לעלות הזו, עלות הפעלת רשת שלדית של מידיבוסים (או מיניבוסים) בלילה תהיה שולית. לפי ההודעה לעיל של יורם, בלונדון נדרשים 600 אוטובוסים לרשת קווי הלילה לעומת כ-7000 לשעות השיא ביום. לפיכך, נדרשים גם מספר מועט יחסי של נהגים. ואני לא מדבר על הקמת רשת מסועפת של קווי לילה כמו שקיימת בלונדון בשלב ראשון, אלא על הקמת רשת בסיסית ביותר. כן, אתה צודק - מישהו צריך לממן את זה. איני מתנגד להוצאת כספי ציבור על כך. אגב, אפשר גם להכפיל את תעריף הנסיעה בלילה - זה עדיין יהיה זול משמעותית מנסיעה במונית.
 

yblumann

New member
cost of operating Minibuses - bus

לא כתבתי שהעלות היא שולית
כתבתי שיחסית לתפעול טוטאלי של תחבורה ציבורית חינם, העלות היא שולית. במלים אחרות, אם יתכן שמשתלם למשק להפעיל תחבורה ציבורית חינם, עם כל ההשקעה הכרוכה בכך, אזי נראה לי שיחסית לעלות הזו, עלות הפעלת רשת שלדית של מידיבוסים (או מיניבוסים) בלילה תהיה שולית. לפי ההודעה לעיל של יורם, בלונדון נדרשים 600 אוטובוסים לרשת קווי הלילה לעומת כ-7000 לשעות השיא ביום. לפיכך, נדרשים גם מספר מועט יחסי של נהגים. ואני לא מדבר על הקמת רשת מסועפת של קווי לילה כמו שקיימת בלונדון בשלב ראשון, אלא על הקמת רשת בסיסית ביותר. כן, אתה צודק - מישהו צריך לממן את זה. איני מתנגד להוצאת כספי ציבור על כך. אגב, אפשר גם להכפיל את תעריף הנסיעה בלילה - זה עדיין יהיה זול משמעותית מנסיעה במונית.
cost of operating Minibuses - bus
Alan, The daytime London bus network requires 7000 buses and 20000 drivers- which means that on most routes each bus is worked by 3 drivers. Typically the first bus leaves the garage between 5-6am and comes back to the garage between 11pm-1am. The night bus network requires 1.5 drivers per bus [that's because some routes are more intensive than others] , but in general the bus is driven by the same driver. The tendering system in London allow us to find the costs of running minibuses [which are the Dennis Darts] and a conventional double deck bus. The night bus network uses the buses from the daytime allocation. When you compare the published tender results for bus routes,the vehicle pruchasing costs and the fuel consumptions are not mentioned. Nevertheless, the purchasing cost of the bus is 30%, wages and garage costs 40% and fuel costs 30%. A new double deck bus costs £120,000-140,000. a new dart costs about £95,000-110,000 So spread over the life of the bus, it is not so much of a difference. The fuel running costs are more significant. But when there is a tender issued with options for double deck and single deck operation, the costs of single deck operation is cheaper by about 10-15% from double deck. This is not a great difference! For night buses you must add the extra wages costs,as night bus drivers cost the operating company at least twice more than the daytime drivers. So, night bus operation is expensive. the size of the bus does not really matter that much. if you have a bus out, you might as well use a large bus. Regards Yoram.
 

alantan

New member
יכול להיות שאין יתרון גדול במיניבוס

cost of operating Minibuses - bus
Alan, The daytime London bus network requires 7000 buses and 20000 drivers- which means that on most routes each bus is worked by 3 drivers. Typically the first bus leaves the garage between 5-6am and comes back to the garage between 11pm-1am. The night bus network requires 1.5 drivers per bus [that's because some routes are more intensive than others] , but in general the bus is driven by the same driver. The tendering system in London allow us to find the costs of running minibuses [which are the Dennis Darts] and a conventional double deck bus. The night bus network uses the buses from the daytime allocation. When you compare the published tender results for bus routes,the vehicle pruchasing costs and the fuel consumptions are not mentioned. Nevertheless, the purchasing cost of the bus is 30%, wages and garage costs 40% and fuel costs 30%. A new double deck bus costs £120,000-140,000. a new dart costs about £95,000-110,000 So spread over the life of the bus, it is not so much of a difference. The fuel running costs are more significant. But when there is a tender issued with options for double deck and single deck operation, the costs of single deck operation is cheaper by about 10-15% from double deck. This is not a great difference! For night buses you must add the extra wages costs,as night bus drivers cost the operating company at least twice more than the daytime drivers. So, night bus operation is expensive. the size of the bus does not really matter that much. if you have a bus out, you might as well use a large bus. Regards Yoram.
יכול להיות שאין יתרון גדול במיניבוס
אבל אם יש כאלה ממילא, יכתן שרצוי להשתמש בהם בשעות מסויימות כשהדבר ניתן, ולשחרר את האוטובוסים הרגילים לתחזוקה בלילה. מבחינת הוצאות יחסית להוצאות התפעול עדיין מדובר בתוספת של 6 שעות פעילות על אולי 10% ממערך הקווים, אם אותם קווים הם אלה שממילא פועלים מ-5:00 עד 23:00. כלומר, בהערכה בלתי זהירה, מדובר בתוספת פעילות של 3.33% לעומת הפעילות היומית הרגילה (כפי שכתבת אין צורך לכלול עלויות ציוד שממילא נרכש כבר). אם שכר העבודה הוא בערך 50% מהעלויות תפעול בשעות היום (הרי בארץ השכר קצת יותר נמוך מאשר בבריטניה, ונדמה לע שיש פחות מועסקים לאוטובוס), הרי שמדובר בתוספת של כ-5% לעלות התפעול היומי. יקר, אבל לא בלתי אפשרי.
 

איליה.

New member
עובדה שיש מוניות שירות בקו 16 בלילה

אין ביקוש (לפחות כיום)

לפני כמה שנים, דן ואגד ניסו להפעיל שירות לילי בחודשי הקיץ לטובת כל הבליינים הצעירים. דן הפעיל את קו 266 שפעל מחצות עד 5 בבוקר. הקו עשה סיבוב ענק דרך מרכז ת"א, ר"ג, קרית אונו, גני תקווה עד לפ"ת. היה גם קו 19/47, כך הוא סומן על התחנות, שנסע במסלול הקווים 19 ו 47. לאחר קיץ אחד הקוים בוטלו. אגד הפעיל גם קו ארוך ומייגע, קו 555, שיצא מכ"ס, רעננה, הרצליה, ת"א לאורכה, חולון, רשל"צ עד רחובות. היה עוד נסיון מצד אגד לפני שנתיים להפעיל את קו 480 עד 1 בלילה. מחוסר ביקוש הנסיעות המאוחרות בוטלו. לטעמי ישנה הצדקה לקוי לילה, אך צריך להפעיל אותם במיניבוסים קטנים. זה יותר חסכוני לחברה המפעילה. כנראה שצריך לחכות כמה שנים עד שיסתדר הבלאגן פה.
עובדה שיש מוניות שירות בקו 16 בלילה
ויש מוניות שירות בלילה אפילו בקו 271 נהריה-חיפה. ויש המון ספיישלים שאוספים נוסעים ברחוב אלנבי לכל הפרברים. אז כנראה שיש ביקוש.
 
ומוניות שירות של 66 שתמיד עמוסות...

עובדה שיש מוניות שירות בקו 16 בלילה
ויש מוניות שירות בלילה אפילו בקו 271 נהריה-חיפה. ויש המון ספיישלים שאוספים נוסעים ברחוב אלנבי לכל הפרברים. אז כנראה שיש ביקוש.
ומוניות שירות של 66 שתמיד עמוסות...
 

cmr

New member
מוניות בלילה

עובדה שיש מוניות שירות בקו 16 בלילה
ויש מוניות שירות בלילה אפילו בקו 271 נהריה-חיפה. ויש המון ספיישלים שאוספים נוסעים ברחוב אלנבי לכל הפרברים. אז כנראה שיש ביקוש.
מוניות בלילה
המו7ניות בלילה יוצאות רק בתפוסה מלאה ןאין להם לוח זמנים, אשר נדרש ברשיון קו אוטובוס
 

איליה.

New member
סבבה, אבל עובדה שהן יוצאות!

מוניות בלילה
המו7ניות בלילה יוצאות רק בתפוסה מלאה ןאין להם לוח זמנים, אשר נדרש ברשיון קו אוטובוס
סבבה, אבל עובדה שהן יוצאות!
סימן שיש ביקוש! ואם לאנשים יהיה לוח זמנים של האוטובוס זמין ונגיש, אז הם יוכלו לדעת מתי להגיע לתחנה, ואז גם המידיבוס הלילי של דן ייצא בתפוסה מלאה.
 

seffic

New member
הם גם מפקיעים מחירים!

מוניות בלילה
המו7ניות בלילה יוצאות רק בתפוסה מלאה ןאין להם לוח זמנים, אשר נדרש ברשיון קו אוטובוס
הם גם מפקיעים מחירים!
כל ענף המוניות פרוץ בארץ, גם אלו שיש להם רשיון מתנהגים כמו חאפרים. ממש עולם תחתון.
 

איליה.

New member
נכון, בלילה אף אחד לא הסכים לקחת

הם גם מפקיעים מחירים!
כל ענף המוניות פרוץ בארץ, גם אלו שיש להם רשיון מתנהגים כמו חאפרים. ממש עולם תחתון.
נכון, בלילה אף אחד לא הסכים לקחת
אותי מתל אביב לראשון עם מונה. כולם דורשים מחיר נקוב של 70-80 ש"ח, בניגוד לחוק.
 

mister K

New member
קווי לילה

אין ביקוש (לפחות כיום)

לפני כמה שנים, דן ואגד ניסו להפעיל שירות לילי בחודשי הקיץ לטובת כל הבליינים הצעירים. דן הפעיל את קו 266 שפעל מחצות עד 5 בבוקר. הקו עשה סיבוב ענק דרך מרכז ת"א, ר"ג, קרית אונו, גני תקווה עד לפ"ת. היה גם קו 19/47, כך הוא סומן על התחנות, שנסע במסלול הקווים 19 ו 47. לאחר קיץ אחד הקוים בוטלו. אגד הפעיל גם קו ארוך ומייגע, קו 555, שיצא מכ"ס, רעננה, הרצליה, ת"א לאורכה, חולון, רשל"צ עד רחובות. היה עוד נסיון מצד אגד לפני שנתיים להפעיל את קו 480 עד 1 בלילה. מחוסר ביקוש הנסיעות המאוחרות בוטלו. לטעמי ישנה הצדקה לקוי לילה, אך צריך להפעיל אותם במיניבוסים קטנים. זה יותר חסכוני לחברה המפעילה. כנראה שצריך לחכות כמה שנים עד שיסתדר הבלאגן פה.
קווי לילה
תיקון קטן. בקיץ 2000 או 2001 הופעל קו 480 בשני הכיוונים במתכונת לילה מיוחדת שבה מחצות ועד 5 בבוקר יצא אוטובוס בכל שעה עגולה, ולא רק עד 1 בלילה. כנראה שהסידור הזה לא השתלם לאגד ולכן הוא בוטל. לדעתי צריך להפעיל שירות לילה דווקא בקווים העירוניים והפרבריים, ולאו דווקא בקווים הבינעירוניים. אני זוכר שלפני כמה שנים נסעתי באוטובוס הלפני אחרון של קו 68 (בימיו הטובים כשעוד הופעל ע"י דן) שיצא אז מהתחנה המרכזית בשעה 23:30 (כיום ב-23:40). האוטובוס היה מלא כמעט לחלוטין ונדמה לי שבז'בוטינסקי אף עמדו אנשים. אם בקו זה ובקווים מרכזיים אחרים יש כזה עומס בשעה 23:30 בלילה, מדוע להפסיק את השירות בחצות ולא להמשיך אותו לפחות עד 2:00? אני בטוח שאם יש עומס כזה בשעה 23:30, אז גם ב-1:30 יהיו נוסעים. מה גם שאם רוצים מפעילי האוטובוסים (ובמיוחד "דן") להילחם בחאפרים, אז אולי בדרך זו הם יצליחו לחסל להם את העסק הלא חוקי שדרכו הם מכניסים לכיסיהם מאות ואלפי שקלים בכל לילה.
 

mister K

New member
וכנ"ל גם בשבתות

קווי לילה
תיקון קטן. בקיץ 2000 או 2001 הופעל קו 480 בשני הכיוונים במתכונת לילה מיוחדת שבה מחצות ועד 5 בבוקר יצא אוטובוס בכל שעה עגולה, ולא רק עד 1 בלילה. כנראה שהסידור הזה לא השתלם לאגד ולכן הוא בוטל. לדעתי צריך להפעיל שירות לילה דווקא בקווים העירוניים והפרבריים, ולאו דווקא בקווים הבינעירוניים. אני זוכר שלפני כמה שנים נסעתי באוטובוס הלפני אחרון של קו 68 (בימיו הטובים כשעוד הופעל ע"י דן) שיצא אז מהתחנה המרכזית בשעה 23:30 (כיום ב-23:40). האוטובוס היה מלא כמעט לחלוטין ונדמה לי שבז'בוטינסקי אף עמדו אנשים. אם בקו זה ובקווים מרכזיים אחרים יש כזה עומס בשעה 23:30 בלילה, מדוע להפסיק את השירות בחצות ולא להמשיך אותו לפחות עד 2:00? אני בטוח שאם יש עומס כזה בשעה 23:30, אז גם ב-1:30 יהיו נוסעים. מה גם שאם רוצים מפעילי האוטובוסים (ובמיוחד "דן") להילחם בחאפרים, אז אולי בדרך זו הם יצליחו לחסל להם את העסק הלא חוקי שדרכו הם מכניסים לכיסיהם מאות ואלפי שקלים בכל לילה.
וכנ"ל גם בשבתות
גם בשבתות החאפרים חוגגים, במיוחד באיזור המרכז ופחות בחיפה ובאיזור הצפון, מכיוון שכאן בשבתות מתחילים חלק מהקווים הבינעירוניים של אגד לפעול כבר בסביבות השעה 15:00 ובחיפה יש כידוע קווים עירוניים מסויימים שפועלים כל השבת. הדרך היחידה לחסל לחאפרים את העסק היא להפעיל אוטובוסים בשבתות גם באיזור המרכז (כמובן תוך התחשבות בדתיים שבאיזוריהם לא יופעלו אוטובוסים בשבת, בדומה למה שנעשה בחיפה). לשם כך יש ללחוץ על ראשי הרשויות המקומיות, אני לא רואה סיבה מדוע לא יופעלו בתל אביב קווים כמו 4, 5, 18, 25 וכו' גם בשבתות לאורך כל היום במתכונת שבת מצומצמת של אוטובוס כל 15-20 דקות.
 

איליה.

New member
הלוואי במהרה בימינו אמן ../images/Emo57.gif

וכנ"ל גם בשבתות
גם בשבתות החאפרים חוגגים, במיוחד באיזור המרכז ופחות בחיפה ובאיזור הצפון, מכיוון שכאן בשבתות מתחילים חלק מהקווים הבינעירוניים של אגד לפעול כבר בסביבות השעה 15:00 ובחיפה יש כידוע קווים עירוניים מסויימים שפועלים כל השבת. הדרך היחידה לחסל לחאפרים את העסק היא להפעיל אוטובוסים בשבתות גם באיזור המרכז (כמובן תוך התחשבות בדתיים שבאיזוריהם לא יופעלו אוטובוסים בשבת, בדומה למה שנעשה בחיפה). לשם כך יש ללחוץ על ראשי הרשויות המקומיות, אני לא רואה סיבה מדוע לא יופעלו בתל אביב קווים כמו 4, 5, 18, 25 וכו' גם בשבתות לאורך כל היום במתכונת שבת מצומצמת של אוטובוס כל 15-20 דקות.
הלוואי במהרה בימינו אמן
 

ליילנד

New member
אמן אמן ואמן

הלוואי במהרה בימינו אמן
אמן אמן ואמן
הלואי שתהיה תחבורה ציבורית בשבת, נמאס לי להיות תקועה בשבתות וחגים, מקנאה בחיפאים
, אבל לא משנה יש לי הרבה סיבות לכך, כי אני אוהבת את חיפה.
 

mister K

New member
אמרתי מ-15:00?

וכנ"ל גם בשבתות
גם בשבתות החאפרים חוגגים, במיוחד באיזור המרכז ופחות בחיפה ובאיזור הצפון, מכיוון שכאן בשבתות מתחילים חלק מהקווים הבינעירוניים של אגד לפעול כבר בסביבות השעה 15:00 ובחיפה יש כידוע קווים עירוניים מסויימים שפועלים כל השבת. הדרך היחידה לחסל לחאפרים את העסק היא להפעיל אוטובוסים בשבתות גם באיזור המרכז (כמובן תוך התחשבות בדתיים שבאיזוריהם לא יופעלו אוטובוסים בשבת, בדומה למה שנעשה בחיפה). לשם כך יש ללחוץ על ראשי הרשויות המקומיות, אני לא רואה סיבה מדוע לא יופעלו בתל אביב קווים כמו 4, 5, 18, 25 וכו' גם בשבתות לאורך כל היום במתכונת שבת מצומצמת של אוטובוס כל 15-20 דקות.
אמרתי מ-15:00?
טעיתי. כאן בצפון יש אפילו קווים בינעירוניים שפועלים כל השבת כמו קו 271 (נהריה-חיפה) של אגד שפועל גם בשבתות מהבוקר ואפילו מגיע עד להדר ולא רק עד המפרצית המטופשת כמו בימי חול, וגם כמו קווים 331 (נצרת-חיפה) ו-332 (נצרת עילית-חיפה) של נצרת נסיעות ותיירות. הקווים האלה ייחודיים לצפון הארץ וחבל שאין כאלה גם באיזור המרכז.
 

איליה.

New member
חייבים קווי לילה בגוש דן!

אני חושב שאנחנו מפספסים כאן את הנק'
אני אמנם מבין את השיקולים של דן, אבל ממש לא מסכים איתם. הרבה מאוד בני נוער ובכלל, נוסעים בלילה, בעיקר באוטובוסים האחרונים בחזרה מהבילוי. עצם ביטול הנסיעות האחרונות מגביל את שעות הבילוי המועטות במילא של הנוער (לא מדבר על החופש הגדול לצורך העניין). יתרה מזאת, כאשר במדינות אירופה למשל, יש תח"צ גם בשעות הקטנות של הלילה (למעשה יש תח"צ 24 שעות ביממה) בקווים מיוחדים, דן הולכת ומורידה נסיעות. אני מבין שהנסיעות אינן רווחיות, אך התחבורה היא ציבורית, קרי לכולם, גם בשעה 3:45 בלילה מהכרמלית לבת-ים. אגב, אני זוכר שלפני כשנתיים בוטלה הנסיעה האחרונה של קו 18 במוצ"ש (24:35) ללא שום הודעה מוקדמת, וכך חיכיתי לקו במשך חצי שעה בתחנה עד שלקחתי מונית. מיותר לציין שהיו עוד כעשרה אנשים בתחנה (רח' אלנבי) שאולי לא יכלו להרשות לעצמם מונית. יתר על כן, במהלך הנסיעה במונית בכל תחנות הקו חיכו לא מעט אנשים לאוטובוס האחרון שלא יצא. אני סבור שחברה כמו דן יכולה ואף חייבת להנהיג מסלולים מיוחדים אך ורק ללילה (אפשר במידיבוסים) וזאת כדי לשרת קהל לא קטן של נוסעים.
חייבים קווי לילה בגוש דן!
יש המון אנשים שחוזרים בלילה מבילוי ונוסעים לכל אחד מהפרברים של תל אביב, ולא מובן לי בכלל למה אין אוטובוסים בלילה. למה על נסיעה לראשון לציון ב-2 בלילה צריך לשלם 80 ש"ח???
 

ארזS

New member
קווי לילה

חייבים קווי לילה בגוש דן!
יש המון אנשים שחוזרים בלילה מבילוי ונוסעים לכל אחד מהפרברים של תל אביב, ולא מובן לי בכלל למה אין אוטובוסים בלילה. למה על נסיעה לראשון לציון ב-2 בלילה צריך לשלם 80 ש"ח???
קווי לילה
כפי שכבר כתבו כאן היו ב"דן" כמה קווי לילה בתקופת הקיץ לפני כמה שנים. רק שהם נסעו ריקים כמעט לגמרי. ולמרות שהקווים האלה נסעו במסלולים משולבים הם נסעו מהר מאוד בגלל דלילות התנועה בלילה בכבישים. אבל אם אין ביקוש אז גם אין היצע !
 

צחקן

New member
גם 9 בפ"ת הוקדם.

חשוב לנוסעי "דן"
בהמשך לתמונה שארז שם בזמן שחיכיתי האחת מתחנות דן שמתי לב (בקושי!) למדבקה הבאה.(דרך אגב יש לי מזל בגלל שהייתי בתחנה בדיוק לאוטובוס האחרון!)
גם 9 בפ"ת הוקדם.
ב"ה ושעת היציאה האחרונה שלו היא 23:30 .
 

ה דרומי

New member
אף אחד לא קם לעיור ../images/Emo11.gif

חשוב לנוסעי "דן"
בהמשך לתמונה שארז שם בזמן שחיכיתי האחת מתחנות דן שמתי לב (בקושי!) למדבקה הבאה.(דרך אגב יש לי מזל בגלל שהייתי בתחנה בדיוק לאוטובוס האחרון!)
אף אחד לא קם לעיור

בקו 400 קו חרדי משהו כזה?נדמה לי?.
 

mister K

New member
רק לשם הדיוק

אף אחד לא קם לעיור

בקו 400 קו חרדי משהו כזה?נדמה לי?.
רק לשם הדיוק
קו 400 אינו קו חרדי, הוא קו רגיל כמו כל קו אחר (בניגוד לקו 402 החרדי). מן הסתם מכיוון שהקו עובר בבני ברק נוסעים בו גם חרדים אך גם חילונים רבים שעולים בבר אילן, באלוף שדה וכו'.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה