חוק הצלילה - נגד

קותי

New member
חוק הצלילה - נגד

הודעה זו היא תשובה לאמיר דרור. קודם כל לא שירשרתי את ההודעה להודעה שלו מכיוון שבפורום הזה, בניגוד לפורומים הקודמים, שירשור גורם להודעה לקפוץ לראש הדף. בצורה זאת נוצרת מפלצת של המון הודעות משורשרות הדוחקת למטה הרבה הודעות אחרות. מכיוון שגם נושא התשובה אינו קשור לנושא המקורי של ההודעות הקודמות, חשבתי שיהיה נכון לפתוח שירשור חדש. אמיר, חוקים אמנם משנים בכנסת אבל האינטרנט הוא בהחלט מקום טוב מאד לדיון בכל דבר. אני לא הייתי רוצה שישנו את חוק הצלילה. אני הייתי רוצה שיבטלו אותו. אבל אני ריאלי. אין לי ציפיות ממדינה מטומטמת שמרשה לעצמה לחוקק חוקים המתערבים בזכותו של אדם לחיות את חייו (כל זמן שהוא לא רומס את זכויותיו של האחר). חוקים כמו חוק החזיר, חוק איסור עבודה בשבת (על יהודים!!!), חוק המחייב חגורות בטיחות ברכב הן מעט דוגמאות. אני לא מעוניין לקחת חלק במאמץ לשנות או לבטל את חוק הצלילה מכיוון שאין לי ספק שעל מאמץ מסוג זה יתלבשו פוליטיקאים (ואני לא מתכוון בהכרח לפוליטיקאים בכנסת) אשר ינסו לתפוס עליו טרמפ למשהו אחר. אני מעוניין להביע את דעתי ולשכנע צוללים אחרים בנכונות הגישה שלי. אולי אם יהיו מספיק צוללים שיחשבו כמוני, ואולי אם אחד מהם יגיע יום אחד לעמדת השפעה, הדבר ישתנה. קח בחשבון שאם הרבה מאד צוללים יסכימו איתי, הם גם יקבלו את מה שמשתמע מהגישה שלי. חוק הצלילה מיותר לדעתי מכיוון שצריך להטיל את כל האחריות על הצולל ולא על המדינה או הארגונים. אם הצולל ידע ויקבל את זה שהאחריות היא שלו, הוא ידאג להיות צולל יותר טוב. ידאג להשתלם. ידאג לבקש צלילות ריענון אם הוא לא בטוח בעצמו. צריך להיות ברור לצוללים שזה התחת שלהם, שם למטה. והם אחראים עליו. לא אף אחד אחר. ארגונים פטרנליסטים (מדינות עם חוקים, ארגונים עם נהלים מדוקדקים) גורמים לאדם להיות פסיבי וטפש. הם עלולים לגרום לאדם תחושה מזוייפת של הגנה.
 

lizard

New member
חוק צלילה

שלום קותי. באתר IDIVE יש הפנייה לחוק הצלילה. בהנחה שמה שכתוב שם נכון אזי לא ממש הבנתי מה יש שם נגד הצולל. יש שם אמנם הגבלי גיל ודרגה, אבל אני לא רואה את ה"רוע" בהם. אגב, עברתי על הכתוב שם פעמים ואולי לא שמתי מספיק לב לעניין אבל איפה כתוב שצריך צלילת רענון ? לי נראה שהחוק יותר "נגד" בעלי מועדוני צלילה וגופים אשר נותנים שירותים לצוללים. בכבוד, מיכה
 

קותי

New member
הרע העיקרי בחוק הצלילה הוא ...

הרע העיקרי בחוק הצלילה הוא קביעה של רשות מוסמכת היכולה להוסיף ולקבוע נהלים ותקנות שונים. זו למשל הסיבה שלא ראית את צלילת הריענון בחוק הצלילה. זו תקנה שהוספה ע"י הרשות המוסמכת (אם אני לא טועה זה היה כשההתאחדות הישראלית לצלילה עדיין "כיהנה" גם כרשות המוסמכת). ישנן עוד תקנות שאינן מופיעות בחוק המקורי.
 

lizard

New member
תודה

הבנתי סיימתי עכשיו לקרוא את החוק שוב. בעצם כל מה שהוא עושה זה לתת לרשות או לשר האחראי על הנושא את הסמכות לחוקק תקנות. מצד שני, תקנות אפשר לשנות, חוקים זה כבר בעיה אחרת. איפה אפשר לקרוא את כל התקנות הללו ?
 

הולנדי

New member
חוק הצלילה

אני מסכים כי החוק הוא גרוע ביותר בכך שנותן סמכות בלתי מוגבלת לרשות לקבוע צווים ותקנות ללא ביקורת ציבורית. אחד העקרונות של הבסיסיים של חקיקה במדינה דמוקרטית הוא פומביותם של החוקים וחשיפתם לביקורת ציבורית, במקרה זה הרשות יכולה להוציא צוים ללא ביקורת וללא פרסום ראוי. לעניין עמדתו של קותי לביטול חוקים פטרנליסטים , יש לזכור כי לפעמים האזרח כן בא בתביעות למדינה כאשר הוא נפגע, לדוגמא עניין חגורת הבטיחות בסופו של דבר גידול גידול במספר הנפגעים בתאונות דרכים נופל במידה מסוימת לפתחה של הקופה הציבורית, במדינת רווחה, עקב העובדה שהמדינה תומכת בנפגעים בתשלומי העברה. לכן יש גם למדינה אינטרס שמספר הנפגעים בתאונות דרכים יקטן, ושהיה לנפגעים ביטוח( ביטוח חובה ) אם כי אני מסכים עם קותי כי המדינה צריכה לרסן את עצמה בחקיקה פטרנליסטית. בתחום הצלילה יש לצמצם את החקיקה הפטרנליסטית, אם כי פיקוח מסוים ודרישות מינמליות ממועדוני צלילה ומדריכי צלילה, שכן כאן לא מדובר על חקיקה פטרנליסטית טהורה, אלה על חקיקה שבא להגן על מי שעלול להפגע ממדריך שלא קיבל הכשרה ראויה.
 

lizard

New member
תגובה

כמו שכתבתי מקודם אני אשמח לקרוא את כל התקנות בנושא על מנת לקבוע את עמדתי.
 

yossin

New member
מרמים אותך

המדינה איננה נושאת בעלות הנפגעים מתאונות דרכים, אלא חברות הביטוח המבטחות אותך (בד"כ אבנר + החברה שלך). ייתכן ותוכל לאמר שאם נפגעת אינך יותר אזרח תורם ומועיל, אבל אין חוק נגד עישון סיגריות בביתך... כמעט כל חוק פטרנליסטי המתייחס למבוגרים וחייהם הוא חוק דפוק שמקומו בפח הזבל, ואם אפשר, לזרוק לפח גם את הפוליטיקאים שחוקקו אותו ההסתייגות בקשר למבוגרים נועדה כדי להזכיר שהמדינה כן חייבת להגן על אילו שאינם יכולים לדאוג לעצמם כגון ילדים.
 

הולנדי

New member
יוסין , העובדה שחברות הביטוח משלמות

נובעת מחוק פטרנליסטי, חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים וחובת עריכת ביטוח חובה.
 

yossin

New member
חובת ביטוח צלילה

עד עכשיו לא ראיתי בדיון את הטענה נגד החובה להחזיק ביטוח צלילה. האם אתה נגד זה ? אם כן, למה ? לדעתי, החוק המחייב קיום ביטוח נמצא בגדר ההתערבות המינימלית הנסבלת של המדינה.
 

הולנדי

New member
אני נוטה להסכים איתך

שכן, בהנחה שטיפול בתא לחץ לא מכוסה על פי חוק בריאות ממלכתי, ( המצב לא כל כך ברור בעניין). צולל שיפגע ולא יהיה לו ביטוח מיצר בעייה לא רק לעצמו אלה גם לחברה, שכן במדינת רווחה קיימת נטיה לעזור למי שנפגע ואיננו יכול לטפל בעצמו, ע"י חיוב בביטוח למעשה גורמים לכך שהעלות מתפזרת בין המעונינים בפעילות "המסוכנת" ולא על כלל החברה. יש חובת ביטוח גם בחוקים אחרים אני מניח מסיבות דומות , כמו חוק הספורט חוק חינוך חובה חינם, ביטוח חובה לרכב, ביטוח לכלי טייס.
 
YOSSIN-ביטוח החובה ממון גם ע"י

ביטוח החובה אבנר ממון גם ע"י המדינה מכיסך ומכיסי - לא איפת לי שיקחו מהחלק שלך לטיפול בצוללים מופרעים שלא יודעים את גבולות ההנאה - מהכיס שלי אני לא מעוניין לממן אותם. נא לשים לב גם להודעתו של שי רוט בנושא ביטוח צלילה שמחירו עלול לעלות גם בגלל עלויות מנופחות של מפעילי תא הלחץ מקבוצת הריף - ניר אבני ושות´ וגם בגלל שיש צוללים שמשום מה צריכים להגיע למקומות כאלה. הם חושבים שצלילה זה אתגר או עבודה - הם לא מבינים שצלילה זה כיף כמו לאכול ארוחה טובה במסעדת גורמה איטלקית או צרפתית וכו´ . אמיר דרור
 
אמיר דרור תסביר כוונתך לגבי התא לחץ

עלויות מנופחות של מפעילי תא הלחץ מקבוצת הריף-ניר אבני ושות´ לדבריך זה נשמע שוד בצהרי היום. האם אתה מאשים את ניר אבני ושות´ במשהו. תדע לך שזה הוצאת דיבה ואתה צפוי לתביעת דיבה ענקית. קח זאת לתשומת ליבך וחזור בך ממה שאמרת. יש לך פה גדול.
 

pilovich shahaf

New member
קותי ידידי-ועדת דודו שיק מסרה ../images/Emo30.gif

את הדו"ח לרשות הצלילה באוג´ 1998 המדבר בעד עצמו. אני מחזק את דבריך בגדול, לא צריך ויש לבטל את חוק הצלילה לאלתר. למה? כי יש לנו כבר 3 פרמטרים חוקיים, כמו: 1. חוק רשות הספורט. 2. חוק העונשין- מישטרת ישראל. 3. חברות הביטוח. כל מי שרוצה להכנס לעומק הדברים פרט למה שאמר קותי, יש לקרוא את דוח´ -"ועדת שיק". יום טוב. פילוביץ שחף.
 
דוח שיק "אורים ותומים" ??

חוק חברות הביטוח אינו קשור בדוח שיק ואינו משפיע או מושפע הימנו. חוק העונשין - על כל עדכוניו משפיע ומושפע מכל חוקי המדינה. אלמינציה ולוגיקה פשוטה ידידי ווטסון מוציאה את מסקנותיך הנמהרות או שמא הפזיזות משווי משקלן. גם אני חושב שחוק הצלילה מקומו לא בדמוקרטיה המודרנית של קופי וצוללי ישראל אבל כל עוד בחרנו לחיות כאן ואין לנו מפלגה כמו ש"ס שיכולה להעביר כל החלטה בכל כנסת הרינו מצווים לקיים את חוק הצלילה ואפילו כלשונו כי ולא חוק העונשין יופעל עלינו. ד.א. זלזול בחוקי מדינה הנו סעיף שאמנם שנוי במחלוקת אך כשהוא ציבורי ועלול לכאורה להפריע לרשות לפעול על פי חוק זהו סעיף שפיט ויש בצידו עונש בסדר הדין הפלילי. אפשר לבקר את החוק ולהגיב לבעיות ך הזהר נא ידידי ווטסון שלא יהפוך לחרב פיפיות ולאחרונה התנסית בחרב זו אם איני טועה.
 

pilovich shahaf

New member
ארז מאחר ומחקת את התגובה שלי ../images/Emo45.gif

לשגיא מרום, שלא יתקבל הרושם אצלך או אצל כל אחד אחר שחרב הפיפיות מדאיגה אותי כהוא זה, נהפוך הוא, היא הגבירה את המוטיוציה שלי, להוכיח את אזלת היד של רשות הצלילה. לילה טוב.
 
למעלה