חידת תשתיות.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
פיר המעליות

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
פיר המעליות
מתוכנן לשלוש מעליות. אלו, אגב, לא בהכרח שתהיינה מעליות מהירות ע"פ מה ששמעתי היום, אלא מעליות בסגנון אלו המותקנות בטרמינל 3 שבנתב"ג. זאת, לאור הגובה הקצר יחסית שעליהן לעבור. באולם הנוסעים תיפתחנה דלתות המעליות בשני הצדדים ע"מ לקצר את זמני ההמתנה של המעליות.
 
פיר צר וארוך

פיר המעליות
מתוכנן לשלוש מעליות. אלו, אגב, לא בהכרח שתהיינה מעליות מהירות ע"פ מה ששמעתי היום, אלא מעליות בסגנון אלו המותקנות בטרמינל 3 שבנתב"ג. זאת, לאור הגובה הקצר יחסית שעליהן לעבור. באולם הנוסעים תיפתחנה דלתות המעליות בשני הצדדים ע"מ לקצר את זמני ההמתנה של המעליות.
פיר צר וארוך
אז המעלית תהיה מלבנית וארוכה עם דלת לכל כיוון? וכמה נוסעים יהיו במעלית?
 

בועז ל

New member
התמונה קצת מטעה

פיר צר וארוך
אז המעלית תהיה מלבנית וארוכה עם דלת לכל כיוון? וכמה נוסעים יהיו במעלית?
התמונה קצת מטעה
והמעליות תהיינה קצת יותר רחבות ממה שניתן להסיק מהתמונה. באשר למספר הנוסעים במעלית, אאל"ט הנתון מופיע בתיאור הפגישה של נציגי הפורום עם אדריכל התחנה. אני הספקתי כבר לשכוח. נסה לבדוק אצל רמי או עמית.
 

scooby5

Member
אלה המעליות מהרציפים ?

פיר המעליות
מתוכנן לשלוש מעליות. אלו, אגב, לא בהכרח שתהיינה מעליות מהירות ע"פ מה ששמעתי היום, אלא מעליות בסגנון אלו המותקנות בטרמינל 3 שבנתב"ג. זאת, לאור הגובה הקצר יחסית שעליהן לעבור. באולם הנוסעים תיפתחנה דלתות המעליות בשני הצדדים ע"מ לקצר את זמני ההמתנה של המעליות.
אלה המעליות מהרציפים ?
אם כן, מה יהיה משך זמן הנסיעה שלהן, ומה הוביל להחלטה לא להתקין שם מעליות מהירות ?

ובכל מקרה, כרגיל, תודה על תמונות מרתקות.
 

בועז ל

New member
המעליות מובילות לאולם הנוסעים שגבוה במעט

אלה המעליות מהרציפים ?
אם כן, מה יהיה משך זמן הנסיעה שלהן, ומה הוביל להחלטה לא להתקין שם מעליות מהירות ?

ובכל מקרה, כרגיל, תודה על תמונות מרתקות.
המעליות מובילות לאולם הנוסעים שגבוה במעט
מהרציפים. הירידה מאולם הנוסעים לרציפים תתאפשר ממספר מקומות באמצעות דרגנועים קצרים. באשר למעליות, עדיין לא התקבלה החלטה כלשהי ביחס אליהן והעניין נמצא בבחינה.
 

בועז ל

New member
הדרך לגרם המדרגות הדרומי

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
הדרך לגרם המדרגות הדרומי
מוצגת באמצעות החצים. כבר יורדים.
 

בועז ל

New member
יורדים

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
יורדים
ע"פ כמות האור שנכנסת לתמונה, ניתן להבין שאנו עדיין בגובה הקרקע (812 מ' מעל פני הים), עדיין לא בתחילת פיר המעליות שנמצא במינוס 22 מ' (792 מ'). עוד פרט שכדאי לשים לב אליו הוא המדרגות שבתמונה. מדרגות אלו, בניגוד לאלו שבפיר המעליות אינן מדרגות טרומיות. משמע: אנו יורדים כעת בגרם מדרגות נפרד בדרכנו אל גרם המדרגות הדרומי.
 

בועז ל

New member
ממשיכים לרדת

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
ממשיכים לרדת
יורדים לפחות 20 מ' עד לכניסה לפיר המעליות, זוכרים?
 

בועז ל

New member
תחנה ראשונה

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
תחנה ראשונה
טור המדרגות הראשון מציע שתי אפשרויות. האחת, יציאה למפלס העבודות שנראה בתמונות הקודמות. מפלס זה מכיל כמה אלמנטים. מיד נראה את זה הקרוב ליציאה מהמדרגות. השנייה, המשך לעבר גרם המדרגות הדרומי שבפיר המעליות.
 

בועז ל

New member
מבט מעלה

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
מבט מעלה
מגלה פיר אוורור גדול, לאו דווקא בצורתו הגלילית המוכרת לנו. גובה הפיר הוא הגובה שאותו ירדנו כרגע בטור המדרגות המשני.
 

בועז ל

New member
כמה דברים בתמונה אחת.

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
כמה דברים בתמונה אחת.
אפתח נקודת הגובה שמצוינת ע"ג הקיר ומלמדת אותנו שאנו נמצאים כבר בתוך פיר המעליות. אם אנו זקוקים לראיה נוספת, הרי שזו נמצאת במדרגות הטרומיות שידוע לנו שהותקנו אך ורק בתוך הפיר. מימין לרישום הגובה קיים מעבר אל גרם המדרגות הצפוני. משמאלו של הרישום - פתח אל מסדרון גדול כדוגמת זה שצולם בתמונה זו.
המשך הדרך מטה אינו מבשר טובות: חשכה, אבק ומחסור בחמצן.
 

בועז ל

New member
*בנקודת הגובה

כמה דברים בתמונה אחת.
אפתח נקודת הגובה שמצוינת ע"ג הקיר ומלמדת אותנו שאנו נמצאים כבר בתוך פיר המעליות. אם אנו זקוקים לראיה נוספת, הרי שזו נמצאת במדרגות הטרומיות שידוע לנו שהותקנו אך ורק בתוך הפיר. מימין לרישום הגובה קיים מעבר אל גרם המדרגות הצפוני. משמאלו של הרישום - פתח אל מסדרון גדול כדוגמת זה שצולם בתמונה זו.
המשך הדרך מטה אינו מבשר טובות: חשכה, אבק ומחסור בחמצן.
*בנקודת הגובה
 

בועז ל

New member
אחת ה"תגליות"

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
אחת ה"תגליות"
הייתה מבחינתי גילוי המסדרונות האלה. בכל מסדרון כזה קיימים מספר חדרים (בצד שמאל של התמונה) ומסדרונות מהסוג הנ"ל ממוקמים במספר קומות כשהם חובקים את שני גרמי המדרגות המרכזיים של פיר המעליות. מסדרונות אלה לא ישמשו, כמובן, כחלק מהאזור שפתוח לתנועת הנוסעים ואני בספק אם גם אני אזכה עוד אי-פעם נוספת לבקר בהם. כשייכנס קבלן המערכות לתחנה, אחת המשימות הראשונות שלו תהיה התקנת מעלית תפעולית לצרכי עבודה. ברור מאליו כי אופי העבודה האינטנסיבי שצפוי בין הקומות מחייב זאת.
 

בועז ל

New member
תמונה אחרנה מתחנת האומה.

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
תמונה אחרנה מתחנת האומה.
כפי שנוכחתם להיווכח מתמונה זו, הדרך מטה עוד ארוכה-ארוכה. בסופה של דרך זו מגיעים לכמעט תחתיתו של פיר המעליות, אך היציאה החוצה לאולם הנוסעים נחסמה ע"י הקבלן המבצע (בשל הפרדת אזורים בין שני קבלני ביצוע שונים). בעצה משותפת עם מלווי החלטנו שאין עוד טעם בירידה מטה ולכן עברתי לגרם המדרגות הצפוני, שמאחד מפתחי היציאה שלו צילמתי את התמונה העכורה הזאת. בתמונה נראה גרם מדרגות נוסף ונפרד, שישמש למילוט בעת חירום.

ההחלטה שלא לרדת עוד מטה התגלתה כהחלטה רפואית נבונה; לקראת סיום הטיפוס חזרה (אגב, לא טיפוס קשה כלל) נתקפתי תחושת סחרחורת ורפיון כללית. לרגע הרגשתי על סף עילפון ונאלצתי לעצור ולהתיישב לזמן קצרצר. כשחזרה הרוח למפרשיי, סיימתי את הטיפוס ויצאתי אל אוויר ירושלמי קריר ומרפא והכול כאילו לא היה. ככל הנראה האבק, היעדר החמצן במעמקים ועוד אי-אילו חומרי נשימה איכותיים שקיימים באתר, היו הגורמים לתחושתי. את הביקור סיימתי במשרדו של מנהל האתר. התרשימים נפרשו ואתם יכולים לתאר לעצמכם שהיו לי לא מעט שאלות התמצאות ביחס למה שראיתי וביחס למסתתר בחלקים אחרים של התחנה. התרשימים ודמיטרי מחברת הניהול "דנה הנדסה" ביצעו את מלאכתם נאמנה ואני קיבלתי הוכחה נוספת לכך שתחנת האומה מתמחה בחשיפת טפח וכיסוי טפחיים. אם סברתי שיש לי איזושהי תפישה טובה למדי ביחס להבנת המבנה, הרי שהביקור הנוכחי גרם לי לחשוב שנית. מבנה התחנה לובש ופושט צורה במהלך ההקמה, מה גם שמוכנסים בו שינויים הנדסיים מעת לעת.
מעטים הם אנשי המקצוע, אם בכלל, אשר להם תפישה מושלמת וכוללת של כל מערכותיו של המבנה העצום. תחנת האומה היא ללא ספק אחד המבנים המורכבים, המאתגרים הנדסית והמרתקים שנבנו בארץ. אני בספק רב אם תיפול בידי הזדמנות נוספת אי-פעם לבקר בכל אותם אולמות ומסדרונות תת-קרקעיים, שלא יהיו חלק מאזורי השהות של נוסעי התחנה.

לסיום אבקש להודות מקרב לב לאשר מנהל האתר מטעם "רמט" ולדמיטרי מחברת הניהול "דנה הנדסה" אשר האיר את עיניי ובזכותו אנו מקבלים סיור מן המניין ולא תמונות מן המרפסת, כפי שתוכנן במקור. הסיור בתחנה נוצר אמנם באופן אקראי וספונטני לחלוטין, אך היה זה אחד הסיורים המרתקים ביותר בהם זכיתי להשתתף. דבר אחד בטוח: את הסיור הזה אני לא אשכח.
 

בועז ל

New member
*אחרונה

תמונה אחרנה מתחנת האומה.
כפי שנוכחתם להיווכח מתמונה זו, הדרך מטה עוד ארוכה-ארוכה. בסופה של דרך זו מגיעים לכמעט תחתיתו של פיר המעליות, אך היציאה החוצה לאולם הנוסעים נחסמה ע"י הקבלן המבצע (בשל הפרדת אזורים בין שני קבלני ביצוע שונים). בעצה משותפת עם מלווי החלטנו שאין עוד טעם בירידה מטה ולכן עברתי לגרם המדרגות הצפוני, שמאחד מפתחי היציאה שלו צילמתי את התמונה העכורה הזאת. בתמונה נראה גרם מדרגות נוסף ונפרד, שישמש למילוט בעת חירום.

ההחלטה שלא לרדת עוד מטה התגלתה כהחלטה רפואית נבונה; לקראת סיום הטיפוס חזרה (אגב, לא טיפוס קשה כלל) נתקפתי תחושת סחרחורת ורפיון כללית. לרגע הרגשתי על סף עילפון ונאלצתי לעצור ולהתיישב לזמן קצרצר. כשחזרה הרוח למפרשיי, סיימתי את הטיפוס ויצאתי אל אוויר ירושלמי קריר ומרפא והכול כאילו לא היה. ככל הנראה האבק, היעדר החמצן במעמקים ועוד אי-אילו חומרי נשימה איכותיים שקיימים באתר, היו הגורמים לתחושתי. את הביקור סיימתי במשרדו של מנהל האתר. התרשימים נפרשו ואתם יכולים לתאר לעצמכם שהיו לי לא מעט שאלות התמצאות ביחס למה שראיתי וביחס למסתתר בחלקים אחרים של התחנה. התרשימים ודמיטרי מחברת הניהול "דנה הנדסה" ביצעו את מלאכתם נאמנה ואני קיבלתי הוכחה נוספת לכך שתחנת האומה מתמחה בחשיפת טפח וכיסוי טפחיים. אם סברתי שיש לי איזושהי תפישה טובה למדי ביחס להבנת המבנה, הרי שהביקור הנוכחי גרם לי לחשוב שנית. מבנה התחנה לובש ופושט צורה במהלך ההקמה, מה גם שמוכנסים בו שינויים הנדסיים מעת לעת.
מעטים הם אנשי המקצוע, אם בכלל, אשר להם תפישה מושלמת וכוללת של כל מערכותיו של המבנה העצום. תחנת האומה היא ללא ספק אחד המבנים המורכבים, המאתגרים הנדסית והמרתקים שנבנו בארץ. אני בספק רב אם תיפול בידי הזדמנות נוספת אי-פעם לבקר בכל אותם אולמות ומסדרונות תת-קרקעיים, שלא יהיו חלק מאזורי השהות של נוסעי התחנה.

לסיום אבקש להודות מקרב לב לאשר מנהל האתר מטעם "רמט" ולדמיטרי מחברת הניהול "דנה הנדסה" אשר האיר את עיניי ובזכותו אנו מקבלים סיור מן המניין ולא תמונות מן המרפסת, כפי שתוכנן במקור. הסיור בתחנה נוצר אמנם באופן אקראי וספונטני לחלוטין, אך היה זה אחד הסיורים המרתקים ביותר בהם זכיתי להשתתף. דבר אחד בטוח: את הסיור הזה אני לא אשכח.
*אחרונה
אוף עם ה-
 

easylivin

New member
מתחם עצום, מרשים ומרתק.

תמונה אחרנה מתחנת האומה.
כפי שנוכחתם להיווכח מתמונה זו, הדרך מטה עוד ארוכה-ארוכה. בסופה של דרך זו מגיעים לכמעט תחתיתו של פיר המעליות, אך היציאה החוצה לאולם הנוסעים נחסמה ע"י הקבלן המבצע (בשל הפרדת אזורים בין שני קבלני ביצוע שונים). בעצה משותפת עם מלווי החלטנו שאין עוד טעם בירידה מטה ולכן עברתי לגרם המדרגות הצפוני, שמאחד מפתחי היציאה שלו צילמתי את התמונה העכורה הזאת. בתמונה נראה גרם מדרגות נוסף ונפרד, שישמש למילוט בעת חירום.

ההחלטה שלא לרדת עוד מטה התגלתה כהחלטה רפואית נבונה; לקראת סיום הטיפוס חזרה (אגב, לא טיפוס קשה כלל) נתקפתי תחושת סחרחורת ורפיון כללית. לרגע הרגשתי על סף עילפון ונאלצתי לעצור ולהתיישב לזמן קצרצר. כשחזרה הרוח למפרשיי, סיימתי את הטיפוס ויצאתי אל אוויר ירושלמי קריר ומרפא והכול כאילו לא היה. ככל הנראה האבק, היעדר החמצן במעמקים ועוד אי-אילו חומרי נשימה איכותיים שקיימים באתר, היו הגורמים לתחושתי. את הביקור סיימתי במשרדו של מנהל האתר. התרשימים נפרשו ואתם יכולים לתאר לעצמכם שהיו לי לא מעט שאלות התמצאות ביחס למה שראיתי וביחס למסתתר בחלקים אחרים של התחנה. התרשימים ודמיטרי מחברת הניהול "דנה הנדסה" ביצעו את מלאכתם נאמנה ואני קיבלתי הוכחה נוספת לכך שתחנת האומה מתמחה בחשיפת טפח וכיסוי טפחיים. אם סברתי שיש לי איזושהי תפישה טובה למדי ביחס להבנת המבנה, הרי שהביקור הנוכחי גרם לי לחשוב שנית. מבנה התחנה לובש ופושט צורה במהלך ההקמה, מה גם שמוכנסים בו שינויים הנדסיים מעת לעת.
מעטים הם אנשי המקצוע, אם בכלל, אשר להם תפישה מושלמת וכוללת של כל מערכותיו של המבנה העצום. תחנת האומה היא ללא ספק אחד המבנים המורכבים, המאתגרים הנדסית והמרתקים שנבנו בארץ. אני בספק רב אם תיפול בידי הזדמנות נוספת אי-פעם לבקר בכל אותם אולמות ומסדרונות תת-קרקעיים, שלא יהיו חלק מאזורי השהות של נוסעי התחנה.

לסיום אבקש להודות מקרב לב לאשר מנהל האתר מטעם "רמט" ולדמיטרי מחברת הניהול "דנה הנדסה" אשר האיר את עיניי ובזכותו אנו מקבלים סיור מן המניין ולא תמונות מן המרפסת, כפי שתוכנן במקור. הסיור בתחנה נוצר אמנם באופן אקראי וספונטני לחלוטין, אך היה זה אחד הסיורים המרתקים ביותר בהם זכיתי להשתתף. דבר אחד בטוח: את הסיור הזה אני לא אשכח.
מתחם עצום, מרשים ומרתק.
מבחינתי הוא כבר זכה לתואר ה-מבנה, ולא סתם "אחד מ...". שום גורד שחקים שנבנה כאן, עם כל הכבוד, ושום מתקן אחר לא משתווה לדעתי לפרוייקט הזה.
 

בועז ל

New member
אני שותף לדעתך.

מתחם עצום, מרשים ומרתק.
מבחינתי הוא כבר זכה לתואר ה-מבנה, ולא סתם "אחד מ...". שום גורד שחקים שנבנה כאן, עם כל הכבוד, ושום מתקן אחר לא משתווה לדעתי לפרוייקט הזה.
אני שותף לדעתך.
וככל שחולף הזמן ומתקדמת הבנייה, כך מתחזקת דעתי.
 

בועז ל

New member
תמונת בונוס לסיום.

חידת תשתיות.
היכן צולמה התמונה ומה מציינים המספרים שע"ג הקיר? נא לציין בבקשה מיקום מדויק.
ההשתתפות אסורה על רמי'ש, שנכשל במאמציו לפתור את החידה הקודמת.
תמונת בונוס לסיום.
מישהו מצליח לזהות באיזה אלמנט (ספציפי!) מדובר?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה