חיפוש מומחים לזכרון

emiliysky

New member
חיפוש מומחים לזכרון

איפה מוצאים שם של מומחה להפרעות זיכרון ואלצהיימר שיכול לתת טיפול ומניעה בשלבים המוקדמים. ובמניעה בימקום לתרגל עם האדם תרגילי זיכרון, יתרגל עם האדם תרגילים מתוך תכני לימוד של נושא שהאדם רוצה להגיע להישגים . למשל הפציינט מתעניין בדיני חיובים ורוצה להגיע לרמה שיוכל להבין ולפתור שאלות בנושא ספיציפי זה . אז המטפל שמכיר את צרכים הרגשיים, דרכי הגישה לקשב ולהתעניינות של מטופל עם אלצהיימר, יודע לתרגל עם האדם את החומר ובוחן אותו . איך מוצאים ומחפשים מטפלים כאלה שמומחים בללמד חולים עם הפרעות בזיכרון דברים שהוא אוהב ובכך גם משיגים אפילו שיפור של הזיכרון ?
 

אירילה

New member
שבת שלום אמילי - חיפוש מומחים

לזיכרון , רצ"ב לנוחיותך קישור של רשימת מרפאות המומחים לזיכרון ,מקווה שתמצאי את מבוקשך מתוך רשימה זו. ברוכה הבאה לפורום ותמיד נשמח לעזור כאן אחד לשני ,מקווה לראותך כאן. גרשון
 

ס ו פ ר

New member
אימון ותרגול בחומר מתוך תכני לימוד

לכשתדע ספר לי - כל כך חשוב לשמור על כבודו של החולה ולזרום איתו בתחומים אותם הוא אוהב ונטוה אליהם. אך לדאבוננו מעטים הם אם בכלל אלו שיכולים לעשות זאת. בכל מקרה יש תחום אחר שניתן לנסות אולי לעבוד איתו והוא אימון אישי - שנעשה על ידי גורם שלישי שמאמן את הפציינט או הזקוק לכך להגיע לתוצאות שהוא מבקש.
 
לדעתי לא צריך דווקא מומחה

כל אדם יכול לעשות זאת, ואפילו האדם בעצמו אם הוא מסוגל לכך לבדו. ואכן, במסגרת "פעילות לבריאות" מעודדים את המשפחות והמטפלים למצא פעילויות שמעניינות את האדם. אם אדם אוהב ומתעניין בלימוד תכנים של נושא מסויים, זו פעילות נהדרת. נראה לי שכדאי לחלק את החומר למנות קצרות (ולא נורא אם חוזרים על קטע כמה וכמה פעמים) שילמדו בזמן סביר (כדי לא לעייף ולייאש את האדם), ולהתייחס לפעילות כאל "התעמלות כייפית למוח" ולא כאל לימוד שצריך להוכיח בו השגים. אם יהיו השגים והוא יוכל להבין ולפתור שאלות בנושא, זה נפלא, ואם לא - חשוב לזכור ולדעת שעצם התרגול חשוב יותר מההשגים בפועל. (בשלבים מסויימים חולי אלצהיימר לא מסוגלים ללמוד מיומנות חדשה ולזכור אותה, ועדיין הפעילות חשובה גם כדי להעלות לו את הערך העצמי בעיסוק בפעילות אהודה וגם כי כל פעילות חשובה לחיזוק הקשרים בין התאים במח ולהאטת התקדמות המחלה). הצרכים הרגשיים של חולה אלצהיימר הם בדיוק אותם צרכים רגשיים שלנו. כמו שהיינו רוצים שיכבדו ויאהבו אותנו בלי תנאים, שיתייחסו אלינו בסבלנות ויתנו לנו פידבקים חיוביים גם אם אנחנו לא ממש מצליחים (כשאין השגים והאדם מתייאש, תמיד אפשר לומר לו כל הכבוד על המאמץ שהוא משקיע בלימוד החומר), שלא יכעסו עלינו כשאנחנו לא מסוגלים פיזית לעשות משהו, וכו' כך עלינו להתייחס לאדם חולה אלצהיימר.
 
למעלה